تعبیر خواب حرف ض
ضیافت

آنلی بیتون میگوید :

۱ـ اگر خواب ببینید به مناسبتی در ضیافتی دعوت شده اید ، نشانة آن است که دوستان در صدد لطف و محبت به شما هستند .

۲ـ اگر خواب ببینید در ضیافتی حضور دارید و همراهان شما لباسهایی شاد بر تن کرده اند و در بشقابهایی گرانبها غذا می خورید ، علامت آن است که به هر راهی که قدم نهید منفعت خواهد داشت و دوستان و همراهان شما خرسند و شاد خواهند بود .

۳ـ اگر خواب ببینید در ضیافت ، افرادی ناآشنا و بیگانه شرکت کرده اند روی میزها خالی است ، نشانة این است که نو میدی و سوء تفاهم در راه خواهد بود .

ضیاع

محمد بن سیرین گوید : اگر بیند در زمین و ملک خود تخم بکشت یا درخت می نشاند، دلیل که معیشت بر وی فراخ شود. اگر بیند ضیاع او پرخار و خس است، دلیل که در راه دین نیکو بود. جابر مغربی گوید : اگر بیند ضیاع خود را بفروخت، دلیل که در رنج و غم ا فتد. اگر بیند که ضیاع او راسیل برد و خراب کرد، دلیل که او را مضرت رسد از قبل پادشاه.

ضعیفی

محمد بن سیرین گوید : اگر کسی درخواب بیند سروی ضعیف شد، دلیل نقصان جاه و بزرگی بود. اگر بیند چشم او ضعیف شد، دلیل که دختر یا زن او بمیرد. اگر در خواب بیند، بینی او ضعیف گشته بود. دلیل که جاهش کم شود. اگر دهن خود را ضعیف بیند، دلیل که روزی بر وی تنگ شود. اگر بیند گردنش ضعیف بود، دلیل که امانت مردم در گردن او باشد. اگر دوش خود را ضعیف بیند، دلیل که زنش رنجور شود. اگر بازوی خود را ضعیف بیند، دلیل که زنش رنجور شود یا حال برادر یا فرزندش بد شود. اگر ساعد خود را ضعیف بیند، دلیل که حال دخترش ضعیف شود. اگر سینه خود را ضعیف بیند، دلیل که راه سخاوت بگذارد. اگر شکم خود را ضعیف بیند، دلیل که پناه او ضعیف بود. اگر دل خود را ضعیف بیند، دلیل که تدبیر و رای او گم شود. اگر سرین را ضعیف بیند، دلیل که حالِ مهتری از خویشان او ضعیف گردد. اگر همه تن خود را ضعیف بیند، دلیل که غمگین و مستمند شود.

ضعف

آنلی بیتون میگوید :

اگر خواب ببینید دچار ضعف شده اید ، علامت آن است که به شغلی نادرست اشتغال خواهید یافت و موجب نگرانی شما را فراهم می کند . باید سعی کنید شغل خود را تغییر دهید .

ضربان قلب

لوک اویتنهاو می گوید :

ضربان قلب : در یک موقعیت نا جور قرار گرفتن

آنلی بیتون میگوید :

۱ـ اگر در خواب ضربان قلب خود را احساس کنید ، علامت آن است که باید بیشتر مراقب اعمال و سلامت جسمی خود باشید ، زیرا هر دو رو به ضعف هستند .

۲ـ اگر خواب ببینید نبض کسی را می گیرید ، علامت آن است که برای کسب لذت دارایی خود را فدا می کنید .

ضرابی

محمد بن سیرین گوید : دیدن ضرابی کردن، دلیل است که سخنان خود را بیاراید و به فخر بازگوید. جابر مغربی گوید : اگر بیند درم و سره می کرد، دلیل که سخنی چند بی اصل بیاراید که لطیف و شیرین بود. اگر درمِ دون می زد، دلیل که سخنهای ناخوش بگوید.




تعبیر خواب حرف ص
صینی آلات

ابراهیم کرمانی گوید : دیدن صینی آلات به خواب، دلیل بر زنی خادمه است. محمد بن سیرین گوید : دیدن صینی آلات، دلیل است بر زنی حوائج دار، اگر بیند که آلت صینی داشت، دلیل است بر کنیزک حوائج دار. اگر دید که الات صینی خرید، دلیل است که کنیزک بخرد. اگر بیند که آلت صینی بشکست، دلیل است که کنیزک یا خادم بمیرد یا بگریزد. بعضی گویند: زنش بمیرد. حضرت امام جعفر صادق فرماید : دیدن صینی آلات بر سه وجه است. اول: زن خادمه. دوم: کنیزک. سوم: منفعت از زنان.


صیقل

محمد بن سیرین گوید : دیدن صیقل زدن به خواب، دلیل پادشاهی بزرگ است. اگر بیند که صیقلی می نمود، دلیل است به خدمت پادشاه رود. حضرت امام جعفر صادق فرماید : دیدن صیقلی مردی باشد که به دست او حق از باطل پدید آید.

صوفی شدن

محمد بن سیرین گوید : اگر دید که صوفی شد و با صوفیان درخانقاه مجاور نشست، دلیل که دست از دنیا بدارد و به کار آخرت پردازد. اگر بیند که از میان صوفیان بیرون رفت، دلیل که میل او به کار شود. حضرت امام جعفر صادق فرماید : دیدن صوفی شدن در خواب بر چهاروجه است. اول: بازداشتن از دنیا. دوم: از خلق کناره گرفتن. سوم: پیوسته به عبادت مشغول بودن. چهارم: طمع به کسی نداشتن.


صوف

محمد بن سیرین گوید : دیدن جامه صوف به خواب، منفعت است.

صورت حساب

آنلی بیتون میگوید :

۱ـ اگر خواب ببینید صورتحساب به شما می دهند تا پرداخت کنید ، معنایش این است که در وضعیتی خطرناک قرار خواهید گرفت و امکان دارد برای آزادی خود متوسل به قانون شوید . اما اگر ببینید صورتحساب را پرداخت می کنید ، نشانة آن است که از نزاع شدید به صلح خواهید رسید .

۲ـ اگر خواب ببینید به دیگران صورتحساب می دهید ، حاکی از آن است که پیشامدهای ناخوشایندی به وقوع می پیوندد و روال عادی زندگی به هم می ریزد .

۳ـ اگر زنی کتابداردر خواب ببیند که صورتحساب کتابها را جمع می زند ، معنایش این است که در امور شخصی و عاطفی دچار مشکل خواهد شد ، اگر فردی شایسته مشکل او را حل خواهد کرد و زن از طرف کارفرمایی جدید مورد احترام و تشویق قرار می گیرد .


صورت

محمد بن سیرین گوید :

اگر بیند که صورت او به صورتِ دیگر مبدل شد، دلیل چنان بود که دیده باشد. اگر دید که به صورت خود بازگشت، دلیل است که به حق تعالی بازگردد.

ابراهیم کرمانی گوید :

اگر درخواب صورت خود را واژگون بیند، دلیل که همه مردم روی از او بگردانند.

حضرت امام جعفر صادق فرماید :

تغییر و دگرگون شدن صورت در خواب ، نشانگر کسى است که از خدا روگردانده و دروغ مى گوید.

لوک اویتنهاو می گوید :

صورت

رنگ پریده : بیماری

ظریف : آرزوهایتان بر آورده خواهد شد

زشت : غم و غصه

پودر زده شده : برای خانمها نشانه از خوش یمنی دارد و برای آقایان نشانه شرمساری و تحقیر است

صورتی زیبا ، که درعکسش در آب افتاده باشد : زندگی طولانی با نشاط

شستن آن : پشیمانی از یک عملی که انجام داده اید

صورت پوشانده شده : خبرهای نا خوشایند

تام چت ویندو می گوید :

اگر در خواب بیند دو چهره دارد منافق است

اگر در خواب بیند دو چهره خوب و تمیز دارد در میان مردم واسطه می شود

گر در خواب بیند دو چهره دارد که یکی خندان و دیگری گریان است نشان آن است که دو زن دارد و آنها با هم سازگاری ندارند

آنلی بیتون میگوید :

۱ـ دیدن صورتی زیبا و معصوم در خواب ، نشانة آن است که با محافظه کاری در پی کسب لذت هستید .

۲ـ دیدن صورتی زشت و اخم آلود در خواب ، نشانة معاملات زیانبار و نامطلوب است .

صنوبر

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : معبران در مورد صنوبر نظر خوشی ابراز نداشته و آن را در زمره درختان خوب به حساب نیاورده اند. ابن سیرین نوشته مردی است بد دین که نه دنیا دارد و نه آخرت ولی مولف نفایس الفنون نوشته که سرو و صنوبر مردم نیکو سرشت و فرزند باشد. مجلسی رحمه الله علیه در مورد صنوبر سکوت کرده اما کلا درختان سرسبز را بد ندانسته است. صنوبر مردی است قوی هیکل و استخوان دار و با نشاط اما به شدت تلخ زبان و بد دهن که همه اطرافیان خویش را با سخنان خود اگر چه راست هم باشد می رنجاند و با وجود حسن نیت و پاک دلی دیگرن نسبت به صفای او التفاتی ندارد. چنانچه صنوبر در خواب دیدید با چنین مردی در زندگی آینده خود رو به رو خواهید شد که موثر است.

صندوق

دیدن صندوق در خواب، دلیل جاه بود و بعضی گویند زن باشد. اگر بیند که صندوقی نو داشت، دلیل است که به قدر آن جاه یابد.

جابر مغربی گوید : اگر بیند که صندوقی نو و پاکیزه داشت، دلیل که زنی خوبروی و پارسا بخواهد. اگر صندوق را کهنه بیند، تاویل به خلاف این باشد.

حضرت امام جعفر صادق فرماید : دیدن صندوق به خواب بر سه وجه است. اول: عزو جاه. دوم: بلندی. سوم: زن.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : صندوق همسر است یا دوست رازدار و یک رنگ. ابن سیرین می گوید که صندوق در خواب یا جاه است یا زن و هم او از امام صادق علیه السلام نقل می کند که صندوق در خواب یا جاه است یا بلندی و رفعت یا زن. اما صندوق دوست خوب و شفیق و رازدار است یا زن که انسان فقط به این دو نفر می تواند راز خویش را باز بگوید و به ایشان می تواند اعتماد داشته باشد. در شرایطی اتفاق می افتد که مردان به همسر خود اعتماد می کنند و راز خویش را می گویند ولی به پدر و مادر خود این اعتماد را نشان نمی دهند. اگر در خواب ببینید صندوقی آهنین دارید یا زنی سالم دارید یا دوستی قابل اعتماد. اگر در خواب ببینید که در صندوقی را گشودید و از درون آن چیزی بدیع بیرون آوردید که گمان نداشتید در صندوق باشد و بالجمله از دیدن آن نیز خوشحال شدید صاحب فرزند می شوید. اگر در خواب ببینید صندوق نسوز بزرگی دارید دوستی صاحب مقام و شخصیت و رازدار می یابید که می توانید به او مطمئن باشید. اگر دیدید صندوق چوبی و شکسته دارید به همسرتان نمی توانید اطمینان داشته باشید یا او بیمار و رنجور می شود. همین حالت است اگر ببینید صندوقی داشتید که شکسته یا سوخته یا سوراخ شده است. اگر در خواب ببینید که صندوقی داشته اید و آن را دزد برده یا گم کرده اید همسرتان را از دست می دهید.

لوک اویتنهاو می گوید :

صندوق : اطراف شما پر از دشمن است

باز کردن آن : ثروت

آنلی بیتون میگوید :

دیدن صندوقی پر از پول در خواب ، دلالت بر آن دارد که آینده ای درخشان در پیش خواهید داشت ، اما اگر خواب ببینید درون صندوق خالی است ، نشانة آن است که از عهدة پرداخت وام ها بر نخواهید آمد .

صندلی

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : در خواب های ما صندلی اشاره به چیزهای متفاوتی می تواند باشد. اگر زنی در خواب صندلی ببیند و صندلی داشته باشد و ببیند که روی یک صندلی محکم و شیک و قشنگ نشسته از شوهر و زندگی خانوادگی خویش راضی است و با همسرش روابط بسیار خوبی دارد که جای نگرانی نیست. اگر مردی ببیند روی چنین صندلی نشسته از شغل و کار و حرفه خویش خشنود است و خودش فکر می کند حرفه اش مطمئن و آینده اش تامین می باشد خواب او نیز این امید را می دهد. اگر در خواب ببینید که روی صندلی بسیار بزرگی نشسته اید که از هیکل و قد و قواره شما بزرگتر است به نا حق چیزی را تصاحب می کنید که به شما تعلق ندارد یا به مقامی می رسید که صلاحیت تصدی آن را فاقد هستید یا دست به کاری بزرگ می زنید که توانائی انجام آن را ندارید. حال اگر دیدید صندلی زیر پایتان کوچک یا شکسته و لرزان است موقعیت شغلی خوبی ندارید و از آینده خود بیمناک می شوید و در شغل و حرفه خویش دچار تزلزل می گردید.اگر همسرتان را دیدید که صندلی ها را پاک می کند یا صندلی هائی خریده و به خانه آورده برای شما خدمتی دل نشین انجام می دهد. اگر در خواب دیدید که صندلی را زدید و شکستید زیان بزرگی متحمل می شوید اگر دیدید در اتاقی فقط شما روی صندلی نشسته اید در آینده دچار کبر و غرور و خود خواهی می شوید و اگر دیدید همه نشسته اند و شما ایستاده اید تحقیر می شوید و مورد اهانت قرار می گیرد.

لوک اویتنهاو می گوید :

صندلی : مقام والا

صندلی شکسته : یک آشفتگی آرامش خانواده را برهم خواهد زد

صندلی زیبا : وفور نعمت

صندلی چرخدار : پیری زود رس

آنلی بیتون میگوید :

۱ـ دیدن صندلی در خواب ، نشانة آن است که در انجام وظیفه خود با شکست روبرو خواهید شد و سودآورترین موقعیتها را از دست خواهید داد .

۲ـ اگر خواب ببینید دوستی بی حرکت بر صندلی نشسته است ، دلالت بر آن دارد آن دوست به بیماریی مبتلا خواهد شد و خواهد شد و خواهد مرد .


صندل

محمد بن سیرین گوید : اگر در خواب بیند که صندل داشت، دلیل است که مردم مدح و ثنای او گویند. اگر بیند که صندل سفید داشت، دلیل که از بزرگی منفعت بیند. حضرت امام جعفر صادق فرماید : دیدن صندل به خواب بر سه وجه است. اول: ثنا و آفرین. دوم: خیرو برکت. سوم: جاه و حرمت.




تعبیر خواب حرف ش
شیطرنج

بدانکه شیطرنج داروئی است که خوردن آن، دلیل بر مضرت باشد و نقصان مال، و دیدن آن درخواب، خیری نباشد و دلیل بر مضرت کند.

شیطان

لوک اویتنهاو می گوید :

شیطان : جستن از خطر

حر ف زدن با شیطان : اطراف شما پر است از افراد به ظاهر دوست

یوسف نبی علیه السلام گوید :

دیدن شیطان خلال دین باشد

آنلی بیتون میگوید :

۱ـ دیدن ابلیس در خواب ، برای کشاورزان نشانة محصولات آفت زده است و مرگ و میر میان حیوانات مزرعه و بیماری بین اعضای خانواده آنهاست . برای ورزشکاران نشانة آن است که باید در تمرینهای خود دست به کارهای افراطی نزنند . زیرا سلامت آنها در معرض خطر است . برای واعظ نشانة آن است که در تبلیغات مذهبی خود بیش از اندازه متعصب و افراطی است .

۲ـ اگر خواب ببینید ابلیس چهره ای زشت دارد و لباسهایی جواهر نشان بر تن کرده است و سعی می کند شما را با خود به خانه اش ببرد ، علامت آن است که افراد بی قید و بند می کوشند با چاپلوسی از شما سوء استفاده کنند . اگر دختران چنین خوابی ببینند ، علامت آن است که باید از توجه مردان متأهل بترسند و خود را در پناه دوستان حفظ کنند . احتمال دارد افراد بیگانه پول و جواهرات آنها را بربایند .

۳ـ دیدن شیطان نشانة نومیدی است حتی در رؤیاها نیز باید باز شر ابلیس گریخت .

۴ـ اگر خواب ببینید ابلیس در هیئت شاهانه ای شما را به سوی خود می کشد ، نشانة آن است که به دام دشمنان می افتید . اگر عشاق چنین خوابی ببینند ، علامت آن است که به وسیلة فردی عیاش از انجام وظایف خود کوتاهی می کنند .

شیشه

محمد بن سیرین گوید : دیدن شیشه به خواب، دلیل زن باشد و گویند، دلیل بر خدمتکار خانه است، لکن ثباتش نباشد. اگر دید که شیشه به وی دادند، دلیل که زنی درویش بخواهد. اگر بیند که در شیشه روغن گل یا روغن بنفشه بود، دلیل که زنی توانگر بخواهد و دیندار اگر بیند که از آن شیشه شراب انار یا شراب به خورد، دلیل است مال زنی بخورد. اگر دید شیشه بشکست، دلیل که زن بمیرد.

جابر مغربی گوید : اگر بیند که شیشه چیزی خوشبو است، دلیل است بیمار گردد.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : معبران نوشته اند شیشه بطری زن است و محتوای آن مال زن است یا کامی است که از زن گرفته می شود. اگر در خواب فقط شیشه ببینیم اشاره کلی است به زن و بیشتر باید دید که درون شیشه چیست یا شیشه برای چه هدف و منظوری فراهم آمده است. شیشه هائی که درون آن ها مشروبات الکلی می ریزند اشاره ای هستند به فساد و تباهی و گناه. اگر شیشه ای داریم که درون آن آب ریخته ایم نشان آن است که از جانب زن یا همسر بیننده خواب امنیت و راحت پدید می آید. اگر شیشه رنگی باشد نوع رنگ اهمیت پیدا می کند. اصولا شیشه های رنگی اشاره به مشکلات هستند ولی اندکی تفاوت بین آن ها وجود دارد. شیشه سرخ دعوا و خشم و غضب است. سیاه خوب نیست و زرد نشان آن است که دری از فرج مقابل شما وجود دارد و چنان چه مشکلی در زندگیتان هست با همت و اراده می توانید آن مشکل را رفع نمائید. اگرِشیشه شکسته بود نشان از شکستگی دل است.

آنلی بیتون میگوید :

۱ـ اگر خواب ببینید از پشت شیشه به بیرون نگاه می کنید ، نشانة آن است که بهترین آرزوهای شما را آسمانی ابری و تیره مبدل به اندوه می سازد .

۲ـ اگر در خواب تصویر خود را در شیشة پنجره ببینید ، علامت اختلاف و مشاجره در امر ازدواج و شکست در معاملات و بی ثمر ماندن تلاش ها است .

۳ـ اگر در خواب چهرة خود و دیگران را در شیشة پنجره ببینید ، نشانة آن است که شما دوستان خود را فریب می دهید زیرا سرپرست دو خانواده هستید .

۴ـ شکستن شیشه در خواب ، نشانة آن است که در اثر تصادف و زودتر از موعد طبیعی خواهید مرد .

۵ـ شکستن ظروف شیشه ای در خواب ،نشانة آن است که قراردادهای کاری به شکل نامطلوبی پایان می یابد .

۶ـ گرفتن کریستال از کسی در خواب ، نشانة آن است که به خاطر استعداد و هوش خود ستایش خواهید شد .

۷ـ اگر در خواب ظروف کریستال به کسی هدیه بدهید ، نشانة آن است که به تعهدات خود نمی توانید به موقع عمل کنید و شکست می خورید .

۸ـ اگر دختری نامزد خود را در شیشه ببیند ، علامت آن است که جشن نامزدی خود را به هم خواهد زد .

۹ـ اگر زنی شوهر خود را در شیشه ببیند ، علامت آن است که برای شادی و سربلندی خود تقلا خواهد کرد .

۱۰ـ اگر در خواب از شیشة پنجره به جایی نگاه کنید ، علامت آن است که ناچار می شوید زیرِ دستِ کسی کار کنید .

۱۱ـ اگر خواب ببینید شیشه های پنجره بخار کرده اند ، نشانة آن است که در موقعیت نامطلوبی قرار خواهید گرفت .

۱۲ـ اگر زنی در خواب چهرة مردانی بیگانه را در شیشه پنجره ببیند ، علامت آن استک که او را در حین عملی ناپسند غافلگیر می کنند و این عمل موجب سرافکندگی او و نزدیکانش می شود .

۱۳ـ اگر مردی در خواب چهرة زنان بیگانه را در شیشه پنجره ببیند ، علامت آن است که در اثر اعمال حماقت آمیز سلامت و کار خود را به نابودی می کشد .

شیرینی ها

محمد بن سیرین گوید :

دیدن شیرینیها، دلیل شادی و روزی حلال باشد. اگر بیند کسی شیرینی به وی داد، دلیل که راحتی به وی رساند.

حضرت امام جعفر صادق فرماید :

دیدن شیرینی به خواب بر شش وجه بود

اول: مال حلال.

دوم: منفعت.

سوم: علم و حکمت.

چهارم: فرهنگ.

پنجم: ثنای و مدح نیکو.

ششم: کنیزکی خوبروی.

یوسف نبی علیه السلام گوید :

دیدن شیرینی های دیگر زن بخواهد

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

حکم کلی مولف نفایس الفنون و عرایسالعیون درباره شیرینی ها این است که شرینی ها جمله در خواب سخن های خوش و مال و منفعت هستند شکلات نیز مشمول این تعبیر قرار می گیرد اما این شیرینی چون آمیخته به قهوه یا کاکائو است تعبیر متفاوتی پیدا می کند. شکلات در خواب لذت گناه آلود است که غم می آورد و اندوه می آفریند. اگر در خواب ببینید که شکلات می خورید به دنبال دل خود می روید و کاری را انجام می دهید که دوست دارید ولی از نظر دیگران پسندیده نیست و در نتیجه شما غمین و ملول می شوید. تبعیت از هوای نفس همیشه ملال می آورد و موجب ملامت می شود. دیدن شکلات در خواب کاری است از همین نوع. خریدن شکلات یا هدیه گرفتن نیز همین تعبیر را دارد ولی تعارف دادن و هدیه بردن نشانه آن است که شما برای دیگری خوشحالی همراه با اندوه و تاسف می برید و سبب ناراحتی او می شوید. اگر طعم قهوه یا کاکائوی شکلات زیاد باشد این تفاوت قطعیت بیشتری پیدا می کند و میزان اندوه و تاسف بر شادی و شعف آن می چربد ولی اگر شهد شکلات بیشتر باشد و طعم قهوه و کاکائو مختصر محسوس باشد شادی بیشتر است و اندوه کمتر.

آنلی بیتون میگوید :

۱ـ دیدن شیرینی در خواب ، علامت آن است که فردی مکار به شما نیرنگ خواهد زد .

۲ـ خوردن شیرینی در خواب ، علامت آن است که با دیگران روابطی دوستانه پیدا خواهید کرد .

۳ـ اگر دختری خواب ببیند شیرینی می پزد ، نشانة آن است که با نیرنگها و فریب خود نمی تواند دیگران را گمراه بسازد .

شیره

محمد بن سیرین گوید :

دیدن شیره انگور، دلیل منفعت است. اگر بیند که شیره انگور بیفشرد، دلیل است زنی مستوره بخواهد. اگر بیند که شیره تازه میخورد، دلیل است مال حلال یابد. اگر شیره ترش بیند، دلیل است از پادشاه مال و بزرگی یابد و هرچند درخواب شیره را شیرین تر بیند، منفعتش بیشتر باشد.

حضرت امام جعفر صادق فرماید :

دیدن شیره درخواب بر چهار و جه است.

اول: مال حلال.

دوم: منفعت بسیار.

سوم: عیش خوش(زندگی خوش و مرفه).

چهارم: عزت و کامرانی.

شیر دادن

اگر دختری بیند، در پستان او شیر جمع شده بود، دلیل که در خوردی بمیرد.

اگر زن جوان بیند،در پستان او شیر جمع شده بود،دلیل که عمرش دراز است.

مولف گوید :

اگر در خواب ببیند فرزند دختری دارد و به او شیر می دهد یعنی خرمی و نعمت براوافزون می شود به میزان شیری که به بچه دخترش داده (در بیداری چنین بچه ای نداشته باشد)

اگر کسی به او بچه دختری داد و او به آن شیر داد تعبیرش همان باشد

اگر بیند بچه پسر دارد دلیل بر غمگینی و اندوه می باشد

شیر خشک

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : شیرخشت در خواب روزی حلال است و ضمنا یار همراه و موافق. اگر زنی شیرخشت ببیند که می خورد صاحب دختر می شود. اگر زنی این خواب را ببیند که نازا است و تا آن روز فرزند نیاورده صاحب فرزند می شود. اگر مردی ببیند که شیرخشت می خورد مالی حلال به دست می آورد یا دوستی موافق و همراه و دل سوز می یابد که در سختی ها و مشکلات به یاری او می شتابد و این دوست هیچ رنج و زحمتی ایجاد نمی کند. شیرخشت دوستی است آرام ملایم و مفید که هرگاه به او نیاز داشته باشید خدمت می کند و در غیر مواقع ضروری زحمتی ندارد. از حضرت امام صادق علیه السلام نقل است که شیرخشت یا فراخی روزی و مال حلال است یا کامیابی. نوشته اند که اگر ببینید شیرخشت از صحرا جمع می کنید از سفر سودی می برید که گسترده و وسیع است.



تعبیر خواب حرف س
سینی

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : سینی زنی است که به شما خدمت می کند و خیلی هم نزدیک است. او هم می تواند مستخدم و پرستار باشد و هم زن و همسر. اگر دیدید سینی نو و تمیز و درخشنده و قشنگی دارید می توانید به آن زن هرکس هست متکی و به صداقت او معتقد و امیدوار باشید ولی اگر سینی کج و کوله و زشتی داشتید خواب شما می گوید زنی که به شما خدمت می کند آزرده است یا نسبت به شما و زندگیتان صداقت لازم را ندارد. داشتن چندین سینی گویای تعدد خدمتکاران نیست بلکه بیانگر آن است که او قدرت حسن خدمت و ابزار حسن نیت و خدمت بیشتر را دارد اما توانایی شما در قبول محبت محدود است.

آنلی بیتون میگوید :

۱ـ دیدن سینی در خواب ، علامت آن است که به شکلی احمقانه ثروت شما بر باد خواهد رفت . حوادثی تلخ شما را غافلگیر خواهد کرد .

شاخة درخت

۱ـ اگر در خواب شاخة درختی را لبریز از برگهای سبز و میوه ببینید ، نشانة آن است که با دوستان ، ساعات خوشی خواهید داشت و ثروتی به چنگ خواهید آورد .

۲ـ اگر خواب ببینید شاخه درختی خشکیده است ، دلالت آگاه شدن از خبرهای تأسف بار از وضع شخصی غایب دارد .

سینه ریز

آنلی بیتون میگوید :

۱ـ اگر زنی خواب ببیند سینه ریزی بر گردن آویخته است ، نشانة ان است که همسری وفادار و خانه ای زیبا خواهد داشت .

۲ـ گم کردن سینه ریز در خواب ، علامت آن است که به زودی دست سنگین ماتم را بر شانة خود احساس خواهید کرد .

سینه

محمد بن سیرین گوید :

دیدن سینه به خواب، دلیل بر شریعت باشد. اگر در خواب بیند که سینه او فراخ شد، دلیل که کارهای او ساخته شود. اگر بیند سینه او تنگ شد، دلیل که در دینش خلل افتد. اگر بیند بر سینه او خطی سبز نوشته بود، دلیل که حق تعالی با وی کرامت کند. اگر خط سیاه بیند، دلیل که بی شهامت از دنیا برود.

ابراهیم کرمانی گوید :

اگر بیند بر سینه او موی رسته بود، دلیل که وام دار شود. اگر بیند موی از سینه بسترد، دلیل که وام بگذارد، اگر بیند سینه او گرفته بود. چنانکه حرف زدن نتوانست، دلیل که کار دین بر وی بسته شود.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن سینه به خواب بر هفت وجه است.

اول: علم وحکمت.

دوم: سخاوت.

سوم: ایمان.

چهارم: کفر.

پنجم: حکمت.

ششم: مرگ.

هفتم: بُخل.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

سینه استطاعت بیننده خواب است. چنانچه در خواب ببینیم که سینه ای فراخ داریم زندگی ما گشاده می شود و وسعت می یابد و روزی مان فراخ می یابد و به همین نسبت صدر و وسعت نظر خواهیم یافت اگر چه در بیداری فاقد آن باشیم.چنانچه در خواب ببینیم سینه ما کوچک شده و محقر و ضعیف گردیده تعبیر بر عکس است و روزیمان تنگ می شود و دنیا بر ما سخت خواهد گرفت.اگر در خواب ببینیم سینه تنگ شده دل تنگ می شویم.در خواب حالتی فیزیکی پیش می آید که اصطلاحا می گویند بختک روی شخص افتاده. منظور از این حالت خفگی نیست بل که حالتی است که در خواب احساس آن برایمان پیدا می شود. حس می کنیم که سینه ما تنگ شده و نفس کشیدن دشوار گردیده این حالت است که دل تنگی تعبیر می شود. اگر ببینیم سینه ما گرفته به طوری که نمی توانیم حرف بزنیم و به راحتی نفس بکشیم غمی برای ما می رسد. دیدن سینه دیگران نیز همین تعابیر را دارد. اگر ببینیم سینه ما چاق و ورزیده شده مانند ورزشکاران سینه پیدا کرده ایم روزی می یابیم و نعمت هائی به ما می رسد اگر چنان شده باشد که چون زنان سینه آویخته داشته باشیم نیکو نیست و خواب ما می گوید غم و اندوهی را تحمل می کنیم که بر سینه ما سنگینی خواهد کرد و اثر ممتد و مداوم خواهد داشت. زنی اگر ببیند سینه اش مثل مردان صاف شده و برجستگی آن از بین رفته نیکو نیست و از جانب فرزند یا فرزندانش غمناک می شود و چنانچه فرزند نداشته باشد از سوی خواهر یا برادرش لطمه می خورد یعنی از کسانی که با او هم شیر هستند.

سینما

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : اگر در خواب ببینید کسی شما را به سینما دعوت می کند یا خودتان به سینما می روید یاهمراه کسی عازم سینما هستید دست به کاری می زنید که سودی عایدتان نمی کند ولی وقت شما را می گیرد. سینما نیز مثل سیرک اشتغال به امور تفننی است. اگر در خواب دیدید که از سینما خارج می شوید از ماجرایی فراغت حاصل می کنید یا خود را کنار می کشید و اگر دیدید همراه جمعیتی می خواهید وارد سالن سینما می شوید در امری پر هیاهو و پرجنجال مداخله می کنید که احتمالا به شما هیچ ارتباطی ندارد. اگر از سینما خوشحال و راضی بیرون آمدید موضوعی خانوادگی شما را غمگین می کند. این مسئله ممکن است به خانواده شما مربوط نباشد ولی کلا خانوادگی است و چنانچه دیدید ناراضی و ناخشنود بیرون آمدید کاری انجام می گیرد که موجب خشنودی و رضایت شما می شود. اگر دیدید خودتان فیلم نشان می دهید دروغ می گویید و تظاهر می کنید و در نتیجه اطرافیان خود را گول می زنید و حقایقی را وارونه جلوه می دهید و اگر دیدید خودتان در سینما نقشی به عهده گرفته اید مردم درباره شما حرف خواهند زد و سر زبان ها خواهید افتاد.




تعبیر خواب حرف ژ
ژله

حضرت صادق علیه السلام می فرماید:

تعبیر دیدن زاله در خواب بر پنج وجه است :

اول : بلا.

دوم: خصومت ودشمنی.

سوم : لشگر.

چهارم : قحطی.

پنجم : بیماری.

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ خوردن ژله در خواب ، علامت آن است که با موانعی قابل عبور در زندگی روبرو خواهید شد .

۲ـ اگر زنی را در خواب ببینید که ژله درست می کند ، علامت آن است که بار دیگر از دیدار دوستان لذت خواهید برد .




تعبیر خواب حرف ز
زیورآلات

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر در خواب زیورآلات به خود بیاموزید ، نشانة آن است که به مقامی فراتر از شایستگی خود دست می یابید

۲ـ اگر در خواب از کسی زیورآلات دریافت کنید ، علامت آن است که به تعهدات خود پایبند خواهید بود و همة آنها را به درستی پیش خواهید برد .

۳ـ اگر خواب ببینید زیورآلات خود را به کسی می بخشید ، نشانة آن است که بیش از اندازه ولخرجی می کنید .

۴ـ گم کردن زیورآلات خود در خواب ، علامت به دست آوردن موقعیتی خوب در زندگی است .

زین

محمد بن سیرین گوید: زین درخواب دیدن، چون بر پشت چهارپایان نباشد بد بود، اما چون بر پشت چهارپائی باشد، حکم نیک و بد آن بر راکب زین باشد، زیرا که زین، آلت چهارپایان است. اگر بیند که زینی بخرید، دلیل است کنیزک بخرد یا زن بخواهد و خداوندِ نعمت بسیار شود و باشد که مال و میراث یابد. اگر بیند زین او بشکست، یا ضایع شد، دلیل که زن او بمیرد، یا بیمار شود. اگر بیند زین او به زر و سیم آراسته بود، دلیل است زن او خویشتن بین و متکبر باشد و در راه دین ضعیف بود. اگر بین زین او سیاه بود و هیچ آرایش نداشت، دلیل کند زن او دیندار و پارسا و باامانت بود و زین در خواب، دلیل بر افواه زن کند.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: زین شغل و حرفه شماست و کاری است که می کنید و با درآمد آن معاش خود را تامین می نمایید ولی برخی از معبران نوشته اند که زین همسر است که البته این درست نیست چرا که در دنیای امروز مرد آن چنان تسلطی بر زن ندارد که زن به صورت زین در خواب متجلی شود. اگر در خواب ببینیم که زین محکم و استواری داریم به زندگی خود می توانیم اطمینان داشته باشیم زیرا خواب ما خبر می دهد که همه کارها بر وفق مراد انجام می پذیرد و جایی برای تشویش نیست. اگر زین شکسته و ناجور و خراب داشته باشیم تعبیر خلاف نیست. اگر دیدید زین را پشت اسب نهاده اید خوب است ولی اگر زین را پشت استر و الاغ قرار داده باشید خوب نیست و خواب شما می گوید کارهایتان را نادرست و ناباب انجام می دهید و به مشکل برمی خورید. گرفتن یا خریدن زین خوب است ولی بخشیدن یا فروختن آن نیکو نیست و از شکست و نامرادی خبر می دهد.


زیلو

محمد بن سیرین گوید:

زیلوی به خواب چون گسترده بود، دلیل بر درازی و ساختگی کار دنیا کند و هر چند زیلو درازتر باشد بهتر باشد و چون زیلو در نوشته باشد، دلیل بر نقصان عمر و درویشی کند. اگر بیند بر زیلوی کوچک نشسته است و آن زیلوی در زیر آن دراز شده، دلیل است عیش و روزی بر وی فراخ شود. اگر بیند زیلو به دست خود در نوشت و به کنج خانه نهاد، دلیل که عز و دولت خویش را تباه کند. اگر زیلو را بر پشت نهاده می برد، دلیل است بزه و گناه او جمع شود. اگر بیند که زیلو درنوشت و به کسی داد، دلیل که عمرش به آخر رسیده بود. اگر بیند که زیلوی کوچک و ستبر داشت، دلیل که روزی بر وی تنگ شود، اما عمرش دراز شود. اگر بیند که زیلوی فراخ باریک داشت، روزی بر وی فراخ شود، اما عمرش کوتاه شود.

جابرمغربی گوید:

اگر بیند زیلوی ستبر پاکیزه داشت، دلیل است نعمت بر وی فراخ گردد. اگر بیند زیلوی کهنه و دریده گسترده است، دلیل است عمر به تلخی گذراند و عیش بر وی تنگ شود. اگر بیند زیلوی مجهول افکنده بود، دلیل که ان چه دارد از دست او بشود. اگر بیند زیلوی نو بدو دادند یا بخرید و در خانه بگسترد، دلیل است دولت و اقبال یابد و عمرش دراز شود، زیرا که گستردن زیلوی درخواب، دلیل بر درازی عمر بود و در نوشتن آن، دلیل بر سپردن عمر کند.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن زیلو در خواب بر شش وجه است.

اول: ساختگی کار مردم (درست شدن کار انسان).

دوم: درازی عمر.

سوم: رزق و روزی.

چهارم: عز و دولت وکامرانی.

پنجم: دشواری عیش وسختی زندگی و معاش.

ششم: گناه و امانت که بر گردن شخص جمع شود.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

زیلو در خواب ما یملک است و انتفاع و تمتعی است که از تملک چیزی می بریم. به زبان دیگر زیلوی ما کار ماست. زندگی ما است و ما یملک ما و چون گشوده و گسترده باشد خواب می گوید کار با مراد پیش می رود و زندگی به دل خواه جریان می یابد و بر آن چه داریم و گرد آورده ایم مسلط می باشیم. بخصوص اگر بر زیلوی گسترده نشسته باشیم . اگر در خواب زیلوئی ببینید که جمع کرده و تا شده است و در عالم خواب بدانید که آن زیلو به شما تعلق دارد خواب شما خبر می دهد که آسیب پذیر شده اید و حقی از شما ضایع می گردد و مالی را از کف شما بیرون می برند ولی اگر آن زیلوی جمع و تا شده به شما تعلق نداشته باشد خواب شما می گوید که به حال کسی مسلط می شوید و درباره کسی حق داوری پیدا می کنید. معبران قدیمی نوشته اند اگر زیلو باز باشد دلیل است که عیش و روزی بر بیننده خواب فراخ و میسر می شود و این تعبیر کاملا درستی است. اگر در خواب زیلوئی ببینید آن قدر دراز که ندانید انتهای آن به کجا می رسد و ختم می شود آرزوی محال می کنید و توقع انتظار شما پیش از استحقاق و لیاقت شما می باشد. اگر ببینید که زیلوئی تمیز و پاکیزه دارید روزگار به شما روی خوش نشان می دهد ولی اگر زیلو چرکین و کثیف باشد روزگار بیننده خواب به سختی می افتد و زندگی اش چهره زشت خود را می نمایاند. جمع کردن زیلو در خواب خوب نیست و معبران نوشته اند که اگر کسی در خواب ببیند زیلوی خویش را جمع کرد یا لوله کرد و کناری نهاد نشان آن است که عمر خویش را تباه و تمام کرده و روزگارش به سر رسیده و این در خواب خبر از پایان عمر می دهد ولی اگر بیننده خواب ببیند که زیلوئی نو و تمیز و پاکیزه را گسترد و بر آن نشست خوابی است نیکو و خبر از کامیابی یافتن دولت می دهد. اگر ببینید اتاق های خانه خویش را با زیلو فرش کرده اید زندگی شما با آبرومندی می گذرد و رفاه نسبی خواهید داشت و اگر در خواب ببینید که اتاق های شما جائی زیلو است و جائی فرش های گران بها خواب شما آگاهی می دهد که با زیاد خواهی آبرو و موقعیت خویش را به خطر خواهید افکند. اگر جائی زیلو باشد و جائی اصلا فرش نباشد خوب است. زیلوی سوراخ خبر از بیماری همسر بیننده خواب می دهد و همچنین زیلوی سوخته و سوراخ شده می گوید که با همسر خود نقار و کدورت خواهید یافت یا مال خود را تباه می کنید و به خودتان زیان می رسانید.

زیره

محمد بن سیرین گوید: زیره به خواب، به طعم، چون ترش باشد و میل به شیرینی دارد، دلیل بر خیر و منفعت کند و چون در زعفران باشد، دلیل بر بیماری کند. اما خوردن زیره باج درخواب، دلیل بر خصومت و غم کند.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: دیدن زیره در خواب بد نیست به خصوص اگر بوی خوش داشته باشد. استشمام بو و عطر زیره در خواب بدون این که خود زیره را ببینید خبری است که به شما می دهند و با آن خبر شما را خوش دل می کنند. دیدن زیره با برنج پخته یعنی زیره پلو خوب است و مال و پولی است که به شما می رسد یا تحصیل می کنید. دیدن مقدار زیادی زیره در خواب خوب نیست به خصوص این که هیچ چیز دیگر با آن نباشد. چنانچه در خواب ببینید مقداری زیره مقابل شما ریخته اند و فقط آنجا زیره هست و چیز دیگری نیست در کاری احساس درماندگی می کنید یا سرد و بی علاقه می شوید. اما مقدار اندک آن خوب است مگر آن که بوی ناخوش داشته باشد و شما از استشمام بوی آن کراهت احساس کنید.

زیر شیروانی

لوک اویتنهاو می گوید :

زیر شیروانی : مشکلاتی ازسر شما رد خواهد شد

زیرزمین

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید در زیرزمینی زندگی می کنید ، علامت آن است که احتمال دارد شهرت و ثروت خود را از دست بدهید .

۲ـ اگر خواب ببینید با متروی زیرزمینی به جایی می روید ، علامت آن است که وارد معامله ای می شوید که باعث ناراحتی و اندوهگین شدن شما خواهد گشت .

۳ـ اگر خواب ببینید در زیرزمینی سرد و مرطوب هستید ، نشانة آن است که تحت فشار تردید و دودلی قرار می گیرید و اعتماد خود را نسبت به همه چیز از دست می دهید . و احساس می کنید که در آینده وقایع بدی اتفاق می افتد و به خاطر داشتن این افکار ، همواره مضطرب و پریشان خواهید بود .

۴ـ دیدن زیرزمینی که در آن مواد غذایی و نوشیدنیهای مختلف انبار شده است . علامت آن است که پیشنهادی به شما خواهد شد تا در سود حاصل از کاری نامعلوم سهیم شوید .

۵ـ اگر دختری چنین خوابی ببیند ، علامت آن است که از سوی فردی قمار باز محتکر به او پیشنهاد ازدواج خواهدشد .




تعبیر خواب حرف ر
ریوند

محمد بن سیرین گوید: اگر بیند که ریوند بسیار داشت، دلیل است در غم و اندوه گرفتار شود. اگر بیند که از بهر علتی ریوند خورد و از آن وی را شفا حاصل آمد، دلیل بر تندرستی و خیر و صلاح بود که به وی رسد. اگر به خلاف این بیند، دلیل بر رنج و بیماری کند.

ریواس

محمد بن سیرین گوید: ریواس درخواب غم و اندوه است. اگر بیند که ریواس داشت و میخورد، دلیل که به قدر آن که خورده او را غم و اندوه رسد. اگر بیند که ریواس بفروخت یا به کسی داد، دلیل است از غم و اندوه رسته گردد. جابرمغربی گوید: اگر بیند ریواس میخورد و به طعم شیرین است، دلیل که وی را منفعت رسداز قبل دوست یا از قبل خویش و چون بیند ریواس ترش است، دلیل است پشیمانی خورد در کارها.

رینگ

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: رینگ نشان استحکام است در امور جاری زندگی بیننده خواب. چنانچه ببینید خودرویی دارید که رینگ نو و سالم دارد نشان آن است که کار شما بر مدار درستی قرار خواهد گرفت و پیشرفت می کنید و اگر رینگ شکسته بود تعبیر خلاف آن است.


ریمل

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: ریمل در واقع همان سرمه است و تعبیر سرمه را دارد. اگر در خواب ببینید که به چشم ریمل کشیده اید کاری می کنید که به ظاهر خوب است اما به نیت خوب نیست. اگر مردی ببیند که ریمل می مالد خوب نیست و اگر زنی ببیند ریمل می مالد و به نیت روشنایی چشم باشد نیکو است و به نیت آرایش غم و اندوه است. نوشته اند که چشم در خواب دین است و سرمه روشنایی چشم است. برخی از معبران آن را مال و خواسته دانسته اند و معتقدند کسی که ریمل یا سرمه می مالد به مال و نعمت می رسد.

ریم

محمد بن سیرین گوید: ریم به خواب دیدن مال است بیننده را. اگر بیند که از تن او ریم بیرون آمد و دیگر باره به آنجا شد، دلیل است به قدر آن از مال او نقصان افتد و دیگر باره مالش تمام گردد. اگر بیند ریم را می مکید و میخورد، دلیل که مال حرام خورد و علی الجمله ریم جمع شدن در اندام، دلیل بر جمع شدن مال بود وریم بیرون آمدن از اندام نقصان مال بود و ریم سوم و ریم آهن و آن چه بدین ماند، جمله غم و اندوه بود به قدر آن چه دیده بود.


ریل راه آهن

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن ریلهای راه آهن در خواب ، علامت ان است که ناگاه در می یابید که کارتان به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارد ، زیرا دشمنان می کوشند جای شما را اشغال کنند . اگر دختری چنین خوابی ببیند ، نشانة آن است که برای دیدار از دوستان به سفر خواهد رفت .

۲ـ دیدن مانعی روی ریلهای راه آهن در خواب ، نشانة آن است که کسی پنهانی به شما خیانت می کند .

۳ـ راه رفتن روی ریل راه آهن در خواب ، نشانة روبرو شدن به اوقاتی لبریز از نگرانی و کارهایی دشوار است .

۴ـ گذاشتن از روی ریل راه آهن در خواب ، علامت آن است که از کارهای دستی ای که با مهارت انجام می دهید شادی بزرگی به دست می آورید .

۵ـ اگر خواب ببینید آبی زلال از روی ریل راه آهن عبور می کند ، علامت آن است که لذتجویی ، زندگی شما را به ویرانه ای مبدل می کند ، اما دیگر بار برای ساختن زندگی خود به پا خواهید خاست .

ریگ

محمد بن سیرین گوید:

ریگ در خواب، دلیل بر منفعت و مال کند. اگر بیند در میان ریگ همی شد، دلیل است از بهر معیشت به شغلی مشغول شود به قدر آن ریگ. اگر بیند ریگ میخورد یا جمع می کرد، دلیل است به قدر آن او را مال جمع شود. اگر بیندبه کسی ریگ می داد، دلیل که از او بدان کس به قدر ریگ خیر و منفعت رسد.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن ریگ به خواب بر چهار وجه است.

اول: مشغولی در دین و دنیا. خاصه چون ریگ بسیار بود.

دوم: مال.

سوم: منفعت.

چهارم: رفعت لکن بارنج و عذاب ( رفعت وسرافرازی اما با رنج و مشقت).

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

ریگ مال و نعمت است به مقداری که می بینید و نوشته اند دانه های سکه است و پول. اگر دیدید مقداری ریگ دارید به پول می رسید و اگر خود را در میان ریگستان دیدید به پول زیاد دسترسی می یابید. اگر دیدید از زمین ریگ ها را جمع می کنید به مقداری که برمی دارید پول به زحمت حاصل می کنید. اگر دیدید ریگ می خورید مال خود را مصرف بی قاعده می کنید.

تگها: تعبیر خواب آنلاین ریگ, تعبیر خواب ریگ, تعبیر خواب فارسی ریگ, تعبیر ریگ در خواب, خواب ریگ, خواب ریگ دیدن, در خواب ریگ را دیدن, دیدن ریگ در خواب, دیشب خواب ریگ دیدم, ریگ به تعبیر آنلی بیتون, ریگ به تعبیر ابراهیم کرمانی, ریگ به تعبیر ابن سیرین, ریگ به تعبیر امام صادق, ریگ به تعبیر جابر مغربی, ریگ به تعبیر دانیال نبی, ریگ به تعبیر لیلا برایت, ریگ به تعبیر منوچهر تهرانی, ریگ به تعبیر پرشین فال, ریگ به تعبیر یوسف نبی, ریگ به هانس کورت, ریگ در کتاب سرزمین رویاها, مشاهده ریگ در خواب, معنی ریگ در خواب

ریش شدن

محمد بن سیرین گوید: اگر کسی بیند بر تن او ریش بود و در آن ریش خون و ریم جمع گردیده بود، دلیل است به قدر آن ریش و ریم او را مال جمع شود. اگر به خلاف این بیند، مال او نقصان شود. جابر مغربی گوید: اگر بیند که جمله اندامهای او ریش بود و از آن ریش ها او را درد و رنج بود، دلیل است که به قدر آن او را غم حاصل گردد.

ریش

محمد بن سیرین گوید:

ریش درخواب، آرایش مردان و کدخدائی آنان بود و در خبر است که حق تعالی را فرشته ای است که تسبیح او این است: پاک است آن خداوندی که مردان را بیاراست به ریش ها و زنان را به گیسوها. اگر کسی ریشهای خود را دراز بیند به اندازه، دلیل که کار و کدخدائی او ساخته گردد، اما چون درازی وی از ناف گذشته باشد، دلیل بر غم و اندوه کند. اگر بیند ریش خود را به ناخن پیرای می ساخت، دلیل است کدخدائی خویش تیمار دارد. اگر بیند ریش را خضاب کرد و خضاب نمی پذیرفت، دلیل که حال خویش را به مردمان نپوشد. اگر بیند که ریش خودرا بر زمین می کشید، دلیل که اجلش نزدیک آمده باشد. اگر بیند همه ریش را بریده است، دلیل هم بر زیان مال است و هم بر زیان حرمت. اگر ریش خود را کوسه بیند حرمت و مالش کم گردد.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند ریش او سیاه و سرخ بود، دلیل است او را داوری افتد به شغل کدخدائی. اگر بیند ریش او سفید گشته است، دلیل که آهستگی و بردباری او زیاده گردد، ولکن غمگین شود. اگر بیند ریش به دندان ببرید، دلیل است اهل بیت او را زیان رسد. اگر بیند که ریش آیینه شد، دلیل که کدخدائی و زینت او ساخته گردد. اگر بیند که ریش او از بیماری فروریخت، دلیل است او را از مرگ مفاجات بیم بود و آبرو و مالش برود. اگر بیند ریش را شانه می کرد و بخور و گلاب بر وی می زد، دلیل که کسی را شغل کند و مردمان را شکر باشد.

جابر مغربی گوید:

اگر بیند ریش او دراز شد، چنانکه در زیر ناف او بود، دلیل است درویش و وام دار گردد یا غم و اندوه به وی رسد و بعضی از معبران گویند: اگر کسی ریش خود را دراز بیند، نه چنانکه تا ناف بود، دلیل که مال یابد. اگر کسی ریش خود را به اندازه ای بیند که ریش پدرش بود. دلیل است از پدر میراث یابد. اگر بیند که دست در ریش خود کرد و پاره ای برگرفت و آن را بینداخت، دلیل که مالش از دست برود. اگر بیند که پاره ای از ریش در چیزی نهاده و نگاه داشته بود، دلیل است مال خود را نگاه دارد و به کس ندهد.

حضرت دانیال گوید:

اگر بیند که ریش او کوتاه و کوچک بود، دلیل است وام او گذارده گردد. اگر غمگین بود بی غم گردد. اگر بیند ریش او تراشیده است، دلیل که از بهر معیشت ذلیل گردد. اگر بیند که ریش او بر زمین افتاده بود، دلیل که زود هلاک گردد. اگر بیند ریش او کنده شده است، دلیل که حرمتش بشود و حقیر و خوار گردد. اگر بنید که کسی سر و ریش او بسترد، دلیل که حرمت و آبروی او برود. اگر بیند که موی سفید از ریش خود برکند، دلیل است مخالفت سنت پیغمبر کند.

اسماعیل بن اشعث گوید:

اگر بیند کسی او را در حرم به وقت موسم سر بتراشید، دلیل که اگر وام دارد، وام او گذارده گردد، اگر غمگین است شادمان شود، اگر بیند که بی سببی اندک ریش او می افتاد، چنانکه نقصان در وی ظاهر گردید، دلیل است از رنج و سختی فرج یابد. اگر بیند که ریش او تمام سفید گردید و هیچ سیاهی در وی نبود، دلیل که لختی از حرمت وی نقصان گردد. اگر بیند ریش او تمام بتراشیدند و جایگاه روی و ریش او خسته بود، دلیل است حرمت و جاه او نقصان گردد. اگر زنی بیند که او را ریش بود دلیل که غمگین و مستمند شود و باشد که کاری کند که از آن رسوا شود. اگر مردی بیند زن او را ریش است، دلیل که آن زن هرگز فرزند نیاورد. اگر او را فرزند بود، دلیل است که محتشم قوم خویش گردد. اگر کودکی نابالغ خود را به ریش بیند، دلیل بر غم و اندوه وی کند. اگر بیند که کسی ریش او را بگرفت و می کشید، دلیل است که کسی مال او را به میراث ستاند و بخورد. اگر وی ریش کسی را بگرفت و می کشید، دلیل است که مال آن کس را به میراث بستاند.




تعبیر خواب حرف ذ
ذکر

حضرت دانیال گوید:

قضیب در خواب فرزند و بزرگی و ناموری بود. اگر بیند که او را دو قضیب است یا بیشتر، دلیل است که او را هم فرزند بود، هم بزرگی در میان مردم. اگر بیند که ذکر او بریده شده. دلیل که فرزندش نباشد. اگر بیند که قضیب خویش را ببرید، او را فرزندی نیاید. اگر بیند که قضیب وی شعیف است، دلیل که فرزندش بیمار گردد.

محمد بن سیرین گوید:

بزرگیِ قضیب، دلیل بر فرزند و بزرگی و ناموری کند و کوچکیِ وی، دلیل بر حقارت و کم نامی وی. اگر بیند که از قضیب، قضیبهای دیگر، مانند شاخهای درخت پدید آمد، دلیل کند بر بسیاریِ فرزندان. اگر بیند که از قضیب او ماهی بیرون آمد، دلیل که او را فرزندی دزد و راهزن پدید آید. اگر بیند که از قضیب او مرغی پدید آمد، تاویلش آن است که جواهرات یابد. اگر بیند که از قضیب او موش بیرون آمد، دلیل که او را دختری نابکار پدید آید، که در او هیچ خیر نباشد. اگر بیند که از قضیب او مار بیرون آمد، دلیل که او را فرزندی آید که دشمن او باشد. اگر بیند که کژدم بیرون آمد، همین تاویل دارد. اگر بیند که کرم و مور بیرون آمد، دلیل است فرزندش ضعیف و دون همت و فرومایه بود. اگر بیند که از قضیب او نان بیرون آمد، دلیل که مفلس و تنگدست گردد. اگر بیند که کنجد بیرون آمد، دلیل که عیالش کسی را به پنهان دوست دارد. اگر بیند که خون بیرون آمد، دلیل که با زنی حائض جماع کند. اگر بیند که ریم بیرون آمد، فرزندی آرد معلول. اگر بیند که آب صافی بیرون آمد، دلیل که او را فرزندی آید مصلح و پارسا. اگر بیند که آب تیره بیرون آمد، تاویلش به خلاف این است. اگر بیند که منی بیرون آمد او را به قدر آن مال و خواسته حاصل شود. اگر بیند که آتش بیرون آمد، یک نیمه به جانب مشرق و یک نیمه به جانب مغرب شد، دلیل که او را فرزندی آید که پادشاه مشرق و مغرب گردد، مانند ذوالقرنین. اگر بیند که سرگین بیرون آمد، دلیل که میلش به لواط بود.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که قضیب او راست گردید و سخت شد، دلیل است بخت و اقبال او قوی شود. اگر بیند که قضیب او سخت دراز گردید، دلیل که او را فرزندان بسیار باشد. اگر بیند که قضیب خویش را بدست گرفت و ازجای خویش بیرون آورد و باز به جای خود نهاد، چنانکه بود دلیل که فرزندش بمیرد و فرزند دیگرش به جای آید. اگر بیند که بر قضیبش موی رسته است، دلیل است به جهت فرزندان شادمان گردد.

جابر مغربی گوید:

اگر بیند که قضیب از وی جدا شد، دلیل که فرزندش بمیرد یا مال او تلف شود و حرکت قضیب درخواب، دلیل بر فراخی نعمت و قوت بخت کند. اگر بیند قضیبش در میان او شد، دلیل است که گواهی که داند بازگیرد. اگر بیند که قضیبش بشکافت و از وی خون بیرون آمد، دلیل بر زیان مال و مرگ فرزند است. اگر بیند که قضیبش آماس داشت، دلیل کند که مالش زیادت گردد. اگر بیند که گرهی بر قضیب او زدند، دلیل است که عیش بر وی تباه شود. اگر بیند که قضیب بر میان بسته است، دلیل است که گواهی که داند ندهد. اگر زنی بیند که او را قضیب بود، اگر آبستن است پسری آورد، لیکن آن پسر نماند. اگر آبستن نباشد و پسر ندارد، مالش زیاد شود. اگر بیند که قضیب او باریک بود، همین دلیل باشد. اگر بیندکه برخی از قضیب او بریده است، دلیل است که او را فرزند آید کم یا بعضی ازمال و جاهش کم شود. اگر بیند که از سوراخ قضیب او مروارید بیرون آمد یا گوهر، دلیل کند که او را فرزند آید عالم پارسا.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن قضیب(ذکر) در خواب بر هفت وجه است.

اول: فرزند.

دوم:اهل بیت( خانواده و علم).

سوم: مال.

چهارم: عزت و سربلندی.

پنجم: بزرگی و مقام.

ششم: طاعت(حاجتخواهی).

هفتم: گرو یافتن( رهن و گرو گرفتن).


ذره بین

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید با ذره بین به چیزی نگاه می کنید ، نشانة آن است که توانایی به ثمر رساندن کاری را از دست خواهید داد .

۲ـ اگر زنی خواب ببیند ذره بینی دارد ، نشانة آن است که توجه افرادی را به خود جلب می کند که بعدها او را نادیده خواهند گرفت .


ذرت پخته

آنلی بیتون می‏گوید:

دیدن ذرت پخته در خواب ، علامت آن است که آگاهی و مطالعه و برنامه ریزی درست برای آینده ، شما را به پیشرفت می رساند .


ذرت

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ پوست گرفتن ذرت در خواب ، نشانة تفریح و موفقیت در زندگی است .

۲ـ اگر خواب ببینید دیگران در حال گرد آوری دانه های ذرت هستند ، علامت آن است که از پیروزی دوستان و اقوام خود خوشحال می شوید .




تعبیر خواب حرف د
دیوانگی

محمد بن سیرین گوید: دیوانگی در خواب، مال حرام است بر قدر دیوانگی وی، لکن آن مال را به خیرات هزینه کند و از مردمان ملامت یابد.

ابراهیم کرمانی گوید: هر که بیند که دیوانه شد است، دلیل که به فساد گراید و ربا خوردن.

جابر مغربی گوید: اگر بیند که با دیوانه هم صحبت شد، دلیل که با مردی رباخواره و مفسد هم صحبت گردد و از صحبت وی ملامت و بدنامی و فساد دین او را حاصل گردد.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: اگر در خواب دیوانه ای را ببینیم که او را می شناسیم کاری نادرست انجام می دهیم که مورد سرزنش و شماتت واقع می شویم. اگر دیوانه ای را دیدیم که نمی شناختیم احتمال لغزش برای ما پیش می آید که باید هوشیار و آگاه باشیم. اگر در خواب دیدیم که خودمان دیوانه شده ایم سر زبان ها می افتیم و کاری خلاف انجام داده یا انجام خواهیم داد.

لوک اویتنهاو می گوید :

دیوانگی : امور جهت مثبتی به خود خواهند گرفت

دیوانه زنجیری

بودن : خود را به دردسر انداختن

تیمارستان : سرتان کلاه خواهد رفت

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید تعادل روحی خود را از دست داده اید ، علامت آن است که مسئولیتی را به دوش خواهید گرفت که نتایج خوبی به بار نمی آورد .

۲ـ اگر خواب ببینید کسانی دیگر تعادل روحی خود را از دست داده اند ، نشانة آن است که قرار دادی نامطلوب با کسی خواهید بست ، که بعدها درد و رنج برایتان به همراه خواهد داشت .


دیوار

محمد بن سیرین گوید: دیوار در خواب، حال بیننده خواب است در دنیا. اگر بیند بر دیوار نشسته است و آن دیوار محکم و با قوت است، دلیل کند که حالش در دنیا نیکو و محکم است. اگر بیند که دیوار خراب می کرد و دیوار کهنه است، دلیل که مال یابد. اگر نو بود، دلیل بر غم و مصیبت است. اگر بیند که بر دیوار به پای بود، دلیل که حالش مستقیم و نیکو نباشد. اگر بیند که از دیوار بیفتاد، دلیل است حالش متغیر شود. اگر بیند که از دیوار آویخته است، دلیل بود پراکندگی حال و زوال عیش او را. اگر بیند که دیوار را برداشت، دلیل که مردی را به درجه بلند برساند. اگر بیند که دیوار را فرو افکند، دلیل که آن را از معیشت بیفکند، تا هلاکش کند

. ابراهیم کرمانی گوید: اگر بیند که دیوار کج را راست کرد یا دیوار خراب را عمارت کرد، دلیل که حال تباه شده او به صلاح باز آید. اگر بیند که دیوار شهر یا دیوار مسجد جامع بیفتاد، دلیل که والی شهر هلاک شود.

جابر مغربی گوید: دیوار به خواب دیدن، مردی بزرگوار است به قدری که بزرگ بود. اگر بیند که دیوار کهنه را نیکو کرد و نیک را خراب نمود، دلیل بر غم و اندوه است.

حضرت امام جعفر صادق فرماید: اگر بیند به دست خود دیوار بنا کرد، اگر دیوار از گل و خشت است، دلیل است بر مال و دین امانت. اگر دیوار از گچ و آجر بیند، دلیل بر خویشتن بینی و تباهی او کند، اگر آن دیوار از سنگ و آهک بیند، دلیل که به دنیا مغرور و فریفته شود و طالب راه آخرت نباشد.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: اگر در خواب ببینید که به راهی می روید و دیواری سر راه شما هست که نمی توانید از آن بگذرید مشکلی خواهید یافت که رفع آن در قدرت خودتان تنها نیست. اگر دیدید بر دیواری محکم و استوار نشسته اید در موقعیتی که دارید و مطلوب شما است مستقر خواهید شد یا موقعیت خوبی به دست می آورید. اگر دیدید دیواری که روی آن نشسته اید لرزان است موقعیت شما متزلزل خواهد شد. معبران نوشته اند دیوار در خواب حال بیننده خواب است در زندگی و در دنیا. اگر دیدید دیواری را بنا می کنید کاری مفید و موثر انجام می دهید ولی اگر دیدید دیواری نا به جا می سازید کاری خلاف عقل و تدبیر می کنید که گرفتار ندامت و پشیمانی می شوید. اگر دیدید از دیواری پائین جستید زندگی شما دچار تحول می شود و اگر از دیوار پرت شده یا افتادید تنزل مقام می یابید. اگر از دیواری بالا رفتید بر مشکلی توفیق می یابید ولی اگر در نیمه راه ماندید یا افتادید شکست می خورید و با عدم کار روبه رو می گردید. اگر دیدید که در خانه خویش دیوار می سازید روابط خانوادگی خوبی خواهید داشت و اگر دیوار خانه را خراب کنید با همسرتان اختلاف پیدا خواهید کرد. چنانچه این خواب را زنی ببیند از شوهرش جدا می شود زیرا شوهر قوام زندگی زن است و خراب کردن دیوار برای زن خوب نیست.

لوک اویتنهاو می گوید :

دیوار : شما یک حامی خواهید داشت

دیوار کوتاه : موانع

پریدن از روی آن : پس از کوششهای بسیار شادمانی پایا خواهید داشت

روی دیوار بودن : بوسیله پشتکارت به محبوب خود دست خواهی یافت

ساختن یک دیوار : موانع بر روی راهی که بسوی پیروزی است

دیوار مخروبه : خطری در کمین یکی از نزدیکان است

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید از دیواری بالا می روید ، نشانة یافتن پاداش و به دست آوردن موفقیت از تلاشی است .

۲ـ اگر خواب ببینید از روی دیوار بر زمین می افتید ، علامت آن است که مسئولیت پروژه ای را به واگذار می کنند که شما شایستگی انجام آن را ندارید و در عمل متوجه می شوید که تلاشهای شما بی نتیجه است .

۳ـ اگر خواب ببینید روی دیواری با دیگران نشسته اید و دیوار از سنگینی وزن شما فرو می ریزد ، علامت وقوع تصادفی است که فردی در آن به شدت مجروح می شود .

۴ـ اگر خواب ببینید از میان دو دیوار بالا می روید ، علامت آن است که برای رسیدن به اهداف خود دست به کارهای غیرقانونی می زنید .

۵ـ اگر خواب ببینید پرچینی را به سویی می اندازید و به سمت دیگر می روید ، علامت آن است که با قدرت و شهامت بر موانع چیره می شوید .

۶ـ اگر خواب ببینید حیوانات مزرعه ای از روی پرچین می پرند ، نشانة آن است که از جایی ناشناس به شما کمک می رسد .

۷ـ اگر خواب ببینید مشغول ساختن دیواری هستید ، علامت آن است که شما با استفاده از علم اقتصاد و صنعت ، پایه های بدست آوردن ثروت را بنا می کنید . اگر دختری چنین خوابی ببیند ، نشانة آن است که به آرزوهای خود دست خواهد یافت . اما اگر ببیند از روی دیوار سقوط می کند یا دیواری فرو می ریزد ، نشانة آن است که به رؤیاهای خود دست نخواهد یافت .

۸ـ اگر خواب ببینید دیواری مانع پیشروی شما شده است ، علامت آن است که در مقابل تأثیرات بد روحی تسلیم می شوید و پیروزی های مهمی را از کف می دهید .

۹ـ اگر خواب ببینید از روی دیواری می پرید ، علامت آن است که از موانعی که جلوی راه شما قرار خواهد گرفت ، عبور خواهید کرد .

۱۰ـ اگر خواب ببینید با وسیله ای در دیوار سوراخی ایجاد می کنید ، علامت آن است که با پشتکار و تلاش به هدف مورد نظر خود خواهید رسید .

۱۱ـ خراب کردن دیوار در خواب ، علامت آن است که بر دشمنان خود چیره خواهید شد .

۱۲ـ اگر دختری خواب ببیند از روی دیوار راه می رود ، علامت آن است که آینده برایش شادمانی فراهم خواهد ساخت .

۱۳ـ اگر دختری خواب ببیند پشت دیواری پنهان گشته است ، علامت آن است که با کسی روابطی ایجاد می کند که از بر ملا شدن آن شرمنده خواهد شد .

۱۴ـ اگر خواب ببینید از کنار ستونهای دیواری راه می روید ، علامت آن است که شخص مورد اعتماد شما ، به هنگامی که به او احتیاج دارید شما را تنها خواهد گذاشت .

دیو

محمد بن سیرین گوید:

دیو در خواب دین دشمنی بزرگ است مکار و فریفته. اگر کسی بیند که دیو او را دنبال کرد، دلیل که توبه باید کردن از کارهای ناصواب تا دشمنان قصد او نکنند و بر وی ظفر نیابند. اگر بیند که با دیو جنگ کرد و بر وی غلبه کرد، دلیل که دین او درست و قوی است.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر کسی دیو را خرم و شادمان بیند، دلیل که به فساد آید و به هو ا و شهوت مشغول شود. اگر دیو را غمگین بیند، دلیل که به صلاح و عبادت مشغول شود. اگر بیند که دیو جامه از تن برکشید، دلیل که اگر عامل بود از عمل معزول شود. اگر دهقان بود، وی رامحنت رسد. اگر بیند که دیوان او را اسیری بردند، دلیل که به رسوائی مشهور شود. اگر بیند که با دیو صحبت کرد، دلیل که گناهی بزرگ از وی صادر شود. اگر بیند که با دیوان سخن گفت، دلیل است با دشمن اهل صلاح یکی بود و ایزد تعالی مراد ایشان ندهد.

اسماعیل بن اشعث گوید:

اگر بیند که با دیو طعام و شراب میخورد، دلیل بود که بر فساد گراید و مطاوعت دیو کند. اگر به خلاف این بیند، دلیل است که بر راه صلاح و خیر آید و تابع دین شود. اگر بیند دیو را بگرفت یا دیو در شکم او شد، دلیل که به فساد مشغول شود.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن دیو در خواب بر شش وجه است.

اول: دیدار دشمن.

دوم: فساد و خرابی دین.

سوم: شهوت و هوای نفس.

چهارم: از طاعت دور بودن( درماندن از بندگی و اطاعت خدا).

پنجم: از اهل اصلاح دوری جستن( دوری جستن از افراد با تقوا و درستکار).

ششم: خوردن چیزی حرام(حرامخواری).




تعبیر خواب حرف خ
خیمه

محمد بن سیرین گوید: اگر بیند که خیمه از بهر خویشتن زد یا کسی از بهر او زد و آنجا نشست. اگر سپاهی بود، مال یابد به قدر بزرگی و کوچکی آن. اگر بازرگان بود، سفر کند و از آن سفر مال و منفعت یابد. اگر خیمه سیاه و بزرگ بیند، دلیل غم و اندوه است. اگر خیمه کهن و دریده بیند، دلیل است که به او مضرت و زیان برسد.

ابراهیم کرمانی گوید: اگر بیند از خیمه بیرون رفت، دلیل که از شرف و بزرگی بیفتد. اگر بیند پادشاه به خیمه اش نشسته بود، کارش نکو گردد و بر دشمن ظفر یافته، کارش به نظام شود و خیمه در روز به خواب دیدن، کسی بود که کار شاهان و بزرگان بهم پیوندد و مهیا دارد.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: اگر در خواب دیدید که خیمه ای زده اید پناهگاه و منبع امیدی می یابید که می توانید خود را در پناه آن محفوظ نگه دارید و او شخصی است که از شما حمایت می کند و شما به قدرت و شخصیت او متکی خواهید شد. اگر ببینید که در صحرا و بیابان و برای پیک نیک چادر و خیمه زده اید به سفری با نشاط می روید که برای شما مفید است و چنانچه گرداگرد شما چمن و سبزه و درخت و آب صاف باشد بهتر است. اگر ببینید که خیمه می زنید کاری را بنیاد می نهید و اگر دیدید در خواب خیمه ای را جمع می کنید به کاری پایان می دهید که مداومتش برای شما بهتر بود. اگر خیمه های زیادی دیدید با عده ای اشخاص بزرگ آشنا می شوید و اگر خیمه فقیرانه بود کسانی هستند که به شما و کمک شما نیازمندتر خواهند بود. دوزنده خیمه مردی است مدبر و کاردان که کارهای خراب را صورت می بخشد و امور گسیخته را پیوند می دهد.


خیک ماست

محمد بن سیرین گوید: خیک شیر و ماست، دیدن مردی است که بر دستش مال حلال هزینه کند، به شغلهای نیک چون پل و رباط و مسجد و به آن اشتغال نماید، خیک انگبین مردی است عالم که دانش آموزد و به مردم راه راست نماید و به مردم پند دهد. اگر بیند خیکی داشت یا بخرید، یا کسی به وی داد، دلیل که با مردی بدین صفت وی را صحبت افتد و از او نیکی و منفعت یابد. اگر بیند خیک را بدرید و ضایع شد، دلیل که او را از صحبت وی جدائی افتد.

خیک

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: خیک مردی است لافزن و تهی مغز و پوک که شخصا بی اثر است. اگر خیک باد کرده باشد بیهودگی است و چنان چه دیدید که خیک باد کرده ای همراه دارید یا متعلق به شما است کاری بیهوده و عبث انجام می دهید که در پایان هیچ چیز برایتان باقی نمی ماند و چیزی قابل دستتان را نمی گیرد. اگر در خیکی که به خواب دیده اید عسل بود با مردی اندیشمند و خوش صحبت آشنا می شوید یا زنی که خردمند و مدیر و مدبر است و در عین حال داشتن زیبایی و سخن شیرین. اگر در خواب خیک دوغ یا ماست دیدید کسی سر راه شما قرار می گیرد که ترش روی و بد اخلاق است اما خیر خواه است و سود می رساند و بخشندگی بسیار دارد.


خیس

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید لباسهایتان خیس شده است ، علامت آن است که برای لذت بردن از امری متحمل زیان خواهید شد . باید از افراد چرب زبان و متملق دوری کنید .

۲ـ اگر دختری خواب ببیند خیس آب شده است ، علامت آن است که با مردی متأهل به کاری رسوایی آمیز تن می دهد .

خیری

محمد بن سیرین گوید: خیری دیدن چون به وقت و یا بی وقت باشد، دلیل رنج و بیماری است.
خیاطی

لوک اویتنهاو می گوید :

خیاطی کردن : کارتان به شما سود خواهد رساند

سوزن در دست فرو رفتن : شخصی جوان به دیدنتان خواهد آمد

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن خیاط در خواب ، نشانة آن است که برای رفتن به مسافرت با نگرانیهایی مواجه خواهید شد .

۲ـ اگر خواب ببینید با خیاطی جروبحث می کنید ، نشانة آن است که نتایج طرح شما مأیوس کننده خواهد بود .

۳ـ اگر خواب ببینید خیاطی برای دوختن لباسی ، با متر اندازه های شما را می گیرد ، نشانة آن است که با اطرافیان خود ناسازگاریهایی پیدا خواهید کرد .

خیار

محمد بن سیرین گوید:

خیار به وقت خویش در خواب دیدن، دلیل کند که سخن نیکو شنود، یا زنی است که به او زغبت کند. اگر بیند که از آن خیار بخورد، دلیل که مرادش از او حاصل شود و حکم خیار با درنگ هم از این قیاس است.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که خیار میخورد، دلیل که کاری کند که از آن پشیمان شود. خیار خوردن اگر به وقت باشد، دلیل غم و اندوه است. خوردن خیار با درنگ بیماری بود.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن خیار بر سه وجه بود.

اول: پشیمانی درکار.

دوم: شادی وعیش وطرب.

سوم: منفعت از قبل دوستان و خویشان، خاصه سبز و به وقت وفصلش بود.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

خیار طراوت و تازگی و خوشدلی و نشاط است و زنی است زیبا و رعنا و جلیس و انیس. دیدن خیار در فصل بهتر از این است که در غیر فصل دیده شود. خیار برای زن نیز مردی است بلند قامت و خوش اندام و خوب سخن که مصاحبتش نشاط و شادی می آورد. مثلا دیدن خیار در زمستان و هنگامی که برف بر زمین نشسته خوب نیست ولی پایان بهار بهترین فصلی است که خیار در خواب دیده شود و تعبیر بالا در این زمان بیشتر در مورد خیار مصداق می یابد. اگر در خواب ببینیم که در فصل مناسب خیاری تر و تازه می خوریم با زنی خوب روی و خوش خوی آشنا می شویم که ما را خوشبخت می کند اگر در فصل مناسب خیار فراوان ببینیم خوشدل و با نشاط می شویم. اگر در خواب ببینیم که پاکتی خیار تازه خریده و به خانه می بریم نشاط و خرمی را به خانواده خویش منتقل می کنیم به خصوص اگر فصل نو بر خیار باشد. کرمانی می گوید خوردن خیار پشیمانی است اما دلیلی بر این عقیده نیست. خوردن خیار در غیر فصل ندامت است ولی در فصل خوب است به خصوص اگر خیار قلمی و تازه باشد و خوش رنگ.

لوک اویتنهاو می گوید :

خیار : نیک بختی در امور اداری

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن خیار گرانی بود

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن خیار در خواب ، نشانة سعادت و خوشبختی و برکت و فراوانی است .

۲ـ اگر بیماری خواب ببیند خیار به او تعارف می کنند ، نشانة آن است که بزودی بیماری او بر طرف خواهد شد . اگر فرد متأهلی این خواب را ببیند ، دلالت بر تغییرات دلپذیر در زندگی او دارد .




تعبیر خواب حرف ح
حیوانات

لوک اویتنهاو می گوید :

حیوانات : خوشبختی ، ثروت

اهلی کردن حیوانات : بهره

غذا دادن به حیوانات : احساس رضایت

حیوان خشک شده : شما خود را برای هیچ و پوچ نگران کرده اید

حیوانات وحشی : مشکلات

حیوانات خانگی : آسایش


حیض

محمد بن سیرین گوید:

حیض، مردان را بقا بود در معصیت و زنان را زیادتی مال. اگر مردی بیند که حائض شد، دلیل که به قدر آن خون او را مال حرام نصیب گردد. اگر مردی بیند که زنش حائض شد، دلیل که کارهای دنیا بر وی بسته شود. اگر صاحب خواب مستور بود، دلیل که در کار خویش متحیر شود. اگر بیند زنش از غسل پاک شد، دلیل که کار دین و دنیا بر وی گشاده شود. اگر بیند با زن حائض جماع کرد، دلیل که کارهای دنیائی بر وی آسان شود و بعضی از معبران گویند: کارش دشوار گردد.


حوض ماهی

۱ـ دیدن حوض ماهی با آبی گل آلود در خواب ، نشانة آن است که در اثر عیاشی به بیماری مبتلا خواهید شد .

۲ـ دیدن حوض ماهی با آبی زلال در خواب ، نشانة آن است که قراردادهایی سود آور خواهید بست و در زندگی لذتهای فراوانی خواهید برد .

۳ـ دیدن حوضی خالی از ماهی ، علامت آن است که دشمنانی بزرگ در نزدیکی شما هستند .

۴ـ اگر دختری خواب ببیند داخل حوض ماهی می افتد ، علامت آن است که بعد از ازدواج سعادتمند خواهد شد. اما اگر آب حوض گل آلود باشد ، تعبیری بر خلاف آنچه رفت دارد .

حوض کوثر

محمد بن سیرین گوید: اگر بیند قیامت برخاست و خلق نزدیک حوض کوثر جمع می کردند، دلیل که پادشاهی پیدا شود در میان خلق عدل و داد کند. اگر بیند از حوض کوثر یک جام بخورد، دلیل که مرگ او بر مسلمانی است. اگر بیند پیرامون حوض کوثر می گشت و آب می خواست و آب ندادند، دلیل که دشمنِ اولاد پیغمبر باشد. اگر بیند حضرت رسول (ص) او را آب داد و بخورد، دلیل که از شفاعت بهره یابد. ابراهیم کرمانی گوید: اگر بیند نامش در حوض کوثر نوشته بودند و جامی بستد و از آن آب می خورد، دلیل که او را با عالمی بزرگ صحبت افتد و از آن عالم او را منفعت دو جهانی حاصل شود. جابر مغربی گوید: اگر بیند از حوض کوثر آب می خورد، لکن آب وی تیره و ناخوش است، دلیل که بیننده منافق بود و او را از اخبار و قرآن هیچ خبر نباشد و اعتقادش بد است و دین اسلام در پیش وی حقیر و خوار است. اگر بیند حوض کوثر به آن طریق است که در اخبار آمده و از جمله آب حوض کوثر می خورد، دلیل که او را نزد حق تعالی قدری و محلی است و از جمله بزرگان دین است.


حوض

محمد بن سیرین گوید:

اصل حوض در خواب علم ودانش است. اگر بیند خویشتن با آب حوض همی شست، دلیل که توفیق یابد و ازگناه و عصیان باز ایستد. اگر دید همه آب حوض فرو برد و آن آب او خوش آمد، دلیل که عمر خود به سلامت گذراند و مالش زیاد شود. اگر اهل علم است علمش زیاد شود.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند تن و جامه خود به حوض می شست، دلیل که اهل بیتش توبه کنند وسیرت نیک و راه دین جویند. اگر بیند جامه خود به حوض بشست و پلیدی ازجامه در زیر آب ظاهر گشت، دلیل که به علم کار نکند و به بدی در میان خلق مشهور شود. اگر بیند کنار حوض سبز رسته بود، دلیل که از علم خود منفعت یابد و مردم نیز از علم او منفعت یابند، خاصه که حوض مِلک او باشد. اگر بیند حوض ملک او نبود و از آنِ مسلمین بود زیاده و نقصان آن حوض به علمای آن دیار باز گردد یا به کسی که در آن شهر حاکم بود. اگر بیند آب حوض تیره و تلخ بود، دلیل بر غم و اندوه کند.

جابر مغربی گوید:

اگر بیند آب حوض همی خورد مال یابد از مردی توانگر و عاقبت کارش نیک است و مال یابد به قدر بزرگی حوض.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن حوض در خواب بر چهار وجه است.

اول: مردم با منفعت.

دوم: مردی توانگروثروتمند.

سوم: مال جمع کردن.

چهارم: عالمی که از او کسب علم کنند و بهره مند شوند.

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن حوض در خواب ، نشانة ثابت ماندن شانس و اقبال شما و روبرو شدن با اتفاقاتی هیجان آمیز است .

۲ـ اگر خواب ببینید آب حوض گل آلود است ، نشانة آن است که درگیر مشاجرات خانوادگی خواهید شد .


حوا

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن حوا در خواب ، علامت آن است که به داستان باستانی حوا که در تورات نقل شده است تردید دارید ، ممکن است در محیط کار و اجتماعی با مخالفت دیگران روبرو شوید .

۲ـ اگر دختری خواب ببیند در نمایشی نقش حوا را بازی می کند ، نشانة آن است که اگر عاقل نباشد شیطان در هیئت مردی زیبا و خوش سیما او را گمراه می کند . اگر مردی چنین خوابی ببیند ، علامت آن است که هنوز هم حوایی هست تا شما را وادار کند از درخت سیب ، سیبی بچینید و مرتکب گناه شوید .

حنوط

بوی خوشی است که بر مرده پراکنند. محمد بن سیرین گوید: اگر حنوط بر وی پراکنند، دلیل که تائب شود و به خدای تعالی بازگردد.اگر این خواب را کسی بیند که مصلح بود، دلیل که از ترس و بیم ایمن گشته از غم ها فرج یابد و کارها به مرادش شود. ابراهیم کرمانی گوید: اگر بیند که حنوط خوش باز کرد، ستایش مردم است با خطر، زیرا بعضی زا معبران گفته اند: نیکنامی بود بر اهل بیت و خویشان به اندازه حنوط.


حنا

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند حنا بر دست و پای خود می نهد، دلیل که خویشان و اهل بیت خود را بیاراید و مزین کند، لیکن در دین وی را کراهت بود و بعضی گویند حال خویشان و اهل بیت پوشیده کند. اگر این خواب را کسی بیند که حنا بستن او را نشاید، دلیل که او را غم و اندوه رسد، لکن زود فرج یابد.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

حنا بستن در خواب بر سه وجه است.

اول: آرایش خویشان وبستگان.

دوم: پوشاندن اهل بیت.

سوم: غم و اندوه.


حمله عرش

آن فرشتگان که عرش را به امر ایزد تبارک و تعالی برداشته اند واگر ایشان را خواب بیند دلیل که با پادشاه بزرگوار پیوندد و ازاو انصاف یابد

کرمانی گوید :

با اهل دین وی را پیوستگی بود و طاعت و حج و خیرات کند واگر بیند که فرشتگان او را بنواختند دلیل که عجل وی نزدیک آمده باشد

حمایل نظامی

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید حمایل نظامی بر لباس خود دارید ، نشانة آن است که با رفتارتان تنها توجه افراد سیکسر را به خود جلب کرد .

۲ـ اگر خواب ببینید برای دختری حمایل نظامی خریده اید ، علامت آن است که با صداقت و رفتار معقولانه خود ، شأن و مقامی به دست می آورید .

 



خرید کتاب آنلاین

مجموعه آثار شکسپیر

 

2000: تومان
پرداخت کننده :
ايميل پرداخت کننده :
موبایل پرداخت کننده :
 


تعبیر خواب حرف چ
چینه دان

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: چینه دان نقطه ضعف شماست و چنانچه ببینید چینه دان مرغی را بیرون می آورید و دور می افکنید عیب خود را از بین می برید.

چینه

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: چینه در خواب های ما حصاری است تقلبی و سست و بی بنیاد. اگر دیدید سوار چینه ای هستید و می خواهید از آن بگذرید به سفری می روید که سودی عایدتان نمی کند و دلخواه نیست. اگر دیدید که چینه می سازید کاری سست می کنید و بنیادی بی اصل می نهید یا معامله ای بی سود انجام می دهید. اگر دختر جوانی ببیند که دور خانه چینه کشیده اند خواب می گوید او خود را به امتیازهایی دلخوش کرده که بی ارزشند چنانچه ببیند که دور خانه شما چینه کشیده اند امنیت ندارید و خود را به چیزهای بی ارزش دل خوش نگه می دارید.

چین پلیسه

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: چین پلیسه همان تعبیری را دارد که در پرده گفتم منتها شدیدتر و دیدنش در خواب چندان خوب نیست چه در پرده باشد و چه در دامن. چین پلیسه گرفتگی و غم و آشفتگی کارهاست.

چیدن علف هرز

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید علفهای هرز را می چینید ، علامت آن است که در به پایان رساندن کاری که برای شما امتیازی در بر دارد با مشکل روبرو می شوید .

۲ـ اگر خواب ببینید دیگران مشغول چیدن علفهای هرز هستند ، علامت آن است که دشمنان طرحهای شما را نابود خواهند ساخت .

چیت

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: چیت چلوار نقاشی شده است. آنچه در مورد چلوار گفتیم در مورد چیت نیز تا حدی صدق می کند به اضافه فریب و نیرنگ و ظاهر سازی که جای بی گناهی و صفای چلوار را می گیرد. چیت غمی است که با خدعه و فریب و نیرنگ پیش می آید. چنانچه در خواب دیدیدمقداری چیت دارید غمی به شما می رسد. اگر چیت متعلق به خودتان است و ندانستید کی به شما داده و از کجا آورده اید قربانی یک توطئه می شوید. اگر چیت به دیگری دادید غمی به او می رسانید که خودتان در آن سهیم هستید و اگر از دیگری گرفتید همین طور. اگر دیدید با چیت لباس می دوزید خدعه ای را ترتیب می دهید و اگر کسی برای شما لباس با چیت دوخت همین طور.

چهره

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن چهره های شاد و خندان در خواب ، علامت سعادت و خوشبختی است .

۲ـ دیدن چهره های اندوهگین و اخمو ، نشانة بدبختی و درد سر است .

۳ـ دیدن چهرة زشت در خواب ، علامت اختلاف و مشاجره است .

۴ـ اگر عاشقی خواب ببیند چهرة معشوقش پیر به نظر می رسد ، علامت آن است که شادمانی دوستی ها به جدایی و اندوه ختم می شود .

۵ـ دیدن چهره های مرموز و ناآشنا در خواب ، علامت آن است که بدبختی گرد شما را فرا می گیرد .

۶ـ دیدن چهره خود در خواب ، علامت اضطراب و نگرانی است . اگر افراد متأهل چنین خوابی ببینند ، علامت جدایی و طلاق است .

۷ـ اگر در خواب به چهرة خود در آینه نگاه کنید ، علامت آن است که در عملی کردن نقشه های خود برای پیشرفت در زندگی ناتوان خواهید بود . از خود نومید می شوید و ارزش دوستان را نادیده می گیرید .

چهارراه

لوک اویتنهاو می گوید :

چهارراه : شما سست عنصر هستید, فدرت تصمیم گیری شما ضعیف است

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن چهارراه در خواب ، نشانة آن است که برای رسیدن به خواسته های خود قادر نیستید از فرصتهایی مناسب استفاده کنید .

۲ـ اگر خواب بببیند درچهارراهی سرگردان هستید و نمی دانید باید از کدام طرف بروید ، علامت آن است که وقایع بیهوده و جزئی ناراحتی برایتان فراهم می سازد . اما اگر بتوانید در خواب راه خود را انتخاب کنی ، دلالت بر آن دارد که اقبال یار شما خواهد بود .


چهار پای

محمد بن سیرین گوید: اگر بیند چهارپائی را فرا گرفت و آن چهارپای مطیع و فرمانبردار است، دلیل که به قدر و قیمت آن چهارپای از مردی بیابانی او را منفعت رسد. اگر بیند رمه چهارپایان دشتی پیش او حاضر بودند و مطیع او شدند، دلیل که گروهی که مسکن ایشان در بیابان است مطیع او شوند.

ابراهیم کرمانی گوید: اگر بیند چهارپایان دشتی را می پرستید، دلیل که مردمان دانا را خدمت کند.

جابرمغربی گوید: اگر بیند که چهارپائی با او سخن می گفت، دلیل که بزرگی یابد. اگر بیند از چهارپائی گوشت می خورد، دلیل که به قدر آن مال یابد.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: چنانچه در خواب ببینید که چهار پایان بسیاری دارید مال و نعمت نصیب شما می شود. داشتن یک چهار پای مطیع خوب است و توفیق شما را خبر می دهد. دیدن الاغ در خواب آدم احمقی است که مفید است و سود می رساند. اسب جوان مردی است که به شما محبت و خدمت می کند و گاو فراخی نعمت و روزی و معیشت است. گوسفند نعمت است. هر چهار پایی را به جای خود می گویم ولی رویهم رفته چهار پایان در خواب خوب است و از نعمت و برکت خبر می دهد.

چوگان زدن

محمد بن سیرین گوید: اگر بیند چوگان در دست داشت و گوی می زد، دلیل که آن چه می جوید، یابد و قدر و منزلت بیابد، اما در دین و طاعت سست است.

ابراهیم کرمانی گوید: اگر چوگان را در خواب بدست پادشاهی دید، دلیل که بر دشمنان ظفر یابد و چوگان چون در دست مردم عامه بیند، دلیل که با مردم جنگ و خصومت کند و سخن زشت شنود و از قبل زنان و معبران تشبیه کرده اند چوگان را به زنان.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: چوگان گسستگی و پریشانی است و از این خانه به آن خانه رفتن و از این شهر به آن شهر شدن. اگر ببینید که خودتان سوار بر اسب هستید و چوگان بازی می کنید موقعیت خوبی دارید که اگر در حفظ آن نکوشید گرفتار پشیمانی می شوید. اگر دیگری بازی می کند و شما تماشاگر هستید احتمال تزلزل و خطر هست. اگر گویی که زده شده پیش پای شما بیفتد خوب است ولی اگر گویی بزنید که از شما دور شود و ببینید خوب نیست. اگر گوی را گرفتید مسئولیتی متوجه شما می شود. چنانچه قاضی هستید رای مهمی باید صادر کنید، کاسب هستید باید ریسک کنید و سرمایه را به خطر بیاندازید و اگر دختر هستید باید اتخاب کنید. اگر به دنبال گوی بروید و بتازید تحولی در زندگیتان پدید می آید. به هر حال دیدن چوگان و گوی چه خود بازیگر باشید و چه تماشاچی نشان از آشفتگی و پریشانی کارهاست.

چوپانی

محمد بن سیرین گوید:

شبانی کردن در خواب از گوسفند و گاو خر و اشتر و مانند اینها، هر یکی را تاویلی است، شبانی اسب، ولایت و بزرگی بود و شبانی خر، دلالت بر بخت بود و گوسفند مال و روزی حلال بود.

حضرت دانیال گوید:

اگر بیند با شبانی در نبرد بود. دلیل که با مهتری خصومت کند.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن شبان در خواب، دلیل بر مردی باشد که مال مردم را نگه دارد (محافظت نماید).

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

چوپان در خواب دیدن بسیار نیکو است و خوابی است مبارک و میمون. بیشتر انبیا الهی و پیغمبران بزرگ چوپان بوده اند و خود چوپان انسانی است پاک و آزاده که پاسدار یکی از بزرگترین نعمات خداوند است. دیدن چوپان در خواب بسیار نیکو است و چه بسیار پیامبران و اولیا در رویاهای صادقانه، به شکل و هیئت چوپانان ظاهر می شوند و مبشر الطاف و عنایات الهی قرار می گیرند. دیدن چوپان در خواب به هر حال و صورتی که باشد خوب است و بهتر است اگر چوپان چوبدست در دست و گوسفندانی در پیش داشته باشد در این صورت می تواند یکی از فرشتگان مقرب باشد که بر بیننده خواب ظاهر شده است. اگر چوپانی به آن صورت که گفته شد در خواب ببینید ارتقا شان و جاه می یابید و به نعمت و رفاه می رسید و اگر با چوپان سخن بگوئید بشارتی به شما می رسد. اگر چوپانی را با گوسفندان ببینید که به طرف شما می آید خیلی بهتر از این است که چوپانی از شما دور شود و فاصله بگیرد و در واقع پشت چوپان به طرف شما باشد. اگر چوپانی از طرف افق روشن بیاید رویائی است آسمانی و عالی که نوید زندگی درخشان به بیننده خواب می دهد. اگر چوپان آشنا باشد یعنی یکی از آشنایان یا خویشان خود را در کسوت چوپان ببینید او هر کس هست به نعمت و رفاه می رسد. به او بشارت بدهید. اگر نا آشنا با شد فقط خود شما از این خواب بهره مند می گردید. اگر از چوپان چیزی بگیرید و بخورید خوب است ولی اگر چوپان چیزی از شما گرفت یا خواست بگیرد که شما نداشتید تا بدهید تحقیق کنید شاید واجب ساقط شده ای داشته باشید که انجام نداده اید. تکلیفی بر گردن شما هست که باید انجام شود و شاید مدیون نباشید و باید صله ارحام کنید. به هر حال دیدن چوپان در خواب خوب است.

لوک اویتنهاو می گوید :

چوپان بودن : شما برای دیگران کار خواهید کرد

دیدن یک چوپان : دوستان باهم آشتی خواهند کرد

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن چوپانها به هنگام مراقبت از گله های خود در خواب ، نشانة آن است که کشاورزان محصول فراوانی به دست خواهند آورد . برای دیگران نشانه کسب منفعت فراوان است .

۲ـ دیدن چوپان بی گله و بی کار در خواب ، نشانة ابتلا به بیماری است .

 خرید کتاب آنلاین

مجموعه آثار شکسپیر

 

2000: تومان
پرداخت کننده :
ايميل پرداخت کننده :
موبایل پرداخت کننده :
 


خرید کتاب آنلاین

کتاب تائوت چینگ

 

2000: تومان
پرداخت کننده :
ايميل پرداخت کننده :
موبایل پرداخت کننده :
 


تعبیر خواب حرف ج
جیغ

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:چنانچه در خواب صدای جیغ شنیدید خبری به شما می رسد که بستگی دارد به عکس العمل شما در مقابل آن. اگر از شنیدن صدای جیغ ترسیدید و ناراحت شدید خبری ناراحت کننده است ولی اگر از شنیدن آن ناراحت و ملول نشدید خبری است معمولی. اگر صدای جیغ زنی را شنیدید که نتوانستید او را ببینید کسی شما را فریب می دهد و اگر او را دیدید زنی است که روی شما و اعمال شما و تصمیم هایی که می گیرید اثر می گذارد. اگر کسی جیغ کشید و دنباله صدای او به آواز مبدل گردید دوستی از شما حرف می زند و به شما کمک می کند یا خبری از یک دوست به شما می رسد. جیغ مخصوص انسان است و خروش حیوانات تعابیر دیگری دارد.


جیرجیرک

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:جیرجیرک در خواب ما دشمنی است ضعیف و ناتوان که بیش از آن چه بتواند عملا شما را آزار بدهد با سخنانش و یاوه گویی هائی که می کند و شایعاتی که می پراکند که موجب رنج و عذاب شما می شود. کشتن جیرجیرک پیروزی بر همان دشمن ضعیف است. این دشمن چنان است که وقتی از بین رفت اثر یاوه های قبلی او نیز از بین می رود. چنان چه در خواب احساس کنید صدای جیرجیرک می شنوید چه از شنیدن آن ناراحت شوید و چه نشوید، کسی پشت سر شما بد می گوید و عیب جوئی می کند و نقاط ضعف شما را بر ملا می سازد. اگر از صدای جیر جیرک در خواب خوشتان بیاید یکی از نزدیکان شما دانسته یا ندانسته با شما دشمنی می کند. این دشمن کسی است که شما دوستش دارید و ناراحتی او را نمی خواهید. اگر از صدای جیرجیرک خوشتان نیاید کسی با شما دشمنی می کند که او را می شناسید اما محبتی نسبت به او ندارید فقط قادر به جلوگیری از یاوه سرایی هایش نیستید. اگر در خواب احساس کنید که تعداد زیادی جیرجیرک صدا می کنند همه مردم پشت سر شما بد می گویند که باید در اعمال خود تجدید نظر کنید. اگر جیرجیرک درلباس شما بود یکی از محارمتان با شما دشمنی می کند و اگر در رختخواب شما بود همسرتان از شما بد می گوید.

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ شنیدن صدای جیرجیرک در خواب ، نشانة* شنیدن اخبار غم انگیز است . شاید خبر مرگ دوستی را می شنوید .

۲ـ دیدن جیرجیرک در خواب ، علامت دست به گریبان شدن با فقر و تنگدستی است .


جیپ

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:جیپ یک نوع خودرو مقاوم است که روی هر نوع جاده ای می تواند فعال باشد. اگر راننده حرفه ای هستید و با اتومبیل سر و کار دارید و خواب جیپ ببینید خواب شما تعبیر ندارد ولی اگر با اتومبیل سر و کار ندارید و به عنوان راننده از آن استفاده می کنید جیپ در خواب گویای پویایی و سرسختی و مقاومت شماست و دیدن آن بد نیست مگر این که پنچر و از کار افتاده باشد. داشتن جیپ یا مشاهده آن در خواب نشان آن است که راهی پر نشیب و فراز و دشوار در پیش دارید و خودتان نیز آماده تلاش و کوشش هستید و احساس خستگی و از کار افتادگی نمی کنید. ولی اگر جیپ شما یا جیپی که در خواب می بینید پنچر و از کار افتاده و قراضه باشد خواب شما می گوید که برای پیمودن راه پر نشیب و فراز توان کافی ندارید و بهتر است راه را آغاز نکنید که در می مانید.

جیب بر

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن جیب بر در خواب ، علامت آن است که دشمن موفق می شود برایتان دردسری تولید کند .

۲ـ اگر خواب ببینید جیب بر جیب دختری را می زند ، نشانة آن است که مورد رشک و حسادت فردی قرار می گیرید ، و در اثر دسیسه های شیطانی احترام خود را نزد دوستان از دست می دهید .

۳ـ اگر خواب ببینید جیب کسی را می زنید ، نشانة آن است که با رفتار خشونت بار خود موجب رنجش خاطر دوستان می گردید .

جیب

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:جیب و پول مرادف یک دیگرند و جیب نمایانگر درآمد مستمر شما است. چنانچه کارمند و حقوق بگیر هستید حقوقی که ماهانه می گیرید و اگر کاسب هستید سودی که روزانه عاید شما می شود. جیب در خواب نمایشگر این درآمد و حقوق است. اگر لباسی داشتید که جیب های پر داشت بی آن که بدانید در جیب های خود چه دارید خواب شما می گوید که موقعیت کنونی شما به همین شکل ادامه دارد و می توانید مطمئن باشید که روزگارتان عادی سپری می شود. ولی اگر در خواب جیب های پر دارید و می دانید در آن آت و آشغال ریخته و انباشته اید خواب شما می گوید تلاش عبث و بیهوده می کنید و وضع قابل اطمینانی نخواهید داشت و دگر گونی نا مطلوبی در زندگی شما پدید می آید. اگر در خواب ببینید که جیب شما سوراخ است زیان مالی می بیند. اگر جیب شما پشت و رو شده باشد به مال شما دستبرد می زنند. اگر لباستان چندین جیب غیر معمول و زیاد داشته باشد آزمند می شوید و به مال دیگران دست درازی می کنید. اگر ببینید که چیزی از زمین بر می دارید و در جیب می نهید پولی نصیب شما می شود. روی هم رفته دیدن جیب در خواب نیکو است مگر این که پاره یا سوراخ باشد.

آنلی بیتون می‏گوید:

دیدن جیب لباس خود در خواب ، نشانة آن است که وسوسه هایی شیطانی بر علیه شما شکل خواهد گرفت .

جهنم

لوک اویتنهاو می گوید :

جهنم : ضرر زیاد ، خسارت

وارد جهنم شدن : شخصی گفته های شما را تکذیب خواهد کرد

خود را از جهنم رهانیدن : نجاتی خواهد رسید

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید در جهنم هستید ، نشانة آن است که هوا و هوسها شما را از مادی و اخلاقی نابود می سازد .

۲ـ اگر خواب ببینید دوستانتان در جهنم هستند ، علامت آن است که از بدبختیِ دوستی باخبر می شوید و دچار پریشانی و نگرانی خواهید شد .

۳ـ اگر خواب ببینید در جهنم فریاد می زنید ، علامت آن است که دشمنان از عدم توانایی دوستان برای نابودی شما استفاده خواهند کرد .


جوی آب

محمد بن سیرین گوید: جوی آب در خواب، چون آب خوش طعم بود و پاکیزه، دلیل که زندگانی او خوش است. اگر بیند از جوئی مجهول آب صافی می خورد و این کس در سفر است یا درجایگاهی بیگانه، دلیل که در کاری مجهول مشغول شود و عمر خود را دراز گذراد و به مقدار آن آب که در جوی خورده بود منفعت یابد. اگر آب جوی شور و تلخ و ناخوش بود، دلیل بود بر تلخی معیشت و زندگانی او. محمد بن سیرین گوید: جوی در خواب دیدن، اصل جوی وکیل است، که مقرب شود. اگر کسی آب جوی روان و صافی بیند، دلیل که مقرب شود. اگر کسی جوی را روان و صاف بیند، دلیل که کار وی روان کرده شود. اگر بیند آب جوی تیره است، دلیل که کارش تباه و بی نظام شود و به هر جای که آب جوی بیند، دلیل که وکیل ناحیه بود و هر زیاده و نقصان که در جوی است به وکیل بازگردد. اگر بیند بر تختی نشسته است، در زیر آن تخت آب روان است، دلیل که دولت و اقبال روی به وی نهد و احوال دو جهانی وی نیکو شود. اگر بیند که در جوی آب صافی نشست، دلیل که از غم فرج یابد. اگر بیمار است شفا یابد. اگر وام دار است وامش گذارده شود. اگر در سفر است، زود بازآید.

جابر مغربی گوید: جوی در تاویل، مردی محتشم با منفعت است. اگر بیند که آب جوی برداشت، دلیل که به قدر آن از مردی محتشم مال یابد. اگر بیند جوی خورد، زندگانی بود.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:دیدن جوی آب روان در خواب بسیار نیکو و مبارک است مخصوصا اگر آب آن جوی صاف و روشن و زلال باشد و زوائدی مثل خس و خاشاک و برگ و علف در سطح آن نباشد. دیدن چنین جوئی در خواب روبه روئی با جوشش و تبلور زندگی است و خواب ما از یک استمرار و تداوم مطلوب و دل نشین خبر می دهد که با سلامت و خرمی و خوشی همراه است. در هر صورت دیدن جوی آب روان و روشن و زلال خوب است مگر این که کدر و تاریک و عفن باشد.

حضرت دانیال گوید: آب دادن باغ و کشت، از جوی ها و رودها، دلیل کند بر مال و رستگاری از غم و اندوه

جوهر

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید جوهر بر لباس کسی پاشیده می شود ، علامت آن است که شک و حسد و حقارت دیگران ، به شما آسیب وارد می کند .

۲ـ اگر دختری درخواب جوهر ببیند ، علامت آن است که فریب کسی را خواهد خورد .

۳ـ اگر در خواب انگشتان خود را جوهری ببینید ، نشانة آن است که با حسادت می کوشید به دیگری صدمه بزنید . اما اگر جوهر قرمز باشد ، نشانة آن است که اتفاق بسیار بدی برای شما رخ خواهد داد .

۴ـ اگر خواب ببینید قلم خود را جوهر می کنید ، نشانة آن است که با افرادی شرور دوست می شوید و به کاری پست و نادرست تن می دهید .

۵ـ دیدن شیشه های جوهر در خواب ، نشانة داشتن علایقی بیهوده است .


جولاهی

محمد بن سیرین گوید: جولاه درخواب، مردی مسافر یا پیک بود، که در عالم همی گردد. اگر بیند جولاهی جامه همی بافت، با کسی او را جنگ و خصومت افتد، زیرا که کرباس بافتن به تاویل، جنگ و جدل است. اگر بیند جامه را تمام ببافت، دلیل که اندوهگین شود.

جوشن
محمد بن سیرین گوید:

پوشیدن جوشن در خواب پشت و پناه است به قدر روشنی و پاکیزگی آن. اگر بیند جوشن داشت، دلیل که اهل بیت او ایمن شوند از دشمنان. اگر بیند جوشن پوشیده داشت، دلیل بود بر حصار تن او از شر دشمنان که بر وی ظفر نیابند. اگر بیند که با جوشن سلاح داشت، دلیل که از مکر منافق و شر عامه ایمن شود، و بعضی از معبران گویند: جوشن درخواب، زیادتی دین بود و هر که بیند جوشن در خواب پوشیده، در حفظ خدای عزوجل بود.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن جوشن در خواب بر شش وجه است.

اول: بزرگی.

دوم: پناه.

سوم: قوت و نیرومندی .

چهارم: مال.

پنجم: زندگانی.

ششم: زیادتی در دین و افزایش دیانت،

جوشن در خواب، مونس و همدم افراد است.

خرید کتاب آنلاین

کتاب تائوت چینگ

2000: تومان
پرداخت کننده :
ايميل پرداخت کننده :
موبایل پرداخت کننده :
 


خرید کتاب آنلاین

کتاب پیامبر اثر جبران خلیل جبران

 

2000: تومان
پرداخت کننده :
ايميل پرداخت کننده :
موبایل پرداخت کننده :
 


تعبیر خواب حرف ث
ثروت

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر زنی خواب ببیند با ثروتی افسانه ای زندگی می کند ، علامت آن است که مدتی با شکوه و آسایش فراوان زندگی خواهد کرد ولی بعد از سپری شدن این ایام زندگیش با فقر و تنگدستی خواهد گذشت .

۲ـ اگر دختری خواب ببیند در سایة ثروت و آسایشی واقعی به سر می برد ، علامت آن است که در زندگی آینده نیز به جستجوی لذتهای حقیقی و قابل اطمینان خواهد رقت .

۳ـ اگر خواب ببینید ثروتی به دست آورده اید ، نشانة آن است که در اثر تلاش و دقت بسیار در کارها ، مقام برجسته ای به دست می آورید .

۴ـ اگر خواب ببینید مالک ثروت هنگفتی هستید ، علامت آن است که با قوت قلب و اراده ای قوی با مشکلات زندگی روبرو می شوید .

۵ـ اگر ثروتمندان را به خواب ببینید ، علامت آن است که دوستان ، هنگام تنگدستی به شما یاری می رسانند .

۶ـ اگر دختری خواب ببیند با مردی ثروتمند گفتگو می کند ، علامت آن است که با کسی تشریک مساعی می کند که قادر است او را برای رسیدن به آرزوهایش کمک و راهنمایی کند .


ثبت کردن

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید کسی نام شما را در دفتر ثبت می کند ، نشانة آن است که کاری را به عهده می گیرید که دیگران آن را به پایان می رسانند .

۲ـ اگر خواب ببینید جایی با اسم جعلی ثبت نام می کنید ، نشانة آن است که مرتکب گناهی خواهید شد که برایتان ناراحتی فکری زیادی به همراه خواهد آورد .


ثبت اختراع

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید حق ثبت و امتیاز اختراع خود را محفوظ می دارید ، علامت آن است که در انجام هر کاری دقیق و کوشا خواهید بود . اگر نتوانید حق ثبت اختراع خود را حفظ کنید ، علامت آن است که به کارهایی دست می زنید که توانایی انجامش را ندارید و از این رو با شکست روبرو خواهید شد .

۲ـ اگر حق ثبت اختراع دیگری را در خواب بخرید ، نشانة آن است که به سفری خسته کننده و بی ثمر خواهید رفت .

۳ـ اگر خواب ببینید اختراع خود را به ثبت می رسانید ، علامت آن است که در اثر بیماری ناخوش و ناراحت خواهید شد .

خرید کتاب آنلاین

کتاب پیامبر اثر جبران خلیل جبران

2000: تومان
پرداخت کننده :
ايميل پرداخت کننده :
موبایل پرداخت کننده :
 


خرید آنلاین کتاب

کتاب دن کیشوت

 

2000: تومان
پرداخت کننده :
ايميل پرداخت کننده :
موبایل پرداخت کننده :
 


تعبیر خواب حرف ت
تیمارستان

لوک اویتنهاو می گوید :

تیمارستان : غمی بزرگ

هانس کورت می‏گوید:

مشاهده‏ی تیمارستان در خواب، نشان‏دهنده‏ی بروز بیماری و مشکلات است.

آنلی بیتون می‏گوید:

دیدن تیمارستان در خواب ، دلالت بر آن دارد که به بیماریی مبتلا خواهید شد ، یا در روابط شکست خواهید خورد ، باید تلاش کنید با تفکر بر این مشکلات فایق شوید .


تیغ ماهی

لیلا برایت می‏گوید:

اگر خواب ببینید که تیغ ماهی را خورده‏اید، نشانه‏ی آن است که هیچ میلی برای انجام مسؤولیتی که بر عهده‏ی شما گذاشته‏اند ندارید.

تیغ گیاه

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن تیغ گیاهان در خواب ، نشانة آن است که مصیبت و بدبختی ، راه پیشرفت را می بندد .

۲ـ دیدن تیغ گیاهان از لابلای برگهای سبز در خواب ، نشانة آن است که دشمنان پنهانی می کوشند که شما به آسودگی و خوشبختی دست نیابید .

لیلا برایت می‏گوید:

اگر خواب ببینید که تیغی به دستتان فرورفته، یعنی باید مراقب توطئه‏ی دشمنان باشید. اگر خواب ببینید که در تیغستانی گیر افتاده‏اید، نشانه‏ی آن است که به دام افراد حیله‏گر می‏افتید.

تیغ

لیلا برایت می‏گوید:

دیدن تیغ در خواب نشان‏دهنده‏ی بروز مشکلات و گرفتاری‏ها است.

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن تیغ در خواب ، علامت آن است که در مقابل مشکلات زندگی سر تعظیم فرود خواهید آورد و تسلیم سختیها خواهید شد .

۲ـ اگر خواب ببینید صورت خود را با تیغ بریده اید ، نشانة آن است که معامله ای انجام خواهید داد و با شکست روبرو خواهید شد .

۳ـ اگر خواب ببینید بوسیلة تیغ از خود دفاع می کنید ، علامت آن است که شخصی بیش از حد تحمل ، شما را آزار خواهد داد .

۴ـ دیدن تیغ شکسته در خواب ، علامت آن است که دچار پریشانی و اضطراب خواهید شد .


تیز کردن

لیلا برایت می‏گوید:

اگر در خواب خود را مشغول تیز کردن چاقو ببینید، یعنی موضوعی موجب خشم شما می‏گردد.


تیر و کمان

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ خواب تیرو کمان ، نشانة آن است که از عدم توانایی دیگران برای انجام نقشه هایتان سود خواهید برد .

۲ـ خواب رها کردن تیر از کمان ، علامت پایان نومیدی و موفقیت در کار و زندگی است .

تیر چراغ برق

لیلا برایت می‏گوید:

دیدن تیر چراغ برق در خواب، نشانه‏ی آن است که مسؤولیت مهمی را بر عهده‏ی شما گذاشته‏اند.

آنلی بیتون می‏گوید:

اگر در خواب خود را روی تیر چراغ برق ببینید، به این معنا است که باید دقت بیشتری کنید تا به دام دشمنان نیافتید.

تیر اندازی

آنلی بیتون می‏گوید:

شنیدن صدای تیراندازی در خواب ، نشانة آن است که به علت خودخواهی بیش از اندازه همسرتان از شما بیزار می شود .

لیلا برایت می‏گوید:

اگر در خواب به کسی تیراندازی می‏کنید، نشانه‏ی آن است که دچار گرفتاری و دردسر خواهید شد. اگر خواب ببینید که مورد اصابت تیری قرار می‏گیرید، نشانه آن است که در کارتان با شکست مواجه می‏شود. اگر ببینید که شما را تیرباران می‏کنند، یعنی در شغلتان پیشرفت می‏کنید.

تیر

محمد بن سیرین گوید: تبر درخواب، خدمتکاری است که بخواهد کاری کند و اگر او را کاری فرماید، خواهد که آن را گسسته گرداند، تا دیگر کارش نفرمایند.

جابرمغربی گوید: تبر در خواب مردی است ترسنده. اگر یاری خواهد از مرد منافق است و در میان مردم جنگ و جدائی افکند. اگر بیند تبری داشت یا کسی بدو داد، دلیل که او را با مردی بدان صفت دوستی افتد. اگر بیند تبر او بشکست یا ضایع شد، دلیل که آن مرد را اجل فرا رسد.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: تیر مردی است راستگو و صدیق که با همه صنف و طبقه ای می جوشد ولی تحت تاثیر قرار نمی گیرد. داشتن تیر مصاحبت و ملازمت با چنین دوستی است. اگر در خواب ببینیم تیری به طرف ما پرتاب شد که آسیب نرساند مورد توجه و عنایت قرار می گیریم یا نامه و پیغامی دریافت می کنیم. اگر مسافری یا غایبی داریم از او خبری به ما می رسد یا دوستی برای ما هدیه و تعارف می فرستد. اگر تیری که به سوی ما انداخته شده آسیب رساند و در خواب دیدیم که به بدن ما فرو رفت سرزنش و شماتت می شویم و کاری می کنیم که سر زبان ها می افتیم و پشت سر ما بد خواهند گفت. اگر ببینیم ما تیرانداز هستیم کسی یا چیزی مورد نظر ما قرار می گیرد. اگر دختر دم بختی تیر می افکند یا تیری به سوی او افکنده می شود نیکو است چون مورد توجه قرار می گیرد.

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید مورد اصابت تیر تپانچه ای قرار گرفته اید و هر دم ممکن است جان خود را از دست بدهید ، نشانة آن است که با بدرفتاری و بدخواهی دوستان روبرو خواهید شد .

۲ـ اگر خواب ببینید موعظی به طرف شما تیراندازی می کند ، نشانة آن است که یکی از دوستان با عقاید شما مخالفت خواهد کرد و راههای دیگری را فراروی شما پدیدار خواهد ساخت .
تهی دست

آنلی بیتون می‏گوید:

اگر در خواب مشاهده کنید، فقیر شده‏اید، بیانگر وقوع اتفاقات ناگوار است. مشاهده‏ی افراد فقیر و تهیدست در خواب، به این معنا است شخصی از شما درخواست کمک دارد.

خرید کتاب آنلاین

کتاب دن کیشوت

2000: تومان
پرداخت کننده :
ايميل پرداخت کننده :
موبایل پرداخت کننده :
 


خرید کتاب به صورت آنلاین

کتاب داستانهای 1001شب

 

2000: تومان
پرداخت کننده :
ايميل پرداخت کننده :
موبایل پرداخت کننده :
 


تعبیر خواب حرف پ
پیه خوردن

محمد بن سیرین گوید:

اگر کسی به خواب دید پیه خورد، دلیل که خیر و منفعت و فراخی یابد. اگر بیند پیه گوسفند داشت و می خورد، دلیل است به قدر آن وی را مال حلال آید. اگر بیند که پیه جانوری می خورد و گوشت او حلال است، دلیل که مال حلال یابد.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن پیه در خواب بر سه وجه باشد.

اول: نعمت و فراوانی.

دوم: مال و منفعت.

سوم: گشایش کارهای بسته.


پینه دوز

پینه دوز در خواب های ما به دو نوع ممکن است دیده شود. اول پینه دوز حشره ای است از قاب بالان که برعکس حشرات دیگر مفید است و از آفات و شته درختان میوه و گل تغذیه می کند و حشره ای است مفید و دیدنش در خواب تعبیر دشمن ضعیف را ندارد. چنانچه این حشره را در خواب دیدید روی سودی که می رساند قیاس خوب بکنید و تعبیر نیکو داشته باشید. خدمتکار، یا کارمند یا حتی افراد ضعیف خانواده شما که نسبت به شما حسن نیت دارند ولی نمی توانند حسن نیت خود را نشان دهند و وفاداری خویش را ثابت کنند غالبا به صورت پینه دوز در خواب متجلی می شوند. دوم پینه دوز کسی است که کفش های کهنه را تعمیر و مرمت می کند و واکس می زند و میخ می کوبد. چنانچه در خواب دیدید که خودتان پینه دوزی می کنید بی تردید خرابی هایی در کارهای شما هست که خود بیشتر واقفید و فرصتی پیش می آید که در آینده نه چندان دور به جبران بپردازید. اگر دیدید که دیگری پینه دوزی می کند و کفشی که در دست دارد متعلق به شماست کسی به یاری شما برخواهد خاست و کمکی به شما می شود که نگرانی هایتان را رفع می کند.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

پینه دوز در خواب های ما به دو نوع ممکن است دیده شود. اول پینه دوز حشره ای است از قاب بالان که برعکس حشرات دیگر مفید است و از آفات و شته درختان میوه و گل تغذیه می کند و حشره ای است مفید و دیدنش در خواب تعبیر دشمن ضعیف را ندارد. چنانچه این حشره را در خواب دیدید روی سودی که می رساند قیاس خوب بکنید و تعبیر نیکو داشته باشید. خدمتکار، یا کارمند یا حتی افراد ضعیف خانواده شما که نسبت به شما حسن نیت دارند ولی نمی توانند حسن نیت خود را نشان دهند و وفاداری خویش را ثابت کنند غالبا به صورت پینه دوز در خواب متجلی می شوند. دوم پینه دوز کسی است که کفش های کهنه را تعمیر و مرمت می کند و واکس می زند و میخ می کوبد. چنانچه در خواب دیدید که خودتان پینه دوزی می کنید بی تردید خرابی هایی در کارهای شما هست که خود بیشتر واقفید و فرصتی پیش می آید که در آینده نه چندان دور به جبران بپردازید. اگر دیدید که دیگری پینه دوزی می کند و کفشی که در دست دارد متعلق به شماست کسی به یاری شما برخواهد خاست و کمکی به شما می شود که نگرانی هایتان را رفع می کند.


پیمانه

محمد بن سیرین گوید:

پیمانه در خواب، نظام کار بود و انصاف است با مردمان، خاصه چون پیمانه راست است و بعضی گویند: پیمانه در خواب، میانجی بود. اگر بیند که پیمانه بِسِتُد یا کسی بدو داد، دلیل که راستی و انصاف کند در معامله و داد وستد به حق کند. اگر بیند که پیمانه بشکست یا بسوخت، دلیل که خداوندش را بیم مرگ است. اگر بیند که از پیمانه چیزی وزن می کرد، اگر از اهل علم بود، دلیل که قاضی شود، اگر از اهل علم نباشد، دلیل که از بهر داوری به قاضی محتاج شود و به قول دیگر، پیمانه در خواب، مردی است راستگوی و منصف، که داد مردمان دهد.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

پیمانه ظرفی است برای اندازه گیری مایعات. منظور جام نیست. پیمانه نظام کار است که بر مبنای درست باشد چون خود پیمانه بر عدل است و میزانی را که معین کرده اند می دهد. عده ای از معبران می گویند پیمانه در خواب میانجی است و رابط برای صلح و آشتی یا معامله. اگر پیمانه در دست داشته باشید خواب شما می گوید که کارها را بر مبنای صحت و درستی انجام می دهید. شکستن پیمانه ناکامی است. پر بودن آن کامروایی.


پیمان

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید با کسی پیمان می بندید ، نشانة آن است که دیگران از بی وفایی شما شکایت خواهند کرد و نامزدتان از شکستن عهدی که با او بسته اید .

۲ـ اگر خواب ببینید عهد و پیمانی که با دیگری بسته اید ، می شکنید ، نشانة آن است که با رفتار نادرست خود در وضعیت فاجعه آمیزی قرار می گیرید .


پیلور

اگر کسی بیند که پیلوری همی کرد، دلیل که از آن کس خیر و منفعت به هر کس برسد و نامش به نیکی در آن دیار منتشر شود.


پیک نیک

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید به پیک نیکی رفته اید ، نشانة کسب لذت و موفقیت در زندگی است .

۲ـ اگر خواب ببینید دیگران به پیک نیک می روند ، نشانة آن است که به شادمانی تمام و کمالی دست خواهید یافت .

۳ـ اگر خواب ببینید به هنگام تفریح و خوش گذرانی تندباد بساط شما را به هم می ریزد ، نشانة آن است که موقتأ در زندگی سود چندانی به دست نخواهید آورد .


پیکره

آنلی بیتون می‏گوید:

دیدن پیکره، بیانگر جدایی از دوستان است.


پیکر

محمد بن سیرین گوید:

پیکر به خواب زن است. اگر بیند او پیکری است، دلیل که زن خواهد. اگر بیند پیکر از کسی به بها بخرید، دلیل که کنیزک بخرد. اگر بیند پیکری داشت و از وی ضایع شد یا از دست او بیفتاد و بشکست، دلیل که زن را طلاق دهد یا زنش از دنیا رحلت کند. اگر چهره پیکر خود را به صورت دیگر بیند، دلیل که احوالش بگردد بر آن هیات که دیده.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر پیکر خویش را به صورتی زشت بدل کرده بیند، حال او متغیر گردد. اگر بیند که به حال و صورت خود گردید، دلیل که به حال خود و به سوی خدا بازآید. اگر پیکر خویش را با شکوه بیند، دلیل که همه روی از او بگردانند و بر وی جفا کنند.

جابر مغربی گوید:

اگر کسی بیند پیکر آدمی با پیکر حیوانی بدل همی کرد، دلیل که آن کس بد مذهب و دروغگو بود یا در صفات خدای تعالی چیزی گوید. اگر بیند که پیکر کسی به گونه دیگر که نه از جنس او بود بگشت، دلیل که بیننده را کار صعب پدید آیدد و در آن متحیر بماند و صورت درخواب دیدن، مردی است که بر خدای دروغ گوید.


پیکان

در خواب دیدن، مردی بزرگ و خطر بسیار است. اگر بیند که پیکان تیز یافت یا کسی به وی بخشید، دلیل بر درستی کار که بدو رسد.

جابر مغربی گوید:

دیدن پیکان در خواب قوه است در سخنی، که بیننده خواب با خصم گوید: خاصه که پیکانش پولاد و روشن بود. اگر شکسته یا زنگار گرفته بیند، تاویلش به خلاف این است.

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن پیکان در خواب ، نشانة آن است که دورة رنج و اندوه به پایان خواهد رسید و شادمانی و جشن و سفرهای لذتبخش در پیش رو خواهید داشت .

۲ـ دیدن پیکان شکسته در خواب ، نشانة آن است که به یأس و اندوه به علت شکست در عشق ، مبتلا خواهید شد .


پیغمبری

حضرت دانیال گوید:

اگر دید که او پیغمبری شد از جمله پیغمبران و خلق را به خدا می خواند و راه توحید همی نمود، دلیل که نخست به محنت و بلا گرفتار شود و بعد از آن بر دشمنان ظفر یابد. اگر دید زاهد و مصلح شد، همین دلیل کند، لکن محنت و بلای وی در دنیا کمتر از آن بود. اگر دید که او محتشم و توانگر شد، نعمت دنیا بر وی فراخ شود، اما دین او تباه گردد.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند نام وی متغیر شد، چنانکه او را به نام نیک خواندند، چون محمد و محمود وسعید و صالح و علی و مثل این، دلیل بود که او را به ذکر خیر و نیکی یاد سازند. اگر به خلاف این دید، مردمان وی را به شر و بدی یاد کنند. اگر بیند او پادشاه یا امیر یا قاضی شد، دلیل که در شغل خویش عدل و انصاف نگاه دارد. اگر به خلاف این بیند، دلیل شر و بدی بود.

جابر مغربی گوید:

اگر بیند از حال صلاح به فساد مبدل شد، دلیل کند بر نجسی و ادباری. اگر به خلاف این بیند، دلیل شود بر سعد و اقبال دین و دنیای وی.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

حکم کلی در خواب دیدن پیغمبران این است که رویای انبیا و اولیا میمنت و شگون دارد اما بیشتر منوط است به وضعی که خواب می بینیم. اگر پیغمبری را خوشحال و مسرور دیدیم نشان آنست که وضع بیننده خواب روز به روز بهتر می شود و شرف و جاه و منزلت می یابد. چنانچه آن پیغامبر یا ولی را غمگین و آزرده دیدیم تعبیر آن خلاف اولی است. روی هم رفته دیدن پیغمبران در خواب نیکو است.

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن پیغمبران دولت باشد

هرکه پیغمبررا در خواب بیند کاردین ودنیای وی نظام گیرد

اچ میلر می‏گوید:

دیدن پیامبران در خواب، بیانگر شنیدن اخبار مهم است.

 خرید کتاب آنلاین

کتاب سیر و سلوک زائر

 

2000: تومان
پرداخت کننده :
ايميل پرداخت کننده :
موبایل پرداخت کننده :
 

 

 



تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:لوک اويتنهاو، لوک اویتنهاو، ليلا برايت، لیلا برایت، من و تعبير خواب، من و تعبیر خواب، منوچهر مطيعي، منوچهر مطيعي تهراني، منوچهر مطیعی، منوچهر مطیعی تهرانی، هانس كورت، یوسف نبی، کتاب تعبیر خواب، کتاب سرزمين روياها، کتاب سرزمین رویاها، آنلي بيتون، آنلی بیتون، امام صادق، ابن سیرین، ابراهيم كرماني، ابراهیم كرمانی، اسماعيل بن اشعث، اسماعیل بن اشعث، به تعبیر ليلا برايت، به تعبیر لیلا برایت، به تعبیر آنلي بيتون، به تعبیر آنلی بیتون، تعبير خواب، تعبير خواب فارسي، تعبير خواب من، تعبير خواب معتبر، تعبير خواب واقعي، تعبير خواب آنلاين، تعبير خواب اينترنتي، تعبير خواب راست، تعبیر خواب، تعبیر خواب فارسی، تعبیر خواب من، تعبیر خواب معتبر، تعبیر خواب واقعی، تعبیر خواب آنلاین، تعبیر خواب اینترنتی، تعبیر خواب حرف پ، تعبیر خواب راست، تعبیر خوابی، جابر مغربی، خوابم را معني کن، خوابم را معنی کن، دانیال نبی، رویاهای صادقه، سايت تعبير خواب، سایت تعبیر خواب, | 12:7 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |

خرید آنلاین کتاب

اودیسه اثر هومر

 

2000: تومان
پرداخت کننده :
ايميل پرداخت کننده :
موبایل پرداخت کننده :
 


تعبیر خواب حرف ب
بوم

به خواب دیدن، مردی دزدِ نابکارِ مفسد است و حسود. اگر بیند با بوم جنگ می کرد، دلیل که اور از با مردی جنگ و خصومت افتد و دیگر به همه حال دیدن بوم نیکو نباشد.

جابر مغربی گوید:

اگر بیند بومی داشت یا کسی به وی داد، دلیل که مردی دزد را قهر کرد. اگربیند گوشت بوم میخورد. دلیل که به قدر آن گوشت، مال از مردی دزد بخورد. اگر بیند که بچه بوم داشت، دلیل که غلام کوچک دزد یا شاگرد از دزد او را حاصل شود.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

برخی از معبران نوشته اند بوم و جغد در خواب دزد است و دسته ای دیگر نوشته اند جغد انسانی است خبیث. اگر در خواب دیدید که بومی بر دیوار یا بام خانه نشسته یا روی تیر چراغ نشسته و به پنجره اتاق شما می نگرد خواب شما وجود انسانی خبیث را آگهی می دهد که دیده به شما دارد. اگر به بوم غذا و طعمه دادید با بدخواه دوست می شوید. اگر بومی از هوا آمد و بر بام خانه شما نشست خبری می شنوید که ممکن است دروغ باشد و اگر راست باشد شما را غمگین می کند.



برجستن

محمد بن سیرین گوید:

اگر کسی بیند از جائی به جائی می جست، دلیل که حال او بگردد. اگر بیند به جای دوری جست، دلیل که به سفر رود. اگر بیند در وقت جستن عصا در دست داشت، دلیل که اعتماد وی بر مردی قوی بود.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند از جائی بیرون جست، دلیل که از حال بد به حال نیک برگردد. اگر بیند به هر جائی که می خواهد می جست، دلیل است بر قوت و توانائی وی

جابر مغربی گوید:

اگر بیند از جائی پاکیزه بجست، دلیل که ازحال فساد به حال صلاح آید. اگر به خلاف بیند از صلاح به فساد آید.



بیهوشی

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر کسی بیند بیهوش شد، چنانکه عقل او زایل شد، دلیل است که او را کاری پیش آید، که در آن سرگشته و متحیر گردد، ولکن سرانجام کارش نیکو گردد.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

بیهوشی درخواب بر دو وجه است.

اول: دشواری کارها،

دوم: تحیر و سرگشتگی و فروماندگی و بیچارگی.

مولف گوید:

اگر ببیند اورا با ماده بیهوش کننده یا سرنگ یا غیره بیهوش کردند آن طور که قدرت جسمانی و عقلانی خود را از دست داد کاری را شروع می کند که در آن سر گردان و حیران می ماند و قدرت عکس العمل خود را در آن کار تا حد چشم گیری از دست می دهد

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن بیهوش شدن توبه باید کرد

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما بیهوش شده اید : یک بیماری در پیش است .

شما بیهوش وزخمی می شوید : امیدهای شما با موفقیت روبرو میشوند .

یکی ازاعضاء خانواده بیهوش می شود : یک دوست نابکار بسیار خطرناک به شما نزدیک است .

بچه ها بیهوش می شوند : ناکامی در عشق

اشخاص دیگر بیهوش می شوند : موفقیت شما به تاخیر می افتد .



بیوه مرد

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک بیوه مرد : اتحاد دربین دوستان

یک مرد بیوه با زنی همسال خودش ازدواج می کند : آرزهایش برآورده می شود.

یک مرد مسن بیوه با دختری جوان ازدواج می کند : او قربانی عاقبت نیندیشی خود خواهد شد .

یک مرد بیوه باخواهرزنش ازدواج می کند : یک دشمنی بزرگ

یک مرد بیوه با یک زن ثروتمند ازدواج می کند:غم

یک مرد بیوه با یک زن جوان ازدواج می کند : ادارة امور مختلفی بدستش می افتد.

شما بیوه هستید : منفعتهای جدید و لذتهای جدید



بیوه زن

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک بیوه زن : بزودی خبرهای بسیار خوشی دریافت خواهید کرد.

یک زن خواب ببیند که بیوه شده : شادی و سلامتی

یک بیوه ازدواج می کند :درآمد و تدابیر خود را با دست خود از بین برده اید .

یک زن بیوه با یک مرد ثروتمند ازدواج می کند : خوشبختی تضمین می شود.

یک زن بیوه با یک مرد جوان ازدواج می کند : ناکامی درعشق

یک زن ثروتمند بیوه با یک مرد فقیر ازدواج میکند : موانع غیرقابل عبور نمایان می شوند .

یک زن بیوه با یکی از فامیلهای دورش ازدواج میکند: تغییرات کلی در زندگی


بی وفا

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما بیوفا هستید :یکنفر از اعتماد شما سوء استفاده می کند .

یک مرد خواب ببیند که به زنش وفادار نیست : دلتنگی و ناملایمت در خانه

یک زن خواب ببیند که به شوهرش بی وفاست : احتمال دارد که حامله باشد .

یک مرد به نامزدش بی وفاست : پول هنگفتی درانتظارش است .

یک زن به نامزدش بی وفاست : خبرهای بد دریافت می کند.

یک مرد مجرد به معشوقه اش بی وفاست : خطر مرگ

یک زن مجرد به معشوقه اش بی وفاست : به شما خیانت می شود.

دیگران به یکدیگر بی وفا هستند : از طرف یک مرد نادرست به شما پولی می رسد.

خرید کتاب آنلاین

ایلیاد هومر

 

2000: تومان
پرداخت کننده :
ايميل پرداخت کننده :
موبایل پرداخت کننده :
 


 خرید کتاب آنلاین

کتاب بهشت گمشده اثر جان میلتون

 

2000: تومان
پرداخت کننده :
ايميل پرداخت کننده :
موبایل پرداخت کننده :
 

 


تعبیر خواب حرف الف
ایوان

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

دیدن ایوان نوساز و با شکوه میمون و مبارک است چه متعلق به خودتان باشد و چه در عالم خواب حس کنید که آن ایوان به شما تعلق ندارد. بلندی سقف ایوان رفعت اندیشه و جاه طلبی بیننده خواب را می رساند و این خوب است اگر در ایوانی آباد و با شکوه و با سقفی بلند و ستونهای محکم و استوار ایستاده باشید. دیدن ایوان ویران و کهنه ساز که دیوارهای بی رنگ و آجری داشته باشد نشان آن است که امکان توفیق برای شما بوده اما نتوانسته اید پیروز شوید و اگر خارج از ایوان ایستاده باشید و چنین منظره ای ببینید با مردی برخورد می کنید که از نظر شخصیت بزرگ است اما از نظر مادی ضعیف و ناتوان و احتمالا او می تواند برای شما و شما برای او موثر باشید. به هر حال ایوان بلندی قدر و مرتبه است و ستونهای آن قدرت که هر چه ستونها استوارتر باشند گویای قدرت بیشتر شما هستند.



آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن ایوان در خواب ، علامت آن است که سرگرم کارهایی جدید خواهید شد که به ثمر رسیدن آنها در آینده با شک و تردید همراه خواهد بود .

۲ـ اگر دختری خواب ببیند با نامزد خود در ایوان راه می رود ، علامت آن است که دربارة نیات خود تردید پیدا خواهد کرد .

۳ـ اگر خواب ببینید ایوان خانه ای را می سازید ، علامت آن است که وظایف جدیدی را قبول خواهید کرد .



درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما تنها روی ایوان هستید : به موقعیت اجتماعی خیلی بالاتر خواهید رسید .

با دیگران روی ایوان هستید : زندگی شما طولانی خواهد بود.

با اعضاء فامیل روی ایوان هستید : ارث – ثروت

با یک شخصیت مهم یا یک مقام دولتی روی ایوان هستید : باید از پستی و بلندیهای بسیاری عبور کنید

با دوستانتان روی ایوان هستید : متحمل توهین و شرمساری خواهید شد .



ایستگاه قطار

لوک اویتنهاو می گوید :

ایستگاه قطار : مسافرت کوتاه
تماشای ایستگاه قطاراز دور : یک مهمان ناخوانده



لیلا برایت میگوید:

مشاهده ایستگاه راه آهن در خواب، نشانه‏ى تغییر و تحولات جدید و خوشایند در زندگى است. اگر در خواب ببینید که در راه آهن قدم مى‏زنید، به این معنا است که هدیه‏اى دریافت مى‏کنید.



ایزار

محمد بن سیرین گوید:

ایزار در خواب زن بود. اگر دید که ایزار در میان بست، دلیل بود که زن خواهد یا کنیزکی خرد. اگر بیند که ایزار وی ضایع شد، دلیل که از زن جدا شود. اگر بیند که ایزارش بدرید، دلیل نقصان و عیب زن بود اگر دید که ایزار وی به آتش سوخت، دلیل آفت و بیماری زن بود.



جابر مغربی گوید:

اگر دید ایزارش پشمین یا پنبه بود، دلیل که زن او دیندار بود، اگر دید ایزار کهن و چرکین داشت، تاویلش به خلاف این بود. اگر بیند ایزار قزین یا ابریشمین داشت، دلیل که وی را زنی معاشره بود.



ایده آل

آنلی بیتون میگوید:

اگر کسى در خواب بیند که به زندگى ایده‏آلى دست پیدا کرده، نشانه‏ى کسب موفقیت است. اگر زنى چنین خوابى ببیند، بیانگر آن است که در مسیر زندگى لحظات خوشى خواهد داشت.



اهرم

لیلا برایت میگوید:

دیدن یا استفاده کردن از هرم، نشانه‏ى پیروزى در مشکلات است.


اهدا کردن

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

به شما چیزی اهدا می کنند : منتظر بهبود وضع فعلیتان باشید .

چیز جالبی به شما اهدا می کنند : به شما خیانت میشود .

به مسجد یا کلیسا چیزی اهدا می کنید : با شخصیتهای مقام اول اجتماع ملاقات خواهید کرد.

به یک زن چیزی اهدا می کنید : یک رفاقت بزرگ

به یک مرد چیزی اهدا می کنید : یک شوک

به یک موسسه پول می بخشید : پول در آینده نزدیک .



اهانت

آنلی بیتون میگوید:

اگر در خواب ببینید که در دادگاه، به یک قاضى اهانت مى‏کنید، بیانگر بى‏دقتى در انجام کارها است. اگر در خواب کسى به شما اهانت کرد، به این معنا است کارى انجام مى‏دهید که به شما احترام مى‏گذارند.



اچ میلر می‏گوید:

اگر در خواب ببینید فرد اهانت کننده یک بچه است، نشانه‏ى پیروزى در انجام کارها است. اگر در خواب ببینید کسى که به شما توهین مى‏کند بزرگ‏تر از شما است، نشانه‏ى جدایى از دوستان است. اگر در خواب ببینید که یک غریبه به شما توهین مى‏کند، نشانه‏ى گرفتارى‏هاى کارى است.


اونیفورم

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک یک شخص اونیفورم پوش : شانس به شما روی خواهد آورد .

افسران اونیفورم پوش : ترفیع خواهید گرفت

سربازان اونیفورم پوش : با مشکلات و ناراحتیهای بسیار روبرو هستید .

یکی از اعضاء خانواده تان اونیفورم پوشیده : افتخار و تشخص

اونیفورم پوشیده اند : در قبال شجاعتتان پاداش خواهید گرفت .

اونیفورم می فروشید : دوستانتان از نفوذشان استفاده خواهند کرد تا به شما کمک کنند .

مردان که در سر کار اونیفورم پوشیده اند : به شما پول زیادی خواهد رسید .

زنانیکه اونیفورم پوشیده اند : شما خیلی متکبرید .

زنانیکه اونیفورم نظامی بتن دارند : شما در سطحی نیستید که بتوانید وظایفتان را انجام دهید .

خواب اونیفورم مستخدمین یا کارمندان را می بینید: دشمنانتان شکست خواهند خورد .



اولاد

لیلا برایت میگوید:

اگر فردى خواب فرزند خود را ببیند، بیانگر داشتن عمرى طولانى و پر ثمر است.



انواع توت

لیلا برایت میگوید:

دیدن توت‏هاى نارس و کال در خواب، بیانگر غم و ضرر مالى است. اگر در خواب ببینید که مشغول خوردن توت هستید، به این معنا است که روزهاى خوشى پیش رو دارید. اگر در خواب خود را مشغول جمع‏آورى توت ببینید، بیانگر آن است که از کار زیاد خسته و نومید شده‏اید. فروختن توت در خواب، نشانه‏ى این است که براى تهیه‏ى خرج روزانه خود دچار مشکل مى‏شوید.

خرید کتاب به صورت آنلاین

کتاب پیامبر اثر جبران خلیل جبران

 

2000: تومان
پرداخت کننده :
ايميل پرداخت کننده :
موبایل پرداخت کننده :
 

 



تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:لوک اويتنهاو, لوک اویتنهاو, ليلا برايت, لیلا برایت, من و تعبير خواب, منوچهر مطيعی, منوچهر مطیعی تهرانی, هانس كورت, یوسف نبی, کتاب سرزمين روياها, کتاب سرزمین رویاها, پوشیدن اونيفورم, پوشیدن اونيفورم در خواب, آنلی بيتون, آنلی بیتون, امام صادق, انگور, انگور در خواب, اهدا کردن, اهدا کردن در خواب, اولاد, اولاد در خواب, ايده آل, ايده آل در خواب, ايزار, ايزار کهن در خواب, ايزار پشمین در خواب, ايزار در خواب, ابن سیرین, ابراهيم كرماني, اسماعيل بن اشعث, به تعبیر آنلي بيتون, تعبير خواب, تعبير خواب فارسی, تعبير خواب من, تعبير خواب معتبر, تعبير خواب واقعی, تعبير خواب آنلاين, تعبير خواب اينترنتی, تعبير خواب راست, تعبیر اهانت کردن, تعبیر خواب حرف الف, جابر مغربی, حضرت دانيال, خواب انگور, خواب اهانت, خواب ايوان, خواب درخت انگور, خوابم را معنی کن, ديدن ايوان نوساز, دیدن اهرم, دیدن اهرم در خواب, سايت تعبير خواب, | 10:48 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |
صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد