تعبیر خواب حرف ب

بند(پای بند)

محمد بن سیرین گوید:

اگر کسی بیند که بند آهنین در پای داشت، دلیل که دین او به خلل بوده و اودعوی مسلمانی کند به دروغ و مردی بخیل است از او چیزی به کسی نرسد. بعضی از معبران گویند: چون مردی مصلح بر دست خود بند بیند، دلیل که از کارهای بد و ناساز بازماند و دست بدارد. اگر بند دست از چوب بیند، آن که گفتم کمتر و آسانتر بود.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر کسی در گردن خود بند از چوب بیند، دلیل که امانتی در گردن او بود و او امانت نمی گذارد. اگر بند چوبین برپای خود بیند، دلیل بود از اطاعت حق تعالی. اگر این کس در سفر بود، به سلامت بازآید. اگر دید بند گردنش از سیم بود، دلیل او را به سبب زن رنج و زحمت است. اگردید که بندش از زربود، رنج و زحمتش از جهت مال بود. اگر بیند بندش از مس است، دلیل که سبب رنج او از کسب و معیشت دنیا بود اگر بیند بند از پای او برداشتند، دلیل که از عمل پادشاه خلاصی یابد. اگر بر پای خود بند نهاده بیند، دلیل که او را با مردی منافق صحبت افتد. اگر پای خود را به رسن بسته بیند، دلیل که از کسی به وی منفعت رسد.

حضرت دانیال گوید:

اگر امیر بیند که بر پای خود بند آهنین داشت، دلیل که از ولایت خویش به سفر رود و در آن سفر بماند. اگر بیند در هر دو پایش بند نهاده بود، دلیل که ولایت یابد. اگر بیند چهار بند در پای داشت، دلیل است که چهار پسر یابد. اگر بیند بند از پای او برداشته اند، دلیل که از غم ها فرج یابد. اگر امیری بیند که پای او در بند و زنجیر بود، دلیل است که او را از ترسایان منفعت رسد. بعضی از معبران گویند: کار وی آسان شود اگر بیند بند او از سیمین است، دلیل است که زنی به نکاح خواهد یا به زنی عاشق گردد. اگر بیند بند او زرین است، دلیل که به سفر رود و یا بیمار شود. اگر بیند بند او آهنین بود، دلیل است که سفر دور کند.

جابرمغربی گوید:

بند در خواب، ثبات دین است، به قول پیغمبر (ص) که فرمودند: دوست دارم پای بند را در خواب، و غل را دوست ندارم، زیرا که پای بند بندگی بود در دین.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن بند در خواب بر چهار وجه است. اول: کفر. دوم: نفاق. سوم: بخل. چهارم: از معصیت دست برداشتن. بعضی از معبران گویند: غل در دست به خواب دیدن، پادشاه ظالم را کوتاه دستی بود از ظلم.

محمدبن سیرین گوید:

اگر بند بر پای خود نهاده دید، دلیل که ترسان و هراسان شود. اگر دید در پای او دو بند نهاده است و او در مسجد است، دلیل که او در دین ثابت بود، یا در نماز یا در غزا یا درکاری که در آن صلاح دین است.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند در خواب که در پای خویش بند است و او را عزم سفر افتاد، دلیل که در آن سفر دیر بماند و در آنجا مقیم شود و هر چه که در پای بند قوی تر و محکم تر بیند، دلیل که اقامتش در آنجا بیشتر است. اگر بند فراخ بود بهتر باشد تا تنگ. اگر بیند بندش از مس است همین دلیل کند. اگر بندش از آهن بود، دلیل است بر آن چیزها که نخست یاد کرده شد. اگر بیند که بندش از رسن است، مقیم شدن از بهر دین بود. اگر بیند بند او چون چوب است، مقیم شدن از بهر فساد دین است.

جابرمغربی گوید:

اگر بیماری بیند که بر پای او بند است، دلیل که از زحمت خلاصی یابد. اگر پادشاه بیند بر پای او بند است، دلیل که پادشاهی بر وی پایدار بود.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن پای بند در خواب بر سه وجه است.

اول: ثبات در دین.

دوم: زن خواستن.

سوم: از سفر بازآمدن.

هر که در خواب بیند در پای او بند است، اگر در نیکی بود، نیکی در وی پایدار باشد. اگر در بدی باشد همچنین.

بند

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن بند در خواب بر چهار وجه است.

اول: کفر.

دوم: نفاق.

سوم: بخل.

چهارم:دست برداشتن از گناه و معصیت.

هر که در خواب بیند در پای او بند است، اگر در نیکی بود، نیکی در وی پایدار باشد. اگر در بدی باشد همچنین.

بنا گوش

در خواب دیدن، پسری خوبروی و مبارک است و هر دو بناگوش دو پسر است.

ابراهیم کرمانی گوید:

دیدن بناگوش در خواب، دلیل بر قدر و جاه او بود و زیادت و نقصان دیدن در بناگوش، دلیل بر قدر و جاه صاحب خواب است.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن بناگوش به خواب، بر چهاروجه است.

اول: پسری نیکو روی.

دوم: قدر و جاه،

سوم: دین درست(دین و ایمان).

چهارم: منفعت از سبب فرزند.

بنا

آنلی بیتون مى‏گوید:

اگر خواب ببینید بنایی مشغول ساختن ساختمانی است ، نشانة آن است که به محیط اجتماعی مناسبتری پا خواهید گذاشت .

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر در خواب مانند یک بنا مشغول ساختن، ساختمانى باشید دلالت بر خوشبختى و سعادت همیشگى دارد.

بنا

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

بنا و ساختمان در خواب های ما آرزو و آمال است و کارهایی است که بر مبنای هوای نفس می خواهیم انجام دهیم نه بر اصل تعقل و محاسبه و دور اندیشی. بنا هر حالتی در خواب داشته باشد گویای برداشتی است که از خودمان داریم و شناخت ناخودآگاه خودمان است و چه بسا ممکن است این شناخت نادرست باشد. به هر صورت تجسم این برداشت در خواب ساختمان و بنا است.

لوک اویتنهاو می گوید :

بنا ( شخص) : تاخیر در یک کار بسیار مشکل

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن عمارت کردن اندکی غم بود

بمباران

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب بمباران : ناکامیهای متعدد

شما دچار بمباران شده اید : علامت یک ازداوج ناکام

دیگران را بمباران کرده اند : ناکامی در امور اجتماعی

بمب

آنلی بیتون مى‏گوید:

مشاهده‏ى بمب در خواب، بیانگر آن است که شما با دیگران مشاجراتى انجام خواهید داد.

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر در خواب ببینید که خودتان در مکانى بمب مى‏گذارید، به این‏ معنا است که در نزدیکان شما چند دشمن وجود دارد. اگر خواب ببینید که بمبى ترکیده است، به این معنا است که خطرى شما را تهدید مى‏کند.

مولف گوید:

دیدن انفجار بمب توسط هر کسی می تواند موضوع مهمی باشد در مورد همان شخص که بیان خواهد شد

بلیط

لیلا برایت مى‏گوید:

خرید بلیط براى سفر، بیانگر آن است که باید در کارها دقت بیشترى نمایید. خریدن بلیط سینما در خواب، نشانه‏ى آن است که باید در کارهایتان عجله نکنید. اگر کسى به شما یک بلیط سینما )تئاتر( داد، بیانگر آشنایى با افراد جدید است.

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک بلیط : یک دورة خوب شروع می شود.

یک بلیط که رویش اعدادی نوشته شده : شهرت و موفقیت .

بلیط شما باطل می شود : خبرهایی که مدتها در انتظار شان بودید دریافت می کنید

بلوغ

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر در خواب ببینید که تازه به سن بلوغ رسیده‏اید، بیانگر آن است که باید در ایجاد ارتباط با دیگران دقت کنید.

بلوط

محمدبن سیرین گوید:

دیدن بلوط در خواب، روزی حلال است، به قدر خورده بود. اگر بیند درخانه وی انبانهای بلوط بود، دلیل که مال و نعمت بسیار او را در آن سال حاصل شود، چون داند که آن بلوط ملک وی است. اگر بلوط در خانه دیگران بود، دلیل که مردمان پیش او امانت ها نهند.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن بلوط در خواب بر سه وجه باشد

اول: روزی حلال،

دوم: منفعت،

سوم: معیشت نیکو.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

بلوط را می شناسید که میوه ای است از یک درخت تناور و پر ریشه و پر شاخ و برگ که عمری دراز دارد و چند نسل می توانند از برگ و بر آن استفاده کنند. این میوه خشک در خواب مال و نعمت تعبیر شده اما به نظر من علاوه بر مال و نعمت کامجوئی دشوار است از آن نوع کامجوئی و کامروائی ها که به ناخشنودی و تلخی می انجامد. اگر بیننده خواب مصرف کننده معمولی بلوط باشد خواب او چندان قابل تفسیر و تعبیر نسیت زیرا با اندیشه های روزانه او کلی فرق ندارد و چه بسا که می تواند دنباله فکر و خیال روزانه او باشد اما اگر بیننده خواب مصرف کننده بلوط نباشد و به ندرت بلوط را می بیند یا فقط نامش را در کتاب ها و نوشته ها می خواند خواب او گویای خیلی چیزها است از جمله همان کامجوئی دشوار. برای خوردن مغز بلوط باید پوست ضخیم و سفت آن را شکست تازه مغز آن صرف نظر از داشتن مواد سرشار از چربی و پروتئین و ویتامین ها چندان خوشمزه و اشتها انگیز نیست مگر برای آن ها که به خوردنش عادت دارند یا غذای منحصرشان می باشد. این معنی همان کامجوئی دشوار را می رساند. به دنبال چیزی می روید که رسیدن به آن دشوار است و تازه وقتی رسیدید از آن همه کوشش و پی گیری نادم می گردید و احساس خستگی بی سود می کنید. با توجه به این مطلب دیدن بلوط در خواب نوید مال و نعمت است. اگر بلوط می خورید نفعی عایدتان می شود و سودی می برید. اگر کاسب هستید در کسب سود می برید و چنان چه اداری و کارمند هستید در کار مربوط به خودتان ترقی می کنید و به جاه و مقام می رسید. اگر به جائی در خواب رسیدید که دیدید مقداری بلوط روی زمین پراکنده موردی پیش می آید که با وضع شوریده مالی روبه رو می شوید.ممکن است به شما تعلق نداشته باشد اما تدبیر و تنظیم کار را از شما می خواهند. چنان چه در خواب دیدید که در خانه خودتان درخت بلوط روئیده مال دار می شوید و احتمالا یکی از فرزندان یا برادران و خواهران شما به طور کلی آن ها که با شما از یک ریشه و پیوند هستند، مثل آن درخت تناور و پربار می شود که شما از آن بهره مند می گردید و در سایه اش به تنعم و رفاه می رسید. اگر بلوط بسیار یا اندک دیدید که به شما تعلق نداشت و در خواب احساس کردید که مال شما نیست کسی چیزی نزد شما امانت می نهد و این چیز بیشتر می تواند پول باشد. دور ریختن بلوط یا کندن درخت آن از ریشه خوب نیست و بیننده چنین خوابی باید منتظر یک زیان مالی بزرگ باشد.

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر خواب ببینید که در جستوجوى درخت بلوط هستید، بیانگر آن است که براى رهایى از مشکلات، کوشش زیادى مى‏کنید. اگر در خواب ببینید که از درخت بلوط مى‏افتید، نشانه‏ى آن است که فرصت خوبى را از دست مى‏دهید.

 



تعبیر خواب حرف ب

بو

لیلا برایت مى‏گوید:

استشمام بوهاى خوب در خواب، بیانگر داشتن لحظات خوب است. و استشمام بوهاى بد در خواب، بیانگر غم و ناراحتى است.

بنیاد نهادن

محمد بن سیرین گوید:

اگر بیندبنیاد نو نهاد، فایده بیند از خاص و عام به قدر آن که دیده بود. اگر بیند بنیادی درجای مجهول و نداند که از آن کیست، دلیل که ضایع بود در کار دین و دنیا. اگر بیند بنیاد را به زمین و ملک خود نهاد، دلیل که فایده و روزی حلال یابد.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند بنیاد از خشت پخته و گچ نهاد، دلیل که مال او از حرام حاصل شود. اگر بیند بنائی از خشت خام برهوا نهاد، دلیل که همت او بلند شود درکار دین. اگر بیند بنای دیوار از خشت پخته نهاد و برآورد، دلیل که در امل و کارهای دنیا مغرور است. اگر بیننده خواب بنا کرده بود و مزد ستاند، دلیل که منفعت یابد. اگر بیند بنا را از خشت پخته برآورد، دلیل که منفعت یابد از پادشاه. اگر بیند بنا از خشت خام و گل برآورد، دلیل که منفعت از مردم عامه یابد.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

اگر کسی بیند که شهری بنا کرد، دلیل که جماعتی از مردمان را در پناه خود گیرد.

اگر بیند قلعه بنا کرد، دلیل که از شر دشمنان ایمن شود.

اگر بیند کوشکی(قصر کوچکی) بنا کرد، دلیل که به کار دنیا مشغول شود.

اگر بیند سرائی (خانه ای) بنا کرد و در وی بنشست. دلیل که نفقه هاو خیرهاونعمتهای زیادی بیند

اگر بیند مسجدی را بنا کرد، دلیل که جمعی را به کار صالح جمع آورد

اگر بیند بنای مناره نهاد، دلیل که نام او به خیرات منتشر شود.

اگر بیند طرازی (زینتی وتزئینی)بناکرد، دلیل که زنی خواهد.

اگر ماده ای بناکرد، دلیل که در غم و رنج افتد.

اگر بیند باغی بناکرد، دلیل که زنی پارسا و توانگر بخواهد.

اگر بیند گورستانی بنا کرد، دلیل که به کار آخرت مشغول شود.

اگر بیند قبه ای (قنبد)بنا کرد، دلیل که قدر و منزلت جوید.

بدان که هر بنائی که بنهد و تمام نماید، دلیل که کار دنیا و دین او تمام شود. اگر بیند این بنا تمام نکرد، کارش ناتمام بماند.

بنگاه املاک

آنلی بیتون مى‏گوید:

مشاهده‏ى بنگاه املاک در خواب، بیانگر آن است که یکى از اطرافیانتان قصد دارد شما را امتحان کند. اگر در خواب ببینید که براى کارى به بنگاه املاک مراجعه کرده‏اید، علامت آن است که دست به کارهاى اشتباه مى‏زنید.

بنفشه

محمد بن سیرین گوید:

بنفشه در خواب به وقت خود، دلیل که از زنی یا کنیزکی چیزی بدو رسد، یا او را فرزندی آید. اگر وی رااز درخت خویش جدا بیند، دلیل که غم و اندوه خورد

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر زنی بیند بنفشه از درخت بکند و به شوهر خویش داد، دلیل که شوهر او را طلاق دهد. اگر بیند کسی دسته بنفشه بدو داد، دلیل که میان ایشان مفارقت افتد.

جابر مغربی گوید:

درخت بنفشه در خواب کنیزکی است بدخوی و ناسازگار.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

بنفشه در خواب مرد، زن است و ناکامی برای زن، غم است و جدائی و این مطلقا با رنگ بنفش و تیره این گل زیبا ارتباط می یابد و در عین حال زیبایی اش و تعادلی که پروردگار خالق جهان در ترکیب اجزا و رنگ های تشکیل دهنده آن به کار گرفته است که بی تردید ظرافت و زیبائی زن را دارد. اگر کسی در خواب فقط بنفشه ببیند( اعم از خوشه ای یا بنفشه جوی که بوته کوتاه دارد) نشان آن است که زنی سر راهش قرار می گیرد. اگر جوان است عاشق می شود و عاشقی از او گذشته از زنی که ملاقات می کند سودی می برد. برخی از معبران نوشته اند که بیننده خواب گل بنفشه صاحب فرزندی می شود و اگر یک زن گل بنفشه در خواب ببیند دختری می آورد که آن دختر در تمام شئون با اورقابت خواهد کرد. اگر بیننده خواب ببیند که در عالم خواب گل بنفشه را از بوته یا درخت جدا می کند خواب او گویای غمی است نزدیک که عامل آن یک زن است چه بیننده خواب زن باشد چه مرد. اگر زنی ببیند که گل بنفشه را از شاخه یا بوته جدا می کند و به شوهرش می دهد بین آن ها جدائی می افتد که این جدائی می تواند هم یک مفارقت ساده و کوتاه باشد و هم در صورت جدی تر یک طلاق و متارکه. گرفتن گل بنفشه از دیگران اندوهی است که دهنده گل به بیننده خواب هدیه می کتد و همراه می آورد. دیدن بنفشه جوی(بنفشه بهاری که بوته کوتاه دارد) زنی است که با همه چشمانش مراقب بیننده خواب است و بنفشه درختی، غم و اندوه است و چه بهتر که انسان در خواب از کنار آن بگذرد.

لوک اویتنهاو می گوید :

بنفشه

دیدن گل بنقشه : خوشبختی در عشق

بو کردن بنفشه : با فروتنی خود دوستی کسی را جلب خواهید کرد

بنزین

آنلی بیتون مى‏گوید:

دیدن بنزین در خواب ، علامت آن است که از منبعی به شما پولی خواهد رسید و دیگران برای تصاحب این پول با شما جدال خواهند کرد .

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر خواب ببینید که بنزین آتش گرفته، بیانگرموقعیت‏هاى بد است.

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب بنزین : تشکیلات کاری و معاملات احتیاج به مراقبت و دقت بیشتری دارند .

بنزین می خرید : پول به دست می آورند .

اشخاص دیگر بنزین می خرند : موفقیت شما به تاخیر می افتد .

بنده

محمد بن سیرین گوید:

هر که بنده نابالغ را به خواب بیند که بالغ شده است، دلیل است که آزاد شود. اگر کسی بیند بنده خودرا آزاد کرد، دلیل که زود از دنیا برود. اگر بیند بنده را که خواجه بفروخت، دلیل که غمگین و مستمند شود. اگر بیند بنده را بفروخت، دلیل که شادمان شود.

بند لباس

لیلا برایت مى‏گوید:

مشاهده‏ى بند لباس در خواب، بیانگر داشتن روابط دوستانه است. اگر خواب ببینید که بند لباس مى‏خرید، نشانه‏ى آشنایى با افراد جدید است.

بندر

لیلا برایت مى‏گوید:

مشاهده‏ى بندر در خواب، بیانگر شادى و خوشحالى است. اگر خواب ببینید که وارد بندرى مى‏شوید، بیانگر آن است که به اهداف خود خواهید رسید. اگر در خواب ببینید که در بندرى مشغول خرید هستید، نشانه‏ى آن است که بخت و اقبال به شما روى مى‏آورد.

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

یک بندر بدون کشتی : فلاکت .

یک بندر پر از کشتی : تا آخر عمر در آسایش خواهید بود و دیگران به شما کمک می کنند .

شما به تنهایی در یک بندر روی عرشه هستید : پول

با شخصی که دوستش دارید در بندر روی عرشه هستید : دروغهای شما آشکار خواهند شد .

شما روی دریاچه دریک بندر هستید : یک سفر در پیش دارید .

یک بندر خیلی دور از اینجا : خبرهای خوش .

بند جوراب

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :  

یک زن جوان خواب بندجوراب ببیند : او نباید فعلاً امید موفقیت داشته باشد .

یک زن جوان خواب ببیند که بند جورابش را گم میکند : یک مرد حسود گیرش خواهد آمد

بند جورابتان را باز می کنید : یک دوست نابکار در نزدیکی شماست .

بند جورابتان می افتد : موفقیت شما فعلاً ممکن نیست .

شخصی بند جوراب شما را برمی دارد : شمایک دوست وفادار دارید .

یک بند جوراب به شما می دهند : در حل مشکلاتتان به شما کمک خواهد شد .

بند جورابی را که گم شده پیدا می کنید : گرفتاریهای شما بیشتر می شوند .

بند جوراب اشخاص دیگر : در برطرف کردن گرفتاریها به شما کمک خواهد شد .

شما فقط یکی از دو بند جورابتان را پیدا می کنید : در عشق خوشبخت خواهید شد .

تعدادی بند جوراب را پیدا می کنید : بیماری .

بندباز

اچ میلر مى‏گوید:

مشاهده‏ى کارهاى یک بندباز در خواب، بیانگر آن است که خطرى شما را تهدید مى‏کند. اگر در خواب ببینید که از یک بندى پرت مى‏شوید، به این معنا است که کارهایى انجام مى‏دهید که عواقب ناخوشایندى به همراه دارد.

آنلی بیتون مى‏گوید:

اگر در خواب ببینید که یک بندباز هستید، به این معنا است که کارهاى شما دشمنانتان را نابود مى‏سازد. اگر در خواب زنى را مشغول بندبازى ببینید، به این معنا است که دشمنان بر علیه شما نقشه‏هایى کشیده‏اند.

 



تعبیر خواب حرف ب

بوق زدن

محمد بن سیرین گوید:

اگر کسی به خواب دید بوق می زند و بوق زدن را نمی دانست. دلیل که مردم از از سر خود آگاه کند. اگر بیند بوق می زند، دلیل که در میان مهتران دروغ گوید و آن دروغ را به سوگند راست کند و به عاقبت ظاهر گردد که آن دروغ بود.

جابرمغربی گوید:

بوق زدن به تاویل، مردان را مصیبت است و زنان را رسوائی و ظاهر شدن راز ایشان.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

بوق زدن در خواب بر چهار وجه است.

اول: خبر دروغ.

دوم: سخن مکروهو ناپسند.

سوم: ظاهر شدن راز.

چهارم: مصیبت وگناهاست.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

بوق زدن در خواب کاری است آمیخته با تزویر و ریا و از جهتی توسل به دروغ گوئی و خیانت. ممکن است در ا تومبیل باشیم و بوق بزنیم یا بوقی در دست داشته باشیم و در آن بدمیم. در مورد اول خواب ما گویای اینست که کاری نیرنگ آمیز می کنیم. هدفمان ایجاد محبوبیت بیشتر است اما به شکست می انجامد و اثری نامطلوب باقی می گذارد. در مورد دوم یعنی دمیدن در بوق دستی خواب ما می گوید دروغی می گوئیم که فاش می شود و شرمندگی و ندامت می آورد. برای زنان بوق زدن به هیچ وجه خوب نیست و گویای رسوایی است. چنانچه زنی در خواب ببیند که بوق می زند، چه در اتومبیل باشد و چه در بوق بدمد، خواب او می گوید کاری زشت انجام می دهد که به رسوایی و بدنامی می کشد و چنین زنی باید به شدت مراقب اعمال و رفتار خویش باشد. اگر در عالم خواب صدای بوق شنیدیم و ندانستیم از کجاست یاوه و دروغ می شنویم. اگر دیدیم که کسی بوق می زند و از مقابل ما به سرعت عبور می کند، شخصی دروغ می گوید و خیانت می ورزد اما زیانش به ما نمی رسد ولی اگر بوق زد و نزدیک شد به ما دروغ می گوید و هدف خیانت او ما هستیم.

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ شنیدن صدای بوق در خواب ، علامت آن است که اخباری به گوش شما می رسد که باعث شادمانی شما می گردد .

۲ـ دیدن بوق شکسته در خواب ، نشانة وقوع مرگ یا تصادف است .

۳ـ اگر خواب ببینید بچه ها با بوق بازی می کنند ، علامت آن است که در محیط خانوادة شما همواره تفاهم حکمفرماست .

۴ـ اگر زنی خواب ببیند در بوقی می دمد ، علامت آن است که نگران آن است که تاریخ ازدواج او در چه زمان خواهد بود .

بوفالو

آنلی بیتون مى‏گوید:

اگر در خواب یک بوفالو دیدید، یعنى با زیرکى توطئه‏ى دشمنان را برملا مى‏سازید. کشتن چندین بوفالو در خواب، بیانگر موفقیت در انجام کارهایتان است

بوسیدن

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک بوسه : یک غم بزرگ

معشوق خود را درهنگام روز می بوسید : شانس بر ضد شماست .

معشوق خود را در هنگام شب می بوسید : خطر

مادر خود را می بوسید : موفقیت

پدر خود را می بوسید :شادی

برادر یا خواهر خود را می بوسید : خوشی و لذت

شوهر یا زن خود را می بوسید : خوشبختی در زندگی زناشویی .

دستهای شخصی را می بوسید :شانس به شما لبخند می زند .

صورت شخصی را می بوسید : موفقیت شما به اوج می رسد .

یک زن شوهردار را می بوسید : ناکامی شما را تهدید می کند .

یک زن تنها را می بوسید : به شما خیانت خواهد شد.

شخصی را که مرده است در خواب می بوسید : عمر شما طولانی خواهد بود.

یک دوست را می بوسید : شکست کامل در کارها

زمین را می بوسید : شرمساری

پشت یکنفر را می بوسید : یک زن شما را فریب میدهد .

بوسه دادن

محمدبن سیرین گوید:

اگر کسی بیند کسی را بوسه داد، دلیل که آن کس را دوست و خواستگار است. اگر آن کس مجهول بود، دلیل که ازجائی که طمع ندارد، خیر و منفعت یابد. اگر بیند معروفی او را بوسه داد، دلیل که از آن کس خیر و منفعت بیند.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیندمردی را به شهوت بوسه می داد، دلیل که از بهر مرده خیر کند، یا او رابه دعای خیر یاد آورد. اگر بیند مرده وی را بوسه می داد، دلیل که از مال یا از علم آن مرده چیزی به وی رسد. اگر بیند کسی وی را بوسه می داد، دلیل که طالب و خواستگار وی است. اگر به خلاف این بیند، دلیل که مراد و مقصود نیابد.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

بوسه دادن، دلیلش بر چهار وجه است.

اول: خیر و منفعت.

دوم: حاجت رائی.

سوم: بر دشمن ظفر یافتن.

چهارم: سخن خوش شنیدن.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

برخی از معبران نوشته اند بوسه خیانت است و سو نیت و بد دلی چه بوسه بدهیم و چه بگیریم. اگر ما دیگران را ببوسیم ما عامل خیانت خواهیم بود اگر دیگری ما را ببوسد نسبت به ما خیانت می شود. در بیداری و زندگی روزانه ما بوسه وسیله ابراز عشق و محبت است. وقتی کسی را می بوسیم می خواهیم محبت خود را در حد اعلا به آن شخص نشان بدهیم و ثابت کنیم. در خواب نیز از این حد فراتر نمی رویم. چنانچه در خواب ببینیم کسی را می بوسیم موردی پیش می آید که حسن نیت خود را نسبت به او ثابت کنیم و اگر آن که می بوسیم نا شناس باشد نفعی از ما به او می رسد . اگر یک دختر دم بخت ببیند که محرمی او را می بوسد محبوبیت میابد و اگر ببیند که نامحرمی او را می بوسد خواستگار خواهد یافت و شوهر می کند و چنانچه خودش کسی را ببوسد نشان آنست که از او به نیکی یاد می کنند. اگر ببینیم مرده ای ما را می بوسد اگر آن مرده آشنا باشد نسبت به او دینی داریم چه اخلاقی و چه مالی و مادی و اگر ناشناس باشد سودی به ما میرسد زیرا بوسه مرده خیر و برکت است.

لوک اویتنهاو می گوید :

بوسه

بوسیده شدن : جدایی

بوسیدن : عشق دو جانبه

بوسه دزدکی : عشق سوزان

آنلی بیتون مى‏گوید:

اگر در خواب مادر خود را مى‏بوسید، بیانگر موفقیت در انجام کارها است. اگر در خواب خواهر یا برادر خود را مى‏بوسید، نشان‏دهنده‏ى شادمانى و نشاط است. بوسیدن نامزد خود در تاریکى، بیانگر داشتن روابط نادرست است. بوسیدن دشمن در خواب، دلالت بر آن دارد با یکى از اطرافیانتان که قهر بودید آشتى مى‏کنید.

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر خواب ببینید که دست کسى را مى‏بوسید، دلالت بر موفقیت در عشقتان دارد. اگر در خواب ببینید کسى شما را مى‏بوسد، نشانه‏ى آن است که باید بیشتر مراقب اطرافیانتان باشید. بوسیدن زمین در خواب، نشانه‏ى غم و ناراحتى است

بوستان

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن بوستان هدیه فرزند بود

بوزینه

آنلی بیتون مى‏گوید:

اگر در خواب یک بوزینه‏ى دراز دست دیدید، یعنى دشمنان از نام شما سوء استفاده مى‏کنند. اگر دخترى چنین خوابى ببیند، بیانگر آن است که نامزدش لایق ازدواج با او نیست.

بوریا

محمدبن سیرین گوید:

اگر کسی بوریا بیند، دلیل که مردی است خسیس و نیز، دلیل است بر آن که زن بی اصل خواهد. اگر دید بوریا ببافت و سپری شد، دلیل که شغل خویش را تمام کند. اگر بیند از بوریا ازار خانه می بافت، دلیل که به کدخدائی خود مشغول شود.

جابرمغربی گوید:

اگر بیند بوریا داشت یا کسی بدو داد، دلیل که او را از زنی منفعت رسد، به قدر کوچکی و بزرگی بوریا.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

بوریا درخواب بر سه وجه است.

اول: منفعت.

دوم: خواستن زن.

سوم: به کدخدائی خود مشغول بودن(مشغول شدن به کار دامادى و زناشویى خود).

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

 بوریا فرشی است نجیبانه و فقیرانه که بافتن آن مستلزم دقت و صرف وقت است. بوریا در خواب صبوری و بردباری است و قناعت و عزت نفس ما به شکل فرش بوریا شکل می گیرد و به هیچ وجه گویای فقر و ادبار و مسکنت نیست. بوریا در گذشته نقش دیگری در زندگی ما داشت که احتمالا می توانست نماینده نداری و ضعف مالی صاحب آن باشد ولی حالال بوریا این نقش را ندارد و همان طور که گفته شد چیزهائی که در خواب می بینیم حکم کلی ندارند و با برداشتی که ما از آن ها داریم تعابیرشان متفاوت می شود. از جمله چیز ها همین بوریا است. ابن سیرین می گوید بوریا در خواب مردی است بخیل و خسیس و زنی است بی اصل و نسب لیکن با برداشتی که امروز نسبت به بوریا داریم و کاربرد آن که کاملا متفاوت شده است این تعبیر نمی تواند درست باشد. اگر در خواب دیدید که بوریائی بافته اید یا مشغول بافتن آن هستید سر رشته کاری به دست شما می افتد که شرافتمندانه است و صبوری و تحمل و پشتکار می خواهد و این خوابی است نیکو. اگر دیدید که بر بوریا نشسته و خوابیده اید می توانید مطمئن باشید که در آینده نزدیک امنیت و آرامش خواهید یافت و کسی معترض شما نخواهد بود و بخصوص در کارهائی که دارید باقی خواهید ماند و چنان چه از آن کار هر چه هست ناراضی هستید بهبود خواهید یافت. اگر کسی بوریائی به شما داد یا بوریائی از فروشنده خریدید زنی در زندگی شما پیدا می شود. اگر مرد مال دار و قدرتمندی هستید دیدن بوریا در خواب نوعی هشدار است و این خواب شما را به فروتنی و مهربانی به ضعیفان و زیر دستان دعوت می کند و اگر مردمی کم درآمد و بی تامین هستید خواب به شما نوید بهبود می دهد ولی با اعمال صبر و تحمل. بوریای کهنه در خواب زن پیر است. پیر زنی که بی آزار است و مفید به حد توانائی.

بودا

لیلا برایت مى‏گوید:

دیدن بودا در خواب، نشانه‏ى آن است که از موضوعى واهمه‏ى دارید. اگر در خواب ببینید که با یک بودایى گفت‏وگو مى‏کنید، یعنى باید منتظر پیشامدهاى ناگهانى باشید. اگر در خواب دعا کردن یک بودایى را ببینید، یعنى قصد گفتن موضوعى را دارید اما از بیان کردن آن مى‏ترسید.

بوتیمار

محمد بن سیرین گوید:

بوتیمار به خواب، روزی است. اگر بیند بوتیمار رابگرفت، دلیل که به قدر آن از زن مال و روزی یابد. اگر دید بوتیمار را بکشت و از گوشت وی بخورد، دلیل که به قدر آن از مال زن بخورد.

ابراهیم کرمانی گوید:

بوتیمار درخواب بزرگی است. اگر بیند بوتیمار را بگرفت و به خانه آورد، دلیل که از خویشان خود زنی خواهد و از او منفعت یابد.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

بوتیمار مرغی است دریائی که در یک جا مقیم نمی ماند و کوچ می کند و از دیاری به دیار دیگر می رود. دیدن بوتیمار در خواب ما خبری است که از دور دست ها به ما می رسد. چنان چه مسافر یا گمشده ای داشته باشیم و در خواب بوتیمار ببینیم از مسافر یا گمشده، خبر می رسد ضمنا بوتیمار در خواب امید و دل خوشی است و چنان چه ندانید مرغی که در خواب دیده اید بوتیمار است حکم مرغان دریائی دیگر را دارد و تعبیرش تعبیر همان ماهی خواران است. نزدیک شدن به بوتیمار که یک مرغ وحشی است در بیداری میسر نیست لذا در خواب بر آورده شدن آرزوهای دشوار به صورت نزدیک شده و گرفتن بوتیمار شکل می گیرد و چنان چه در خواب دیدید بوتیماری را گرفتید یا نوازش کردید به یکی از آرزوهای خود می رسید. آرزوئی که فکر می کنید هرگز بر آورده نمی شود. شکار و کشتن بوتیمار غصه و اندوه است. کشتن بوتیمار از بین بردن شانسی است که داریم و چنان چه مشاهده کنیم که با تفنگ یا وسیله دیگری بوتیمار را زدیم و کشتیم به دست خویش موقعیت مناسبی را از بین می بریم و بعد در اندیشه از دست دادن آن غصه می خوریم.

بوته

لوک اویتنهاو می گوید :

بوته : خوشبختی در عشق

بوته پربرگ : خطر کمین کرده است

بوته پر گل : احساسات شما با یارتان متقابل است

کاشتن آن : شما به اهدافتان خواهید رسید

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر در خواب بوته‏ى سبزى مشاهده‏ى کنید، بیانگر آن است که روزهاى خوشى پیش رو دارید. مشاهده‏ى بوته خشک در خواب، بیانگر شنیدن اخبار ناخوشایند است. اگر در خواب بوته‏ى خارى مشاهده کنید، به این معنى است که اتفاقات ناگوارى پیش رو دارید. اگر در خواب ببینید که خارى به دستتان رفته است، یعنى دچار گرفتارى مى‏شوید.

آنلی بیتون مى‏گوید:

پرورش دادن بوته‏ى شاه دانه در خواب، دلالت بر جدایى از دوستان است.

 



تعبیر خواب حرف ب

بهره

اچ میلر مى‏گوید:

اگر در خواب مشاهده کردید که از نتیجه‏ى کارهاى خود بهره مى‏گیرید، بیانگر موفقیت و شادى در زندگى است.

به خطر افتادن

آنلی بیتون مى‏گوید:

اگر در خواب ببینید دیگران زندگى شما را به خطر مى‏اندازند، بیانگر آن است که دشمنان شما را فریب مى‏دهند و باید بیشتر مراقب خودتان باشید و اگر در خواب مشاهده کردید که زندگى دیگران را به خطر مى‏اندازید، به این معنا است که از راه نادرستى ثروت فراوان به دست مى‏آورید.

بهار

محمد بن سیرین گوید:

بهار در وقت بهار پادشاه است. اگر به خواب بیند که فصل بهار است و هوا نامعتدل، چنانکه از گرمی و سردی مردمان را مضرت و رنج رسید، دلیل که اهل آن دیار را زا پادشاه رنج و مضرت رسد. اگر بیند هوا معتدل است و چنان خرم گشته از گل و شکوفه، و مردم را هیچ رنج و مضرت نبود، دلیل که مردم آن دیار را از پادشاه خیر و منفعت رسد. اگر بهار را به وقت خود به اعتدال بیند، دلیل جاه و عز و رفعت است و مردم عامه را از پادشاه، قوت ونصرت است و دلیل انصاف پادشاه است و تاویل فصل پاییز همین است.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

 بهار، طبیعت در نهایت اعتدال است و باید هم چنین باشد. حال اگر این طور نبود خلاف طبیعت چیزی شده و حادثه ای اتفاق افتاده. چنانچه در خواب احساس کنیم بهار است ولی هوا گرم است و دمای بسیار دارد یا چنان سرد است که در خواب می لرزیم خوب نیست و گویای دگرگونی تند و حاد می باشد در زندگی بیننده خواب. در عالم خواب دیدن بهار و اعتدال طبیعی در بطن طبیعت نیکو است و برای بیننده خواب مبشر تعادل یا بهبود زندگی است. چنانچه بیمار باشید و در خواب بهار را ببینید یا باغی را ببینید که پر گل و ریحان است و احساس کنید که همه این خوبی ها به مناسبت بهار ایجاد شده نوید بهبود شماست و بی تردید از بیماری شفا خواهید یافت. بهار راسا در خواب دیدنی نیست اما می توانید جلوه بهار ار در اشیا و گیاهان و آب و باد و خاک و کوهستان ببینید که این نیکو است و بشارت خوبی. اگر جلوه بهار را مثلا در باغ ببینید و حس کنید بهار است اما نقصی در آن باشد در راه تامین نیک بختی شما مانعی به وجود می آید. روی هم رفته دیدن جلوه های بهاری نوید آینده است و خوش بینی در برخورد با پیروزی هایی که بر مبنای حسن نیت حاصل می گردد.

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید فصل بهار در پیش رو است ، نشانة آن است که دوستانی شاد و وظایفی دلپذیر خواهید داشت .

۲ـ اگر خواب ببینید برای نقشه های خودتان زندگی دیگران را به خطر انداخته اید ،‌ نشانة آن است که می کوشید از راههای غیرقانونی و نادرست ثروتی گرد آورید .

به

بدان که استادان این فن در تاویل به در خواب دیدن، خلاف است. بعضی گویند: مهتری و بزرگی یابد و از آن خیر و منفعت بیند و ثنای نیکو شنود، و بعضی گویند که فرزند باشد و بعضی گویند بیماری است. و آن که حکم بیماری کرد، چنین گویدکه: آن چون به گونه زرد است، دلیل بر بیماری کند و آن که گفت سفری دراز است، با رنج ت بدان معنی که گفت جبرئیل آدم را، در وقت بیرون آمدن از بهشت به وی داد و حکم به سفر دراز با غم و اندوه ورنج، از این رو است که سفر آدم از بهشت به دنیا بود، با معنی که گفتند: چون آدم (ع) بدنیا آمد، از خوردن آن به. منی زیاد شد، لاجرم از وی چندین فرزندان بوجود آمدند و آنان که گفتند از مهتری بزرگ منفعت بیند یا ثنای نیکو، بدان معنی گفتند که دهنده آن جبرئیل (ع) است و ستاننده آن آدم و بوی خوش آن ثنای نیکو است و چنان دانید که هر خوابی که استادان تعبیر آن کرده اند، از گزاف نگفته اند.

ابراهیم کرمانی گوید:

به در خواب دیدن بیماری است. خواه که به وقت و خواه بی وقت بود. اگر به گونه زردتر است، بیماری صعب تر است.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن به در خواب چون به وقت خود بود و به رنگ سبز بود، به تاویل فرزند است و چون به غیر وقت خود بیند و به رنگ زرد بود بیماری است.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

 دسته ای از معبران اصلا درباره به چیزی ننوشته اند. گوئی در منطقه ای که آن ها می زیسته اند به وجود نداشته و آن ها این میوه معطر و خوشبو را نمی شناختند تا در اطرافش تعابیری بنویسند. آن ها هم که درباره به نوشته اند چنان عقاید مختلفی ابراز داشته اند که خواننده نمی داند کدامین را به عنوان تعبیر درست و دقیق بپذیرد. از امام صادق علیه السلام نقل است که اگر به وقت و به فصل رسیدن یعنی پائیز دیده شود و سبز باشد فرزند است و در غیر فصل یعنی در فصول دیگر سال رنگش زرد باشد بیماری است. برخی از معبران نیز همین نظر را دارند ولی عده ای دیگر معتقدند که دیدن به در خواب چه به فصل باشد و چه غیر فصل نیکو است و دلیل بیماری نمی تواند باشد. در افسانه ها نقل است که آدم و حوا چون از بهشت خداوند رانده شدند و هر یک به گوشه ای از زمین خاکی فرود آمدند، جبرئیل حامی وحی و فرشته مقرب به هنگام خروج آدم از بهشت یک به او داد. به همین علت بر مبنای این افسانه می گویند دیدن به در خواب نشانی است از سرگردانی و پریشانی و شکست و ناکامی و دسته ای دیگر از معبران به علت رنگ به که زرد است آن را نشان بیماری و کسالت دانسته اند. اما به میوه ای است خوش طعم و معطر با مزه ای خوب که از آن اغذیه و مربا و شربت تهیه می کنند و دیدنش در خواب نیک است به هر حال که باشد چه سبز و چه زرد و چه پخته و چه خام و ناپخته.

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب میوه : شما وارث ثروت بزرگی خواهید شد .

درخت به : خبرهای بسیار خوش

یک درخت به پراز شکوفه : لذت و شادی در انتظار شماست .

شما به می چینید : دشمنان به دنبال درگیری با شما هستند .

به می خورید : خوشبختی و سلامت

به می پزید : یک زن بدنام شما را عذاب خواهد داد.

مربای به درست می کنید : طلبکاران بدنبال شما هستند .

به های پوسیده : مشکلات بسیار در انتظار شماست.

بوهای خوش

محمد بن سیرین گوید:

بویهای خوش و ناخوش ثنای نیک مدح و ذم و سخن ناصواب است. اگر بیند بوی خوش شنید، دلیل که او نکوهش کنند. اگر در خواب بوی خوش بسیار شنود، دلیل است بر مرگ، زیرا که مرده را از بوی خوش حنوط ناگزیر است.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند او را خوشبوی کردند، دلیل که او را ستایش کنند و ثنا گویند. اگر به خلاف این بیند، دلیل که او را پیش مردم عیب و نکوهش کنند و نام او به زشتی منتشر شود.

بولینگ

آنلی بیتون مى‏گوید:

دیدن بازى بولینگ در خواب، بیانگر از دست دادن موقعیت‏هاى مناسب است.

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر در خواب ببینید که توپ بولینگ را پرتاب مى‏کنید، نشانه‏ى آن است که باید در انجام کارهایتان دقت بیشترى نمایید تا دچار ضرر نشوید، اگر در خواب ببینید که توپ‏هاى بولینگ در حال افتادن است، علامت آن است که نتیجه‏ى کارهایتان را خواهید دید.

بوکس بازی

لیلا برایت مى‏گوید:

دیدن بازى بوکس در خواب، بیانگر داشتن اختلاف با دیگران است. اگر در خواب خودتان مشغول بازى بوکس باشید، یعنى باید براى رسیدن به آرزوهایتان تلاش بیشترى نمایید. شکست در بازى بوکس، نشانه‏ى آن است که با یکى از اطرافیانتان دعوا مى‏گیرید. پیرورزى در بازى بوکس، بیانگر موفقیت در انجام کارهاى مشکل است.

بوکس

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

در یک مسابقه بوکس شرکت می کنید : یک خبر شما را بسیار متعجب خواهد کرد .

شما مسابقه بوکس ترتیب می دهید : دوستانتان را از دست می دهید .

در شرط بندی روی یک مسابقه بوکس برنده میشوید: هماهنگی در بین دوستان

در شرط بندی روی یک مسابقه بوکس بازنده میشوید : شما یک دوست وفادار دارید .

بوقلمون

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ دیدن بوقلمون در خواب ، علامت آن است که از حرفة خود منفعتی بسیار به دست خواهید آورد .

۲ـ اگر خواب ببینید تعدادی بوقلمون برای فروختن به بازار می برید ، علامت آن است که زندگی شما به سمت آسودگی و آرامش پیش خواهد رفت .

۳ـ دیدن بوقلمون بیمار یا مرده در خواب ، علامت آن است که به تنگدستی دچار خواهید شد ، و با شرایطی نامساعد و دشوار زندگی خواهید کرد .

۴ـ خوردن گوشت بوقلمون در خواب ، علامت آن است که سرگرمی و تفننی شادی آفرین به انتظار شماست .

۵ـ دیدن بوقلمون به هنگام پرواز در خواب ، علامت آن است که از گمنامی ناگاه به شهرت خواهید رسید .

۶ـ اگر خواب ببینید برای شکار بوقلمون به طرف آنها تیراندازی می کنید ، علامت آن است که با زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی ثروتی به چنگ می آورید .

لیلا برایت مى‏گوید:

خوردن گوشت بوقلمون، نشانه‏ى سعادت است.

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک بوقلمون : برای کشاورزان علامت یک محصول فراوان و عالی است .

یک بوقلمون را می کشید : بیوفائی و خیانت

بوقلمون می خیرید : منتظره  واقعة بسیار خوشایندی باشید .

بوقلمون می خورید : یک شادی بزرگ

پرهای بوقلمون را می کنید : دچار افسردگی عصبی خواهید شد .

یک بوقلمون را سرخ می کنید : دردسر از طرف دوستان

گوشت بوقلمون را تکه می کنید : مشاجره با شریکانتان در کار

ساندویچ بوقلمون : شخص حریصی به دیدارتان میاید.

بوق شاخی

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

صدای بوق می شنوید : خبرهای خوش و غیره منتظره

در یک بوق میدمید : فعالیتهای اجتماعی بسیار خوشایندی خواهید داشت .

دیگران در بوق میدمند : به شما خیانت می شود .

در یک بوق شکار میدمید : پر گوئی های دیگران باعث ناراحتی شما می شود .

بچه ها بوق می زنند : شادی

سربازان بوق می زنند : خطر در روابط اجتماعی

 



تعبیر خواب حرف ب

بی بند و بار

آنلی بیتون مى‏گوید:

اگر خواب ببینید که با فرد بى‏بند و بارى معاشرت مى‏کنید، به این معنا است که به خاطر رفتار ناپسند خود دیگران شما را مورد تمسخر قرار مى‏دهند، اگر دخترى در خواب فرد هرزه‏اى را ببیند، به این معنا است که سعى دارد به نامزد خود بفهماند که فرد سالمى است و اگر زنى چنین خوابى ببیند، بیانگر شک و تردید شوهرش نسبت به او است.

بیت المقدس

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب بیت المقدس : یک تجربه تلخ در انتظار شماست .

شما به بیت المقدس می روید : یک سفر طولانی در پیش دارید .

شما در بیت المقدس دعا می کنید : احترام شما نزد دیگران بیشتر خواهد شد .

یک جمعیت در حال دعا کردن در بیت المقدس : فرزندان شما زندگی آسوده ای خواهند داشت .

بیت المعمور

خانه ای است در آسمان چهارم، برابر کعبه و آن حجگاه فرشتگان بود.

محمد بن سیرین گوید:

اگر کسی بیند در بیت المعمور شد، دلیل که در میان مردم به امانت یا به علم ظاهر گردد و حج کند و از شر دشمنان ایمن گردد. اگر بیت المعمور را بر زمین بیند، دلیل که به پادشاه عالم عادل پیوسته شود.اگر بیند در بیت المعمور خانه ساخت یا خفت، دلیل که اجل وی نزدیک باشد. اگر بیند پیرامون بیت المعمور طواف می کرد، دلیل که از دنیا برود. اگر بیت المعمور را به کردار مسجدی دید و در وی نماز کرد، دلیل که همه حاجات او روا شود.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند از زمین تا بیت العمور گشاده است، دلیل که مردمان در آن سال حج و عمره بسیار کنند. اگر بیند بیت العمور آراسته است و فرشتگان بر وی طواف می کردند، دلیل که علما و اهل دین به نظام شوند و عز و جاه یابند

بی اعتنایی

آنلی بیتون مى‏گوید:

اگر کسى در خواب به شما بى‏اعتنایى کرد، به این معنا است که از شغل خود راضى نیستید. اگر در خواب ببینید که یکى از نزدیکانتان به شما بى‏اعتنایى مى‏کند، به این معنا است که اگر مى‏خواهید زندگى خوبى داشته باشید باید رفتار زشت خود را اصلاح کنید.

بی ادب بودن

لوک اویتنهاو می گوید :

بی ادب بودن : مورد تمسخر واقع خواهید شد

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما بی ادب هستید : شما را سر جایتان می نشانند

یک مرد بی ادب باشد : او فقط برای موفقیت کار میکند.

یک زن بی ادب باشد : عاشقانش او را رها خواهند کرد.

دوستان بی ادب هستند : با دیگران با بی ادبی رفتار خواهیدکرد.

بیابان

حضرت دانیال گوید:

بیابان در خواب قسمت و روزی است به قدر بزرگی و فراخی آن. اگر بیند در بیابان ها تنها بود، دلیل که از کسب خویش مال فراوان یابد. اگر بیند با گروهی در بیابان می گشت، دلیل که مال و نعمت بسیار از سفر یابد و روزی بر وی گشاده شود.

محمدبن سیرین گوید:

اگر کسی بیند که از بیابان بیرون آمد، دلیل که از غم و اندوه رسته شود. اگر بیند در بیابان شد، دلیل که غمگین و مستمندگردد.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن بیابان در خواب بر چهاروجه است.

اول: روزی و قسمت.

دوم: حیرت و سرگشتی.

سوم: عناد و رنج.

چهارم: بیم و خطر و هلاک، مگر از وی زود بیرون آید.

در مورد رویاى بیابان جنانجه زود از آن خارج شد، تعبیر جندان ناخوشایند نیست .

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

بیابان و صحرا و دشت وسیع یا نا هموار خشک بدون آبادانی همه یک تعبیر دارد.معبران نوشته اند که بیابان قسمت و روزی است. بیابان در خواب های ما انتظار و توقعی است که از دنیا داریم و این متناسب است با بزرگی و وسعت بیابان.

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید هنگام شب در بیابانی لم یزرع سرگردانید ، نشانة قحطی و زیان و از کف دادن دارایی است .

۲ـ اگر دختری خواب ببیند در بیابانی تنهاست ، علامت آن است که اگر محتاط نباشد سلامت و آبرویش در معرض خطر قرار می گیرد .

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما در بیابان سفر می کنید : غم و خجالت به همراه شما سفر می کند .

در یک طوفان شن از بیابان عبور می کنید : برای یکی از نقشه های موردنظرتان اشکال پیش خواهد آمد .

در هوای بد از یک بیابان عبور می کنید : دوستان به شما خیانت می کنند .

به اتفاق اشخاص دیگر در بیابان هستید : هماهنگی دربین دوستان

دیگران در بیابان سفر میکنند :گرفتاری و دردسر

خواب یک بیابان برهوت و بدون آبادی :یک جشن در خانه شما برپا خواهد شد .

۲- دوستان قدیمی را حفظ کنید .

یک قطعه زمین خشک و بایر : از دیگران زیادی انتظار کمک و فداکاری دارید .

یک بیابان که فقط حیوانات وحشی در آن زندگی میکنند : یک کار سخت در انتظار شماست .

به هوش آمدن

آنلی بیتون مى‏گوید:

اگر در خواب کسى را به هوش بیاورید، علامت آن است که با افراد جدیدى همنشین مى‏شوید و به مقام‏هاى بالایى دست پیدا مى‏کنید. اگر در خواب مشاهده کنید دیگران شما را به هوش مى‏آورند، به این معنا است که دچار ضرر مالى فراوانى مى‏شوید که قادر به جبران آن هستید.

بهمن

لوک اویتنهاو می گوید :

بهمن : بدبختی

دفن شدن در زیر بهمن : شکست خوردن

لیلا برایت مى‏گوید:

دیدن بهمن در خواب، نشانه‏ى آن است که باید بیشتر مراقب خود باشید احتمالا خطرى شما را تهدید مى‏کند. اگر در خواب ببینید که بهمن راه شما را مسدود مى‏کند، به این معنا است که دچار مشکل مى‏شوید.

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک بهمن : موانع غیرقابل عبور راه شما را سد خواهند کرد.

شما یک بهمن را مشاهده می کنید که از کوه سرازیر می شود : بزودی شانس به سراغتان می آید .

شما زیر یک بهمن مدفون شده اید : منفعت بزرگ در کارها .

دیگران زیر بهمن مدفون شده اند : یک تغییر مهم در اطراف شما رخ میدهد .

بهمن ماه : خواب بهمن ماه در ماه بهمن : این ماه بهترین ماه برای پول درآوردن است .

در ماه بهمن به شما هدیه می دهند :در عشق به شما خیانت می شود .

بچه های در ماه بهمن بدنیا می آید : نگرانیهای شما بیشتر می شوند .

خواب ماه بهمن در طول ماههای دیگر : بیماری

شما در بهمن ماه بدنیا می آید : وقایع مهم و خوشایندی برای شما اتفاق می افتد .

بچه ها در ماه بهمن بدنیا آمده اند : آنها یک شغل سیاسی خواهند داشت .

به فرزندی گرفتن

لوک اویتنهاو می گوید :

به فرزندی گرفتن

شمارا به فرزندی بگیرند : سرشکسته خواهید شد

کسی رابه فرزندی بگیرید : مسولیتهای تازه خواهید داشت

بهشت

محمدبن سیرین گوید:

بهشت در خواب دیدن، دلیل خرمی و مژده است از خدای تعالی. اگر بیند از میوه های بهشت فرا گرفت یا کسی به وی داد و بخورد، دلیل که آنقدر که میوه بهشت خورده بود، علم و دانش آموزد و سیرت دین بداند؛ لیکن سود ندارد. اگر بیند با حوران بهشت همی بود، دلیل که نزع بر وی اسان شود. اگر بیند در بهشت مقیم شد، لیکن وی نگذاشتند، دلیل که در دنیا میلش به فساد و عصیان است. اگر بیند در بهشت به روی او بسته شد، دلیل که مادر و پدر از وی ناخوشنود باشند. اگر بیند به نزدیک بهشت شده، بازگردید، دلیل که بیمار شودبه حال مرگ، لیکن از آن شفا یابد. اگر بیند فرشتگان دست وی را گرفتند که در بهشت برند و برفت و در زیر درخت طبی بنشست، دلیل که مراد دو جهانی یابد. اگر بیند وی را از خردن شراب و شر منع کردند، دلیل بود بر تباهی دین وی. اگر بیند از میوه های بهشت کسی بدو داد، دلیل که آن کس را از علم وی بهره بود. اگر بیند دربهشت آتش انداخت، دلیل که از باغ کسی چیزی به حرام بخورد. اگر بیند از حوض کوثر آب خورد، دلیل که بر دشمن ظفر یابد. اگر بیند کوشکهای بهشت یکی به وی دادند، دلیل که دلارامی یا کنیزکی به زنی بخواهد.

جابرمغربی گوید:

اگر بیند رضوان در برابر او خرم و شادمان است، دلیل که از کسی خرم و شادمان شود و نعمت یابد. اگر بیند در جایگاه بلند نیکو بود، که صورت بهشت داشت و او پنداشت که بهشت است، دلیل که با پادشاه عادل پیوند گیرد، یا با توانگری یابا عالمی بزرگوار. اگر بیند سوی بهشت می رفت، دلیل که به راه حق پیوسته است.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن بهشت در خواب بر نه وجه است

اول: علم،

دوم: زُهد.

سوم: منت،

چهارم: شادی.

پنجم: بشارت.

ششم: ایمنی.

هفتم: خیروبرکت.

هشتم: نعمت.

نهم: سعادت.

اگر به خواب دید که در بهشت است، دلیل بر مراد هر دو جهانی خواهد رسید و به دست او خیرات بسیار رود، چون مصلح است.

اگر نه به بیماری یا به بلائی مبتلا شود، چنانکه ثواب اهل بهشت بیابد و عالم شود ومردمان از علم او منفعت یابند.

اکر شخص صالح و بارسایى ببیند که در بهشت است ، به بیمارى و بلاى سخت دجارمى شود و ثواب اهل بهشت را مى یابد.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

 بهشت نیز مثل بهار دیدنی نیست و ما مختصات و مشخصاتی از بهشت در دست نداریم که وقتی در خواب خود باغی بزرگ را دیدیم بدانیم آن جا همان بهشت موعود است لیکن آن چنان که به تجربه آموخته ایم این احساس در ما ایجاد می شود و در عالم خواب می فهمیم که آن باغ بیکران و زیبا بهشت است. زیاد اتفاق افتاده که در خواب یکی از بستگان و دوستان متوفای خویش را می بینیم و با او حرف می زنیم، حالش را می پرسیم ولی در باطن می دانیم که او مرده است حتی در همان عالم خواب به خود می گوئیم که او مرده پس چگونه به اینجا امده و با ما حرف میزند. این ذهن مضاعف است که فقط در خواب زنده می شود و جان می گیرد . به کمک همین احساس یعنی ذهن مضاعف است که در خواب می فهمیم این جا بهشت است. پس وقتی در خواب احساس کردیم جائی که هستیم بهشت است بسیار نیکو است و اگر درون بهشت باشیم خیلی بهتر است تا بیرون آن باشیم. اگر خویشتن را در بهشت دیدید اما حیواناتی آن جا مشاهده کردید که بر مبنای گمان و تصور ما نباید آن جا باشند مثل گرگ، روباه، کفتار، کرکس، موش و خفاش، گوینده این است که در آینده نزدیک با مردمی محشور می شوید که از آن ها می ترسید. از کسانی مجبور می شوید خواهش بکنید که به ناحق بر آن مقام و مرتبه رسیده اند یا شما این طور فکر می کنید. اگر هیچ کس جز شما در بهشت نباشد و شما احساس تنهائی بکنید خواب شما می گوید انسان خود خواهی هستید و اگر احساس تنهائی کردید خواب شما خبر می دهد که اطرافیانتان را از خود آزرده اید که باید جبران کنید. اگر خود را بیرون بهشت دیدید و با حسرت به آن جا نگاه کردید موردی پیش می آید که می تواند برای شما سود بخش و افتخار آفرین باشد اما در خود شایستگی رسیدن به آن را سراغ ندارید. اگر شما دیدید بیرون بهشت هستید و در به روی شما بسته در راه پیشرفتتان مانعی پیش می آید که برداشتن آن مانع و حل آن مشکل در قدرت شما نیست. اگر کسی شما را به بهشت دعوت کرد مژده ای می شنوید و اگر کسی شما را به بهشت هدایت کرد از یاری و مساعدت یک نفر بهره مند می گردید. به طور کلی دیدن بهشت خوب است و مبارک.

لوک اویتنهاو می گوید :

دیدن آن : آرامش و خوشبختی

بودن در بهشت : شخصی مهربان و وفادار در کنار شماست

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن بهشت مقصود حاصل گردد

لیلا برایت مى‏گوید:

دیدن بهشت در خواب، بیانگر داشتن اوقاتى خوش و دلنشین است. اگر در خواب ببینید در بهشت هستید، نشانه‏ى آن است که از تکبر و خودخواهى به دور خواهید بود. خوردن میوه‏ى بهشتى در خواب، نشانه‏ى آن است که روزهاى خوبى پیش رو دارید.

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ دیدن خواب بهشت ، نشانة یافتن دوستانی وفادار است . دوستانی که خواستار پیشرفت شما در زندگی اند . اگر ملوانان چنین خوابی ببینند ، نشانة دانستن امیدهای درخشان و پیروزی و موفقیت در زندگی است . اگر مادران چنین خوابی ببینند ، نشانة داشتن کودکانی مطیع و زیباست . اگر در هنگام بیماری و بدبختی چنین خوابی ببینید ، علامت آن است که بسرعت بهبود خواهید یافت و بخت و اقبالی مساعد به شما رو خواهد آورد .

۲ـ اگر خواب ببینید در باغهای بهشت خود را گم گشته می یابید ، نشانة آن است که کارهایی که به نظر ساده و امکان پذیر اند ، در عمل نومید کننده و آزار دهنده خواهند بود .

 



تعبیر خواب حرف ب

بیسکویت

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر خواب ببینید مشغول پختن بیسکویت هستید، نشان‏دهنده‏ى شرکت در یک جشن یا مهمانى دوستانه است.

آنلی بیتون مى‏گوید:

خوردن بیسکویت در خواب، بیانگر آن است که توطئه‏ى دشمنان را بر ملا مى‏سازید. اگر دخترى در خواب خود را مشغول خوردن بیسکویت ببیند، دلالت بر توجه‏ى زیادیبه جنس مخالف دارد.

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما بیسکویت دارید : یک سفر خوش در پیش دارید.

بیسکویت میخرید : اشتهای شما زیاد خواهد شد.

بی رحمی

آنلی بیتون مى‏گوید:

اگر در خواب با شما با بى‏رحمى رفتار کردند، بیانگر آن است که در کارتان با مشکل روبه‏رو مى‏شوید. اگر در خواب فردى را ببینید که با دیگران رفتار بى‏رحمانه‏اى دارد، به این معنا است که مسؤولیت سنگینى بر دوش شما مى‏گذارند که به شما ضرر مى‏رساند.

بیزار بودن

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

از چیزی بیزار هستید : مشکلات بر سر راهتان نمایان می شوند.

از یکنفر بیزار هستید : ناراحتی و بیوفائی

از چیز بیزار هستید و از شرش خلاص می شوید : نگرانیها برطرف می شود.

دیگران از شما بیزار هستند : از این اشخاص دوری کنید .

نزدیکان شما را بیزار می کنند : نقشه هایتان را عملی نخواهید کرد

بیراهه

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر خودتان یا دیگران را ببینید که در بیراهه‏اى گرفتار شده‏اید، بیانگر آن است که با درایت خود به دیگران اجازه نمى‏دهید که خواسته‏هایشان را به شما تلقین کنند.

بی دندان

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید هیچ دندانی در دهانتان نیست ، نشانة آن است که برای پیش بردن اهدافتان توانایی کافی نخواهید داشت .

۲ـ دیدن افراد بی دندان در خواب ، نشانة آن است که دشمنان برای بدنام کردن شما کوشش خواهند کرد .

بیداری 

آنلی بیتون مى‏گوید:

اگر در خواب احساس کردید که هوشیار هستید، بیانگر تجربیاتى تلخ است.

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر در خواب ببینید که از خواب بیدار مى‏شوید، نشان‏دهنده‏ى موفقیت در انجام کارها است.

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما را بیدار می کنند : مراقب باشید دردسرهای بسیاری به شما نزدیک می شوند .

شما خودتان بیدار می شوید : درکارها موفق خواهید شد .

اعضاء خانواده را بیدار می کنید : مخالفان شما به هدفشان نرسیده اند .

اشخاص دیگر را بیدار می کنید : وقایع خوشایند در انتظار شما هستند.

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما به مدت طولانی بیداری می کشید : وجدان شما بسیار مغشوش است .

دیگران به خاطر شما بیداری می کشند : خواسته شما برآورده می شود ولی با تاخیر .

شما بالای سر یک بیمار بیماری می کشید : پول و شادی

بالای سر مرده بیدار می مانید : تمامی آرزوهایتان برآورده می شود.

 

 بید

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

بید به معنی حشره پشم خوار دشمنی است ضعیف اما زیانکار و خطرناک. بید در خواب های ما کسی است از نزدیکان و شاید از افراد خانواده که به عمد یا به سهو همت به نابودی شما گماشته و با اعمال دانسته یا ندانسته خود چنان زیان می رساند و یران و منهدم می کند که خودتان نمی فهمید و وقتی آگاه می شوید که نمی توانید جبران کنید و کار از کار گذشته است. دیدن بید در خواب دیدن دشمن است و اگر ببینید که درخانه شما بید پیدا شده خواب شما از دشمنان داخلی شما خبر می دهد. اگر فرش شما که روی آن می نشینید بید گذاشته باشد جفت شما به شما دروغ می گوید و خیانت می کند و زیان می رساند و این برای زن و مرد یکسان است. اگر بید را در کلاه خود یافتید به آبروی شما لطمه وارد می آید و دشمن، حیثیت شما را لکه دار می کند و اگر در خواب دیدید که بید را کشته اید و خانه را از وجود آن پاک کرده اید نشان آنست که بر دشمن یعنی همان دشمن ضعیف چیره می شوید.

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب درخت بید : ناکامی در عشق

ترکه های بید : پول

یک درخت بید را اره می کنید : به شما خیانت میشود.

دیگران با چوب درخت بید کار می کنند : دردسر بزرگ .

بی حسی

آنلی بیتون مى‏گوید:

اگر در خواب حس کنید که تمام اعضاى بدنتان بى‏حس شده است، به این معنا است که احتمالا دچار بیمارى مى‏شوید.

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

دچار بیحسی شده اید : موفقیت و نتایج عالی در کارها

پای شما بیحس شده است : شادی

باوزی شما بیحس شده : موفقیت بزرگ

دست راست شما بی حس شده : یک دوست به ملاقاتتان می آید .

دست چپ شما بیحس شده : یک میهمان ناخوانده

بدن فرزندانتان بیحس شده : پول فراوان .

بی حرمتی

هانس کورت مى‏گوید:

اگر در خواب ببینید که دیگران به شما توهین مى‏کنند، به این معنا است که موضوعى شما را ناراحت مى‏کند. اگر دخترى در خواب ببیند کسى به او بى‏حرمتى کرده، به آن معنا است که با نامطمئنى ارتباط دوستى برقرار مى‏کند.

بی تربیتی

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما بی تربیت هستید : نگذارید روی شما تاثیر بگذارند .

دیگران بی تربیت هستند :دیگران باعث بوجودآمدن یک حادثه می شوند .

خودتان را در بین افراد بی تربیت می بینید : موفقیت در کارها

دوستان شما بی تربیت هستند : افکار و اخلاق خودتان را بیشتر کنترل کنید .

 



تعبیر خواب حرف ب

بیمارستان

لوک اویتنهاو می گوید :

بیمارستان : شما دوستان خود را نیازمند خواهید یافت

دردرون بیمارستان بودن : خبرهای غمگین

مریضخانه : غصه

آنلی بیتون مى‏گوید:

اگر خواب ببینید در بیمارستان بستری هستید ، نشانة آن است که باید با دقت و هوشیاری از بیماری مسری فرار کنید . اما اگر خواب ببینید به بیمارستان می روید به قصد ملاقات مریضی بستری ، نشانة آن است که از حال یکی از نزدیکان خبرهای بدی خواهید شنید .

اچ میلر مى‏گوید:

مشاهده‏ى بیمارستان در خواب، نشانه‏ى آن است که به دیدن مریض مى‏روید. اگر در خواب ببینید که از بیمارستان مرخص مى‏شوید، بیانگر آن است که قصد دارید در انجام کارهایتان به خود متکى باشید. اگر در خواب ببینید به عنوان یک پرستار در بیمارستانى کار مى‏کنید، به این معنى است که از یکى از اطرافیانتان ناراحت و غمگین مى‏شوید.

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب بیمارستان : در فلاکت می افتید .

شما در بیمارستان هستید : جای امید برایتان باقی است که زندگیتان روبراه شود.

یک بیمارستان که بوسیله افراد مذهبی اداره میشود:

امیدتان را به خدا بسپارید .

در یک بیمارستان روانی هستید : افکار و اعمالتان را بیشتر کنترل کنید .

بیلیارد

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ دیدن میز بیلیارد در خواب نشانة جنگ و دعوا بر سر تصاحب ثروت است . تهمت و افترا به بینندة خواب آسیب می زند .

۲ـ اگر میز و توپهای بیلیارد را در خواب ببینید نشانة آن است که دوستی های بی بها و ریا کارانه شما را از پا  در می آورد .

 

لیلا برایت مى‏گوید:

مشاهده‏ى بازى بیلیارد باشید، نشان‏دهنده‏ى آن است که کارهاى خطرناکى انجام مى‏دهید.

بیل

محمد بن سیرین گوید:

بیل در خواب خادمی است که کارها کند.

ابراهیم کرمانی گوید:

بیل در خواب خادمی است که کارها به نفاق کند وبعضی گویند بیل در خواب کاری است که با رنج و عذاب حاصل شود. اگر کسی بیند بیل دارد و با آن کاری کند، دلیل که کار وی تمام شود.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

معبران سنتی نوشته اند بیل خادمی است که به کارها به نفاق می کند اما بیل وسیله ای است که برای انجام کارهایی به کار گرفته می شود که نمی توان با دست عمل کرد و به آن سر و صورت داد به این علت می تواند سمبول خادم باشد لیکن نفاق او ثابت نمی شود. هر کسی که در انجام کارهای روزانه به شما کمک می کند و شما احساس می کنید که بدون وجود او بسیاری از امور شما مختل می ماند می تواند به صورت بیل در خواب های ماشکل بگیرد. چنانچه در خواب بیلی نو با دسته ای محکم دیدید که احساس کردید به خودتان تعلق دارد و کسی را به کمک می گیرید که قدرتمند و تواناست و چابک و کارآمد اما اگر این بیل دسته ای کوتاه و کهنه و فرسوده داشت و خودش نیز زنگ زده بود معین و یاور شما هرکس هست آزردگی و کدورت دارد. گرفتن بیل، گرفتن کمک از دیگران است و دادن بیل یاری رساندن.

آنلی بیتون مى‏گوید:

مشاهده‏ى بیل در خواب، بیانگر آن است که در زندگى بیشتر به کار مى‏پردازید تا به تفریحات. کار کردن با بیل در خواب، بیانگر آن است که براى رسیدن به رفاه در زندگى سعى و تلاش زیادى خواهید کرد. اگر زنى در خواب ببیند با بیل سرکجى مشغول کندن زمین مى‏باشد، به این معنا است که در انجام تمام کارها به خود مستقل است. اگر خواب ببیند که با بیل به شما حمله مى‏کنند، به این معنا است که توطئه‏ى دشمن را بر ملا مى‏سازید.

بیگناه

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما بی گناه هستید : شما  خیلی پرشور و هیجان هسنید .

شما می دانید که بی گناه نیستید : موقعیت بسیار مهمی بدست خواهید آورد.

یک شخص بی گناه را محکوم کرده اند : پول و         خوشبختی در انتظار شماست .

افراد خانواده بی گناه هستند : بحثهای بسیار دشوار درباره کارتان در پیش دارید .

بیگانه

لوک اویتنهاو می گوید :

بیگانه –خارجی- : آشنایی با ا فراد جدید

بی عقلی

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما کارهایی از روی بی عقلی می کنید : پول بدست می آورید .

دیگران بی عقلی می کنند : شادی ناخواسته

بچه ها بی عقلی می کنند : پول

معشوق شما بی عقل است : باید بکلی مسیر زندگیتان را عوض کنید .

دو دوست که هر دو بی عقلند : آنها هر دو زجر خواهند کشید .

بیضه

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

بیضه های زخمی : مخالفانتان را شکست خواهید داد.

شما بیضه ندارید : شانس و موفقیت در معاملات

شخصی را اخته می کنید : یک میهمانی بزرگ شام

حیوانی را اخته می کنید : ادارة امور بسیاری بدست شما می افتد .

بی صبر و حوصله

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما بی صبر هستید : با آرامی ول مطمئناً به هدفهایتان خواهید رسید .

شما به بچه ها با بی حوصلگی رفتار می کنید : یک پاکت یا نامه محتوی پول دریافت می کنید .

با دوستان با بی حوصلگی رفتارمی کنید : پر گویی و فضولی .

بیشه

محمدبن سیرین گوید:

بیشه درختان درخواب، زنی بود بیابانی. اگر دید که در بیشه شد و آن بیشه سبز است و درختان میوه دار دور آن است، خاصه در وقت آن و از میوه آن بیشه همی خورد، دلیل که زنی خواهد که اصل او بیابانی است، یا کنیزکی خَرَد که در بیابان او پرورده باشند، و از آن زن او را خیر و منفعت رسد. اگر آن بیشه را خالی از آن ها دید، دلیل بر شر و مضرت کند. اگر بیند در آن بیشه به جای درختان، خار بوده، از آن خارها او را گزند رسید، دلیل که او را غم و اندوه به جهت زنان رسد.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن بیشه درخواب بر چهار وجه است.

اول: زن بیابانی،

دوم: کنیزک،

سوم: منفعت،

چهارم: غم و اندوه.

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر خواب ببینید که در بیشه‏اى پنهان شده‏اید، به این معنا است که خطرى شما را تهدید مى‏کند، اگر در خواب شخصى را ببینید که خود را در بیشه‏اى پنهان کرده، به این معنا است که نقشه‏هایش آشکار مى‏گردد. اگر در خواب مشاهده کنید که بیشه‏اى سوخته است، به این معنا است که اتفاقات ناگوارى شما را تهدید مى‏کند.

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

ازیک بیشه گذر می کنید : یک تغییر دلپذیر

خود را در بیشه پنهان می کنید : خطر بسیار بزرگ

دیگران خود را در بیشه پنهان می کنند : عشق شما توام با دلتنگی و نارضایتست .

درختان یا بوته های بیشه را می برید : یک راز باعث مخفی شدن یک خطر بزرگ شده .

بی شرمی

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک آدم بی شرم : ۱- کمبود فروتنی و تواضع

۲- ناکامی در عشق

دیگران به شما بی شرمی می کنند : ۱- کارهای شما بسیار مغشوش خواهند شد .۲-دوستان شما را فریب می دهند .

یک بی شرم را سرزنش می کنید : روابط عشقی ناکام

 



تعبیر خواب حرف الف

آب تیره

تام چت ویندرا گوید:

اگر آب عمیق وتیره ببیند امکان سلطه بر قدرتهای روحی مطرح است و می تواند از قدرتهایش بهره کافی ببرد

لوک اویتنهاو می گوید :

آب کدر : نشان دهنده آن است که روان بیننده نیاز به پاکسازی مواد آلوده ای همچون : وسوسه ها ، نگرانیها و انواع و اقسام دلواپسیهای دارد

جابر مغربی گوید:

اگردرسال فراوانی آب بیند در خانه وی آب تیره ایستاده باشد،سالی سخت ودشواری در پیش روی اوست

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

آب راکد و تاریک اندوه است وغصه

محمد بن سیرین گوید:

اگرآب تیره بخورد بزرگی و مال و نعمت با رنج و سختی و بیم و ترس حاصل شود.

حضرت دانیال گوید:

اگرکسی آب تیره بر وی ریخت، دلیل کند که از آن کس شر و بدی به او رسد

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن آب تیره غم بود

دیدن آب تیره در فساد افتد

دیدن آب تیره روان ظلمی براهل زمین پیدا شود

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر آب را تیره و ناخوش بیند، غم و اندوه صعب تر است.

لیلا برایت می‏گوید:

آب کثیف و کدر نیز نشانهء روابط مشکوک و نامطمئن است.

آب برداشتن

لوک اویتنهاو می گوید :
آب برداشتن : خبر

آب بازی

آنلی بیتون می‏گوید:
۱- اگر در رؤیا خود را مشغول آب بازى با دیگران ببینید، به معنى آن است که ناگهان به مسائل عاشقانه علاقمند خواهید شد.

۲- اگر خواب ببینید کسی آب بر سر شما می پاشد ، نشانة آن است که به معشوق خود خواهید رسید.

آب ایستاده

یوسف نبی علیه السلام گوید:
دیدن آب ایستاده روشن به وی میراث رسد

جابر مغربی گوید:
آب ایستاده به تاویلش ضعیف تر از آب روان بود

آب

لوک اویتنهاو می گوید :
آب : نگرانی و غم

آب در نظر اویتنهاو همانند ضمیر ناخودآگاه بیننده  است . آب نشانگر بسیاری از تصاویر ، از اسطوره ها و رویاهاست

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
دیدن آب درخواب خوب است و نشان روشنایی و صفاست

لیلا برایت می‏گوید:
دیدن آب در خواب، نشانه‏ ى کیفیت و چگونگى حالات درونى شما است .

 



تعبیر خواب حرف الف

آب دریا

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن آب دریا فراخی روزی بود

آب دادن

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که بی بها آب به مردم همی داد، دلیل کند که در دنیا و آخرت خیر او به مردم برسد و جایگاه خراب آبادان کند.

 

حضرت دانیال گوید:

آب دادن مردمان را،دلیل کند بر دین و دیانت و کردارهای نیک و پسندیده

آب خنک

لوک اویتنهاو می گوید :

آب خنک : خوشبختی

آب خوردن

محمد بن سیرین گوید:

اگر بیند که از آب صاف خوشگواری بسیار خورد، دلیل کند که عمرش دراز بود و معشیت وی خوش بود. و اگر بیند که از دریا آب خوشگوار همی خورد، دلیل کند که به قدر آن، از پادشاه مال و نعمت یابد و اگر بیند که جمله آب دریا را بخورد، دلیل کند که پادشاهی همه جهان را بگیرد. و بعضی گویند که به قدر آن که از آب دریا خورده بود وی را بزرگی و مال و نعمت حاصل شود، جون آب روشن و صافی بود.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که آب صافی در پیاله، مانند سگی خورد دلیل کند که زندگانی به عیش و عشرت گذراند، اما کاری کند که بلا و فتنه بدو رسد، که مال جمع را اندک اندک به مردمان بخشد و به خیرات خرج کند.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

اگر از آب رودخانه یا سیل برگرفتید و نوشیدید دو صورت دارد. یا آب کثیف است یا روشن و صاف. آب کثیف مال و بهره است که از طریق نا مشروع و نادرست نصیب شما می گردد و آب روشن چیزی است مادی و مالی که از راه پسندیده به چنگ می آورید و بهره مند می شوید.اگر در خواب دیدید که با لیوان یا کاسه آب می خورید در جشنی عشرت آور و عیش آمیز شرکت می کنید که جشن و سرور به شما تعلق ندارد و احتمالا مثل مهمان از آن سهم می برید. آب گرم نوشیدن تحت هیچ شرایطی در خواب خوب نیست و نشانی از بیماری است که باید مراقب صحت و سلامت خود در دو هفته آینده باشید.

آب خروشان

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

اگردر آبی مانند رودخانه و نهر خروشان یا سیلابی که در مسیل و بستر محدودی روانست عبور کردید و به پایاب مقابل رسیدید از هول و هراس آفتی رهایی می یابید.

آب حمل کردن

لوک اویتنهاو می گوید :

حمل آب : کمک در یک موقعیت بسیار دشوار

آب جوش

لوک اویتنهاو می گوید :

آبی که از زمین میجوشد : یک خوشحالی غیرمنتظره

 

جابر مغربی گوید:

دیدن آب چشمه دلیل بر عمر بیننده خواب است بسته به مقدار آبی که در آن چشمه بیند مخصوصا وقتی دستش را در آب فرو ببرد

بعضی از معبران گویند: چون آب چشمه ایستاده بود به تاویل، دلیل بر خیر و صلاح دین کند و چون روان بود، دلیل بر غم و اندوه است.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن آب چشمه بر پنج وجه است

۱٫بزرگی وجوانمردی

۲٫غم و اندوه

۳٫مصیبت

۴٫بیماری

۵٫طول عمروزندگی

 

حضرت دانیال گوید:

اگر چشمه ای با آب گوارا ببیند دلیلش بزرگی و جوانمردی و سخاوت است

اگر چشمه ای با آب تیره و بد بو ببیند دلیلش غم و اندوه و مصیبت است

اگر بیند که با آب چشمه وضو می سازد و مسح می کند دلیل نجات یافتن از غصه است

اگر بیند که آب چشمه ای زیاد شد تعبیرش عزت و مقام و جوانمردی است و اینکه آوازه اش در سر زمین خودش افزایش می یابد

اگر ببیند آب چشمه کم شد تعبیرش عکس مورد با لاست

اگر خشک شدن آب چشمه را ببیند جوانمرد و صاحب کرمی از اهالی دیارش فوت می کند

اگر بیند در خانه یا محل کارش چشمه آب جوشید به اندازه جوشیدن آب به غم واندوه گریه آور دچار می شود اگر آب جوشیده تیره و بدبو باشد غم و اندوهش سخت تر است

اگر ببیند در آب چشمه ای که جوشیده است دست می شوید از غم و اندوه نجات می یابد و اگر قرضی داشته باشد ادا می شود اگر گناهکار باشد توبه اش پذیرفته می شود و اگر مسلمان به حج نرفته باشد به این سفر مشرف می شود

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند درخانه او یا دردکان او چشمه آب پدید آمد، دلیل که او را غم و اندوه و گریستن است بر قدر و قوت آن چشمه.

اگر بیند در آن چشمه دست و روی بشست، دلیل که اگر بنده است آزاد شود. اگر غمگین است، از غم فرج یابد. اگر بیمار است شفا یابد. اگر وام دارد، وامش گذارده شود. اگر گناهکار است، توبه کند. اگر حج نکرده باشد، حج کند.

 

محمد بن سیرین گوید:

چشمه در خواب مهتری بود و جوانمردی بخشنده. چون آب خوش طعم و خوشبو بود. اگر آبش تیره و گنده و ناخوش بود، دلیل که انجام وی غم و بیماری است. اگر بیند از آن چشمه مسح همی کرد، دلیل که از غم ها فرج یابد. اگر بیند آب چشمه زیاد شد، دلیل که جاه و عزت و جوانمردی در آن دیار زیاد شود. اگر بیند آب چشمه نقصان کرد، تاویلش به خلاف این است. اگر بیند آب چشمه خشک شد، دلیل که مهتری جوانمرد از آن دیار رحلت کند.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

چشمه در خواب کرم و بخشندگی است و مردی است کریم و بخشنده و راد. برخی از معبران نوشته اند چشمه در خواب منبع خیر و برکت است که باز همان مرد کریم و راد می شود.مردی که بدون چشم داشت می بخشد و محبت می کند. از جابر مغربی نقل است که چشمه نعمت و صحت است و اگر ساکن باشد خیر و صلاح است و اگر روان باشد نشان غم و اندوه ، اما به هر حال خوردن آب آن و شستشو در آب چشمه به شرط آن که آبش صاف و روشن باشد بسیار نیکو است. از اما جعفر صادق _ ع _ نقل می کنند که آب چشمه در موردی نشان جوانمردی است و در مواردی غم و اندوه و رنج. دیدن چشمه در خواب خوب است بخصوص اگر در جایی گرم و خشک چشمه آب ببینید.

آب جوش

لوک اویتنهاو می گوید :

آب جوش : دعوا و دشمنی

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

جوشاندن آب فتنه انگیزی است. سماور پر از آب جوش همسر بد خلق و خشمگین است.

آبجو

آنلی بیتون میگوید:

اگر در خواب دیدید که در کافه‏اى مشغول نوشیدن آبجو مى‏باشید، بدانید که ناامیدى شما مهم و حقیقى مى‏باشد.

اگر دیدید که دیگران نیز مشغول نوشیدن آبجو هستند، معنى آن این است که دشمنان و بدخواهان شما با توطئه و دسیسه‏چینى آرزوهایتان را بر باد مى‏دهند.

اگر در خواب ببینید که در کارخانه آبجوسازى هستید، نشانگر آن است که به خاطر خلافى که ظاهرا مرتکب شده‏اید، مورد تعقیب قرار مى‏گیرید، البته بى‏گناهى خود را به اثبات مى‏رسانید.

آب جاری

تام چت ویندرا گوید:

اگر آب جاری ببیند دلیلش حرکات آرامبخش است وتعبیرش رسیدن به آرامش در زندگی است

این خواب عاقبت خوشی را که در طالع زندگی وجود دارد نوید می دهد

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

آب سیال و روان ولی زیاد و خروشان مشروط بر اینکه شاهد تماشای آن باشید نه درون آن نشان قدرتی است که با آن رو برو می شوید و با آن رویارو قرار می گیرد.اگر از آب رودخانه یا سیل برگرفتید و نوشیدید دو صورت دارد. یا آب کثیف است یا روشن و صاف. آب کثیف مال و بهره است که از طریق نا مشروع و نادرست نصیب شما می گردد و آب روشن چیزی است مادی و مالی که از راه پسندیده به چنگ می آورید و بهره مند می شوید.

 

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن آب روان وروشن سفر بانعمت باشد

 

حضرت دانیال گوید:

اگر جوی آب و پاکیزه و گوارایی ببیند دلیل آنست که زندگی او با خوشی و آسایش و فراغت توام خواهد بود

اگر بیند از جویی ناشناخته آب زلال می خورد به کار بدیع و ناشناخته ای مشغول خواهد شد و عمر طولانی خواهد داشت و به مقدار آبی که خورده است منفعت به او خواهد رسید

اگر بیند از جویی آب تلخ و شور و نامطبوع می خورد دلیل بر تلخی زندگی اوست

اگر در جوی آب صاف و زلال ببیند مقرب می شود و کارش روبه راه خواهد شد و به جریان خواهد افتاد

اگر آب جوی را تیره و کدر ببیند کارش تباه و آشفته باشد و با توکل و سعی و کوشش باید مشکل را از میان بردارد تا آب جوی صاف شود

اگر بیند بر تختی نشسته است که در زیر آن آب روان است نعمت و دولت وبخت و اقبال به او روی می آورد و امور او در دو جهان خوب خواهد بود

اگر بیند در جوی آب صاف و زلال نشسته است از غم خلاص می شود اگر بیمار باشد شفا می یابد و اگر قرض داشته باشد ادا خواهد کرد و اگر در سفر است دیر نخواهد گذشت که به موطنش باز گردد

 



تعبیر خواب حرف الف

آب معدنی

لیلا برایت مى‏گوید:

دیدن آب معدنى در خواب، به معنى اوقات سالم و خوش است. هم چنین نوشیدن آب معدنى گازدار، به معناى این است که شما نمى‏توانید از چیزهاى دلربا و زیبا و چشمگیر صرف نظر کنید.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

اگر در خواب آب معدنى بخورید، نشانگر این است که بخت یار شما خواهد شد و فرصت‏هاى بسیار خوب و طلایى در زندگى به دست خواهید آورد.

آب متعفن

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

آب متعفن وتیرگی آن بیماری است.

آب گل آلوده

لوک اویتنهاو می گوید :

آب گل آلود :ضرر

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

آب لجن آلود ابتلاست. ابتلا به امور دست و پاگیر که زحمت و گرفتاری بوجود می آورند و آرامش را از انسان میگیرند. موج ستمی است که برشما وارد می آید همراه با غصه و نگرانی ولی چنانچه موجی برخاست و شما را ازجای کند و به ساحل یا پایاب افکند پس از چندی تحمل ناراحتی به نجات و آسودگی می رسید.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱- دیدن آب گل آلود در خواب ، علامت آن است که لذت بردن از زندگی جای خود را به نومید شدن از زندگی خواهد داد .

۲- اگر خواب ببینید در آبی گل آلود افتاده اید ، نشانة آن است که از نتایج اشتباهات خود رنج خواهید برد.

۳- نوشیدن آب گل آلود در خواب ، نشانة ابتلا به بیماری است.

آب گرم

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که آب گرم همی ریختند، چنانکه او را خبر نباشد، دلیل کند که بیمار شود یا غمی سخت بدو رسد.

 

لوک اویتنهاو می گوید :

آب گرم : بیماری

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

.چنانچه در خواب ببینید که کسی به روی شما آب گرم پاشید یا آب ریخت و آن آب کثیف و آلوده و متعفن بود یک بیماری در پیش دارید و اگر دیدید شما روی کسی آب گرم ریختید آن شخص اگر آشنا و شناخته شده باشد در حق او ستم روا می دارید یا به یکی از بستگان بلا فصل خود آسیب وارد می آورید و اگر آن شخص ناشناس باشد نیتی بد در شما پیدا می شود که بهتر است پرهیز کنید و در روزهای آینده دست به کاری نزنید که نتیجه بد آن متوجه مردم شود.

 

محمد بن سیرین گوید:

اگر بیند آب گرم می خورد گرفتار بیماری خواهد شد.

آب کدر و کثیف

لیلا برایت میگوید:

آب کثیف و کدر نیز نشانه‏ى روابط مشکوک و نامطمئن است.

آب شور

محمد بن سیرین گوید:

اگر بیند که از آب شور بسیار خورد، دلیل کند که عمرش کوتاه بود و معشیت وی بد.

آب شدن

آنلی بیتون می گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید تکه ای یخ آب می شود ، نشانة آن است که امری باعث نگرانی شما می شود،اما به زودی سودی برایتان به ارمغان خواهد آورد .

۲ـ اگر خواب ببینید پس از یخبندانی طولانی یخها آب می شود ، نشانة آن است که در شرایطی مساعد زندگی خواهید کرد.

آب سرد

لوک اویتنهاو می گوید :

آب سرد : شما در اشتباه هستید

آب زلال

علامه مجلسی ( ره) گوید:

بسیار شده که آب زلال بخواب دیدیم و به دانشی رسیدیم

 

لوک اویتنهاو می گوید :

پیام خواب آب روشن و روان : شفافیت است. این نوع آب قابلیت شستشو و پاکسازی روح را دارد و میتوان از آن بعنوان یک آئینه استفاده کرد و نشان میدهد که بیننده خواب در مشکلات و سردرگمی غرق نشده است.

آب زلال : شادمانی

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

بهترین نوع آب در خواب آب روشن و صاف و کم عمق است که در جوی روان باشد و سنگریزه های کف جوی یا نهر دیده شود. آب جوی بهتر از آب راکد در برکه یا آبگیر است زیرا جریان روشن آب جریان روشن زندگی بیننده خواب را نشان می دهد.آب صاف و روشن همانطور که گفته شد عیش و شادمانی وعمر دراز است.

 

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن آب روشن دولت بود

 

لیلا برایت مى‏گوید:

آب پاک و زلال، نشانگر موفقیت و پیروزى شما مى‏باشد.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱- دیدن آب زلال در خواب ، علامت آن است که با شادمانی به سعادت و خوشبختی دست خواهید یافت.

۲- نوشیدن آب زلال در خواب ، نشانه آن است که به آرزوهای خود دست خواهید یافت.

آب ریختن

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که در خانه که اندر آن آب ریخته بود داخل شد، دلیل کند که غمگین و متفکر گردد

 

لوک اویتنهاو می گوید :

آب را بر روی زمین ریختن : اشتباه

 

حضرت دانیال گوید:

اگر آب پاک بر وی ریخت، دلیل کند که از آن کس خیر و منفعت بدو رسد. واگر آب تیره بود به عکی این است

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

اگر بر زمین آب ریخته شود و جمع شده باشد بطوری که بدون آلودگی پا نتوانید از آن عبور کنید نشان آن است که در کاری ناخواسته وارد می شوید. اگر در حالت خواب اکراه داشتید و نمی خواستید از آن محل آب گرفته بگذرید کاری پیش می آید که مطلوب شما نیست و دست و پاگیر است ولی اگر با اشتیاق خواستید از آنجا بگذرید کاری سرگرم کننده سر راهتان قرار می گیرد که در پایان بی ضرر یا کم ضرر است

 



تعبیر خواب حرف الف

آب دهان

محمد بن سیرین گوید:

اگر بیند آب دهان می انداخت، سخنی گوید که او را حلال نباشد

اگر بیند که در مسجد آب دهان می انداخت دلیل که سخن در دین گوید و نیز به هر موضع که آب دهان انداخت، در اصل آن موضع گوید

اگر بیند که آب دهان بر دیوار انداخت دلیل که مالی هزینه کند در رضای حق تعالی.

اگر آب دهان به زمین افکند، دلیل که ضیاع خرد.

اگر آب دهان به دیوار افکند، دلیل که عهد بشکند یا قسم دروغ گوید.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر آب دهان گرم بود، دلیل درازی عمر است،

اگر سرد بود، دلیل مرگ است،

اگر سیاه بود غم و اندوه است،

اگر آب دهان زرد بود دلیل بیماری است.

اگرآب دهان خشک بود دلیل درویشی است

اگر لعاب دهان چون از دهان بیرون آید، بی آن که جامه را بیالاید، عملی است که بگوید،

اگر لعاب خون باشد، دلیل است که عملی باطل و دروغ گوید.

اگر بیمار بلغم از دهان به زمین افکند، دلیل که از بیماری شفا یابد.

اگر دید بلغم از گلو بیرون آور و به آستین بگرفت، مال خود بر عیال هزینه کند.

 

جابر مغربی گوید:

اگر کسی بیند آب دهان بر او انداختند، دلیل که به اهل بیت وی طعنه زنند.

اگر بیند خون به آب دهان آمیخته بود، دلیل که مال حرام بخورد و دروغ بسیار گوید.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

دیدن آب دهان، نشانگر روابط بى‏ارزش و از دست دادن کار خودتان است.

اگر در خواب ببینید که به روى کسى آب دهان مى‏اندازید، نشانه‏ى آن است که رفتارتان مورد ملامت و سرزنش دیگران قرار مى‏گیرد.

آبرو

لیلا برایت می ‏گوید:

داشتن شغل آبرومند در خواب، نشانگر زندگى شاد است.

اگر ببینید که شغل یا موقعیت خوبى را با کسانى تقسیم کردید، نشانگر آن است که خبر ناگوارى را به شما خواهند داد.

اگر آبروى کسى را بریزید، اوقات بدى خواهید داشت. عذرخواهى کردن به صورت رسمى از کسى، بیانگر این است که آدم با وجدانى هستید.

آبدستان

آفتابه ای که بوسیله آن دست و صورت خویش را می شویند

 

محمد بن سیرین گوید:

آبدستان در خواب خزینه دار و صاحب تدبیر بود که دخل و خرج در دست ا و بود، اگر بیند که پادشاهی آبدستان به وی داد دلیل کند که خزینه دار و مدیر پادشاه بود و اگر او ره کسی دهد هم، بر این قیاس بود.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

آبدستان درخواب، خادم بود. و اگر بیند که آبدستان او بشکست یا ضایع شد، دلیل کند که زن از وی جدا گردد یا بمیرد. و اگر بیند که از آبدستان آب همی خورد، دلیل کند که وی فرزندی حاصل شود خاصه، که آب را صافی بیند و خوش طعم.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن آبدستان در خواب بر پنج وجه بود:

اول: خادم،

دوم: خزینه،

سوم: مدیر کار،

چهارم: فرزند،

پنجم: روزی اندک از جایی که امید ندارد.

آبتنی

غوطه خوردن در آب سرد به قصد خنک شدن

 

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن خود در آب روشن تندرستی بود

دیدن خود در آب تیره صدقه دهد

 

اچ میلر مى‏گوید:

اگر ببینید که در هوایى آزاد آب تنى مى‏کنید، به معنى این است که موفقیت بسیارى در پیش روى شما است.

اگر ببینید که در یک آبشار آب تنى مى‏کنید نشانگر این است که نقشه‏هاى شما با شکست روبه‏رو مى‏شود.

اگر ببینید که با لباس آب تنى مى‏کنید، بدانید که با کسى مشاجره خواهید کرد.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

اگر خواب ببینید در آبی زلال آب تنی می کنید علامت آن است که شادیهای بسیار ولی زودگذر وارد زندگی شما خواهد شد.

اگر خواب ببینید در آبی گل آلود شنا می کنید ، علامت آن است که باید به انتظارتجربه اندوهباری بنشینید.

اگر خواب ببینید کودکان در آب زلالی آب تنی می کنند ، علامت آن است که افرادی مقتدر از شما حمایت خواهند کرد.

اگر زنی خواب ببیند در آبی پاکیزه ولی کف آلود شنا می کند،علامت آن است که به زودی بزرگترین آرزوی قلبی خود را به دست می آورد.

آبپاش

لیلا برایت می گوید:

دیدن آبپاش به معنى این است که صاحب یک باغ در جایى خوش آب و هوا خواهید شد.

آب بینی

حضرت دانیال گوید:

آب بینی، دلیل بر فرزند کند.

اگر بیند آب از بینی او همی آمد، دلیل کند که وی را فرزند آید

اگر بیند که از بینی او خل بیرون آمد همین دلیل کند .

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که از بینی او آب همی فرود آید، دلیل کند که وامش داده شود و از رنج و سختی و غم برهد. اگر بیمار بود، شفا یابد.

 

محمد بن سیرین گوید:

آب بینی در خواب فرزند بود،

اگر بیند که آب بینی بر اندام وی افتاد، دلیل کند که وی را پسر آید.

اگر بیند که بر زمین افتاد، دلیل کند که دختر آید.

اگر بیند که آب بینی بر زن خویش افتاد، دلیل کند که زن او آبستن گردد، ولیکن فرزند را بیفکند

اگر بیند که زن بر وی آب بینی افکند، دلیل کند که او را پسری آید.

اگر بیند که آب بینی در سرای همسایه افکند، دلیل کند که با زن همسایه خیانت کند،

اگر بیند که آب بینی خود را در بستر مردی افکند، همین دلیل کند.

اگر بیند که آب بینی خود را همی خورد، دلیل کند که او را فرزند شود.

اگر بیند که آب بینی او سیاه و تیره بود، دلیل کند که فرزند او را اندوه و مصیبت رسد

اگر بیند که آب بینی او زرد بود، دلیل کند که فرزندش بیمار گردد.

آباژور

لوک اویتنهاو می گوید :

آباژور آشنایی عاشقانه زودگذر

آبادانی

محمد بن سیرین گوید:

اگر بیند که محل خرابی را آباد می کرد، چون مسجد و مدرسه و خانقاه و آن چه راکه مربوط به دین می باشد، دلیل کند بر صلاح دین و خرد و ثواب آخری که وی را حاصل شود واگر بیند که زمینی خراب از خود آبادان می کرد، چون سرا و دکان و مانند این، دلیل کند که خیر و فایده این جهان یابد و اگر بیند که جایگاه آبادان بیفتاد و خراب شد، دلیل کند که به اهل آن جایگاه، بلا و مصیبت رسد.

 

جابرمغربی گوید:

اگر کسی خویشتن را به خواب، در جایگاهی آبادان مقیم بیند دلیل کند که خیر و منفعت یابد، به قدر آبادانی که دیده بود و اگر به خلاف بیند، دلیل بر شر و فساد و مضرت وی کند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن آبادانی به خواب بر چهار وجه بود

اول : بر صلاح کارهای این جهانی.

دوم : خیر و منفعت.

سوم : داد و کامرانی.

چهارم : بر گشایش کارهای بسته.

 

نفایس الفنون :

اگر خود را در ده یا روستا یا شهرستانی آباد ببینید امنیت و آرامش می یابید. چنان چه بیننده خواب ببیند که در دهی گم شده نشانه شرو فساد و بدی است.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

چنان چه در خواب ببینیم که مشغول آباد کردن جائی هستیم ویا به بنای ساختمانی مشغولیم، دو صورت دارد . اگر آن جا که در خواب دیده ایم در اصل آباد و ساخته شده و معمور است که خواب ما گویای بیهودگی کار ما است و خواب ما می گوید عملی کاملا بی ثمر انجام می دهیم و اگر آن جا بایر و ویرانه است و ما آن را آباد کنیم نشان خیر و صلاح و نیک فرجامی است. اگر زمینی را که احساس می کنید به خودتان تعلق دارد می سازید و آباد می کنید، بخصوص اگر در آن کشت می نمائید خواب از عشق و ازدواج نزدیک با شما سخن می گوید. چنان چه ازدواج کرده و تشکیل خانواده داده باشید در زمینه حرفه و شغل خود کاری مستقل از امور دیگر انجام می دهید که سود بخش است.

آب میوه

لیلا برایت می گوید:

آب میوه نشان‏دهنده‏ى غرایز روحى و روانى و هیجانات و علایق شما مى‏باشد و آب میوه گرفتن، بیانگر فریب خوشى‏هاى ظاهر را خوردن مى‏باشد که به زودى هشیار مى‏شوید.

آب مقدس

لوک اویتنهاو می گوید :

آب تقدیس شده : همراه خوب داشتن

 

 



تعبیر خواب حرف الف

آبی

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

لباسهایی به رنگ آبی میخرید : انرژی شما خارق العاده است.

رنگ آبی روشن : شادی بزرگی نصیب فرزندانتان خواهد شد .

رنگ آبی تیره : خوشبختی که دیگران باعث آن هستند.

دیگران رنگ آبی میزنند : یک زندگی زناشویی آسوده و خوشبخت

آب و هوا

محمدبن سیرین گوید:

اگر هوا سرخ رنگ باشد، قتل است. اگر سبز دید غله و نباتات بسیار است. اگر هوا پر گرد و سرد بیند پادشاه بیگانه در آن موضع در آید و رنج رساند.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

روی هم رفته ، دیدن آب و هوای محل و منطقه ای در خواب ، دلالت بر اتفاق های ناگوار برای بینندة خواب دارد .

اگر در خواب احساس کنید ، در هوایی سرد بسر می برید ، معنایش این است که در امور کار و روابط خانوادگی دجار اخلال و اختلاف خواهید شد .

اگر خواب ببینید تحت تأثیر رطو بت هوا قرار گرفته اید ، علامت آن است که خوش بینی شما نسبت به آینده درست نخواهد بو د ، و بدبختی به شما رو خواهد آورد .

اگر در خواب ببینید که تحت تأثیر رطوبت و دماى هوا قرار گرفته‏اید، نشانه‏ى آن است که آینده روشن و خوبى نخواهید داشت و بدبختى به شما روى مى‏آورد. تنفس در هواى گرم، علامت آن است که به خاطر گناهى که مرتکب شده‏اید، رنج خواهید برد. دیدن آب و هوا در خواب، به معنى آن است که بیننده‏ى خواب دچار اتفاقات بدى خواهد شد.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

آب و هوای خوب : امنیت در همه امور

آب و هوای بد : خبرهای نا خوشایند

باد شدید : یک رفاقت بزرگ

آب و هوای طوفانی : دشمنان بدنبال شکست شما هستند.

آب وهوای بارانی : خبری دریافت خواهید کرد که شما را غمگین میکند.

آبنوس

محمد بن سیرین گوید:

دیدن آبنوس در خواب، مردی بود که در کار خویش سخت و محکم، اما توانگر و بخیل بود و از وی چیزی به کس نرسد

 

ابراهیم کرمانی گوید:

آبنوس در خواب، زنی بود هم بر این صنعت که یاد کرده شد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

آبنوس در خواب،دلالت بر کسی باشد که صفات سخت کوشی دارد بر سر پیمان ماندن و به ثروت رسیدن و غیره به او مربوط می شود.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

آبنوس در زندگی ما چوبی است محکم و گران قیمت و در خواب نیز به استحکام و قوت تعبیر می شود. برخی از معبران آبنوس را به بخل و حسد تعبیر کرده اند و نوشته اند، داشتن شیئی خاص از چوب آبنوس که احساس کنید به خود شما تعلق دارد بخل است و خست و حسد. اگر عصایی از چوب آبنوس داشته باشید بر مردی محکم و استوار اما خشک که سود او کمتر عاید دیگران می شود متکی می گردید. اگر صندوق یا کمدی از چوب آبنوس ببینید که در خانه شماست زنی متشخص و مقتدر به زندگی شما قدم می نهد ولی اگر آن شیئی را در جایی ناشناخته مشاهده نمودید زنی با این خصوصیات با شما برخورد می کند. دیدن دری از چوب آبنوس برخورد و رو به رو شدن با مردی است محکم و استوار. اگر آن در بسته باشد نمی توانید از آن مرد بگذرید و از او متنفع شوید ولی اگر باز باشد برای شما موثر و

آبنبات

هانس کورت مى‏گوید:

اگر ببینید که آب نبات درست مى‏کنید، علامت آن است که دست به کار بسیار بزرگ و سودآورى خواهید زد.

اگر ببینید که آب نبات مى‏خورید، نشانگر یک تفریح و گردش دسته جمعى مى‏باشد.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید آبنبات درست می کنید ، نشانة آن است که به کاری صنعتی و سود آور دست خواهید زد .

۲ـ اگر خواب ببینید آبنبات می خورید ، علامت آن است که پیرو جوان به تفاهم می رسند و تفریحات دسته جمعی در راه است .

۳ـ اگر خواب ببینید آبنبات ترش مزه ای میخورید ، دلالت بر آن دارد که بیمار خواهید شد و از افراد قابل اعتماد زیان و رنج خواهید دید .

۴ـ اگر خواب ببینید جعبه ای آبنبات از کسی می گیرید ، علامت آن است که مورد احترام و ستایش دیگران قرار خواهید گرفت و خوشبخت خواهید شد .

۵ـ اگر خواب ببینید جعبه ای آبنبات برای کسی میفرستید ، نشانة آن است که به کسی پیشنهاد غیر اخلاقی می دهید و با مخالفت او روبرو می شوید .

آبله

محمد بن سیرین گوید:

آبله درخواب زیان مال بود.

اگر بیند که بر تن او آبله بود، به قدر آن خواسته مال او را حاصل شود.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که بر تن او آبله بود، به قدر آن مال حرام حاصل شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

آبله به تن دیدن بر پنج وجه بود:

اول: زیادتی مال،

دوم: زن خواهد،

سوم: پسرش آید،(از سفر یا سربازی یا جای دور)

چهارم: حاجت روا شدن،

پنچم: از ترس و بیم ایمن شود، چون آبله سفید.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

آبله اینجا بیماری مشهور و شناخته شده ای نیست بلکه بطور عام هر نوع لکه خورد و کوچک روی بدن می باشد مثل طاول یا زگیل یا هر نوع برجستگی و تالم موضعی. پوست بدن باید سالم باشد و اگر چیزی روی پوست ما ظاهر شود نشان عدم سلامت آن نقطه از پوست است . در خواب نیز دیدن آبله روی پوست بدن زیان مالی تعبیر شده . اندازه آبله اندازه زیان مالی است و نزدیک بودن به صورت و چشم نیز اهمیت آن را باز می گوید .چنانچه گسترده و همه جای بدن را گرفته باشد به طوریکه در خواب خود را مثل آبله ای ها خال خال مشاهده کنیم زیانی است بزرگ و گسترده که قادر به کنترل آن نیستیم و اگر کوچک و فقط یکی باشد زیانی است مختصر که قابل جبران می باشد . آبله در صورت شرمندگی است و آبله درسینه مال حرام و پولی است که از طریق نامشروع به دست می آورید.آبله در پا کسالت است و خستگی.

 

لیلا برایت مى‏گوید:

دیدن آبله یا داشتن آبله در خواب، بیانگر ثروتمند شدن شما است.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

دیدن مرد آبله رو در خواب، علامت آن است که شما به بیمارى بسیار سختى مبتلا مى‏شوید و نمى‏توانید کارها و طرح‏هاى خود را عملى کنید.

آبگینه

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که در کاسه آبگینه به زن خویش آب داد، و کاسه آبگینه را نسبت به جوهر زنان کرده اند و آب که در کاسه آبگینه باشد فرزند و طفل بود که در شکم مادرمی باشد.اگر بیند کاسه بشکست و آب بریخت، دلیل کند که جفت او بمیرد و فرزندش بماند، اگر دید که آب بریخت و کاسه تهی ماند، دلیل کند که فرزندش بمیرد و زن او بماند،

 

حضرت دانیال گوید:

آبگینه در خواب زن بود،

اگر بیند که در آبگینه آب همی خورد، دلیل کند که زن خواهد و مال یابد،

اگر بیند که در آبگینه به کسی شراب داد، دلیل کند که از بهر کسی زن خواهد.

 

محمد بن سیرین گوید:

اگر کسی بیند که آبگینه سفید داشت و نامش بر آنجا نوشته بود، دلیل کند که دولت دینی و دنیایی یابد و جاجت او روا گردد.

اگر بیند که بر این آبگینه نام پادشاه نوشته بود، دلیل کند که اجلش نزدیک بود،اگر بیننده خواب پادشاه باشد.

اگر بیند که بر این آبگینه نام پادشاه نوشته بود،اگر پادشاه نباشد، دلیلل کند که بر قدر واندازه او خیر و خرمی یابد.

 

جابر مغربی گوید:

اگر بیند که آبگینه داشت، بیفتاد و بشکست، دلیل کند اگر زن دارد طلاقش دهد و اگر زن ندارد، زنی ازخویشان و ی رحلت کند و بدان که آبگینه به تاویل، به منزله خداوندگار بود

بعضی از معبران گفته اند: آبگینه کسی بود که کارهای زنان گذارد و پیوسته او را زنان مخالطت بود.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

معبران آبگینه را به زن تعبیر کرده اند و این به خاطر ظرافت و شکنندگی آن است چرا که زن ظریف و شکننده است. از دانیال نبی نقل می شود که چنان چه بیننده خواب ببیند که از ظرفی ساخته شده از آبگینه آب می خورد گویای آن است که او ازدواج می کند و یا با زنی وارد معامله سودبخش می شود. در دست داشتن ظرف آبگینه نیکو است. خویشتن را در میان تعدادی ظروف آبگینه دیدن مهمانی رفتن یا مهمانی دادن است و شاید عروسی. روی هم رفته دیدن آبگینه در خواب با توجه به این که آبگینه را به زن تعبیر کرده اند خوب است . مگر در یک صورت و آن این است که ظرفی از آبگینه داشته باشد و آن ظرف از دستتان بیافتد و بشکند. معبران نوشته اند همسر بیننده خواب می میرد و چنان چه بیننده خواب زن است یا مردی که همسر ندارد زنی از نزدیکان خویش را از دست می دهد.

آبگیر

لوک اویتنهاو می گوید :

آبگیر : مراقب خودتان باشید

 

لیلا برایت مى‏گوید:

دیدن آبگیر نشانهء آن است که براى کسى از اطرافیانتان اتفاق بدى رخ خواهد داد.

آبگوشت

آنلی بیتون می گوید:

دیدن آبگوشت در خواب، نشانة صداقت وصمیمیت و حمایت دوستان است.

اگر فردی عاشق ، خواب آبگوشت ببیند، نشانة تعلق خاطری پایدار است.

اگر شخصى در خواب ببیند که مشغول تدارک آبگوشت است، علامت آن است که آینده‏ى خود و دیگران را در اختیار خواهد گرفت.

آب شدن

آنلی بیتون مى‏گوید:

اگر در خواب ببینید تکه‏اى یخ آب مى‏شود، علامت آن است که امرى باعث نگرانى و تشویش شما مى‏شود. ولى به زودى برایتان سود زیادى را به دنبال خواهد آورد.

اگر ببینید که پس از یخبندانى سخت و طولانى یخ‏ها آب مى‏شود نشانه‏ى آن است که در شرایطى بسیار مساعد زندگى خواهید کرد.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب چیزی در حال آب شدن : با مشکلات غیر منتظره مواجه میشوید

غذاهای یخ زده به آرامی آب میشوند : یک خطری در نزدیکی شما پنهان شده .

یخ آب میشود : دوستان یک بازی زشت با شما خواهند کرد.

آبشار

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

آبشار در خواب سیلی است از حوادث غیر مترقبه که قدرتی عظیم پشت آ ن است. حوادثی که واقع می شوند و بیننده خواب نمی تواند جلوی وقوع آن را بگیرد. هر قدر عظمت و ارتفاع آبشار بیشتر باشد عظمت آن حادثه بیشتر است و نزدیکی و دوری ما نیز در خواب نسبت به جا یی که آبشار فرو می ریزد دوری و نزدیکی ما را به حادثه ای که خواب پیش بینی می کند نشان می دهد. اگر زیر آبشار ایستاده باشید حادثه با شما ار تباط مستقیم دارد ولی اگر از دور شاهد و ناظر فرو ریختن آن باشید حادثه به شما مربو ط نمی شود و احتمالا ناظر آن خواهید بود. اگر آبشاری که در خواب می بینیم آبی روشن و صاف و زلال داشته باشد حادثه ای که واقع می شود خیر و برکت همراه می آورد. آب متعفن بیماری است. اگر از ایستادن زیر سقوط آب آبشار خوشتان می آید و از آن لذت می برید در مسیر حادثه ای مطلوب قرار می گیرید و سودی عایدتان می شود که این سود از شما نیز می گذرد و دیگران را متمتع می سازد ولی اگر فشار آب را با ناراحتی احساس کردید و در عالم خواب می خواستید از زیر جریان آب خود را نجات دهید و کنار بروید نشان آن است که گرفتار رنج و غم می شوید.

 

لوک اویتنهاو می گوید :

آبشار امیدهای بر باد رفته

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

دیدن آبشار در خواب ، علامت آن است که با خشونت ثروتی گرد خواهید آورد.ثروتی که برای تأمین زندگی آیندة شما نقش بسیار مهمی ایفا خواهد کرد.

 

لیلا برایت مى‏گوید:

دیدن آبشار به این معنا است که یکى از اعضاى خانواده‏ى شما دچار مشکل سختى خواهد شد.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب آبشار : به محلی دعوت میشوید که در آنجا خوش گذارنی میشود

یک آبشار از آب تمیز و صاف: خوشبختی

به همراه دیگران به یک آبشار نگاه میکنید : مراقب شما هستند و پشت سر شما بسیار بد گویی میکنند.

از یک آبشار آب برمیدارید : بر مشکلات شما اضافه میشود.

 



تعبیر خواب حرف الف

آتش زنه

ابن سیرین می کوید :

آتش زنه وسنگ آتش دان این هر دو انباز باشند که از ایشان یکی قوی ودلیر بود ودوم سخت دل بود واین هر دو مردمان را بر شرف و کارهای بزرگ در آورند کرمانی گوید : اگر بیند که از آتش زنه آتش بیرون می آورد واز آن شمع یا چراغ برافروخت اگر بیننده پادشاه است دلیل بر اینکه مردم از دانش او بهره یابند واگر بازرگان بود دلیل کند که با مردم خیر و احسان کند واگر درویش بود دلیل که مردم از سیرت وکردار وی منفعت یابند حضرت صادق می فرماید : اگر بیند که از آتش زنه آتش بیرون می آورد دلیل بر اینکه ما حرام از طرف پادشاه حاصل کند یا به شغل او مشغول شود واز رشوه مال بدست آورد واگر از آتش زنه آتش نتوانست افروخت دلیل کند که مال طلب کند ونیابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

اگر ببیند نتوانست از آتش زنه آتش بیرون آورد دلیل بر این است که دنبال کسب مال می رود ولی موفق نمی شود.

آتش دوزخ

لیلا برایت می گوید:

آتش دوزخ، نشانهء بدشانسى در کار است.

آتش دان

محمد بن سیرین گوید:

آتش دان به خواب، زنی بود که خدمت خانه کند، اما اگر آن آتش دان آهنین بود، دلیل کند که آن زن از خویشان اهل آن خانه بود و اگر آتش دان چوبین است، دلل کند که آن زن از خویشان اهل آن خانه نبود و از اهل نفاق بود. اگر آتش دان از گل است، دلیل کند که آن زن از اهل گردنکشان باشد، و از مشرکان نیز بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن آتش دان به خواب بر دو وجه است:

اول: زن خادمه،

دوم: کنیزک.

آتش پرست

حضرت دانیال گوید:

اگر که آتش را می پرستید و سجده می کرد، دلیل که پادشاه ستمگر را سجده کند و به خدمت او مشغول شود.

اگر بیند که تنور یا آتش یا چراغ را سجده می کرد، دلیل که به خدمت زنان همی مشغول شود.

اگر بیند که آتش را بوسه همی داد و می پرستید، دلیل بود که صاحب خبر پادشاه شود.

اگر بیند که در میان آتش می غلتید، دلیل که برای پادشاه به طوع و رغبت بازرگانی کند، ولیکن عاقبت کارش بر خطر بود، خاصه که از آتش بر تن او آسیب رسد.اگر از آتش به او آسیبی نرسد، دلیل کند بر رسالت و سلامت نفس و جمعیت با روزگار او از پادشاه وقت.

اگر بیند که در میان آتش رفت، دلیل کند که به قدر آن از پادشاه منفعت یابد.

اگر بیند که آتش از روی جامه یا از دست او روشنایی می داد، چنانکه خلق از نور او متحیر بودند، دلیل بود که بر دشمن ظفر یابد، و مراد دو جهانی حاصل شود.

 

اسماعیل اشعث گوید:

اگر کسى در خواب بیند که آتش مى‏پرستید، دلیل کند که بازدارى و عوانى کند، و آن آتش که مى‏پرستید، اگر بر شکل اخگرى بود، غرض او از دین جمع کردن مال بود، و مال حرام بسیار حاصل کند.

آتش بازی

لوک اویتنهاو می گوید :

تماشای آن :به جشنی دعوت خواهید شد
آتش بازی کردن : در یک بازی در فضای باز شرکت خواهید کرد

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

آتش بازى در خواب، علامت تندرستى و سلامتى است.

اگر دخترى در خواب بیند که آتش بازى مى‏کند، دلیل دیدن مکان‏ها دور مى‏باشد.

 

اچ میلر مى‏گوید:

دیدن آتش دلیل فریب خوردن و ناامید شدن است.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک آتش بازی : یک بچه به زودی بدنیا می آید.

یک نمایش آتش بازی را تماشا میکنید : دیوانگیهای شما برایتان ایجاد دردسر میکند.

یک نمایش آتش بازی را تماشا میکنید : شادی

آتش افروختن

محمد بن سیرین گوید:

آتش افروختن به خواب، پادشاه را قوت بود و آتش بی دود، فروغ قوت بود و آتش با دود، پادشاه ستمگر و غم و اندوه وزیان بود.

اگر بیند که آتش برافروخت تا گرم شود، یاکسی دیگر بدان گرم شود، دلیل که چیزی طلب کند که از آن منفعت یابد

اگر بیند که بی فایده آتشی برافروخت، دلیل کند که بی سبب جنگ و خصومت کند

اگر بیند که آتشی برافروخت تا چیزی بریان کند، دلیل که کاری پیش گیرد به سبب غیبت مردمان، تا طلب حال کسی کند.اگر بیند که از آن بریان بخورد، دلیل کند که به قدر آن، روزی به وی رسد، با غم و اندوه.

اگر بیند که به زیر دیگر آتش می افروخت، و در دیگ گوشت بود یا چیزی دیگر، دلیل که کاری بسازد که از آن کار کدبانوی خانه را منفعت رسد.

اگر بیند که در آن دیگ هیچ طعام نبود، دلیل کند که از آن کار او را غم و اندوه بود.

اگر بیند که آتشی برافروخت حلوا پزد، دلیل که او را سخنی نیکو گویند.

اگر بیند که آتشی برافروخت از برای روشنائی، دلیل کند که کاری را به حجت و برهان روشن گرداند

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند در جایگاهی آتشی برافروخت تااهل آن جایگاه را بسوزاند، دلیل بود که اهل آن موضع راغیبت کند و بدی گوید.

اگر بیند آتش را در تنور یادر آتش دان همی افروخت بی آن که طعام پزد، دلیل کند که بامردی از خویشان و یا اهل بیت، او جنگ و خصومت افتد.ودولتش افزون شود

اگر بیند که خواست تا آتش برافروزد از بهر منفعت خویش، و آن آتش برنمی افروخت و روشنائی نمی داد، دلیل کند که از علم خویش برخورداری یابد.اگر این کس پادشاه بود، عز و جاه و دولتش افزون گردد،

اگر بیند آن آتش که افروخت بِمُرد، دلیل کند که هلاک گردد.

 

جابر مغربی گوید:

اگر بیند که در بیابان آتش می افروخت که مردمان از نور آن آتش راه می یافتند، و هر کس به موضع و مقام خویش می رفتند، دلیل کند که از علم و حکمت او بهره یابند و راه راست گیرند.

اگر بیند که آن آتش فرو می رود و نور او زایل می گردد، دلیل کند که احوالش متغیر باشد و از دنیا رحلت کند و اگر بیند که آن آتش در بیابان افروخت، نه به راه راست، دلیل که علم او مردمان را به راه ضلالت برد.

اگر بیند که آتشی در موضعی برافروخت، تا آن موضع را بسوزد، و آتش آن را بسوخت و از بازرگانان بود، دلیل که خرید و فروخت به نفاق کند و مالش حرام بود.

اگر بیند که از خانه همسایه آتش همی برد، دلیل کند که مالی حرام بدو رسد.

آتش

حضرت دانیال گوید:

اگر کسی آتش بی دود در خواب بیند دلیل که به پادشاهی نزدیک شود و کار بسته او گشاده شود.

اگر بیند که کسی وی را در آتش افکند و وی را سوخت دلیل کند که پادشاه بر وی ستم کند، لیکن زود خلاصی یابد و بشارت و نیکوئی یابد.

اگر بیند که آتش وی را نسوخت، دلیل کند که روی به کراهت، سفری کد

اگر آتش را با تف و سوز بیند، دلیل کند که از علت تب، بیمار گردد

اگر بیند که آتش اندام وی را بسوخت، دلیل کند که به قدر آن سختگی وی را رنج و مضرت رسد،

اگر بیند که آتش در خانه وی افتاد و همه اندام وی را بسوخت و زبانه همی زد و از او سهم و ترس در دل او نیامده، دلیل کند که محنت و مصیبت بدو رسد و سبب بیماری و ضعف بود، چون سرما و طاعون و آبله و سرخچه و آن چه بدین ماند،

اگر بیند که از آن آتش فرا گرفت، دلیل کند که به قدر آن، از مال حرام به وی رسد

اگر بیند که آتش را دود بود، دلیل کند که به قدر آن مال حرام، وی را به رنج و تیمار حاصل گردد یا جنگ و خصومت

اگر بیند که از آتش، گرمی و تیس به او رسید دلیل که کسی وی را در روز غیبت کند

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که شعله آتش به مردمان همی انداخت، دلیل کند که در میان مردم، عداوت و دشمنی افکند

اگر بازرگانی بیند که آتش در دکان و کالای او افتاد، دلیل کند که کالائی که دارد بر باد دهد، یا آن چه به دُر می ارزد، به سه درم فروشد و بر کسی شفقت نبرد،

اگر بیند که آتش در خانه کسی افتاده، دلیل که آن کس در جنگ و فتنه و جور سلطان افتد.

اگر بیند که آتش جامه او را به سوخت، دلیل که با خویشان جنگ و خصومت کند، یا از سبب مال اندوهگین گردد.

اگر کسی آتشی عظیم در زمین بیند، دلیل کند کمه در آن موضع فتنه و جنگ افتد

اگر چیزی سوخته بیند دلیل کند که از جهت زنان وی، را با کسی خصومت کند

اگر بیند در شهری یا محلی یا در سرائی آتش افتاد، چنانکه هر چه بود همه را بسوخت و آن آتش زبانه می زد و او را سهمگین همی داد، دلیل کند که در آن موضع، جنگ و کارزار بود، یا بیماری صعب افتد.

اگر بیند که آتش برخی چیزها را بسوخت و برخی رها کرد و اورا سهمگین بداشت، دلیل بود بر جنگ و کارزار در آن موضع.

اگر زبانه و فروغ نداشت، دلیل بر بیماری صعب کند.

اگر آتش را با دود بیند دلیل کند بر ترس و بیم اندر کارها.

اگر بیند که آتش از آسمان بیفتاد، شهری یا محله یا سرائی بسوخت، دلیل کند که آن بلا و فتنه که گفته شد، بر اهل آن موضع شهر بود.

اگر بیند که آواز سهمگین داشت و زبانه همی زد و درجائی افتاد، لیکن گزند نمی کرد، دلیل بود که در میان اهل آن موضوع، گفتگوی و خصومت افتد به زبان.

اگر بیند که از زیرزمین آتش سهمگین برآمد سوی آسمان شد، دلیل بود که اهل آن موضع یا دوستان حق تعالی حرب کند به دروغ و بهتان گفتن بر وی، به قدر و قوه آن آتش که دیده بود.

اگر بیند آتشی از جائی به جائی افتاد و آن آتش هیچ گزند نمی کرد، دلیل بود که در آن منفعت یابد و اگر درویش بود توانگر گردد

 

اسماعیل بن اشعث گوید :

اگر کسی بیند که از آسمان، مانند باران آتش می بارید، دلیل بر بلا و فتنه و خونریزی بود، از جهت پادشاهان در آن موضع

اگر بیند که آتشی از آسمان بیامد و چیزهای خوردنی که از آن او بود بسوخت، دلیل کند که طاعتهای وی، نزد حق تعالی پذیرفته شود.

اگر بیند که از آسمان آتش همی آمد و کسی را نسوخت، بیم عذاب حق تعالی باشد. و باشد که از پادشاه وی را بیم بود

اگر بیند که بر سر آتشی بزرگ گرم می شد، دلیل کند که به پادشاهی بزرگ نزدیک گردد

اگر بیند که بر آتشی چیزی همی ریخت، دلیل کند که شغل دنیای وی تمام گردد.

اگر بیند که آتشی از آسمان فرود آمد و نبات زمین را بسوخت، دلیل کند که در آن دیار مرگ مفاجات بسیار بود.

اگر بیند که آتشی بزرگ، قبّه یا مناره بسوخت، دلیل کند که پادشاه آن موضع هلاک گردد.

بعضی از معبران گویند: اگر کسی بیند که آتشی از زمین برآید و فروغ می داد، دلیل کند که در آن موضع، گیج بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

اگر بیند پاره های آتش می خورد، دلیل کند که مال یتیمان خورد

اگر بیند که از دهان وی آتش بیرون می آید، دلیل کند که سخن دروغ و بهتان گوید.

اگر بیند که از هر جایی آتشهای سوزنده می گرفت، دلیل کند که از هر جائی میانجی کند، میان رعیت و مردمان پادشاه.

اگر بیند که در پهلوی او آتشی افروخته بود او را زیان نداشت، دلیل کند که بدو خیر و نیکی رسد.

اگر بیند هیزم آتش عظیم می سوخت، دلیل کند بر جنگ و فتنه در آن دیار.

اگر بیند که آتش در مردم می زد، دلیل نصرت بود او را بر دشمنان.

اگر ببیند آتشى او را سوزاند که نور نداشت ، به بیمارى سردرد دچار خواهد شد.

اگر بیند که آتش وی را بسوخت و آن آتش را نور نیست، دلیل است که کسی را از خویشان و فرزندان وی فرزندی آید، که مردمان بر وی ثنا گویند و مال و بزرگی یابد به قدر آن آتش

اگر در رزمگاه، آتش بیند، دلیل کند بر بیماریهای صعب، چون آبله و طاعون وسرسام وسکته و مرگ مفاجات.

اگر در رزمگاه، آن آتش را با دود بیند، دلیل کند که از پادشاه، او را ترس و بیم بود.

اگر آتش را در بازار بیند، دلیل کند بر بی دینی اهل بازار و آن که اهل بازار در تجارت، انصاف ندهند و در خرید، دروغ گویند.

اگر در دریای آتشی افتاده بیند، دلیل کند که در مردم آنجا، مصادره بود از پادشاه، و از اوبر رعیت ظلم رسد.

اگر در راه مجهول آتش بیند، دلیل بر بی دینی بود.

اگر آتش در جامه کسی افتاده بیند، دلیل کند که آن کس را مصیبت و ترس و بیم بود

اگر خویشتن را بر آتش ایستاده بیند، دلیل که او را رنج رسد.

 

لوک اویتنهاو می گوید :

آتش : اعلان خطر در مقابل یک دزد
شعله های آتش : مبلغ زیادی پول به دستتان خواهد رسید

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

اگر بیننده خواب ببیند که آتش را برای روشنائی افروخته یا دیگران افروخته اند و یا به سبب افروختن آتشی که افروزنده آن ناشناس می باشد اتاق یا محیط روشن شده نشانه آن است که جستجو و کنجکاوی می کنیم که به سبب این تفحص و پیگیری معنا سود می بریم و بینائی و هشیاری حاصل می کنیم. اگر بیننده خواب ببیند که با آتش افروخته شده لباسش سوخت زیانی به او می رسد و اگر دستش سوخت به یکی از اعضا بدنش آسیب می رسد. اگر در خواب دیده اید که کنار آتش نشسته اید ولی از شدت حرارت آتش چنان گرم شده اید که احتمالا می سوزید و خود را در کنار کشیدید نشان آن است که پشت سر شما بد می گویند و در زبان مردم می افتید و اینجا و آن جا از شما عیب جویی می کنند. معبران کهن متذکر شده اند که برداشتن آتش خوردن مال حرام و تصرف و غصب مال یتیم است. آتش سوزندگی دارد ولی اگر در خواب ببینیم که آتش برمی داریم و ما را نمی سوزاند توفیقی بزرگ حاصل می کنیم و به اوج موفقیت می رسیم. اگر بیننده خواب ببیند که او را در آتش افکندند و از هول و هراس بیدار شد نشان آن است که از منبع قدرتی به او ستم می شود و اگر آتش او را نسوزاند نشان آن است که با بی رغبتی به سفری می رود که از آن سفر هیچ سودی عاید او نمی شود.

 

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن آتش فتنه بود

دیدن سوختن آتش مصیبه بود

دیدن در میان آتش بینه باشد

دیدن خانه سوختن یا در آتش افتادن دلیل بر افتادن دراندک زحمتی از سلطان باشد

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

دیدن آتش در خواب اگر در آن نسوزید ، نشانة خوشبختی و سعادت است . این خواب برای دریا نوردان و مسافران کشتی و همینطور برای افرادی که در خشکی بسر میبرند ، علامت موفقیت و خوشبختی همیشگی است .

اگر در خواب دیدید خانه‏ى شما در آتش مى‏سوزد، تعبیر آن این است که همسرى مهربان و فرزندانى، بسیار خوب نصیب شما خواهد شد. مشاهده‏ى آتش روشن در خواب، علامت آن است که اتفاقات خوشایندى براى شما پیش خواهد آمد.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما آتش داخل بخاری یا اجاق را بهم میزنید : نمی دانید چطور خشمتان را کنترل کنید .

یک آتش با شعله های خوب : شادی بزرگ در پیش دارید.

دود بسیار بدون آتش : یک مصیبت در پیش است.

شما اصلا توجهی به آتش سوزی ندارید : شما را خیلی دوست دارند.

مأموران آتش نشانی آتش را خاموش میکنند : خبرهای خوش

یک آتش بدون دود :پول به فراوان به دستتان می آید

یک نفر به درون آتش می افتد : بد شانسی

بستگان شمای در آتش می سوزند : بزودی تب شدیدی می کنید .

شما شاهد خاموش شدن یک آتش هستید : ناکامی

شما در آتش هستید : موفقیت و خوشحالی

یک آتش خاکستر شده : شانس نخواهید داشت.

یک آتش بزرگ : تغییرات بسیار جدی در کارها

یک شعله کوچک : خبرهای خوش

شما در آتش می سوزید : ضرر و شکست درکار

آب بر روی آتش می ریزید : کنترل خودتان را از دست خواهید داد.

آتش از آسمان می بارد : غم واندوه

شما یک آتش روشن می کنید :مجذوب یکنفر خواهید شد .

چیزی را از میان آتش با دستتان بیرون می کشید :از موانع و مشکلات عبور می کنید.

شما یک آتش را بکلی خاموش می کنید : به شما پاداش خوبی می دهند.

آتش مصنوعی : بزودی بچه دار خواهید شد.

حریق روی زمین : یک تغییر خوشایند

حریق روی دریا : ماجراهایی که به موفقیت می رسند.

حریق در خانه دیگران : احترام و امتیاز شما بالاتر می رود .

حریق در خانه شما با شعله های روشن و واضح : یک شغل خوب

یک حریق در خانه شما با شعله های تیره : ورشکستگی مالی

حریق در خانه شما با شعله های کوچک : پول هنگفت .

آپارتمان

لوک اویتنهاو می گوید :

آپارتمان : دوستان خوب داشتن
آپارتمان زیبا : احتیاط شما را بسوی رستگاری هدایت خواهد کرد
آپارتمان کوچک : تلاشهای شما بیهوده خواهند بود
آپارتمان اجاره کردن : یک اتفاق ناخوشایند خواهد افتاد
بازدید کردن آپارتمان : تحولاتی خواهید داشت

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

در یک آپارتمان هستید : مراقب رقیب باشید

مالک یک آپارتمان هستید : مشاجره در فامیل

تنها در یک آپارتمان هستید : تنهایی و ناکامی

با شخص دیگری در آپارتمان هستید : آسایش در عشق

در یک آپارتمان خود را پنهان میکنید : به شما هدایای پرارزشی خواهند داد.

خواب آپارتمان یک شخص دیگر: دردسر و مشکل به شما نزدیک میشود.

آبیاری گلها

لوک اویتنهاو می گوید :

آبیاری گلها : سرگرمی های خوشایندی خواهید داشت

آبیاری

حضرت دانیال گوید:

آب دادن باغ و کشت، از جوی ها و رودها، دلیل کند بر مال و رستگاری از غم و اندوه

 



تعبیر خواب حرف الف

آدامس

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

آدامس : شما آدامس دارید : شخصی شما را مثل سایه دنبال میکند.

شما آدامس میجوید : به دلایل بسیاری باید از بعضی کارهایتان پشیمان باشید .

آخور

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر در خواب آخور دیدى، بدین معنى است که کوشش و سعى شما براى پیشبرد کارها بى‏نتیجه خواهد ماند.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

دیدن آخور در خواب ، علامت آن است که نتایج کارها شما را نگران و مشوش خواهد ساخت .

آخرین وداع

آنلی بیتون می‏گوید:

آخرین وداع از شخص تازه از دست رفته در خواب، به معنى غم و غصه مى‏باشد.

آجر

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

آجر عامل استحکام خانه و مسکن است و در خواب نیز عواملی که می توانند موجب تقویب مبانی حیات یا فکر باشند به شکل آجر مجسم می شوند و شکل می گیرند. داشتن آجرهای زیاد نشان آن است که به کار و شغل و زندگی خود اعم از خانوادگی و اجتماعی و شغلی دلگرم و امیدوار می شوید. داشتن آجرهایی به دو رنگ سفید و سرخ گویای آن است که در کار خویش تلون و تشتت دارید اما این تردید به پیروزی می انجامد. آجر روی هم چیدن نیکو است. اگر دیگری آجر می چیند و شما احساس می کنید که او برای شما کار می کند از جانب شخصی که تدبیر و قدرت دارد تقویت می شوید. اگر شما برای دیگری آجر حمل می کنید یا روی هم می چینید از جانب شما دیگری تقویت می شود. مشاهده آجر شکسته در خواب سستی در کار است. اگر خودتان آجرهایی را که دارید می شکنید به ویرانی کار خویش اقدام می کنید. روی هم رفته دیدن آجر در خواب بد نیست مگر این که به صورت آوار روی سر شما بریزد که در چنین حالتی بهتر است در جریان روزهای آینده از برخوردهای تند با دیگران دوری بجویید.

 

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر کسى در خواب آجر سفالى سقف را ببیند، معنى آن این است که در مسائل مالى شانس بسیار خوبى به او روى خواهد آورد.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ دیدن آجر در خواب ، دلالت بر عدم توافق در عشق و کار است .

۲ـ اگر خواب ببینید مشغول درست کردن آجر هستید ، دلالت بر آن دارد که تلاشهای شما برای جمع آوری ثروت به شکست خواهد انجامید .

آجان

دیدن پاسبان در خواب نیکو است و خداوند به قدر و منزلت بیننده خواب می افزاید. پاسبانی کردن و پاس دادن نیز نیکو است و گویای خیر و منفعت است. اگر در خواب دیدید که خودتان پاسبان شده اید و لباس پاسبانی پوشیده اید خواب شما می گوید که ناخود آگاه از چیزی و کسی بیمناک هستید و می ترسید لیکن خواب بدی نیست و نباید نگران باشید. چنانچه در خواب ببینید که پاسبانی به شما نزدیک می شود امنیت و فراغت خیال می یابید و رفع نگرانی و تشویش شما می شود. اگر دیدید که با پاسبانی همراه هستید و راه می روید و در یک مسیر سفر می کنید به سفر می روید و چنانچه پاسبان چیزی به شما داد زیان می کنید و پولی نه چندان زیاد را از دست می دهید. اگر شما به پاسبان چیزی بدهید در آینده نزدیک سودی نصیب شما می شود و بهره ای می برید. اگر در خواب با پاسبان صحبت می کردید در روزهای آینده مورد سئوال قرار می گیرید و لازم می شود که به پرسشی جواب بدهید. نه سئوال شما را خوشنود می کند و نه جواب را به رضایت می دهید و بالاخره اگر کسی را با لباس پاسبانی دیدید و او آشنای شما بود در روزهای آتی یکی از خویشاوندانتان به شما خیانت می کند و دروغ می گوید.

آثار باستانی

لیلا برایت میگوید:

اگر آثار باستانى را در خواب ببینید، بدین معنى است که تا زمان زیادى شادى و خوشحالى براى شما به دست نخواهد آمد.

آتش نشانی

آنلی بیتون می گوید:

دیدن آتش‏نشانى در خواب، به معنى این است که شما دچار دردسر بسیار بزرگى میى‏شوید.

آتشکده

محمدبن سیرین گوید:

آتشکده به خواب، جایگاه مکروه بود.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

آتشکده جایگاه مردم احمق و خالی بود. اگر بیند که در آتشکده رفت و از آنجا چیزی به وی رسید، دلیل کند که آن مقدار مذلت و خواری به وی رسد، لیکن از بدی برهد و سرانجام پشیمانی خورد.

آتشفشان

آنلی بیتون مى‏گوید:

دیدن آتشفشان در خواب ، نشانة‌آن است که با کسانی مخالفت می کنید که شهرت شما را به عنوان شهروندی درستکار و خوش برخورد ، زیر سؤال می برند .

دیدن آتشفشان در خواب، نشانه‏ى مخالفت دوستان و آشنایان با شهرت شما مى‏باشد.

آتش سوزی

آنلی بیتون می گوید:

اگر خواب ببینید جایی آتش گرفته اما در آتش سوزی کسی جان خود را از دست نداده است ، نشانة آن است که با وقوع حادثهای شادمانی و نشاط خاطر شما فراهم خواهد شد .

 



تعبیر خواب حرف الف

آراستن

آنلی بیتون می‏گوید:

اگر خواب ببینید برای جشن جایی را با گلهای رنگارنگ می آرایید ، نشانة تغییرات و فراز و نشیبهای مطلوب و خوشایند در زندگی است . اگر فردی جوان چنین خوابی ببیند ، دلالت بر تفریحات دسته جمعی و مطالعة‌پر ثمر دارد .

اگر خواب ببینید قبر یا تابوتی با گلهای سفید آراسته شده است ، نشانة آن است که از زندگی خود لذت بسیار خواهید برد و به اهداف مورد علاقة خود دست خواهید یافت .

اگر در خواب دیدى که مکانى را بسیار آراسته کرده‏اید و یا در حال آراستن آن جا هستید، نشانگر آن است که شما فراز و نشیب‏هاى مطلوب و خوشحال‏کننده‏اى در زندگى خود خواهید داشت. اما اگر فرد جوانى چنین خوابى را ببیند، دلیل بر آن دارد که یک گردش دسته جمعى و بسیار شادى را در پیش خواهد داشت.

آدم و حوا

لیلا برایت می‏گوید:

دیدن آدم و حوا در خواب، بدین معنى است که اتفاقات و پیامدهاى ناامیدکننده‏اى در زندگى شما رخ مى‏دهد.

اگر ببینید حوا با مار صحبت مى‏کند، نشانه‏ى آن است که زنان فریبکار با مکر خود به شما آسیب مى‏رسانند.

 

آنلی بیتون می‏گوید:

دیدن آدم و حوا در خواب ، نشانة آن است که واقعه ای برایتان رخ خواهد داد و شما را برای رسیدن بر موفقیت ناامید خواهد ساخت .

دیدن آب و حوا در بهشت ، در حالی که آدم پوششی از همان برگ درخت انجیر دارد و حوا عریان است و ماری رنگارنگ که گرد کمر و شکم او پیچیده تنها پوشش اوست ، نشانة آن است که خیانت و بی وفایی ، هر دو دست به دست هم می دهند تا سرنوشت شما را دگرگون سازند .

اگر خواب ببینید حوا با مار گفتگو می کند ، نشانة آن است که زنانی فریبکار با مکر خود به ثروت و شهرت شما زیان می رسانند .

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب آدم و حوا : خوشبختی

شما با آدم حرف می زنید : خواسته های شما برآورده میشود .

با حوا حرف میزنید : نا کامی در عشق و احساسات

یک زن خواب آدم را ببیند : او بچه دار خواهد شد

یک مرد خواب حوا را ببیند: او یک مهمانی فامیلی برگذار میکند

یک دختر جوان خواب آدم را ببیند : او در عشق خوشبخت خواهد شد .

یک پسر جوان خواب حوا را ببیند: شغل جدیدی پیدا می کند .

خواب ببینید که حوا هستید : پول و خوشبختی .

آدم مودب

لیلا برایت می‏گوید:

دیدن آدم مؤدب در خواب، دلالت بر این دارد که خبر غمگین‏کننده‏اى شما را آزار خواهد داد.

آدم مست

هانس کورت میگوید:

دیدن آدم مست در خواب، نشانهء این است که شما گوش یا مغزتان ایرادى دارد یا این که یک نفر باعث مزاحمت وناراحتى شما شده است.

اگر در خواب ببینید که مست هستید، اوقات خوبى خواهید داشت ولى این خوبى‏ها زودگذر مى‏باشند

اگر مردم را مست دیدى، بدانید که شما از لحاظ روحى، ناراحتى‏هایى را دارید.

آدم لاغر

آنلی بیتون میگوید:

اگر ببینید که آدم لاغرى هستید، یعنى به چیزهایى که دوست دارید مى‏رسید.

اگر در خواب دیدید که زیادتر از حد معمول لاغر هستید، بدانید که دچار مشکلات زیادى مى‏شوید.

دیدن زن لاغر در خواب، نشانه‏ى به دست آوردن موقعیت‏ها و موفقیت‏هاى تازه‏اى در عشق است.

دیدن مردى لاغر در خواب، نشانگر این است که آرزوهاى قدیمى شما عاقبت پایان خوشى براى شما نخواهد داشت.

آدمخواری

تام چت ویندرا گوید :

اگر در خواب آدمی را خورد ، تعبیرش آن باشد که آرزو دارد هوش ، استعداد و ثروت او را تصاحب کند

آدمخواری در خواب رویای ترسناکی نیست ، می توان احتمال داد دلیل چنین بر خوردی با موضوع آدمخواری به وحشیانی که فقط مغز دیگران را می خورند که از قوای فکری و ذهنی انها متمتع شوند بی ارتباط نباشد ، نا گفته نماند عمل نادانسته وحشیانه آدم خوار امروزه نیز به نوعی با انسان متمدن ارتباط می یابد یعنی انسان متمدن میل بسیاری به تصاحب صفات ممتاز و مشخصات قابل توجه رقیبان خود دارد
موضوع اصلی خواب قرار گرفتن آدمخواری ، به این تعبیر نیز می تواند باشد که میل و هیجان شدیدی برای پرخوری و جود دارد
تعبیر دیگرش میل به یکی شدن و فرو رفتن به وجود پدر و مادر است ، یعنی رسیدن به جائی که آغاز شده ایم ، یعنی راه معکوس تولد را در پیش گرفتن

آدم حقه باز

آنلی بیتون میگوید:

اگر در خواب ببینید که با آدم حقه‏بازى هم سفر مى‏باشید، معنى آن این است که شما مى‏ترسید که در راه از بقیه عقب‏تر باشید. پس به راهتان ادامه دهید، اما با کمى احتیاط و مراقب باشید نقشه‏هایتان را با دقت بیشترى عملى کنید.

آدم کشی

آنلی بیتون می‏گوید:

اگر در خواب دیدید به دست کسى کشته شده‏اید، معنى آن این است که عمرى طولانى و پر ثمر خواهید داشت.

آدم دزدی

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما را دزدیده اند : یک تغییر ناگهانی در اطراف شما روی خواهد داد.

یک دختر را دزدیده اند : عشق شما فقط به ناکامی برمیخورد.

یک پسر را دزیده اند : یک مصیبت در پیش است.

آدم دزدها را دستگیر کرده اند : پول به دست شما خواهد رسید.

آدرس

لوک اویتنهاو می گوید :

آدرس رابا صدای بلند خواندن: تغییراتی در آینده صورت خواهد گرفت
آدرس را روی پاکت نوشتن : شما خبرهای جالبی خواهید شنید
بدنبال یک آدرس رفتن : بزرگ شدن خانواده و یا جمع دوستان
به دنبال یک آدرس گشتن : اتلاف وقت

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

یک آدرس می نویسید : بدون دقت و احتیاط هیچگونه معامله یا اقدامی نکنید.

اشخاص دیگر آدرس می نویسند : کارهایی که بدشانسی بدنبال آن است .

یک آدرس مربوط به کار : شانس و شادی یک آدرس را روی یک نامه عاشقانه مینویسید:خبرهای خوش

 



تعبیر خواب حرف الف

آرشه ویلون

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب آرشه ویلون : اشخاص دیگر در روابط عشقی شما دخالت خواهندکرد .

آرزو

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما یک آرزو دارید : با یک دشمن قدیمی آشتی میکنید.

دیگران آرزو دارند : مشاجره در فامیل

دوستان شما یک آرزو دارند : تغییر مهم در میان اطرافیان شما

آرزوهای چیزهای غیر ممکن را دارید : فراوانی

چیزی را که آرزویش را دارید بدست می آورید : سرافکندگی و خجالت.

آرزوی داشتن مال دیگران را دارید : مراقب باشید که بواسطه حوادثی که رخ خواهند داد آسیب نبینید

یک زن آرزوی داشتن بچه دارد : دیگران با او مهربان نیستند

شما آرزوی داشتن پول دارید : در کارهایتان با شکست مواجه میشوید .

آرد غلات

آنلی بیتون میگوید:

اگر در خواب دیدید که مشغول خوردن آرد غلات مى‏باشید، بیانگر آن است که در زندگى، ثروت و مال و منال زیادى به دست خواهید آورید.

آرد بیز

ابراهیم کرمانی گوید:

آرد بیز به خواب، مردی بود که در میان دوستان و خویشان همی گردد.

 

محمد بن سیرین گوید:

آرد بیز به خواب زنی بود فضول، یا خادمی بود. اگر بیند که آرد بیز بزرگ نو فرا گرفت، یاکسی به وی داد، دلیل کند که زنی یاخادمی، چنانکه گفتیم، خدمتکار و دوست وی گردد

 

و بعضی از معبران گویند:

مردی مصلح که در خدمت او مقیم بود و دوست وی شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

آرد بیز درخواب بر چهار وجه بود:

اول: مردی مصلح،

دوم: زنی فضول،

سوم: خادم،

چهارم: منفعت اندک.

آرد

دلیل است بر مال و نعمت حلال که بی رنج بدو رسد.

 

حضرت دانیال گوید:

اگر بیند که آرد چون برف از هوا می آید، دلیل است که به قدر آن مال و نعمت حلال او را حاصل گردد، از آنجا که امید ندارد.

 

محمد بن سیرین گوید:

آرد جو ، به تاویل درستی دین بود،

آرد گندم، مالی بود از تجار وبسیار فایده بود،

آرد کاورس مال اندک بود که حاصل شود.

 

جابرمغربی گوید:

آرد فروش به خواب دیدن، مردی باشد که دین خویش را به دنیا آورده بود.

 

لیلا برایت میگوید:

دیدن آرد دلیل است بر مال و نعمت حلال که بى‏رنج بدو رسد.

 

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ دیدن آرد در خواب ، نشانة زندگی کردن با صرفه جویی و تنگدستی ، ولی همراه با شادمانی است .

۲ـ اگر دختری خواب ببیند به آرد آغشته شده است ، نشانة آن است که به زودی با مردی ازدواج خواهد کرد ، و زندگی زناشویی او با سختیهای زیاد سپری خواهد شد . اما تحمل سختیها برای او دلپذیر و لذتبخش خواهد بود.

۳ـ اگر خواب ببینید ، آرد خرید و فروش می کنید ، نشانة آن است که دست به معاملاتی مخاطره آمیز خواهید زد .

 

 درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

آرد میخرید : منفعت بزرگ مالی

شما آرد دارید : فراوانی

با آرد آشپزی میکنید : یک دوست را از دست میدهید.

آرد را میسوزانید: خطر درپیش است .

با آرد شیرنیی می پزید :یک زندگی خوشبخت در آینده

در قسمت آرد سازی کار می کنید : بی گدار به آب نزنید.

آرایشگر

آنلی بیتون میگوید:

اگر زنى در خواب آرایشگرى را مشاهده کند، دلیل بر آن است که از طرف خانواده مورد سرزنش و ملامت قرار خواهد گرفت.

اگر زنی خواب ببیند موهایش را در آرایشگاه رنگ می کند ، علامت آن است که دشمنان می کوشند به آبروی او خدشه وارد سازند ، اما او با احتیاط از دام آنها می گریزد .

اگر زنی خواب ببیند موهایش را آرایشگری درست می کند ، علامت آن است که با هر وسیله ای سعی می کند نظر مردم را به خواسته های خود جلب کند و به جستجوی کارهایی جزیی خواهد رفت .

 

لیلا برایت میگوید:

اگر در خوابتان آرایشگر ببینید، نشانگر این است که شما تغییرات جزئى و کوچکى در زندگى خود خواهید داشت، خصوصا در مورد خانم‏ها.

آرایشگاه

آنلی بیتون میگوید:

دیدن آرایشگاه در خواب ، علامت آن است که با دقت و تلاش خود به پیروزی دست خواهید یافت .

اگر دختری خواب آرایشگاه ببیند ، علامت آن است که بر ثروت او اندگی افزوده خواهد شد .

دیدن آرایشگر در خواب ، برای یک زن علامت آن است که از طرف خانواده به موقع سرزنش خواهد شد .

اگر زنی خواب ببیند موهایش را در آرایشگاه رنگ می کند ، علامت آن است که دشمنان می کوشند به آبروی او خدشه وارد سازند ، اما او با احتیاط از دام آنها می گریزد .

اگر زنی خواب ببیند موهایش را آرایشگری درست می کند ، علامت آن است که با هر وسیله ای سعی می کند نظر مردم را به خواسته های خود جلب کند و به جستجوی کارهایی جزیی خواهد رفت .

دیدن آرایشگاه در خواب، نشانگر آن است که اگر کمى دقت و تلاش کنید، پیروزى‏هاى بزرگى در زندگى نصیب شما خواهد شد.

 

لیلا برایت میگوید:

اگر دیدید در آرایشگاه مشغول اصلاح هستید، دلیل بر آن دارد که شما دچار خسارت و ضررى بزرگ خواهید شد.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

به آرایشگاه میروید : در حال حاضر موفق نیستید ولی در آینده به سبب کاری که میکنید به موفقیت و شهرت میرسید .

با یک دوست به آرایشگاه میروید : دوستان به شما حسد میبرند .

فقط به موهایتان مدل میدهید : به سفر خواهید رفت.

موهایتان را طلایی میکنید : از کارهایتان پشیمان خواهید شد

موهاینان را سیاه میکنید : یک راز کشف میشود .

موهاینان را حنایی میکنید : یک دوست را از دست میدهید .

موهایتان را بلوطی میکنید : موفقیت شما به تاخیر می افتد

رنگ موهایتان را از بین میبرید ( دکلره میکنید ) : درآمد بسیار خوبی خواهید داشت .

دخترتان را به آرایشگاه می برید : خبرهای خوش از راه دور

سلمانی برای شما یک کلاه گیس میسازد : یک خطر در نزدیکی شماست.

شما آرایشگر هستید : موفقیت بزرگی نصیبتان میشود.

موهایتان را بوسیله آرایشگر کوتاه می کنید :در معامله ای سودهای بزرگ نصیبتان میشود.

آرایشگر ریشتان را می تراشد : ضرر مالی.

آرایش کردن

لوک اویتنهاو می گوید :

آرایش کردن : موقعیت بسیار خوب

آرامش

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما درآرامش هستید : بدبختی در کمین است.

شمااز دیگران میخواهید که آرام باشند : بسیار خشمگین خواهید شد .

اشخاصی که در جنگ هستند آرام میکنید : با دوستانتان درآرامش خواهید بود.

بچه ها را آرام میکنید : خوشبختی

از همسایه خود می خواهید که آرام باشد :آینده شما روشن خواهد بود.

آرام

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ دیدن دریایی آرام در خواب و نشانة پایان نومیدی است .

۲ـ اگر خواب ببینید از دیدن دریایی آرام احساس آرامش می کنید ، نشانة آن است که زندگی طولانی و پر ثمری در پیش رو خواهید داشت .

 



تعبیر خواب حرف الف

آسایش و نعمت

آنلی بیتون میگوید:

اگر دیدید که به آسایش و ثروت رسیده‏اید، نشانگر آن است که شما در زندگى به کارهایى که دوست دارید و بسیار پر خطراند دست مى‏زنید و با مردى که بسیار شاد و سرزنده مى‏باشد، همنشین خواهید شد.

اگر زنى خواب ببیند که در رفاه و ثروت است، دلیل بر آن دارد که به لذت‏هاى زودگذر و بسیار ناپایدار دست مى‏یابد. ، این خواب هشداری است برای زنان تا به جستجوی عشقی حقیقی در زندگی خود باشند.

آسانسور

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر خواب ببینید با آسانسور بالا می روید ، نشانة آن است که در کسب ثروت و به دست آوردن مقام اجتماعی پیروز می شوید.اما اگر خواب ببینید با آسانسور پایین می روید ، نشانة آن است که بدبختی باعث دلسردی و نومیدی شما می کردد.

۲ـ اگر خواب ببینید برای سوار شدن به آسانسور به موقع نمی رسید ، نشانة آن است که از شکست و نومیدی با محافظه کاری می گریزید.

۳ـ اگر خواب ببینید آسانسور در طبقه ای ایستاده است و حرکت نمی کند ، نشانة آن است که حادثة خطرناکی شما را تهدید می کند.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

با آسانسور پائین می آئید : بدشانسی شما را محاصره خواهد کرد.

با آسانسور بالا میروید : موقعیت شمار بهتر می شودو پولتان بیشتر

با دیگران در آسانسور هستید : مراقب رقیب باشید

با فامیل در آسانسور هستید : سود مالی

آسانسور خراب : دردسر و گرفتاری

شما در آسانسور بین دو طبقه گرفتار شده اید : شوک

آژیر

لوک اویتنهاو می گوید :

آژیر : خطر خبرهایی خوب خواهید شنید

 

آنلی بیتون میگوید:

شنیدن آژیر خطر در خواب ، نشانة آن است که بر سر تصاحب چیزی ، با کسی کشمکش خواهید داشت و سرانجام پیروزی از آن شما خواهد شد.

اگر زنی چنین خوابی ببیند ، نشانة آن است که از همسر خود جدا خواهد شد.

 

لیلا برایت میگوید:

دیدن آژیر خطر، به معنى غم، غصه و بیچارگى مى‏باشد.

آزمایشگاه

لیلا برایت میگوید:

دیدن آزمایشگاه در خواب، علامت آن است که در زندگى، هزینه‏هاى بسیار غیرمنتظره و ناگهانى برایتان پیش خواهد آمد.

اگر دیدید که در آزمایشگاهى کار مى‏کنید بیانگر آن است که در یک موقعیت پیچیده، گرفتار مى‏شوید و احتیاج زیادى به یک هم فکر پیدا خواهید کرد.

 

آنلی بیتون میگوید:

اگر خواب ببینید در آزمایشگاهی هستید ، نشانة آن است که برای انجام کارهایی بیهوده انرژی زیادی تلف می کنید ، در صورتی که می توانید از انرژی خود به نحو مفیدتری استفاده کنید.

اگر خواب ببینید مشغول آزمایشاتی هستید تا اشیاء را به طلا مبدل کنید ، نشانة آن است که سرگرم طراحی نقشه هایی وسیع و جالب خواهید شد ، اما در راه رسیدن به اوج آرزوی خود با شکست روبرو می شوید.

اگر در خواب دیدید که در آزمایشگاهى مشغول مى‏باشید، دلیل بر آن است که شما مشغول طراحى و اجراى نقشه‏هاى وسیع و بسیار بزرگى مى‏باشید اما در زندگى به آن‏ها دست پیدا نمى‏کنید.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب آزمایشگاه : یک خطر بزرگ در پیش است

شما در یک آزمایشگاه هستید : امنیت

دیگران در آزمایشگاه کار میکنند : توجه و دقت بسیاری در کارهایتان داشته باشید.

آزمایش

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

قابلیت شما را آزمایش میکنند : اشیاء پر ارزش گمشده را پیدا می کنید.

یک دکتر روی شما آزمایش می کند : یک راز فاش خواهد شد.

وفاداری همکارتان را مورد آزمایش قرار میدهید : مراقب رقیب باشید.

دیگران از شما آزمایش میکنند : رنج و غم

آزار

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر در خواب کسی را آزار دهید ، نشانة آن است که دست به کاری ناپسند خواهید زد.

۲ـ اگر خواب ببینید کسی شما را آزار می دهد ، علامت آن است که دشمنان شما را شکست خواهند داد.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خودتان را آزار می دهید : عشق خود را بواسطه افکار پیچیده و مضطربتان از بین میبرید .

شمارا آزار می دهند : ۱- خصومت در خانواده ۲- خیانت

دیگران را آزار می دهند : شادی

حیوانات را آزار می دهند : ضرر بزرگ مالی

بستگانتان شما را آزار می دهند : ناکامی عشقی

بچه ها شما را آزار میدهند : شادی

دیگران بچه ها را آزار میدهند : خطر بزرگ

دوستان شما را آزار می دهند : دشمنان شما را شدیدا آزار خواهند داد .

یک سگ شما را آزار میدهد : درآمد خوبی خواهید داشت .

شما یک سگ را آزار میدهید : با دشمنانتان مشاجره و نزاع در پیش دارید .

آزادشدن

حضرت دانیال گوید:

اگر کسی بیند که آزاد شد، یا کسی او را آزاد کرد، دلیل کند که اگر بیمار بود، شفا یابد و اگر وام دار بود، وامش گذارده شود و اگر حج نکرده باشد، بگذارد و اگر بنده بود، آزاد شود و اگر گناهکار بود، توبه کند و اگر غمگین بود شادمان شود و از غم فرج یابد و اگر عبوس بود، خلاص یابد. و علی الجمله آزادی درخواب به غایت نیکو و پسندیده است.

آروغ

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که درخواب آروغ برمی آورد، دلیل بود که سخنی بگوید که او را از آن حرمتی بود.

اگر بیند که با آروغ طعامی بود و از گلویش بیرون آمد، دلیل کند که اجلش نزدیک بود.

 

محمد بن سیرین گوید:

اگر دید که آروغ ترش و ناخوش برآورد، دلیل کند که سخنی گوید که از ان مضرت و خطر بیند،

اگر دید که آروغ همچون دود برآورد، دلیل کند که بی هنگام سخنی گوید، که از آن او را عیب گویند و ملامت کنند و سرانجام از آن پشیمانى خورد.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

آروغ یا باد گلو. اگر کسی ببیند که در خواب آروغ عفن و بد طعم و مزه می زند نشان آنست که در آینده نزدیک سخنی بی جا و نابهنگام و بدون رعایت سود و زیان خویش یا دیگران بر زبان می آورد که موجب سرافکندگی و شرمزدگی می شود. اگر کسی ببیند که آروغ زد و به جای گاز و باد از گلویش غذا بیرون آمد و در دهانش جای گرفت به هیچ وجه سعد نیست و بهتر است بیننده چنین خوابی برای چند هفته از مسافرت و خارج شدن از شهر و دیار خویش خودداری کند چرا که این حالت در خواب نشان فرا رسیدن اجل است. البته باید توجه داشت که این حالت با استفراغ فرق دارد. استفراغ در خواب همانطور که از نامش مستفاد می شود طلب فراغت کردن است و با باد گلو متفاوت است. اگر بیننده ببیند که آروغ زد و دودی از گلویش بیرون آمد گویای آن است که در آینده نزدیک سخنانش موجب ملال و ملالت می شود و در نهایت به زیان او تمام می شود و شایستگی سرزنش و شماتت می یابد.

آرواره

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن یک آرواره بد هیبت در خواب ، علامت آن است که دوستان نسبت به هم رفتار مطلوبی نخواهند داشت.

۲ـ اگر خواب ببینید در آروارة جانوری وحشی گیر افتاده اید ، نشانة آن است که دشمنان خواهند کوشید به برنامه و کار شما لطمه بزنند.

۳ـ اگر در خواب احساس کنید فک تان درد می کند ، نشانة آن است که در اثر عوض کردن آب وهوا احتمال دارد به بیماری مالاریا دچار شوید.

۴- اگر آرواره نهنگ را ببینید، نشانه‏ى آن است که شما با بستن یک قرارداد به سود و منفعت فراوانى در زندگى خواهید رسید.

آرنج

آنلی بیتون میگوید:

دیدن آرنج در خواب، بدین معنى است که شما کارهاى مهم و خوبى انجام مى‏دهید ولى در مقابل، دستمزد کمى دریافت مى‏کنید.

اگر دخترى در خواب آرنج خود را رویت کند، دلیل آن بود که با فردى ثروتمند و بسیار متشخص ازدواج خواهد کرد.

اما اگر خواب ببیند آستینی که قسمت آرنج را می پوشاند کثیف است علامت آن است که بعد از ازدواج فرصت خوبی را برای صاحب خانه شدن از دست می دهد .

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

آرنجهای قشنگی دارید : ایام خوش نزدیک می شود

آرنجتان کثیف است : به فلاکت می افتید .

آرنجتان درد میکند : مشکلات بسیار

بچه ها از درد آرنج می نالند : بسیار در کارهایتان محتاط باشید .

 



تعبیر خواب حرف الف

آسیاب کردن

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

یک دستگاه آسیاب : پول فراوان

قهوه آسیاب می کنید : غم و دردسر در خانه

فلفل آسیاب می کنید : بیماری و غم

ذرت آسیاب می کنید : شانس

سنگهای رنگی آسیاب می کنید : امیدهایتان را از دست میدهید .

آسیاب بادی

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک آسیاب بادی : سودهای متعدد ولی کم ارزش

یک آسیاب بادی خیلی بزرگ : شادی و ثروت

مسیر پروانه یک آسیاب بادی عوض می شود : آدمهایی که به آنها اعتماد ندارید ا طراف شما را احاطه می کنند .

یک آسیاب بی حرکت : از طرف اشخاص ثروتمند به شما ارثی میرسد .

یک آسیاب بادی را بکار می اندازید : خبرهای ناخوشایند

پروانه آسیاب ، سنگ آسیاب را می چرخاند : باید به فکر خیلی چیزها باشید .

متاءهلها خواب آسیاب بادی ببینند : زن و شوهر به یکدیگر وفادار نیستند .

مجردها خواب آسیاب بادی ببینند : بزودی ازدواج خواهند کرد .

عشاق خواب آسیاب بادی ببینند : آنها بسیار خوشبخت خواهند شد .

آسیاب آبی

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب آسیاب آبی : خوشبختی

شما درآسیاب آبی هستید : طلبتان را وصول میکنید

یک معامله گر یا سیاستمدار خواب آسیاب آبی ببیند:کارها و معاملات وسعت پیدا میکند.

کشاورزان خواب آسیاب آبی ببینند : یک محصول پر برکت و فراوان

عشاق خواب آسیاب آبی ببینند : ازدواج آنها به خوشبختی می انجامد .

متاء هلها خواب آسیاب آبی ببینند : زندگی زناشوئی خوبی در پیش دارند .

ثروتمندان خواب آسیاب آبی ببینند : ثروتشان باز هم بیشتر خواهد شد .

آسیاب

حضرت دانیال گوید:

اگر بیند که در آسیاب غله برد و آرد همی کرد، دلیل کند که از خداوند آسیاب بدو خیر و منفعت رسد. اگر بیند که آسیاب بشکست و از کار بیفتاد، دلیل کند که خداوند آسیاب هلاک گردد. اگر بیند که سنگ آسیاب بشکافت یا خللی در وی پدید آمد، دلیل که در معیشت خداوند آسیاب سستی و خللی پدید آید. اگر بیند که سنگ آسیاب را کسی بدزدید، دلیل کند که خداوند آسیاب منفعت و مضرت شود.

 

محمد بن سیرین گوید:

دیدن اسیاب به خواب جنگ و خصومت بود. اگر کسی خود را در آسیاب بیند، دلیل کند که او را با کسی جنگ و خصومت افتد، و اگر داند که آسیاب مُلک او بود، آسیاب تر بود و اگر در آسیاب غله نداشت، لیکن نگاه می کرد که آسیاب چگونه می گردد، دلیل که به سفر شود.اگر بیند که سنگ آسیاب از مس یا برنج یا از آهن بود، این جمله دلیل بر جنگ و کارزار بود. اگر بیند که سنگ آسیاب از آبگینه بود، دلیل کند که خصومتش با زنان بود. اگر بیند که در آسیاب سنگ و آهن به جای غله آرد می کرد، دلیل کند که او را با کسی جنگ و خصومت سخت افتد. اگر بیند که آسیاب را به دست می گردانید، دلیل کند ه او را انبازی سخت دل بود و به واسطه او کارش به نظام باشد.

 

حضرت امام جعفرصادق فرماید:

آسیاب درخواب دیدن بر پنج وجه بود:

اول: پادشاه،

دوم: رئیس،

سوم: توانگری،

چهارم: مرد دلیر،

پنجم: خوانسالار پادشاه. دیدن به جایگاه آسیاب جای رئیس بزرگ بود.

اگر بیند که آسیاب را همی خراب می کرد، دلیل که اندر آن چیزی که به آسیاب منسوب است خراب گردد.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

دیدن آسیاب در خواب جنگ و خصومت است. اگر کسی خویشتن را در آسیاب ببیند نشان آن است که کسی او را به جنگ و ستیز بر می انگیزد یا با او از در دشمنی وارد می شود. اگر بیننده خواب ببیند که چرخ آسیاب از شیشه و زجاج و آبگینه و بلور است بین او و زنی اختلاف می افتد. اگر از لای سنگ آسیاب چیزی بردارد در آینده ای نزدیک ریسک می کند و لی در نتیجه سودمند می شود. شنیدن صدای چرخش سنگ آسیاب در خواب خوب است و غالب معبران به شهرت و نام آوری تعبیر کرده اند. سفید شدن در آسیاب سر زبان مردم افتادن است. گندم به آسیاب بردن بهتر است از آرد بیرون آوردن. در صورت اول تامین می یابید و در صورت دوم معاشی بدون پشتوانه محکم خواهید داشت.

 

لیلا برایت می‏گوید:

دیدن آسیاب نشانه‏ى این است که شما جهت کسب مجدد اعتماد به نفس خود سعى و کوشش زیادى مى‏کنید. شنیدن صداى آسیاب در خواب، علامت آن است که شما کار بسیار مفیدى را انجام مى‏دهید. اگر دیدید که غلات را آسیاب مى‏کنید، بدانید دارایى شما بسیار افزایش پیدا مى‏کند. دیدن آسیاب بادى در خواب، علامت آن است که شما در زندگى روابط بسیار پیچیده و خطرناکى دارید.

 

هانس کورت میگوید:

اگر دیدید که آسیاب بى‏آب مانده است، نشانگر آن است که سهام شما به یک باره دچار نزول زیادى خواهد شد. دیدن آسیاب بادى در خواب، نشانه‏ى آن است که به یک باره گرفتارى و اندوه در زندگى شما را در بر خواهد گرفت.

 

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید آب زلالی به آسیاب می ریزد ، علامت آن است که دست به کارهایی خوشایند خواهید زد.اما اگر خواب ببینید آبی که به آسیاب می ریزد گل آلود است ، علامت آن است که زیانهایی خواهید دید و در هنگامی که انتظار لذت و خوشی دارید ، نگرانیها و مشکلات در برابرتان قد علم می کنند.

۲ـ اگر خواب ببینید آسیاب،بی آب مانده است ، نشانة آن است که ارزش سهام شما کاهش خواهد یافت.

آسیا

لوک اویتنهاو می گوید :

آسیا : سفر

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

آسیا: بزودی پول درو می کنید .

آسیا را روی نقشه مشاهده می کنید : پیشرفت در موقعیت اجتماعی

به تنهایی سفری در آسیا می کنید : با یک دوست جدید آشنا می شوید .

به اتفاق اشخاص دیگربه آسیا سفر می کنید : رنج بسیار سختی را متحمل میشوید .

از آسیا بر می گردید : یک ماجرای عشقی در انتظار شماست .

شما را از آسیا بیرون کرده اند : متوقف شدن فعالیتهای اجتماعی و حرفه ای

شما به آسیا تبعید شده اید : ناکامی در امور احساسی

آسمان

حضرت دانیال گوید:

اگر کسی خویش را در آسمان اول دید، دلیل کند که اجل وی نزدیک بود.

اگر خود را بر آسمان دوم بیند، دلیل که علم و دانش حاصل کند.

اگر بر آسمان سوم دید، دلیل کند که عز و اقبال این جهانی یابد.

اگر بر آسمان چهارم دید، دلیل کند که پادشاه را دوست و اقرب گردد.

اگر بر آسمان پنجم بیند، دلیل کند بر هیبت و ترس و بیم.

اگر بر آسمان ششم دید، دلیل کند که بخت و دولت و نیکوئی یابد.

اگر بیند که بر آسمان نخستین بَرْ شُد، ولیکن در را بسته دید، دلیل کند که کارهای وی به سبب مردی بزرگ بسته شود.

اگر بیند در آسمان نتوانست نگاه کردن، و سر را فرو افکنده بود، دلیل کند که از دیدار مردی بزرگ جدا شود،

اگر دید که فرشتگان از آسمان فرود آمدند و بر وی بگذشتند، دلیل که درهای علم و حکمت بر وی گشاده شود.

 

محمد بن سیرین گوید:

اگر کسی خود را بر آسمان بیند، دلیل که او را سفری پیدا شود و در آن سفر او را مرتبت دنیا و عز حاصل شود. اگر بیند که در پهنای آسمان می پرد، سفری بود با نعمت و برکت. و اگر بیند که همچنان راست می پرید، تا به آسمان رسید، دلیل کند که مضرت و رنج بیند و اگر دید که به آسمان رفت، بدان نیت که به زمین باز نیاید، دلیل کند که بزرگی و پادشاهی یابد و کاری بزرگ طلب کند و بیابد. اگر بیند که از آسمان بانگ و ندا می شنود، دلیل کند بر خیر و سلامت. اگر بیند که مرغی از آسمان با وی سخن می گفت، دلیل بود که شادمان گردد.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که او در آسمان بنیادی است، چنانکه مردمان را در زمین بنیاد بود، دلیل که اجلش نزدیک بود. اگر دید که بنیاد وی چون بنیاد دنیا از خشت و گل و گچ و آجر بود، دلیل بود که خداوند خواب در دنیا مغرور شود. اگر دید که از آسمان انگبین می بارید، دلیل که مردمان را خیر و نعمت و غنیمت بود. اگر دید که از آسمان ریگ یا خاک می بارید، اگر اندک بارید دلیل کند که نیک بود و اگر بسیار، دلیل آن بد بود. اگر دید که از آسمان کژدم یا مار و یا سنگ می بارید، دلیل بود بر عذاب خدای عزو جل اند آن دیار، اگر دید کهم خود را از اسمان فرو آویخت، دلیل کند که کار او بلند گردد.

 

جابر مغربی گوید:

اگر دید که بر بالای هفتم آسمان رفت، به جائی که و هم آنجا نگنجد و فرو نیاید، دلیل کند که اجل او نزدیک آمده بود و خاتمه کردارش پسندیده بود. اگر خداوند خواب مستور بود و مصلح، و بیند که در آنجا فرود آمد، دلیل که در راه دین زاهد گردد. اگر خداوند خواب مصلح و مستور نباشد، دلیل بود که توبه کند یا هلاک گردد. اگر بیند که از آسمان بر زمین آمد، دلیل کند که از رنج و بیماری به سرحد هلاک رسد و بعد از آن شفا یابد. اگر بیند که در میان آسمان و زمین بنیادی بود چون قبه با کوشکی که نه از سنگ و آجر بود، دلیل بود که خداوند خواب در ا مل و عمل مغرور گشته بود. اگر بیند که درهای آسمان گشاده شدند، دلیل کند که دعا در آن سال مستجاب شود و باران بسیار بارد و آب ها فراوان بود. اگر بیند که در آسمان دری از بهر وی یا از بهر مردم آن دیار گشاده کردند، دلیل کند که بر خیر و نعمت مردمان آن دیار، خاصه که با گشادن در اثر خیر ظاهر شود. اگر بیند که آسمان بیفتاد، دلیل است که ایزد تعالی با وی به خشم بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

اگر بیند که آسمان به گونه سبز بود، دلیل بود که در آن دیار خیر و صلاح و ایمنی بود.

اگر بیند که به گونه سفید بود، دلیل که در آن موضع، رنج و بیماری بود.

اگر بیند که آسمان سرخ بود، دلیل بود که در آن دیار جنگ و خون ریختن است.

اگر بیند که آسمان سیاه بود، دلیل که در آن دیار بلا و فتنه عظیم بود.

اگر بیند که آسمان روشن تر از آن بود که بود، دلیل کند که او حق تعالی روشنایی تمام در دین حاصل گرداند.

اگر بیند که برابر او در آسمان گشاده شد، دلیل است در خیر و روزی بر او گشاده شود و عالم و حکیم شود و از وی روزی بسیار به مردم رسد

اگر بیند که در آسمان علامت های سرخ بود، دلیل کند که پارسان آن موضع را علامت و نصرت بود.

اگر بیند که آسمان را همی پرستید، دلیل کند که بی دین و گمراه گردد

 

اسماعیل بن اشعث گوید:

اگر کسی بیند که از آسمان سنگ چون باران می آید، دلیل کند بلای سختی و عذاب به اهل آن موضع رسد. اگر بیند که از آسمان گندم و جو می بارید، دلیل کند که اندر آن دیار نعمتهای الوان بی قیاس بود و خلق را ایمنی و کسب و معیشت بود.

 

لوک اویتنهاو می گوید :

روشن : شادمانی و خوشبختی
ابری : غم و غصه
سرخ رنگ : شادمانی زیاد
ستاره باران : ارثی بزرگ
تیره : خطر

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

دیدن آسمان صاف و روشن خوب است اما رفتن به آسمان خوب نیست. این که می گویم رفتن به آسمان خوب نیست منظور رفتن تا بینهایت بدون توقف است که معبران این حالت را به مرگ تعبیر کرده اند اگر کسی در خواب ببیند که به آسمان می رود ولی درهای آسمان به روی او بسته شده است نشانه آن است که در امور شغلی با مشکلات رو به رو می گردد و دستی ناشناخته پیش پای او سنگ می افکند. اگر کسی ببیند که از آسمان به زمین افتاد ولی آسیبی ندید بیمار و رنجور می شود لیکن سلامت خود را باز می یابد. رنگ آسمان اگر سبز باشد خیر و برکت است و چنان چه سرخ باشد خون و جنگ است و فسا و فتنه، آسمان سفید بیماری است. چنان چه در خواب دیدید که مرغی از آسمان فرود آمد و بر بام خانه شما نشست به نعمت و رفاه می رسید و چنان چه مرغ پرید و رفت خبری به شما می رسد که دل خوش کننده است.

 

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن از آسمان به زیر آمدن معزولی بود

دیدن آسمان قوت وظفر باشد

 

لیلا برایت میگوید:

دیدن آسمان، تسکین خاطرى است در برابر غم‏هاى زندگى. اگر در خواب آسمان آبى را دیدید، یعنى اوقات بسیار خوبى پیش روى شما است. دیدن آسمان قرمز در خواب، دلالت بر اختلافات گوناگون در خانواده و جامعه مى‏باشد. اگر آسمان ابرى باشد، شما آدم بسیار بى‏ثبات و ضعیفى مى‏باشید.

 

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن آسمانی صاف در خواب ، نشانة کسب افتخارات برجسته است و همچنین همنشین شدن با جمعی از روشنفکران.

۲ـ اگر خواب ببینید با شگفتی به چهره ها و حیواناتی عجیب در آسمان نگاه می کنید ، نشانة آن است که بزرگترین مشکلات و دردهای شما ناشی از حسادت خواهد بود ، حسادتی که وفاداری شما را در عشق نیز به نابودی خواهد کشاند.

۳ـ دیدن آسمانی سرخ در خواب ، نشانة نارضایتی عموم مردم است که احتمالاً به شورشی مبدل خواهد شد.

۴ـ اگر خواب ببینید به آسمان صعود می کنید ، نشانة آن است که با کوشش مداوم به هدفی دست می یابید که چندان شما را خرسند و راضی نمی کند.

۵ـ اگر فردی جوان در خواب ببیند از نوری نردبان مانند به سمت آسمان بالا می رود ، نشانة آن است که از مقامی والا ارتقاع می یابد.

۶ـ اگر در خواب خود را میان آسمان ببینید ، علامت آن است که زیانهایی متعدد خواهید کرد. اما با درک صحیح واقعیتها ، زیانها را جبران می کنید.

۷ـ دیدن آسمان پرستاره در خواب ، علامت آن است که پیش از رسیدن به آرزوی خود تلاش فراوانی خواهید کرد و درد و رنج را برای رسیدن به هدف خود تحمل خواهید کرد.

۸ـ دیدن آسمانی نورانی که فرشتگان در آن پرواز می کنند ، علامت کسب معنویات است.برای آسایش و گذراندن زندگی به دامن طبیعت پناه خواهید برد ، و اغلب به ثروت بی اعتنا خواهید بود.

۹ـ دیدن نزدیکان خود در آسمان ، علامت آن است که نزدیکان بخاطره شما دست به عملی نادرست می زنند و افراد بیگناه را به خاطر عمل خود ناراحت می کنند. بعد از دیدن این خواب معمولاً مصیبتهای بزرگی روی خواهد داد.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب آسمان که سرتاسر زمین را پوشانیده است : خوشبختی بزرگ

آسمان بی ابر : پول و شادی فراوان در آینده بسیار نزدیک

آسمان تاریک و پرابر : ناکامی

آسمان در یک شب مهتابی : پول فراوان

آسمان بدون آفتاب : از یک بیماری بهبود خواهید یافت .

آسمان بدون ستاره : خبرهای بد و ناخوشایند

به همراه کسی که دوستش دارید به آسمان نگاه میکنید : شانس و شادی

شما به آسمان می روید : خوشبختی و سعادت

آسم

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب تنگی نفس : نقشه های شما به آن زودی که می خواستید عملی نخواهد شد .

شما آسم دارید : اگر به محل دیگری نقل مکان کنید دوباره بر خواهید گشت .

شما مرض آسم می گیرید : سود مالی

دیگران آسم دارند : ناکامی پشت ناکامی

آستین

لوک اویتنهاو می گوید :

بلند : افتخار
کوتاه : ضرر
گشاد : خشم

آستری

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب پارچه آستری : شما بسیار خود پسند هستید .

آستر یک لباس را در می آورید : مراقب رقیب باشید .

آستر یک کت و شلوارمردانه را در می آورید : مشاجره و نزاع

پارچه آستری می خرید : یک ملاقات ناگهانی

آستانه

ابراهیم کرمانی گوید:

آستانه بالایین در خواب، کدخدای خانه بود، و آستانه زیرین، کدبانوی خانه. و اگر دید که آستانه بالایین دراو بیفتاد و خراب شد، دلیل کند که کدخدای خانه بمیرد، و اگر کدخدای خانه بیند که آستانه زیرین خانه بیفتاد یا بسوخت، دلیل کند که کدبانوی خانه بمیرد.

 

محمد بن سیرین گوید:

اگر بیند که آستانه زیرین یا آستانه بالایین نو و بدل گردد، دلیل کند که زن را طلاق دهد و زن دیگر بخواهد، و اگر بیند که آستانه بالایین را بکند، دلیل که خود هلاک کند و اگر دید که هر دو آستانه خویش را بکند وخراب کرد، دلیل کند که کدبانو و کدخدا هر دو هلاک گردند. محمد بن سیرین گوید: اگر بیند که آستانه خانه وی بلند گردید، دلیل کند که بر قدر آن مال و نعمت و شرف و منزلت یابد، و اگر بیند که آستانه خانه او بیفتاد، دلیل که از شرف و منزلت بیفتد ونزد مردمان خوار گردد. اگر بیند که از آستانه خانه آب صافی چون باران همی بارید، دلیل که به قدر آن مال و نعمت یابد. اگر بیند که از آستانه خانه او مار و کژدم همی افتاد، دلیل که از پادشاه یا از بزرگی او را غم و اندوه رسد.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که آستانه خانه بر وی بیفتاد و در زیر آن گرفتار گردید، دلیل کند که او را بیم و هلاک بود. اگر بیند که آستانه خانه او به رنگهای ملون و منقش بود، دلیل کند که به زینت و آرایش دنیا مشغول گردید.

 

لوک اویتنهاو می گوید :

آستانه در : شما خانه ای بنا خواهید کرد.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

اگر بیننده خواب ببیند که در آستانه خانه اش زباله و آشغال ریخته شده و آن جا کثیف است چیزی یاحادثه ای یا شخصی موجب تشویش خاطر بیننده خواب می شود. اگر بیننده خواب ببیند که از سر در خانه اش آب باران فرو می ریزد به اندازه و مقدار آن آب که می چکد نعمت و رفاه نصیب اومی شود و چنان چه آن آب کدر و گل آلود و کثیف باشد دچار غم می گردد و اگر متعفن باشد یک بیماری در انتظار او است. اگر بیننده خواب ببیند سر در خانه اش ناگهان به سر او فرو ریخت به هیچ وجه خوب نیست و احتمال هلاک در بین است و بیننده خواب باید خویشتن را از خطرهایی که در کمین او نشسته اند حفظ کند.

 



تعبیر خواب حرف الف

آغوش گرفتن

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر کسی بیند که معروفی را در آغوش گرفت، دلیل کند که اگر آن کس مستوره بود و مصلح، از وی چیز دین یابد. اگر بیند که کودکی را در آغوش گرفت، دلیل بود که خواستار محبت فرزند بود. اگر دید که شتری را در آغوش گرفت، دلیل بود که با دشمن صلح کند.

 

لوک اویتنهاو می گوید :

کسی را در آغوش کشیدن : نیکبختی در عشق

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

آغوش گرفتن اگر جنبه شیطانی داشته باشد تعبیر ندارد . گرفتن بدون جنبه شهوی قابلیت تعبیر پیدا می کند و غالبا خوب است . اگر آشنایی که محرم شما محسوب می گردد در آغوش بگیرید نشان صلح و دوستی است و صفا و نعمت در محیط خانوادگی . اگر نا آشنا و بیگانه ای را در آغوش گرفتید که از جنس مخالف باشد نفعی عایدتان می گردد . اگر یکی از آشنایان را که با شما محرم نیست در خواب در آغوش گرفتید بین شما و یک نفر برخوردی به وجود می آید که نامطلوب نیست و می تواند خیر داشته باشد . اگر در درگاه خانه شخصی را در آغوش گرفتید که نمی شناختید مسافری به خانه شما وارد می گردد و اگر در درگاه خانه ای نا آشنا و غریب که به شما تعلق ندارد و آنجا را نمی شناسید کسی را در آغوش گرفتید به سفر می روید . اگر کسی ازپشت شما را بغل کرد در روزهای آینده مورد اتهام قرار می گیرید که برای اثبات بی گناهی خود باید تلاش و تقلای زیادی بکنید . اگر کودکی را در آغوش گرفتید نیازمند محبت اطرافیان خود هستید . اگر زنی در خواب ببیند که کودک نا آشنایی را در آغوش گرفته جاری یا خواهر شوهرش از او بدگویی می کند . اگر در خواب دیدید که حیوانی را در بغل گرفته اید و نوازش می کنید با شخصی که اختلاف دارید و احتمالا بین شما خصومتی وجود دارد آشتی می کنید . در آغوش گرفتن گربه حسودی است . اگر گربه به شما تعلق داشت کسی به شما حسادت می ورزد و اگر گربه متعلق به دیگری بود شما به دیگری حسد می ورزید . در آغوش گرفتن سگ نیاز به وفاداری است و نشانه فقدان آن.

آشیانه

لوک اویتنهاو می گوید :

دیدن آن : عاشق شدن
درست کردن آن : عروسی
آشیانه خالی : ضرر؛ غیبت طولانی

 

لیلا برایت میگوید:

دیدن یک آشیانه خالى، علامت آن است که یکى از اعضاى خانواده‏ى شما محفل خانواده را ترک و شما را دچار نگرانى مى‏سازد.

اگر یک آشیانه با یک تخم یا جوجه دیدید، بیانگر آن است که باید خود را براى پایه‏ریزى یک زندگى جدید آماده کنید.

دیدن لانه حیوانات وحشى، نشانه‏ى آن است که شما در زندگى با افراد بسیار بد و سودجویى در ارتباط هستید. اگر زنی چنین خوابی ببیند ، علامت آن است که به منزلی دیگر نقل مکان خواهد کرد.

 

هانس کورت میگوید:

اگر زنى خواب آشیانه را ببیند، علامت آن است که منزل خود را تغییر خواهد داد. اگر دیدید که آشیانه‏اى خالى و پر از تخم‏هاى شکسته‏ى پرندگان است، در زندگى و آینده خود دچار ناامیدى‏هاى بسیارى مى‏شوید. اگر خواب ببینید در آشیانه ای پرندگانی نشسته اند ، نشانة آن است که به زندگی خانوادگی علاقمند خواهید شد. و فرزندانی شادمان و مطیع خواهید داشت.

 

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ دیدن آشیانة پرندگان در خواب ، نشانة آن است که به کاری سودآور علاقمند خواهید شد.

اگر زنی چنین خوابی ببیند ، علامت آن است که به منزلی دیگر نقل مکان خواهد کرد.

۲ـ دیدن آشیانة خالی در خواب ، نشانة آن است که از جدایی با دوستی غمگین خواهید شد.

۳ـ اگر خواب ببینید در آشیانه ای پرندگانی نشسته اند ، نشانة آن است که به زندگی خانوادگی علاقمند خواهید شد. و فرزندانی شادمان و مطیع خواهید داشت.

۴ـ دیدن دیدن آشیانه ای مملو از تخمهای شکستة پرندگان ، نشانةآن است که در زندگی به شکست و نومیدی دچار خواهید شد.

آشنا

آنلی بیتون میگوید:

ملاقات کردن یا صحبت با یک آشنا در یک مکان، دلیل بر آن دارد که خبرى خوب و خوشحال کننده به شما خواهد رسید.

آشفتن

لیلا برایت میگوید:

اگر در خواب ببینید که مسأله‏اى شما را آشفته کرده، بیانگر آن است که شما به هنگام بیدارى، نگرانى‏هاى کمى را در اطرافتان مشاهده خواهید کرد. اگر دیدید که کسى از صحبت‏هاى شما آشفته شده، دلیل بر آن است که شما در زندگى از سوء تفاهمات کوچک هم به راحتى نمى‏گذرید.

آشغال

لیلا برایت میگوید:

دیدن آشغال در خواب، علامت این است که زندگى شما به طور شگفت‏انگیزى، نامطلوب اداره مى‏شود.

 

آنلی بیتون میگوید:

دیدن آشغال و زباله در خواب ، نشانة ادارة نامطلوب امور زندگی است.

اگر در خواب آشغال دیدید، به موفقیت بزرگى دست پیدا مى‏کنید. اگر دیدید در آشغال به دنبال چیزى مى‏گردید ولى پیدا نمى‏کنید، دلیل آن بود که به خاطر بى‏احتیاطى و سهل‏انگارى دچار مشکل بزرگى مى‏شوید. اگر دیدید که در آشغال پولى پیدا کرده‏اید، نشانه‏ى آن است که دزدها کیف پولتان را از شما مى‏دزدند. اگر در خواب ببینید که در آشغال افتاده‏اید، نشانه‏ى آن است که در زندگى موقعیت‏هاى ناخوشایندى شما را احاطه خواهند کرد. دیدن آشغال (تفاله) در خواب، به معنى زیاد شدن اموال و دارایى شما است.

آشتی

محمدبن سیرین گوید:

اگر بیند که با کسی آشتی کرد، دلیل که عمرش دراز گردد و اگر بیند که در آشتی، کسی را به فساد دین خواند، دلیل که وی را به صلاح و خیر راه دین خواند. اگر بیند ه درخشم کسی را به صلاح دین می خواند، دلیل که وی را به فساد و راه شَرّ خواند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

آشتی در خواب، دلیل کند بر سه وجه است.

اول: بر درازی عمر،

دوم: بر قوت و نیرومندى

سوم: بر سیرت و اعتقاد پسندیده.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

ابن سیرین آشتی را در خواب طول عمر تعبیر کرده است. آشتی کردن همچنان که دربیداری خوب است در خواب نیز صورتی نیکو می تواند داشته باشد اما اگر با کسی آشتی کردید که در بیداری با او قهر هستید نشان آن است که بد او را می خواهید و کینه ای از او به دل دارید ولی اگر در خواب با کسی آشتی کردید که در بیداری قهر نبوده اید خوب است و این را می گوید که خیر و صلاح در پیش دارید و می توانید برای یکدیگر مفید و موثر واقع شوید . اگر در خواب با کسی که اصلا او را نمی شناسید آشتی کردید نشان آن است که کسی به شما نیکی می کند . امام جعفر صادق علیه السلام نیز آشتی کردن در خواب را درازی عمر می دانسته اند.

 

لیلا برایت میگوید:

آشتى کردن با کسى به معنى این است که شما رقیبى بسیار سختگیر و غیرقابل بخشش در سر راه خود دارید. اگر زنى چنین خوابى ببیند، علامت آن است که در زندگى و آینده‏ى خود، کارى او را بسیار ناامید خواهد کرد. اگر تاجرى چنین خوابى را ببیند، علامت آن است که اجناس او به قیمت بسیار بالاترى به فروش مى‏روند.

 

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ خواب آشتی کردن نشانة محیطی صمیمی و گفتگوهای دوستانه است.

اگر تاجری چنین خوابی ببیند ، نشانة آن است که اجناس او بهای بیشتر پیدا خواهد کرد و اگر جوانان خواب آشتی ببینند ، نشانة وصال و نزدیکی است.

۲ـ اگر خواب ببینید کسی بی توجه به خودخواهی شما طرح آشتی می ریزد ، نشانة آن است که در اثر بی توجهی به وظایف خود نزد دوستان شرمنده و سرافکنده اید.

۳ـ اگر زنی چنین خوابی ببیند ، دلالت بر آن دارد که در آینده از امری نومید خواهد شد.

آشپزی

لوک اویتنهاو می گوید :

آشپزی : میهمانی شاد

 

آنلی بیتون میگوید:

اگر خواب ببینید گوشت می پزید ، علامت آن است که وظیفه ای دوست داشتنی به شما واگذار خواهد شد و دوستان بزودی به دیدار شما خواهند آمد.

 

لیلا برایت می‏گوید:

دیدن آشپز در خواب، علامت داشتن اوقات خوش است. اگر دیدید که آشپزى را اخراج مى‏کنید، بیانگر آن است که دزدها اموال شما را خواهند ربود. اگر خودتان آشپز بودید، بدانید که لحظات بسیار خوب را پیش‏رو خواهید داشت.

آشپزخانه

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ دیدن آشپزخانه در خواب ، علامت آن است که حوادثی ناگهانی ، شما را غمگین خواهد ساخت.

۲ـ اگر زنی خواب ببینید آشپزخانه اش تمیز و مرتب است ، علامت آن است که اقبال به او رو خواهد کرد.

دیدن آشپزخانه در خواب، دلالت بر این دارد که بر اثر حوادث غیرمترقبه دچار غم و غصه خواهید شد.

۳- دیدن آشپزخانه در خواب دلیل بر آن است که دوست شما از راه دور برای شما سوغاتی میاورد و یا به یک مهمانی بزرگ دعوت میشوید.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک آشپزخانه : حرفهای بسیار زشتی پشت سر شما خواهند زد .

یک آشپزخانه خالی : پول

یک آشپزخانه نامرتب

یک آشپزخانه خیلی مرتب : یک دوست پیش شما می آید .

یک شعله آتش در آشپزخانه : اگر خدمتکار دارید او را عوض خواهید کرد.

یک اجاق گاز در آشپزخانه : غم بزرگ

شما در آشپزخانه غذا درست می کنید : غیبت و پرگویی

یک سر آشپز در آشپز خانه : شما را به شام دعوت خواهند کرد .

آسیب

لیلا برایت میگوید:

اگر در خواب دیدید که آسیبى شما را تهدید مى‏کند، علامت آن است که گرفتارى و خطرى در زندگى شما را تهدید مى‏کند.

اگر دیدید که در مقابل ضربه‏اى از خود محافظت مى‏کنید، دلیل بر آن است که مقام و شغلى بسیار بالا نصیب شما خواهد شد.

اگر در خواب آسیب همراه با درد باشد ولی خونی در کار نباشد خوب نیست، باید صدقه داد. ولی اگر خون آمد چیزی نیست.

 

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر خواب ببینید آسیبی به شما وارد آمده است ، دلالت بر آن دارد که گرفتاری ، شما را تهدید می کند.

۲ـ اگر خواب ببینید در مقابل ضربهای که به شما می خورد از خود دفاع می کنید ، نشانة به دست آوردن پست و مقامی بالاتر در شغل است.

آسیابان

آسیابان در خواب، کسی بود که روزیِ اهل خانه به سبب آن بود که می گردد و چیزی به دست می آورد، تا اهل آن خانه بدان تعیش کنند.

 

محمد بن سیرین گوید:

دیدن آسیابان در خواب به تاویل، مردی بود که مردم را دردست ا و روزی بود و چون آسیابان جوان بود، به تاویل نیکو باشد و اگر بیند که آسیاب به خر میگردد یا با شتر، و آردِ نیکو فرو می آید، دلیل بود که آسیابان را دولت و اقبال بود. اگر به وقت گردیدن، آسیابان بانگِ سنگِ آسیاب بشنود، کار وی قوی گردد.

 

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ دیدن آسیابان در خواب ، علامت آن است که محیط پیرامونتان امیدوارکننده خواهد شد.

۲ـ اگر زنی خواب ببیند تلاش آسیابان برای راه اندازی آسیاب با شکست مواجه می شود ، نشانة آن است که تصورات او دربارة ثروت نامزدش به یأس مبدل می گردد.

۳- آسیابان در خواب، کسى بود که روزى اهل خانه به سبب آن بود که مى‏گردد و چیزى به دست مى‏آورد، تا اهل آن خانه بدان تعیش کنند.

 

لیلا برایت میگوید:

اگر در خواب آسیابان دیدید، علامت آن است که محیط اطراف شما در زندگى بسیار امیدوار کننده خواهد بود.

 



تعبیر خواب حرف الف

آلاچیق

آنلی بیتون میگوید:

دیدن آلاچیق در خواب، بدین معنا بود که شما در عشق بسیار خوش شانس هستید.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب آلاچیق : شما دارای فرزندان بسیاری خواهید شد .

شما تنها زیر یک آلاچیق هستید : از شما تقاضای ازدواج خواهد شد .

شما با دیگران زیر آلاچیق هستید : معشوقتان به ملاقات شما می آید .

شما زیر یک آلاچیق خوشه های انگور را می چینید: زندگی زناشوئی شما خوشبخت و موفق خواهد شد.

آلات موسیقی

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ دیدن آلات موسیقی در خواب ، نشانة دست یافتن به لذت موردنظر است.

۲ـ دیدن آلات شکسته و مستعمل موسیقی در خواب ، علامت آن است که دوستانِ ناسازگار به زندگی شما آسیب خواهند رساند.

۳ـ اگر دختری خواب آلات شکسته و مستعمل موسیقی را ببیند ، نشانة آن است که نیرو و توانایی به دست خواهد آورد و زندگی را به شکل دلخواه تغییر خواهد داد.

آگهی در گذشت

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید مشغول نوشتن آگهی فوت هستید ، نشانة آن است که وظایف دشواری بر شانة شما گذاشته خواهدشد.

۲ـ اگر خواب ببینید مشغول خواندن آگهی درگذشت کسی هستید ، علامت آن است که بزودی از شنیدن خبری پریشان خواهید شد.

آگهی

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

یک آگهی می دهید : مشکلات و گرفتاری شما را تهدید می کند .

یک آگهی را می خوانید : نقشه های شما عملی میشود .

یک آگهی بسیار جالب به شما می دهند : موفقیت در فعالیتهای اجتماعی .

آکواریوم

لوک اویتنهاو می گوید :

آکواریوم : غم وغصه ، بزودی با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

 

آنلی بیتون میگوید:

دیدن آکواریوم در خواب، به معنى ناراحتى و دردسر مى‏باشد. اگر ماهى یا جانور خزنده‏اى را که در آکواریوم دیدید، معنى آن این است که شانس بسیار بزرگى به شما روى کرده است. اگر خودتان را دیدید که در آکواریوم مشغول شنا هستید، علامت آن است که خطرى بسیار خطرناک شما را تهدید می‏نماید.

آکروبات

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

یک آکروباتیست گرفتار حادثه می شود : خطر از بغل گوشتان خواهد گذشت .

نمایش آکروباتیسها را تماشا می کنید : تا ۹ روز هیچ اقدامی نکنید ، بخصوص مسافرت

شما آکروباتیست هستید : بد خواهانتان را به نابودی خواهید کشاند .

آقا

لیلا برایت می‏گوید:

اگر در خواب دیدید که یک آقاى متعهد هستید، تعبیرش آن است که باید نیش و کنایه و تحقیر اطرافیانتان را تحمل کرده و دم نزنید. اگر ببینید که کارفرما هستید، بیانگر آن است که درآمد کارى شما در سطح بسیار بالا و خوبى قرار خواهد گرفت.

آفریقا

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب افریقا : منفعت مالی

افریقا را روی نقشه مشاهده می کنید : دارایی شما ازیاد پیدا می کند.

به تنهایی به افریقا سفر می کنید : دوستان جدید پیدا می کنید

با دیگران به افریقا سفر می کنید : مرتکب کارهای بی دلیل و قابل سرزنش خواهیدشد .

رفتن به افریقا : شادی بزرگ

از افریقا بر می گردید : مصیبت بزرگی در انتظارشماست .

شما به افریقا تبعید شده اید : شانس و خوشبختی.

آفتابه

محمدبن سیرین گوید:

آفتابه در خواب، زن خادمه بود، یا کنیزک، که چراغ خانه بدو تسلیم کنند. بعضی از معبران گفته اند: آفتابه خادمه قومی بود، که آن قوم به طاعت او گردند و از معصیت پرهیز کنند. اگر بیند که آفتابه نو داشت، یا کسی بدو داد، دلیل کند که وی خادمه یا کنیزکی حاصل شود. اگر بیند ک آفتابه بشکست، دلیل بود که خادمه یا کنیزک بیمار گردد و یا بمیرد. اگر بیند که آفتابه او ضایع گردد، دلیل که خادمه یاکنیزک وی بگرزید، یا از او جدا شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

آفتابه در خواب بر نه وجه بود.

اول: زن،

دوم: خادم،

سوم: کنیزک،

چهارم: قوام، استواری و پایداری

پنجم: تن. بدن اندام،

ششم: عمر زیاد،

هفتم: مال و نعمت،

هشتم: خیر و برکت،

نهم. راحت زنان.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

در قدیم که برده داری مرسوم بود و افراد متمکن کنیز و غلام نگهداری می کردند آفتابه به کنیز و غلام و بیشتر به کنیزک تعبیر می شد و لی اکنون که برده داری مرسوم نیست می توان آفتابه را به خدمتکار خانه نسبت داد که این نیز تاویلی پسندیده نیست. معبران گذشته نوشته اند اگر کسی در خواب ببیند که آفتابه ای نو و تازه در خانه دارد کنیزکی به او هدیه می شود یا از بازار می خرد و چنانچه مشاهده کرد آفتابه اش شکسته است خدمتکار و کنیزش بیمار می شود. آفتابه وسیله ای است برای انتقال آب از حوض یا آبگیر به نقطه ای دورتر از محل استقرار آب پس هر نوع وسیله ای که بتواند جوابگوی این نیاز باشد یاری دهنده و کمک رساننده است. چه خادم خانه باشد چه بانوی خانه و چه فرزند بیننده خواب. با این تعریف چنانچه آفتابه ای در خواب دیدیم با مراجعه به موقعیتی که در محیط خانواده داریم می توانیم قیاس کنیم که به چه کسی برمی گردد.

آفتاب گردان

محمد بن سیرین گوید:

توضیح در باب اینکه گل مورد نظر این سیرین آفتابگردان باشد چندان مطمئن نیستیم اما دلیل اینکه همیشه گلها و میوه های زرد را به بیماری تعبیر کرده است ، احتمال میدهیم این مورد نیز که به ، اردکون ، آمده است ، همان گل آفتابگردان باشد که به همان تعبیر در موقع خواب دیدن رنج و بیماری است.

 

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ دیدن دستة گل آفتاب گردان در خواب ، نشانة اندوه است.

۲ـ اگر خواب ببینید در مزرعه ای از گلهای آفتابگردان راه می روید و آفتاب می تابد و پرندگان آواز می خوانند ، نشانة آن است که شادمانی و سلامت دست در دست هم می دهند تا شما را سعادتمند کنند.

۳ـ اگر گلهای آفتاب گردان را در فصلی ببینید که این گلها در آن فصل رشد نمی کنند ، علامت آن است که شر و بدی گریبان شما را می گیرد.

 



تعبیر خواب حرف الف

آمریکای شمالی

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما خود را درآمریکای شمالی می بینید : در یک فاجعه گرفتار خواهید شد.

شما به امریکای شمالی میروید : نتیجه های ناچیز درکارها

امریکای شمالی را ترک می کنید : در موقعیت اجتماعی شما حوادثی رخ خواهد داد.

شما را به آمریکا شمالی تبعید می کنند : پیشرفت .

آمریکا

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب سرزمین امریکا : افراد بسیاری بدخواه شما هستند.

شما امریکایی هستید : در دوران پیری خوشبخت خواهید بود .

امریکا را روی نقشه می بینید : شادی بزرگ

شما در امریکا هستید : بواسطه سعی و کوشش بسیار خوشبخت خواهید بود .

به تنهایی سفری به امریکا می کنید : بزودی ازدواج خواهید کرد.

با دیگران به امریکا سفر می کنید : ثروت و خوشبختی

از امریکا به خارج سفر می کنید : ماجراها از شما دور میشود .

شما را از امریکا بیرون می کنند :کارهایتان را از روی بی فکری انجام می دهید .

شما را به امریکا تبعید می کنند : شما را به ناحق متهم می کنند .

آمرزیده

آنلی بیتون میگوید:

اگر شخصى خواب ببیند آمرزیده شده است، بیانگر این است که انعام خوبى دریافت خواهد کرد.

آمپول

مولف گوید :

آمپول زدن ورفتن جهت زدن آمپول ترس و بیم از خطرات پیش رو

اگر آمپول زده و برمی گشت مفارقت یافتن از ترس وبیم

چنین ترسی و بیمی در مقیاس خفیف می باشد.

آمبولانس

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

یک آمبولانس در حال حمل مریض : تمام خواسته هایتان برآورده خواهند شد.

یک آمبولانس خالی : یک دوست را از دست میدهید.

آماس

محمد بن سیرین گوید:

دیدن آماس درخواب، مال بود. اگر بیند که بر تن او آماس پدید آمده بود، دلیل کند که به قدر آن او را مالی حاصل گردد، خاصه چون که در آن آماس ریم بیند، که بسیار بود

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که بر تن او آماس بود، چنانکه او را رنج نماید، دلیل که به قدر آن مال حلال یابد. اگر آماس چنان نباشد که بدو رنج نماید، دلیل بر مال حرام کند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن آماس بر تن، پنج وجه بود.

اول: مالش زیاد گردد.

دوم: زنی با منفعت خواهد.

سوم: پسری برایش خواهد آمد.

چهارم: حاجتش روا گردد.

پنجم: ایمن گردد از غمها.

اگر همه تن خود راآماس بیند، دلیل که این پنج چیز که یاد کردیم او را حاصل گردد.

آله

حضرت دانیال گوید:

آله در خواب، پادشاهی با هیبت و ستمگر چنانکه همه کس از او بترسد. اگر بیند آله را فراگرفت یا شخصی بدو داد و آن آله فرمانبر و مطیع او بود، دلیل کهم در نزد پادشاه، خاص و مقرب شود. اگر دید آله او را برگرفت و بر هوا برد، دلیل که به فرمان پادشاه سفری نماید و در آن بزرگی و ناموری یابد.

 

محمد بن سیرین گوید:

اگر دید آله به کوچه فرود آمد، دلیل که پادشاه در آن کوچه فرود آید. اگر بیند مردم آن کوچه آله را بکشتند، آن از مملک معزول شود یا هلاک گردد. اگر بیند آله وی را بگرفت دلیل که در پناه پادشاه شود. اگر بیند آله از دهان، چیزی در آورد و بدو داد دلیلکه بقدر ان چیز، از پادشاه عطا یابد. اگر بیند آله از دست او بپرید، رشته یا چیز دیگر در دست او بماند، دلیل که پادشاه بر وی خشم گیرد و او از خود دور گرداند و چیزی از مال او بستاند.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که از آله شکار همی گرفت دلیل که مال و خزانه پادشاه در تصرف او درآید. اگر بیند آله وی را به منقار یا به چنگال برد، دلیل که او را از پادشاه زحمت و بلا رسد و مالش بستاند. اگر بیند با آله جنگ و نبرد همی کرد، دلیل که او را با پادشاه جنگ و خصومت بود. اگر بیند آله بخورد یا پر او را بکند، دلیل که بقدر آن از پادشاه مال و نعمت یابد. اگر بیند که آله بر سر و روی وی نشسته بود، دلیل که وی را پسری اید و پادشاه شود.

آلومینیم

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ دیدن آلومینیم در خواب ، دلالت بر آن دارد که به همین زندگی خود قناعت می کنید.

۲ـ اگر زنی در خواب زیور آلات و یا ظروف آلومینیمی کدر ببیند ، نشانة آن است که زیانی خواهد دید و اندوهی غیر قابل پیشبینی بر او چنگ خواهد انداخت.

آلو

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن آلو ومیوه هائی دیگر تعلق به خوشدلی دارد

 

محمد بن سیرین گوید:

اگر در خواب آلوسرخ و سیاه را به وقت خود بیند، دلیل بر مال و خواسته بود و آلوی زرد، دلیل بیماری است. اگر بیند که آلوی زرد یا سرخ و سیاه که به طعم شرین بود فراگرفت، یا کسی بدو داد و بخورد، دلیل که به قدر آن مال و خواسته بیابد. اگر بیند آلوی زرد خورد و وقت آن نبود، دلیل بر غم و اندوه و مصیبت و خصومت بود اگر به طعم ترش بهتر بود.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

آلو دیدن در خواب اگر سرخ و سیاه باشد مال و ثروت و پول است تعداد آن به مقدار پولی که به دست می آورید مربوط می شود چه اگر ببینید که مثلا یک وانت پر از آلو دارید پولی هنگفت به دست می آورید اما آلوی زرد در خواب خوب نیست چون نشانی از بیماری و رنجوری استخوردن آلو اگر در فصل آن باشد و به دهان خوش طعم و شیرین بیاید نیکو است و این را می گوید که شادکام می شوید و توفیق حاصل می کنید . چنانچه درفصل نباشد و به دهان بد طعم بیاید غم و اندوه است و خبر از گرفتاری می دهد . آلوی ترش عشق است و نوعی برخورد عاطفی حاد .

 

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ دیدن آلوهای نارس و کال در خواب ، نشانة عدم آسودگی خود و نزدیکان است.

۲ـ دیدن آلوهای رسیده در خواب ، علامت به دست آوردن موقعیتهایی شادی بخش است که مدتی کوتاه از آن بهره خواهید برد.

۳ـ خوردن آلو در خواب ، نشانة آن است که با دیگران تفریحات زودگذری را تجربه خواهید کرد.

۴ـ چیدن آلو در خواب ، نشانة رسیدن به آرزوهایی است که با ثبات و همیشگی نیست.

۵ـ اگر خواب ببینید از روی زمین آلو جمع می کنید ، علامت آن است که ناچار خواهید پذیرفت آرزوهایتان برآورده نخواهد شد و زندگی انسان تنها راحتی و آسودگی نیست بلکه سختی و اندوه نیز جایی ویژه در زندگی انسانها دارد.

آلبوم عکس

اچ میلر میگوید:

دیدن آلبوم عکس در خواب، بیانگر این است که شما بسیار خوشبخت خواهید شد و دوستان بسیار صمیمى پیدا خواهید کرد.

اگر زن جوانى در خواب مشغول تماشاى آلبوم عکس باشد، نشانه‏ى آن است که به زودى همسر و همدمى را که دلخواه او است به دست مى‏آورد. آمرزش

 

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ دیدن آلبوم عکس در خواب ، نشانة خوشبختی و یافتن دوستانی صمیمی است.

۲ـ اگر زنی جوان خواب ببیند ، مشغول تماشای عکسهای آلبوم است ، نشانة آن است که به زودی همسری دلخواه خواهد یافت.

 



تعبیر خواب حرف الف

آویشن

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب آویشن : بزودی پولدار خواهید شد .

شما با آویشن برای غذا سس درست می کنید : خوشبختی در عشق

آویشن می خرید : امکانات مالیتان زیاد می شود.

آویزان کردن

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

چیزی را آویزان می کنید : بیماری

لباسها را آویزان می کنید : بیشتر خودتان را کنترل کنید .

لباسهای بچه ها را آویزان می کنید : مراقب رقیب باشید.

لباسهای میهمانها را آویزان می کنید : تغییراتی در اطراف شما رخ خواهد داد.

آویختن

محمد بن سیرین گوید:

اگر کسی بیند که پادشاه فرمود تا او را بیاویزد، دلیل که از پادشاه حشمت و جاه و بزرگی یابد، لیکن دلیل که دینش خلل افتد. اگر بیند که هنگام آویختن، مردمان نظر در وی می کردند، دلیل که بر عدد آن قوم مهتری و فرمانروائی یابد. اگر بیند که گروهی جمع شده اند و وی را بیاویختند، دلیل که بر آن قوم مهتر و فرمانروا گردد. اگر بیند که پیری مجهول وی را بیاویخت و مردمان به نظاره او همی بودند دلیل که بر خلق جهان فرمانروا شود، چون بیند که خویشان به نظاره او همی بودند. اگر بیند که خویشتن را بیاویخت و هیچ کس در وی نظاره نکرد، بلکه خود را آویخته همه دید، دلیل کند که خواهد بر خویشان خود مهتری کند، ولیکن کسی مطیع او نگردد.

 

جابر مغربی گوید:

چون وی را آویخته بودند و ریسمان ببرند و بیفتاد، دلیل که از جاه و بزرگی و حرمت بیفتد.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

آویختن اینجا به معنی آویخته شدن آمده نه با میل و رغبت و اراده، چنگ زدن به جائی آویزان شدن. منظور اینجا از آویختن به دار آویخته شدن است که چون در خواب نامه های سنتی تحت این عنوان ذکر شده. با این تعربف اگر کسی ببیند که در خواب او را به حکم قانون و به دست مجریان قانون به دار آویخته اند از طریق همان قانون به حشمت و جاه و مقام می رسد و چند سر و گردن از اقران خویش بالاتر می رود. اگر کسی در خواب ببیند که او را به دام آویخته اند و مردم ازدحام کرده اند و به او نگاه می کنند به هیچ وجه بد نیست و بر عکس بسیار نیکو است چون بیننده خواب به شمارش آن ها که پای دار جمع شده اند ستایشگر و آفرین گو خواهد داشت و بر کسانی که تعدادشان کم نیست برتری می یابد. روی هم رفته به دار آویخته شدن بالا رفتن است و برتری یافتن است ولی در یک مورد بد هست و آن این که بیننده خواب ببیند طناب پاره شده و از اوج به پائین افتاده. این در بیداری برای مرد به دار آویخته شده بد نیست اما در خواب نشان آن است که از مقامی ساقط می گردد و احترامش از بین می رود.

آواز

محمد بن سیرین گوید:

آواز مرد درخواب، چون بلند بود، دلیل کند که در میان مردم بزرگی یابد. اگر کسی بیند که آوازش بلند گشته بود، دلیل کند بر قدر بلندی آواز، نامش بلند گردد. اگر بیند که آوازش ضعیف گشته، دلیل که بانگ و نامش ضعیف شود، چنانکه کس یاد او نکند.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

بلندی آواز مردمان را دلیل بر شرف و بلندی نام کند، اما بلندی آواز زنان در خواب، نیکو نباشد و به خلاف آواز مردمان بود بسیاری.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

در اینجا منظور از آوار صدا و بانگ انسان است به هنگام سخن گفتن. اگر مردی در خواب ببیند که صدا و آوازش بلند شده به طوری که تا دور دست ها می رود و مردم از شنیدن آواز خوششان می آید نشان خرمی است و گویای شهرت و آوازه و این که در میان مردم بزرگی کسب می کند. ابن سیرین از کرمانی نقل می کند که به طور کلی داشتن صدا در خواب برای مردان نیکو است وگویای نام و آوازه و شهرت و شرف است ولی برای زنان نیکو نیست. صدای آشنا دوستی و محبت است و صدای نا آشنا و آواز کسی که دیده نمی شود و در خواب خود او را نمی بینیم خبری است که از یک مسافر دور رفته به شما می رسد و چنان چه مسافری ندارید کسی خبری به شما می دهد که این خبر می تواند خوش باشد.

 

لوک اویتنهاو می گوید :

ترانه : شما بشاشیت خود را تا به هنگام پیری حفظ خواهید کرد

آواز خواندن : شادمانی

شنیدن آواز : عروسی

آوای پرنده : جشن و سرور در محیطی سر باز ، عشق خالصانه

همراه شدن با عده ای که ترانه سر داده اند : شادمانی ، بی غمی

شعر خوانی : مشکلات

 

لیلا برایت می‏گوید:

اگر در خواب آواز شادى شنیدید، بدانید که در آینده خبرهاى بسیار خوبى دریافت خواهید کرد. شنیدن آواز غمگین در خواب نیز براى شما خبرهاى بدى را به همراه خواهد داشت. اگر دیدید که در جمعى در حال آواز خواندن دسته جمعى مى‏باشید، علامت آن است که داراى دوستان بسیار خوب و وفادارى مى‏باشید.

اگر دیدید که در حال خواندن آواز شاد هستید، نشانه‏ى آن است که اتفاقات بسیار خوشحال‏کننده‏اى در حال رخ دادن است. اگر در خواب دیدید که با شخص دیگرى در حال خواندن هستید، علامت آن است که با یک فرد بسیار خوب و متشخص دوست خواهید شد.

 

آنلی بیتون میگوید:

آواز خواندن دو نفره در خواب، تعبیر خوبى بر عشاق دارد. تعبیر آن وصال و زندگى لبریز از صلح و صفا مى‏باشد. اگر دیدید که دو خواننده با یکدیگر آواز دو نفره را اجرا مى‏کنند، بیانگر آن است که از یک فرد ناشناس خبر بدى دریافت خواهید کرد، اما اخبار دیگر که یک دوست به شما مى‏دهد، شما را بسیار خوشحال خواهد کرد.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما آواز می خوانید : ناکامی و تنهایی

دیگران آواز می خوانند : شادی نا خواسته

یک آواز خوان : حسادت درعشق

آوار

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

دیدن آوار خوب نیست نه برای زن و نه برای مرد . اگر کسی در خواب شاهد فرو ریختن آوار باشد خواب او از حادثه ای غیر مترقبه خبر می دهد و اگر ببیند آوار از جایی که می شناسد پایین آمد در محیط خانواده برخوردی نامطلوب خواهد داشت که به او لطمه وارد می آید و اگر جایی که آوار آمده نا آشنا باشد حادثه قطعی است لیکن سهم بیننده خواب از نتایج آن مختصر است . اگر آوار در خانه خودش باشد تنزل مقام میابد ونزد مردم ارزش و اهمیت خود را ازدست می دهد .به هر حال دیدن آوار در خواب نیکو نیست .

آنتن رادیو تلوزیون

لیلا برایت می‏گوید:

دیدن یا داشتن آنتن، دلالت بر این دارد که شما خبرى خوب از طرف دوستان یا آشنایانى که از شما دور هستند، دریافت خواهید کرد. اگر دیدید که در حال وصل کردن یک دستگاه مرکزى آنتن مى‏باشید، بیانگر آن است که در آینده وضع کار و کاسبى شما بسیار خوب مى‏شود. اگر خود را در حال وصل کردن آنتن به زمین دیدید، علامت آن است که در انجام دادن یک کار بزرگ و بسیار سودآور موفقیت چشم‏گیرى نصیب شما خواهد شد.

آناناس

لوک اویتنهاو می گوید :

آناناس : دعوت شدن به یک ضیافت و یا یک سفره

 

لیلا برایت میگوید:

اگر دیدید در حال خریدن آناناس مى‏باشید، بدانید که روزهاى شاد و خوشحال‏کننده‏اى در انتظار شما است.

اگر آناناس بخورید، دلیل بر این بود که در حال دعوت شدن به یک مهمانى بزرگ مى‏باشید.

 

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن آناناس در خواب ، علامت سعادتمند شدن است.

۲ـ اگر خود را در حال چیدن یا خوردن آناناس دیدید، نشانه‏ى این است که در آینده‏اى نه چندان دور پیروزى درخشانى در انتظار شما مى‏باشد.

۳ـ اگر خواب ببینید در هنگام مهیا کردن آناناس برای میز غذا پوست زبر آن دستتان را می خراشد ، علامت آن است که پیرامون موضوعی نگران و پریشان خواهید شد که سرانجام برایتان راحتی و موفقیت به ارمغان خواهد آورد.

آنارشیست

درکتاب سرزمین رویاها آمده است:

خواب آنارشیست : کار جدیدی را شروع می کنید و با افراد جدیدی آشنا خواهید شد .

تعداد زیادی آنارشیست : در امور مالی بسیار محتاط باشید .

یک آنارشیست کشته شده : زندگی شما طولانی و شرافتمندانه خواهد گذشت .

شما یک آنارشیست هستید : آزادیتان را از دست خواهید داد.

آمونیاک

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب آمونیاک : روابط عشقی شما در بدترین شرایط است .

شما آمونیاک دارید : تصادف – یک خطرشما را تهدید می کند .

آمونیاک می خرید : تحقیر و شرمساری

از آمونیاک استفاده می کنید : با یک دوست مشاجره خواهید کرد.

آموزش

آنلی بیتون میگوید:

اگر دیدید در حال آموزش دادن هستید، علامت آن است که یک موقعیت بسیار خوب در زندگى نصیب شما خواهد شد. اگر خود را در حال آموزش دیدن ببینید، دلیل آن بود که با دوستان خوش برخورد و بسیار شوخ طبع رفت و آمد خواهید داشت.

 



تعبیر خواب حرف الف

آینده نگری

آنلی بیتون میگوید:

اگر در خواب دیدید که از آینده باخبر هستید، بیانگر آن است که در شغل و کار کنونى شما تغییر و تحولات وسیعى به وجود آمده و شما در این راه رنج و درد بسیار زیادى را تحمل خواهید کرد.

آینده

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

آینده خود را درخواب می بینید : فرصت این را پیدا می کنید که یک کدورت قدیمی را از میان بردارید .

آینده شما خوب نیست : شادی

آینده فرزندانتان : خوشبختی

آه و ناله

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب آه و ناله : شادی

گریه و زاری : فرد مورد علاقه تان را از دست خواهید داد

بچه ها آه و ناله می کنند : پول

افراد فامیل آه و ناله می کنند : باید خرجهایتان را کمتر کنید

آهو دیدن

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که آهو رافرا گرفت، دلیل که کنیزک خوب روی او را حاصل شود. اگر بیند که گلوی آهو را ببرید، دلیل که دوشیزگی دختری را به برگیرد. اگر بیند ه آهو را از قفا گلو ببرید، دلیل که با کنیزکی به خلاف شریعت مجامعت کند. اگر بیند که پوست آهو را بکند، دلیل که با زنی غریب زنا کند. اگر بیند که پوست آهو همی خورد، دلیل که او را از زنی خوبروی مالی حاصل شود. اگر بیند که پوست آهو یا گوشت یا پیه او را عاید شد، دلیل کهم او را از زن مال رسد. اگر بیند که آهو را بکشت، دلیل که از قِبَل زن اندوهگین شود.

 

محمد بن سیرین گوید:

اگر بیند که بی آن که گرد آهو رود، آهو بیفکند، دلیل کنیزکی یا زنی را دوشیزگی ببرد. اگر بیند که آهو وقت شکار بیفکند، دلیل که غنیمت یابد. اگر بیند ه آهو در خانه او بِمُرد، دلیل که از جهت زن، غم و اندوه به ا و رسد. اگر بیند که آهو را به سنگ یا تیز زد، دلیل که سخن ناسزا گوید زنی را.

 

جابر مغربی گوید:

اگر بیند بچه آهو را گرفت یا کسی بدو داد، دلیل کند کمه وی زا از کمنیزکی فرزند آید.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن آهو در خواب بر چهار وجه بود.

اول: زن،

دوم: کنیزک،

سوم: فرزند،

چهارم: منفعت از زنان.

 

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ دیدن آهو در خواب تعبیر خوبی دارد ، برای افراد جوان نشانة دوستیهای پاک و عمیق است. برای افراد متأهل‌‌ نشانة زندگی آرام و دور از دغدغه است.

۲ـ اگر خواب ببینید آهو شکار کرده اید ، علامت آن است که در دست دشمن گرفتار خواهید شد و در اهداف خود شکست خواهید خورد.

۳- اگر آهو را در خواب به صورت آزاد دیدید، دلیل آن بود که شما با تصمیم نادرست، شانس بزرگى را در زندگى از دست خواهید داد. اگر آهوى رام را دیدید، با بچه‏هاى خود اوقات و احوال خوبى خواهید داشت.

آهنگ و رقص

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر خواب ببینید با آهنگی تند می رقصید ، علامت آن است که در زندگی کمتر طعم شادی را می چشید.

۲ـ اگر خواب ببینید سیاهپوستان با آهنگی تند مشغول رقصیدن هستند ، نشانة آن است که سرخوشی شما تحت الشعاع نگرانیهایی بیهوده قرار می گیرد.

۳ـ اگر در خواب یکی از دوستان خود را در حال رقص با آهنگی تند ببینید ، علامت آن است که همان دوست صاحب روحیه ای شاد و پرامید خواهد شد.

۴ـ بالرین ها در حال رقص با آهنگی تند در خواب ، نشانة آن است که در زندگی سرگرم کارهای بیهوده می شوید ، و هدف ثابتی برای خود در نظر نمی گیرید.

۵- اگر در خواب دیدید که با آهنگ تندى مى‏رقصید، علامت آن است که در زندگى خود کمتر شادى و خوشحالى برایتان پیش خواهد آمد.

 

لیلا برایت میگوید:

اگر خودتان را در حال خواندن آهنگ ببینید، موقعیتى را که قبل از این در جامعه داشتید، از دست خواهید داد.

اگر خود را در حال آهنگ سازى ببینید، دوستان ناباب زیادى دور و بر شما را خواهند گرفت. دیدن آهنگ ساز در خواب، به معنى عشق دایم و بسیار صادقانه مى‏باشد.

آهنگر

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن آهنگران از سلطان روزی یابد

 

آنلی بیتون میگوید:

دیدن آهنگر در خواب، علامت آن است که در آینده‏اى نزدیک مسؤولیت‏هاى بسیار بزرگ و سنگینى را بر دوش شما خواهند گذاشت.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب کوره آهنگری : عشق شما نا پایدار است .

یک آهنگر در حال کار : ناکامی و مشکلات عشقی

جرقه های یک کوره آهنگری : مشاجره های سخت عشقی

شما آهنگر هستید : به پول احتیاج پیدا می کنید

با یک آهنگر صحبت می کنید : مردم به شما اعتماد ندارند .

یک آهنگر نعل اسب می سازد : موانع بسیاری بر سر راهتان خواهد بود .

آهن ربا

لوک اویتنهاو می گوید :

دیدن: دوستانی جدید خواهی داشت
پیدا کردن : عاشق خواهید شد

 

لیلا برایت میگوید:

دیدن آهن‏ربا در خواب، بدین معنا است که با عقل، درایت و منطق خود، راه را براى پیشرفت اهدافتان در آینده‏ى نزدیک باز خواهید کرد.

اگر دخترى در خواب ببیند که به شدت در حال جذب شدن به سمت آهن‏ربایى است، نشانه‏ى آن است که تغییر و تحولات خوبى در خانواده صورت خواهد گرفت، که موجبات شادى و خوشحالى او را در بر خواهد داشت.

 

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ دیدن آهن ربا در خواب ، نشانة آن است که با چیدن مقدماتی منطقی برای پیشرفت خود در زندگی ، راهی باز خواهید کرد.

۲ـ اگر دختری در خواب احساس کند آهن ربایی او را به سمت خود جذب می کند ، نشانة آن است که در خانوادة او تحولاتی صورت خواهد گرفت که موجب شادمانی او و اعضای خانواده اش خواهد شد.

آهن

محمد بن سیرین گوید:

آهن معمول به خواب دیدن، خادم بود و اگر نه معمول بود چیزی از متاع دنیا بدو رسد، به قدر آهن. و اگر کسی بیند که آهن به وی دادند، دلیل که از متاع دنیا به قدر آن آهن کسی چیزی بدو بخشد

 

ابراهیم کرمانی گوید:

هر آهن کسی به خواب بیند که آن به سبب صلاح دارد، از منسوب پادشاه بود. و اگر بیند که آهن از سنگ بیرون می آورد، دلیل کند ه او را سختی پیش آید.

 

جابر مغربی گوید:

اگر کسی به خواب بیند که آهنگری می کرد و نه اهل آن کار بد، دلیل که او را با کسی خصومت افتد و اگر آهنگر بود، دلیل است که بر خیر و منفعت و بعضی از معبران گفته اند: آهنگر به تاویل، پادشاه بزرگ بود و دادگر.

 

محمد بن سیرین گوید:

دیدن آهنگر به خواب، چون بازگردد و اگر بیند که اهن یا مس همی گداخت، دلیل کند که این کس مردمان غیبت کند و زشتی گوید.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

هر چیز که از آهن به خواب بیند، که از سوزن بود، آنهم منفعت و قوه و ولایت و توانائی و ظفر یافتن بر دشمن بود.

 

 

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن آهن ومس و روی و ارزیروغیران تعلق به منفعت دنیا دارد

دیدن آهن قوت ظفر بود

 

لیلا برایت می‏گوید:

دیدن آهن در خواب، به معنى قوت، مقاومت، و گاهى مقاومت در مقابل نقشه‏هاى خودتان است. اگر دیدید که آهنگرى مى‏کنید، بیانگر آن است که دچار زحمت و دردسر زیادى مى‏شوید. دیدن آهن گداخته در خواب، به معنى عشق آتشین است. اگر زنجیر آهنى را در خواب خود دیدید، بدانید آینده‏ى شما بسیار مبهم و تاریک خواهد بود.

 

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن آهن در خواب ، علامت پریشانی و اندوه در زندگی است.

۲ـ اگر در خواب احساس کنید زیر سنگینی وزن آهن از پا در می آیید ، علامت آن است که از نظر روحی سرگرمیهایی به دست می آورید ، ولی از نظر مادی زیان خواهید دید.

۳ـ اگر خواب ببینید با وسیله ای به آهن ضربه می زنید ، نشانة آن است که فردی خودخواه هستید و با این خود خواهی به دیگران آسیب وارد می کنید.

۴ـ اگر در خواب ببینید تولیدکنندة آهن هستید ، نشانة آن است که برای کسب ثروت به کارهایی نادرست دست می رنید.

۵ـ اگر خواب ببینید آهن می فروشید ، نشانة آن است که در زندگی توفیق چندانی نمی یابید و دوستانتان افرادی قابل معاشرت نخواهند بود.

۶ـ دیدن آهن زنگ زده در خواب علامت فقر و ناامیدی است.

۷ـ اگر در خواب ببینید قیمت آهن لرزان می شود ، علامت آن است که در می یابید ثروت تنها عامل پیروزی در زندگی نیست.

۸ـ اگر در خواب ببینید قیمت آهن گران می شود ، علامت آن است که در تاریکی آینده روزنی پرامید و نورانی خواهید دید.

۹ ـ دیدن آهن گداخته در خواب ، علامت آن است که اگر به درستی از انرژی خود استفاده نکنید ، شکست خواهید خورد.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب تکه های آهن : گرفتاری و دردسر در آینده نزدیک

آهن خاکستری : خودتان را بیشتر کنترل کنید .

آهن سیاه : دوستان شما را فریب میدهند .

آهن ذوب شده : خوشبختی

آهن گداخته : مشاجره

آهن می خرید : خبرهایی از خارج از کشور به شما می رسد .

آهن می فروشید : براحتی پول در خواهید آورد.

آهن می برید : موفقیت شما به تاخیر می افتد .

روی آهن چکش می زنید : موفقیت در عشق

یک اطوی آهنی : منفعت مالی

آهک

حضرت دانیال گوید:

اگر کسی بیند که با آهک، موی از تن بسترد، دلیل که اگر مال دارد، به قدر آن موی که بسترده بود، او را مال حاصل گردد و اگر غمگین بود از غم فرج یابد و اگر وام دارد وامش گذارده گردد.

 

محمد بن سیرین گوید:

آهک کردن در خواب، توانگر را زیادی مال و درویش را گذاردن وام و کارفران را نشان مسلمانی باشد.

 

حضرت اما جعفر صادق فرماید:

آهک در خواب بر سه وجه بود.

اول: خبر بد،

دوم: سخنهای زشت ناخوش،

سوم: کارهای دشوار.

و تعمیروساخت بنا با آهک تعبیر خوبی ندارد

 

لیلا برایت میگوید:

اگر خود را در حال پختن آهک دیدید، معنى آن این است که باید براى داشتن زندگى بهتر تلاش زیادى از خود نشان دهید. اگر خود را در کوره‏ى آهک‏پزى دیدید، علامت آن است که عمرى طولانى و بسیار پر ارزش خواهید داشت.

 

آنلی بیتون می‏گوید:

دیدن آهک در خواب، دلالت بر آن دارد که بعد از مدت‏ها سختى و مرارت در زندگى، به سوى سعادت و خوشبختى گام خواهید برداشت.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

یک کپه آهک : شانسهای کوچکی در آینده نصیبتان می شود .

آهک می خرید : در کارهایتان ترقی خواهید کرد.

با آهک کار می کنید : شما را از نظر احساسات مورد آزمایش قرار می دهند .

در ساختن چیزی آهک بکار می برید : مراقب دشمن باشید .

آه

لیلا برایت میگوید:

دیدن این که براى اتفاق غم‏انگیزى از ته دل آه مى‏کشید، علامت آن است که با اندوهى بسیار بزرگ و سخت روبرو خواهید شد اما امید خود را از دست نمى‏دهید.

 

آنلی بیتون میگوید:

اگر خواب ببینید برای واقعة غم انگیزی آه می کشید ، نشانة آن است که با اندوهی غیر منتظره روبرو خواهید شد ، اما امید به رهایی را از دست نخواهید داد.

 



تعبیر خواب حرف الف

ابلیس

حضرت دانیال گوید:

دیدن ابلیس به خواب، دلیل بر دشمنی بود بد دین و دروغ و زن فریبنده و بی شرم، که همه را بدی آموزد و شر و فساد. اگر دید که با ابلیس در جنگ و نبرد نبود و او را قهر نمود، دلیل که وی را به خیر صلاح میل بود. اگر بیند که ابلیس را بر وی غلبه بود، دلیل است کمه به راه شر و فساد مایل بود. اگر بیند که ابلیس او را نصیحت می کرد و وی را خوش می آمد، دلیل که او را هم به مال هم به تن مضرت رسد. اگر بیند که ابلیس دست او را بگرفت و به جایى مى‏برد و او گفت که: »لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم«، دلیل است که به گناه بزرگ مبتلا گردد، و بعد از آن به نصیحت شخصى از آن گناه باز ایستد. اگربیند که ابلیس را بر گردن غل نهاد، دلیل است که اهل دین و صلاح را رسد اگر بیند که ابلیس ضعیف و درمانده بود، دلیل است که علما و مردمان مصلح را قوت رسد.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که ابلیس رامطیع شد، دلیل است که به هوای نفس مبتلا گردد. اگر بیند که ابلیس چیزی را عطا داد، اگر آن چیز نیک بود، دلیل است که مال حرام یابد و اگر آن چیز بد بود، دلیل بر فساد دین نماید. اگر بیند که ابلیس شاد و خرم بود، دلیل که کار مردمان به فساد قوی گردد. اگر بیند که ابلیس را خواست که به شمشیر زند و هلاک نماید و بگریخت، دلیل است که ولایتی به دست آورد و عدل و انصاف نماید. اگر بیند که ابلیس بکشت، دلیل که نفس خود را قهر نماید و راه صلاح ورزد.

 

لوک اویتنهاو می گوید :

ابلیس : همراه بد، همراه ناجور

 

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ دیدن ابلیس در خواب ، نشانة روبرو شدن با حوادثی دهشتناک است. برای حفظ ظاهری آبرومندانه از استراتژی خاصی استفاده می کنید.

۲ـ اگر در خواب شیطان را بکشید ، نشانة آن است که برای یافتن جایگاهی مناسب تر در زندگی ، دوستان بی قید و بند خود را ترک می گویید.

۳ـ اگر ابلیس در غالب ادیبی به خواب شما بیاید ، نشانة آن است که باید از دوستان چاپلوس و ریاکار دوری کنید.

۴ـ اگر ابلیس در غالب فردی ثروتمند به خواب شما بیاید ، نشانة آن است که قادر نخواهید شد از نفوذ خود برای ارتقاء مقام دیگران استفاده کنید.

۵ـ اگر خواب ببینید ابلیس آهنگین و آرام در گوش شما زمزمه می کند ، علامت آن است که در برابر وسوسه های شیطانی تسلیم خواهید شد.

۶ـ اگر ابلیس در غالب زنی زیبا به خواب شما بیاید ، علامت آن است که هر گونه احساس محبتی که به دیگران دارید ، نادیده خواهید گر فت.

۷ـ اگر در خواب احساس کنید می خواهید خود را از شر شیطان دور نگاهدارید ، نشانة آن است که خواهید کوشید رفتار خود خواهانة خود را کنار بگذارید و با دیگران تا آنجا که می توانید منصفانه رفتار کنید.

ابزار جراحی

آنلی بیتون میگوید:

دیدن وسایل و ابزار در خواب ، نشانة آن است که از مسئولیتی و بی اعتنایی دوستی نسبت به خود رنج خواهید برد.

ابزارکار

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب تعداد زیادی ابراز کار : ثروت

به شما ابراز کار اهدا میکنند : بعضی ها به خاطر شما کارهای بسیاری انجام خواهند داد.

ابزار کار میخرید : تغییرات مهم

ابزار کار می فروشید : پول به دستتان می آبد

ابزار کار مکانیکی : یک هدیه دریافت می کنید

ابزار نجاری : یک زن به شما پیشنهادی میکند

ابزار ماهیگیری : شکست در کار

ابزارجراحی : رنج

ابزار موسیقی : خوشبختی

ابزار

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ دیدن هر ابزاری در خواب ، نشانة کشیدن رنج و سختی برای انجام کاری است.

۲ـ دیدن ابزار شکسته و مستعمل در خواب ، علامت آن است که مرگ یا بیماری سخت یکی از دوستان یا نزدیکان شما را تهدید می کند.

ابریشم

محمد بن سیرین گوید:

ابریشم در خواب چون بیند، دلیل است بر منفعت. اگر زرد بود، دلیل بیماری بود، دیدن ابریشم پخته در خواب بهتر از خام بود. اگر بیند که ابریشم او ضایع شد، دلیل زیان بود. اگر ابریشم سفید بیند، دلیل است بر منفعت و دیدن جامه ابریشم به خواب، مردان را دلیل کراهت بود و زنان را نیکو.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

دیدن ابریشم در خواب خوب است معبران نوشته اند دیدن ابریشم پخته بهتر است تا دیدن ابریشم خام. لباس ابریشمی همان طور که در زنان به زیبایی و شکوه ظاهری ایشان می افزاید در خواب نیز خوب است. اگر یک مرد ببیند که لباس ابریشمی پوشیده کراهت دارد و گویای این است که بی حرمت می شود و به دیده تحقیر و تمسخر بر او می نگرند. داشتن توده ابریشم انبوهی مال است و کلا داشتن ابریشم سود می تواند باشد. حال اگر این ابریشم زرد باشد بیماری است. قرمز و سفید فرج و خجستگی است. اگر کسی لباس ابریشمی به شما هدیه کند زنی سر راهتان قرار می گیرد و چنان چه هدیه کننده آشنا و شناخته شده باشد سودی به ظاهر بسیار فریبنده نصیب شما می گردد. عاریه گرفتن لباس ابریشمین درخواب کراهت دارد.

 

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ پوشیدن لباس ابریشمی در خواب ، علامت آن است که با افراد بیگانه روابط دوستانه برقرار خواهید کرد و به آرزوهای بلند خود دست خواهید یافت.

 

2ـ اگر دختری پارچة ابریشم قدیمی در خواب ببیند ، نشانة آن است که نسبت به اجداد خود غرور خاصی خواهد داشت ، مردی پروتمند ولی مسن از او خواستگاری خواهد کرد.

 

3ـ دیدن ابریشم کثیف و پاره در خواب نشانة آن است که احترام آبا و اجدادی خود را به منجلاب رسوایی خواهید کشاند.

 

لیلا برایت می‏گوید:

دیدن ابریشم در خواب، به معنى این است که در زندگى به رفاه و خوشبختى کامل مى‏رسید. اگر دیدید که ابریشم تولید مى‏کنید، بیانگر این است که دوستان شما در کارها، بسیار به شما کمک خواهند کرد و بسیار هم باوفا خواهند بود. دیدن ابریشم مصنوعى در خواب، علامت آن است که شما در کارهایتان بسیار خوش شانس مى‏باشید.

ابروها

محمد بن سیرین گوید:

ابروها دیدن به خواب دین بود. اگر بیند که ابروهایش تمام بود و هیچ نقصان در آن نبود، دلیل است که زینت وی تمام و کمال بود. اگر دید که ابروهایش فرو ریخت، تاویلش به خلاف این بود.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که ابرو نداشت یا موی ابرویش فرو ریخت، دلیل است که آهنگ چیزی می کند که از آن چیز وی بدنامی حاصل گردد و اگر به خلاف این بیند، دلیل می کند که از آن چیز وی را بدنامی حاصل گردد و اگر به خلاف این بیند دلیل است قصد چیزی کند، که وی را نیک نامی و صلاح دین حاصل آید. اگر دید که ابروهایش سفید گشته بود، دلیل که علم و آهستگی وی زیاد گردد، ولیکن مالش را نقصان بود.

 

جابر مغربی گوید:

اگر یک ابروی خویش را ریخته دید دیگری راکنده دید، دلیل که در مال و جاه وی نقصان افتد و بعضی گفته اند که دلیل نقصان زینت دین وی کند.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

ابرو در چهره انسان مکمل حسن و جمال است و در زنان نوعی زینت و وسیله ای برای افزودن زیبایی. چنان چه کسی در خواب ببیند که ابروهای سالم و طبیعی و خوبی دارد که هیچ نقصی در آن نیست نشان آن است که نزد مردم محترم است یا می شود و اطرافیان عیب او را نمی گویند. نداشتن ابرو در خواب هتک حرمت و خدشه به آبرو و حیثیت و بیننده خواب است. اگر بیننده خواب ببیند که ابروانش ریخته و بالای چشمان خویش ابرو ندارد می گوید که بیننده خواب بی حرمت و کم آبرو می شود و دیگران درباره اش بد می گویند و به بدی عمل می کنند. ابروهای سفید علم و دانش و احترام و شخصیت اجتماعی است. داشتن یک ابرو زیان مالی است. تراشیدن ابرو نشانه کاری است که روی جهالت و نادانی انجام می دهد که با اعمال و دخالت عقل می تواند مانع زیان و خسران گردد. ابروهای پر پشت و سیاه احترامی است که مردم به خاطر پولی که دارید یا تحصیل می کنید برای شما قائلند. ابروهای سفید و پر پشت ، شان و شخصیتی است که بر مبنای علم و دانش تحصیل می نمائید.

 

آنلی بیتون میگوید:

دیدن ابرو در خواب ، نشانة آن است که در آینده ای نزدیک با مسایل گمراه کننده ای روبرو خواهید شد.

 

لیلا برایت میگوید:

اگر در خواب ابروهاى پر پشت را ببینید، بدین معنى است که روزگار شاد و خوبى را سپرى خواهید کرد. دیدن ابروهاى کم پشت و سوخته، علامت آن است که خسارت زیادى به شما مى‏رسد.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

ابروی خودتان : یک منفعت مالی

ابروهای بلوطی رنگ : شانس بزرگ

ابروهای سیاه : شادی بزرگ

ابروهای کلفت : پول

ابروهای باریک : غم بزرگ

ابروهای خیلی بلند : خوشبختی در عشق

ابروهای سر پایین : عشق به شما وفادارنیست

ابروهای عضو یک فامیل : طرفداران بسیاری پیدا میکنید

ابروهای شوهرتان : عشق

ابروهای زنتان : شانس قابل توجه

ابروهای بچه هایتان : منفعت مالی

ابروهای دشمنانتان : شما را فریب می دهند

ابراز علاقه

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

یک زن متشخص به شما ابراز علاقه میکند :حقارت و شرمساری

یک سیاستمدار یا تاجر به شما ابراز علاقه میکند :نتایج عالی در کارها

یک شخصیت مهم به شما ابراز علاقه میکند: احترام و امتیاز

دوستان به شما ابراز علاقه میکند : ناراحتی

ابر

حضرت دانیال گوید:

ابر به خواب دیدن بر شش نوع بود. اول: ابر سفید و سیاه و زرد و سرخ و ابر بارنده و نابارنده، و هر یک تعبیر بخصوص است. اگر کسی خویشتن را در زیر ابر سفید بارنده دید، دلیل که خدای عزوجل وی را علم و حکمت ارزانی دارد و مردمان را از علم و حکمت او منفعت رسد. اگر بیند که در زیر ابر زرد بود، دلیل که بیمار شود و بعضی ازمعبران گفته اند: زنی خواهد و از وی رنج و غم و اندوه کشد. اگر بیند که در زیر ابر سرخ بود، دلیل که بر محنت و بلاگرفتار شود، زیرا که خدای غزوجل به هر قومی که عذاب فرستادی، نخست ابر سرخ بر فراز آن ظاهر شدی. اگر بیند که بر فزار ابر سبز، راست بایستد، دلیل که به قدر آن، فرمانروائی یابد. اگر بیند که ابر بر سر وی می گذشت، دلیل که او را با کسی نیکو جاه و نیکو عهد، صحبت افتد و مرادش از وی حاصل شود.

 

محمد بن سیرین گوید:

اگر بیند که ابر را درهوا همی راند، دلیل کند که او را با علما و حکما صحبت افتد. اگر این خواب را پادشاه بیند، دلیل که در ولایت خویش، رسولان و صاحب خیران فرستد، اگر بیند که ابر رااز هوا بگرفت و به زمین آورد، دلیل است کارش نیکو شود و بزرگی یابد و علم حاصل کند. اگر بیند که ابر بر سر وی سایه همی کرد، دلیل که در آن سال خیر و نعمت بسیار یابد. اگر بیند که از ابر، جامه در دوخته بود و پوشیده بود، دلیل کند که چندان علم حاصل کند که کس را نبود. اگر بیند که ابر همه جهان بپوشید و هیچ باران نبود، دلیل بد بود.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که ابر را جمع کرد یابرداشت و بخورد، دلیل است که میان حکیمان ممتاز شود و در دانش یگانه گردد.

 

جابر مغربی گوید:

اگر بیند که ابر را می خورد، دلیل است معیشت او از حکمت بود. اگر بیند که ابر سیاه بر فراز موضع و جائی گسترده بود، دلیل بر خشم و عذاب حق تعالی بود در آن دیار. پس هر چه آن ابر را نزدیکتر بیند، عذاب حق تعالی نزدیکتر بود. اگر با ابر باران بیند، دلیل بر رحمت و خیرات کند. اگر بیند که از ابر باران همی خورد، دلیل است که به قدر آن وی را رحمت و نیکوئی رسد. اگر با ابر باران و رعد سخت بود، دلیل بر ترس از ادعای پدر و مادر یا از ادعای مسلمانان بود. اگر بارعد و برق بیند، این عذاب ها سخت تر بود، اگر با برق صاعقه بیند، عذاب سخت تر بود. اگر بیند که در خانه وی جایگاه نشستن ابر گسترده شده است، دلیل که فرزند و اهل بیتش را حکمت و دانش بود بر قدر و تنگی و تاریکی.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

ابر دیدن به خواب بر نه وجه بود.

اول: حکمت،

دوم: ریاست،

سوم: پادشاهی،

چهارم: رحمت،

پنجم: پرهیزکاری

، ششم: عذاب

، هفتم: قحطی ،

هشتم: بلا،

نهم: فتنه.

 

اسماعیل بن اشعث گوید:

ابر سیاه به خواب، دلیل بیم و ترس و سختی بود و ابر باران برکت و خیر و فراخی بود و نیز غم و اندوه بود. و اما آن ابر که از کنار دریا آرند، که به تازی آن را سفیح خوانند، دیدن وی در خواب غنیمت بود بر قدر آن چه دیده بود.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

معبران اسلامی ابر را به علما و دانشمندان تعبیر کرده اند و بدست آوردن ابر در خواب تجسمی است از آرزوی آمیزش و آشنایی و نشستن و برخاستن با اهل علم یا یکی از آن طبقه مردم که ذکرشان رفت و یا تحصیل آن چه فاقد آن هستیم و زمان رسیدن به آن نیز سپری شده است. اگر بیننده خواب ببیند که تکه ای از ابر را گرفت و خورد یا در سینه و لباس خویش پنهان کرد، یا از فهم و دانش بهره مند می شود و یا مالی بدست می آورد که بزرگی سبب تحصیل آن می شود. از دانیال نبی نقل است که دیدن ابر در خواب به شش گونه امکان پذیر است. ابر سفید، سیاه، زرد، سرخ و ابر بارنده و ابر خشک ، یعنی ابری که باران ندارد. اگر بیننده خواب خود را زیر ابر سفید بارنده ببیند بسیار خوب است و خبردهنده خیر و برکت است یا علم و دانش فرا می گیرد. ابر زرد بیماری است و بعضی معبران نوشته اند که بیننده خواب زنی می گیرد که آن زن به او رنج و بلا می رساند و چنان چه ازدواج کرده باشد از سوی زنی به او زیان می رسد. ابر سرخ مصیبت و بلا است. ابر سبز خرمی و بزرگی و امارت و فرمانروائی است. ابر سیاه نیکو نیست و نشانه خشم الهی و تندی سرنوشت است. ابر با برق تنها عذاب است و ابر با رعد بیم و هراس می تواند باشد. چنان چه دیدید ابری از جانب دریا به سوی شما آمد غنیمتی است که نصیب شما می شود و از جایی سود می برید که انتظارش را ندارید. ابری که باران ندارد خوب نیست بخصوص اگر ابر تاریک و گسترده باشد.

 

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر خواب ببینید آسمان پوشیده از ابرهای سیاه و تیره است ، علامت آن است که به خاطر اداره بد زندگی بدبخت خواهید شد.

 

2ـ اگر خواب ببینید از میان ابرهای سفید ، خورشید پرتوافشانی می کند ، علامت آن است که پس از کشیدن سختیها به سعادت و موفقیت دست خواهید یافت.

 

3ـ اگر خواب ببینید از میان ابرها ستارگان می درخشند ، نشانة آن است که لذتهایی زودگذر و پیشرفتی اندک نصیب شما خواهد شد.

آیه الکرسی

اگر بیند آیة الکرسی (آیه ۲۵۵ سوره بقره) را خواند، دلیل که از آفت ها ایمن شود و کارش بالا گیرد.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر درویش بود. توانگر شود و اگر بیمار بود، شفا یابد. اگر غمگین است شادمان شود، اگر بنده بود آزاد گردد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

خواندن آیه الکرسى در خواب ، صاحب مقام و منزلت شدن خواننده آن است .

آیینه

محمد بن سیرین گوید:

آیینه در خواب جاه و ولایت بود. اگر بیند که آیینه به کسی داد، دلیل کند ه مال و متاع خویش پیش کسی نهد. اگر بیند که در آیینه سیمین نگاه می کرد، دلیل که ازحرمت و جاه خویش کراهت بیند، زیرا که معبران آیینه سیمین رامکروه بینند و دانند.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر مردمی در آیینه آهنین همی نگرد، دلیل بود که اگر زن وی حامله بود، پسر آورد که به همه چیزها مانند پدر بود. اگر زن بیند که در آیینه می نگریست و آبستن بود، دلیل که دختری آورد که به همه چیزها مانند مادر بود و اگر زن آبستن نباشد، دلیل است شوهر او را طلاق دهد و زن دیگر بخواهد و آن زن شوهری دیگر کند. اگر پسر بیند که در آیینه نظر می کرد، دلیل است او را برادری آید و اگر دختری نگاه کند، وی را خواهر آید و اگر پادشاه یا عاملی نکاه کند،معزول شود و ولایت از دست او برود و کسی دیگر به جای او نشیند.

 

جابر مغربی گوید:

روی نیکو در خواب،اگر در آیینه دید، چون معروف بود پادشاه بود واگر معروف نباشد، تاویل نیک و بدهر چه دیده باشد به ایینه باز گردد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن آیینه به خواب شش وجه بود.

اول: زن،

دوم: پسر،

سوم: جاه و فرمان،

چهارم: یار و دوست،

پنجم: شریک ،

ششم: کار روشن.

اگر مردی غریب آیینه در خواب بیند، دلیل که زن خواهد و بزرگی یابد

اگر دختر بیند دلیل است شوهر خواهد و بر شوهر عزیز و گرامی بود.

اگر بیند که مردی مجهول آیینه بدو داد و در وی نگریست، دلیل کند که به دیدن دوست غائب، شادمان شود.

 

لوک اویتنهاو می گوید :

آئینه : خبرهای ناخوشایند ، اتفاقات شوم
شکستن آثینه : با امیدهای خود خداحافظی کنید

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

آینه در خواب دوست و همدم و یار و مونس بیننده خواب است. نگریستن در آینه خوب است چنان چه بیننده خواب خودش را ببیند. اگر بیننده صورت خودش را ببیند خداوند به او پسری عنایت می فرماید و چنان چه سن فرزند داشتن او گذشته باشد از جانب فرزندش به او سود می رسد و این فرزند غالبا باید پسر باشد. اگر زنی چهره خودش را در آینه ببیند خداوند به او دختری عنایت می فرماید یا از جانب فرزند به او سود می رسد و محبتی چشمگیر می شود. اگر آینه داشتید و آن را در عالم خواب به دیگری دادید نشان آن است که از مال خود بذل می کنید یا موجباتی فراهم می آورید که دیگری به درآمد و پول خوبی می رسد. چنان چه آینه ای که دارید قاب نقره داشته باشد بی حرمت می شوید زیرا معبران اسلامی داشتن آینه نقره را مکروه دانسته اند.عده ای از معبران نگریستن در آینه را نشان غرور و خود خواهی می دانند. پنهان کردن آینه عیب پوشی خویش است. امام صادق _ ع _ می فرماید اگر دختری در آینه نگاه کند شوهر می کند و نزد شوهر عزیز و گرامی می شود و چنان چه آن دختر ببیند که مردی بیگانه آینه ای به او می دهد و در چهره او نگاه می کند به دیدن دوستی غایب خشنود می گردد.

 

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید در آینه ای به خود می نگرید ، نشانة آن است که بیمار خواهید شد و رنج و درد زیادی تحمل خواهید کرد.

۲ـ دیدن آینة شکسته در خواب ، علامت شنیدن خبر مرگ ناگهانی یکی از نزدیکان است.

۳ـ دیدن دیگران در آینه ، نشانة آن است که دیگران برای رسیدن به منافع خود با شما رفتاری غیرمنصفانه خواهند داشت.

۴ـ دیدن حیوانات در آینه ، نشانة نومید شدن و زیان مالی است.

۵ـ اگر دختری ببیند آینه ای را می شکند ، علامت آن است که ازدواجی نامبارک خواهد داشت و همچنین روابط دوستانة ناموفق.

۶ـ اگر دختری در خواب چهرة رنگ پریدة نامزد خود را در آینه ببیند ، علامت آن است که خبر مرگ عزیزی را خواهد شنید. یا با پیمان شکنی نامزد خود روبرو خواهد شد. اما اگر چهرة نامزد خود را شاداب ببیند ، نشانة آن است که عدم تفاهم و بیگانگی مدتی کوتاه به طول خواهد انجامید.

۷-اگر زنی یک آینه در خواب ببیند ، نشانة آن است که بزودی با صحنه هایی غم انگیز روبرو خواهد شد.

 

اچ میلر میوید:

دیدن آیینه در خواب، به معنى شناخت بیشتر از خودتان است. اگر دیدید که آیینه‏ى روربروى شما بسیار مات و کدر است، دلیل آن است که شما خود را آدمى بسیار خوب و با شخصیت فرض مى‏کنید. اگر دیدید که دستور درست کردن آیینه را مى‏دهید، بدانید که کسى در حال تدارک یک خیانت بزرگ به شما مى‏باشد.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب آینده کوچک : خیانت

یک زن خود را در آینه نگاه می کنید : دوستان او را فریب می دهند .

یک مرد خود را در آینه نگاه می کند : باید در کار دقت بیشتری داشته باشد .

یک شخصیت مهم خود را در آینه نگاه می کند : پشتیبانی زیر دستانش را از دست خواهد داد .

یک دختر جوان خود را در آینه نگاه میکند : بهتر است نامزد یا دوستش را تغییر دهد .

یک زن شوهر دار خود را در آینه نگاه می کند : او به شوهرش وفادار نخواهد بود .

یک عاشق خود را در آینه نگاه می کند : کسی را که دوست دارد به او وفادار نیست .

آینه می شکند : اتفاق غیر منتظره ای باعث پریشانی شما خواهد شد .

 



تعبیر خواب حرف الف

اتومبیل

فروید گوید:

ترک کردن ایستگاه بیشتر به وسیله قطار و در مجموع با اتومبیل و هواپیما از نظر عبدوس تعبیر شگفتی دارد

فروید دریافت که رویای ترک ایستگاه به تعبیر دریافت و درک عزیمت به جهانی دیگر است . ترک ایستگاه در مجموع یعنی حرکت از جایی به مقصدی نا معلوم حالا این حرکت با ماشین یا اتوبوس یا کشتی یا قطار فرقی نمی کند.

فروید عقیده دارد :

اگر بیننده از ایستگاه به مقصدی نا معلوم حرکت کرد ، در رویا نشانگر مرگ و آرزوی آن از طرف خواب بین و بالاخره نزدیک شدن مرگ او است.

 

 

مولف گوید :

با اینکه ماشینهای سواری در جامعه زیاد شده است و تغریبا اکثر افراد می توان گفت از این وسیله استفاده می کنند ولی هنوز یک وسیله تجملاتی برای عده ای می باشد

خریدن اتومبیل بزرگی و عزت و جاه

مسافرت با اتومبیل غم واندوه

کار کردن با اتومبیل بدست آوردن سود زیاد

تصادف با اتومبیل گرفتاری ومشکل بزرگ

اگر ماشین او زیر خاک پنهان شده بود و آن را از آنجا بیرون کشید نشانه آن است که از مشکلات بزرگ بوجود آمده رهائی خواهد یافت

 

محمدبن سیرین گوید:

اگر به خواب بیند بر گردون نشسته بود و گردون می رفت دلیل بر شرف و بزرگی است. اگر دید پادشاه گردونی به وی داد، دلیل که از پادشاه بزرگی یابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن گردونه بر هشت وجه است.

اول: عزو جاه (عزت و آبرو).

دوم: ولایت وفرمانروایی.

سوم: مرتبه ومنزلت.

چهارم: بزرگی.

پنجم: هیبت.

ششم: خرمی (شادمانی و سرور).

هفتم: رفعت.

هشتم: اسانی کارها.

 

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر خواب ببینید مشغول رانندگی هستید ، دلالت بر آن دارد که در کار و زندگی خود تغییری می دهید و این تغییر باعث نشاط و خوشحالی شما می شود.

۲ـ اگر خواب ببینید هنگام رانندگی ، ماشین شما خراب و متوقف می شود ، دلالت برآن دارد که خوشگذرانی به آن حدی که شما انتظار دارید ، ادامه نمی یابد.

۳ـ اگر خواب ببینید از مقابل ماشینی که در حال حرکت است فرار می کنید ، دلالت بر آن دارد که به درستی از رقابت و هم چشمی پرهیز می کنید.

۴ـ اگر زن جوانی خواب ببیند به جستجوی اتومبیلی می گردد ، دلالت بر آن دارد که برای جلب حمایت فردی تلاش می کند ، اما موفق به جلب حمایت او نمی شود.

 

لیلا برایت میگوید:

اگر در خواب دیدید که با کسى در اتومبیل همسفر شده‏اید، نشانه‏ى آن است که با دیگران روابط خوبى پیدا خواهید کرد. اگر در خواب اتومبیلى خریدید، نشانه‏ى آن است که در کارها موفق مى‏شوید. اگر در خواب اتومبیلتان آسیب دید به معناى آن است که صدمه‏ى مالى به شما مى‏رسد.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک اتومبیل : خبرهای با عجله فراوان برای شما فرستاده میشود .

شما یک اتومبیل دارید : یک هدیه مهم دریافت میکنید.

به تنهایی رانندگی میکنید : بزودی تغییر وضعیت کلی خواهید داشت.

به اتفاق خانواده در اتومبیل هستید : باید از خودتان در مقابل صجبتهایی که درباره شما می کنند دفاع کنید.

با معشوقتان در اتومبیل هستید: باید بیشتر بر هوسهایتان غلبه کنید.

با نامزد یا دوستتان در اتومبیل هستید: نقطه ضعفهای شما نمایان میشود.

به اتفاق اشخاص دیگر در اتومبیل هستید: از قبول خبرهای نادرست بپرهیزید .

یک تصادف اتومبیل : علامت رسیدن پول

اتومبیل واژگون میشود ولی شما جان سالم بدر میبرید : از رقیب بپرهیزید.

به اتفاق دوستان در یک اتومبیل هستید : بزودی به یک راز پی میبرید.

به اتفاق یک زن در اتومبیل هستید : به واسطه یک رسوایی بدنام خواهید شد.

اتوماتیک

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

دستگاههای اتوماتیک : یک تغییر خوشایند.

عکس المعهای شما اتوماتیک است : نقاط ضعف شما نمایان میشود.

از قدرت اتوماتیک ناخودآگاه درخودتان لذت میبرید : حوادث خوشایند و شاد ولی ناگهانی .

از دستگاههای اتوماتیک استفاده میکنید: پول به دستتان میرسد.

اتوکردن

لیلا برایت میگوید:

دیدن یا استفاده کردن اتو در خواب، نشانه‏ى به پیروزى رسیدن در کارها است. اگر در خواب دیدید لباسى را سوزانیده‏اید، به این معنا است که موقعیت خوبى براى آرامش روحیتان پیش مى‏آید.

 

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید لباسی اتو می کنید ، نشانة آن است که اوضاع کار و روابط خانوادگی شما بر وفق مراد خواهد بود.

۲ـ اگر دختری خواب ببیند لباسی اتو می زند و ناگاه دست خود را با اتو می سوزانید ، علامت آن است که آرامش او را ، بیماری یا حسادت برهم خواهد زد.

۳ـ اگر خواب ببینید با اتو لباسی سوزانده اید ، نشانة آن است که رقیبی باعث نگرانی خود و سوءظن شما خواهد شد.

۴ـ اگر در خواب اتو به نظر خاموش و سرد بیاید ، نشانة آن است که در خانوادة خود ، با کمبود محبت روبرو خواهید شد.

اتوبوس

آنلی بیتون می‏گوید:

اگر خواب ببینید سوار بر اتوبوس از خیابانها می گذرید ، علامت آن است که وعده هایی احمقانه به خود خواهید داد. با دوستان خود نیز اختلاف پیدا می کنید.

اتاق کنفرانس

لیلا برایت می‏گوید:

دیدن اتاق کنفرانس در خواب، بدین معنا است که در آینده با افرادى برخورد مى‏کنید که براى شما ارزش خاصى خواهند داشت.

اتاقک

لیلا برایت میگوید:

اگر در خواب خود را در اتاقک کشتى دیدید، به معناى آن است که درگیر دعوایى مى‏شوید که به دادگاه کشیده مى‏شود و به خاطر به اثبات نرسیدن حرف‏هاى شاهد، در دعوا شکست مى‏خورید.

اتاق خواب

هانس کورت میگوید:

اگر دخترى خواب اتاق خوابى تمیز و زیبا را ببیند، به معناى آن است که مردى ثروتمند به او پیشنهاد ازدواج مى‏دهد. مشاهده‏ى اتاق خواب زیبا در خواب، علامت آن است که ثروتى غیرمنتظره از طریق فامیل، فرد ناشناس و یا معامله‏اى در تجارت به شما خواهد رسید.

 

لیلا برایت میگوید:

اتاق خواب در هر حال به معنى روابط جنسى و زناشویى است. اگر در خواب خود را در اتاق خواب خودتان مشاهده کردید، بدین معنا است که دچار یأس و ناامیدى خواهید شد. و اگر در خواب خود را در اتاق خوابى ناآشنا دیدید، علامت آن است که با فردى آشنا مى‏شوید که روابط دوستانه‏اى با او پیدا مى‏کنید.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب اتاق خواب خودتان را می بینید : تغییر در امور احساسی و عشقی

اتاق خواب خیلی لوکس یک شخص دیگر : در کارهای فعلی شما تاخیر بسیار وجود دارد.

یک اتاق خواب در یک آپارتمان :در مورد رازهای فامیلی باید سکوت اختیار کرد.

شما در یک اتاق هتل خوابیده اید : غیبت و پرگویی های احمقانه بزودی شروع میشود.

در اتاق خواب یک دوست خوابیده اید : شما گیج خواهید شد .

اتاق پذیرایی

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خود را در یک اتاق پذیرایی می بینید : یک کارسخت در انتظار شماست.

در اتاق پذیرایی یک زن زیبا هستید : از یارتان جدا خواهید شد .

در اتاق پذیرایی یک زن زشت و بد هیبت هستید : مشاجره

خواب ببینید که در اتاق پذیرایی معاشقه میکنید : مورد آزار و مواخذه قرار خواهید گرفت .

یک اتاق پذیرایی را مرتب میکنید : نتایج عالی درامور عشقی

یک اتاق پذیرایی پر از اشیاءکمیاب : ناراحتی و نا امیدی.

اتاق

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

اتاق به نوشته نفایس الفنون تجسمی است از دنیا و محیط زیست. اگر اتاقی که در خواب خود می بینید و به آن وارد می شوید بزرگ و باشکوه باشد برای بیننده خواب توانگری و فرح و انبساط پیش می آید و اگر محقر و کوچک و فقیرانه باشد دنیا بر او تنگ می شود . اتاق تنگ و تاریک و غور، تجسمی است از تنگی خلق و ناتوانی اخلاقی. اتاق روشن بخصوص اگر نور از سقف آن ساطع باشد آینده ای روشن است برای بیننده خواب. اتاقی که درهای فراوان دارد فراخی روزی است و گشادگی امور.

 

لوک اویتنهاو می گوید :

اتاق : نیات بد
اتاق زیبا : پیروزمندی
اتاق فقیرانه : توقعات بیجا
مرتب کردن اتاق : مراقب سلامتی خود باشید

 

آنلی بیتون میگوید:

اگر در خواب اتاقى دیدید، به این معنا است که مدت اندکى در خانه‏ى فعلى خود، خواهید ماند.

اپرا

آنلی بیتون میگوید:

اگر کسى در خواب ببیند که به عنوان تماشاگر، در اپرایى حضور یافته است، بدین معنا است که با دوستانى هم سلیقه آشنا شده و در کارها پیشرفت مى‏کنید و نتایج خوبى به دست مى‏آورید.

 

لیلا برایت میگوید:

دیدن اپرا در خواب، نشانه‏ى زندگى خانوادگى یا شخصى شما مى‏باشد و اگر خودتان در اپرایى شرکت کردید معنا این است که کار مهمى انجام مى‏دهید، اما فایده‏ى کمى مى‏برید.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

به اپرا میروید : آشفتگی بزرگ در خانواده

در اپرا هستید : کارهای شما بسیار مغشوش است.

هنرپیشه ها در اپرا هستند : کامیابی در عشق

یک اپرای بزرگ : یک دوست که مدت زیادی غایب بوده است برمیگردد.

 



تعبیر خواب حرف الف

احضار ارواح

آنلی بیتون می‏گوید:

اگر خواب ببینید در مراسم احضار ارواح شرکت کرده اید ، نشانة آن است که آشنایی و دوستی با افراد بیگانه ، بر زندگی شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.

احتیاج

لیلا برایت میگوید:

احساس نیاز در خواب، نشانه‏ى پند و اندرز است.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما محتاج هستید : بدبختی

شما احتیاج به دکتر دارید : پول به دستتان میرسد .

احتیاج به پرستار دارید : کارهای سودمند .

احتیاج به خدمتکار دارید : کارهایتان با مخالفت دیگران مواجه خواهند شد .

محتاج به عشق هستید : یک شراکت از هم پاشیده میشود.

احتیاج به یک دوست دارید : خوشبختی

دیگران احتیاج دارند : کارهای سودمند در انتظارتان است .

احتضار

لوک اویتنهاو می گوید :

جان دادن : یک سلامتی قدرتمند
دیدن کسی که جان میدهد : نشانه خوب برای کسی که او را درحال جان دادن میبینیم
زنی در حال جان دادن: از دست دادن یک ارث ، یا یک نیابت

 

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر خواب ببینید دیگران در حال احتضار هستند ، نشانة آن است که شما و دوستانتان بداقبال هستید.

۲ـ اگر در خواب خود را در حال احتضار ببینید ، علامت آن است که با بی توجهی خود ارزش کارتان را کم می کنید و همچنین بیماریی شما را به مرگ تهدید می کند.

۳ـ اگر در خواب حیوانات وحشی را در حال احتضار ببینید ، نشانة آن است که از خطری خواهید گریخت.

۴ـ اگر خواب ببینید حیوانات اهلی در حال احتضارند ، علامت آن است که با آرامش و تسلط بر خود با هر وضعیتی روبرو می شوید.

احترام

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

به شما احترام می گذارند : زندگی شما مملو از شادی میشود.

شما احترامتان را از دست میدهید : یکی از دوستانتان میمیرد .

به اشخاص دیگر احترام میگذارند : ضرر مالی

اجداد

لوک اویتنهاو می گوید :

اجداد : زیان و ضررهای ناخواسته
مضطرب : ممکن است که شانس خوبی در کارها داشته باشید

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما پدربزرگ یا مادر بزرگ هستید : آرزوهایتان برآورده میشوند.

با پدر بزرگ یا مادر بزرگ صحبت میکنید : ۱- ارث ۲- مرگ ناگهانی

بچه های کوچک به همراهی پدر یا مادر بزرگشان شما در سلامتی کامل خواهید بود.

اجبار به زور

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

کسی را مجبور به انجام کاری میکنید : دیگران بر شما نفوذ دارند .

دیگران را به زور مجبور میکنید : امیدهای شما برآورده میشود .

یک زندانی را مجبور به کاری میکنید : نا امیدی و رنج

یک صندوق را به زور باز میکنید : یک گاو صندوق خواهید خرید .

اجاق گاز

مهمترین‌ بخش‌ نمادین‌ این‌ خواب‌ می گوید ممکن‌ است‌ در رابطه‌ بابچه‌دار شدن‌ ترس‌ و وحشت‌ شدیدی‌ را تجربه‌می‌کنید و یا سخت‌ در انتظار آن‌ هستید. گفته‌می‌شد که‌ اجاق‌ یا فر گرم‌ به‌ منزله‌ باروری‌،مثمرثمر بودن‌ و یا مثبت‌ اندیشی‌ است‌، در حالی‌که‌ اجاق‌ سرد و خاموش‌ تعبیری‌ برعکس‌ دارد.اگرچه‌، اجاق‌ و فر در کل‌ نمایانگر خانه‌داری‌ وپخت‌ و پز نیز هستند.

 

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ دیدن اجاق گاز در خواب ، نشانة آن است که با پادرمیانی شما ، اختلاف و اندوه از بین می رود.

۲ـ اگر دختری خواب ببیند روی اجاق گاز غذا می پزد ، نشانة آن است که با سپاسگذاری و قدردانی افراطی خود ، دوست صمیمی خود را از دست می دهد.

اجاق

لیلا برایت میگوید:

دیدن اجاق با آتش در خواب، نشانه‏ى خوشبختى است. دیدن اجاق بدون آتش در خواب، به معنى تنهایى است. اگر در خواب احساس کردید که اجاق داغ است، بدین معنا است که زندگى شاد و روابطى خوب با دیگران خواهید داشت. اگر در خواب دیدید که مشغول روشن کردن اجاق هستید و شعله خوب مى‏سوزد، نشانه‏ى آن است که اوقات دلنشین در انتظار خانواده‏تان است و اگر شعله بد بسوزد، نشانگر غم و اندوه فراوان است.

اجاره

لیلا برایت میگوید:

اگر در خواب دیدید که مکانى را اجاره کرده‏اید، بدین معنا است که در امور شخصى خود به دیگران وابسته‏اید.

 

آنلی بیتون میگوید:

اگر در خواب دیدید که مشغول پرداخت اجاره‏ى خانه‏ى خود هستید، دلالت به آن دارد که منافع مالى قابل توجه‏اى به دست خواهید آورد. اگر در خواب دیدید که قادر به پرداخت اجاره بهاى خود نیستید، نشانه‏ى آن است که از روابط اجتماعى با دیگران سود اندکى خواهید برد.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما یک اجاره نامه را امضا میکنید : عدالت درتعیقب شما خواهد بود.

از یکنفر میخواهید که یک اجاره نامه را امضا کند : زندان

یک اجاره نامه را باطل میکنید : آینده شما نامعلوم است.

برای اجاره بدنبال مستاجر میروید : با یک دشمن آشتی خواهید کرد.

یک خانه اجاره میکنید : مراقب رقیب باشید.

یک مغازه اجاره میکنید : کارهای شما بخوبی پیش خواهند رفت .

زمین اجاره میکنید : شانس در روابط اجتماعی .

اثاث منزل

آنلی بیتون میگوید:

دیدن اثاث منزل در خواب، نشانگر اتفاقات ناخوشایند است.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

اثاثیه زیبا : درآمد مالی شما کافی خواهد بود.

اثاثیه معمولی : شما به طبقه متوسط تعلق دارید.

یک زن ثروتمند اثاثیه زیبا دارد : او مرتکب دیوانگی خواهد شد .

یک شخص از طبقه متوسط خواب اثاثیه زیبا ببیند : شانس بزرگ در عشق.

یک کارمند دفتری خواب اثاثیه منزل ببیند : موفقیت مالی.

 



تعبیر خواب حرف الف

اراذل و اوباش

لیلا برایت میگوید:

دیدن اراذل و اوباش در خواب: نشانگر آن است که به شما زیانى خواهد رسید.

ارابه

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک ارابه : شانس بشما نزدیک میشود.

یک ارابه میرانید : یک ضرر مالی

یک ارابه با بار سنگین : یک شانس غیره منتظره .

یک ارابه به در خانه شما میرسد : خوشبختی استثنایی

بهمراهی شخصی که دوست دارید سوار ارابه هستید : شانس خارق العاده خواهد بود.

با خانواده در ارابه هستید : از فامیل دور به شما ارث میرسد .

سوار یک ارابه علوفه هستید :بی احترامی و ناکامی

اذیت و آزار

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر خواب ببینید مورد آزار کسی قرار گرفته اید ، نشانة آن است که دشمنان بر علیه شما به گفتگو نشسته اند.

۲ـ اگر در خواب تجربة آزار دهنده ای را تحمل کنید ، نشانة آن است که می خواهید در روز بعد ، کارهایتان را با سرعت بسشتر به پیش ببرید.

اذان

محمدبن سیرین گوید:

هر بنده مصلح و مومن و مستور چون بیند در جایگاهی معروف بانگ نماز شنود یا بانگ نماز دهد، دلیل حج بیت الله بگذارد. اگر بانگ نماز در جایگاهی مجهول بود، مکروهی و ناپسندی بدو رسد. اگر این خواب را مردی فاسق دید، دلیل که او را به دزدی گیرند. اگر دید بانگ نماز را از مسجد یا از مناره دهد، دلیل که مردمان را به خدا می خواند. اگر دید در بستر خفته بانگ نماز می داد. دلیل که با زن خودالفت دارد. اگر دید بانگ نماز در خانه خود می داد، دلیل که مفلس و درویش گردد و گویند کسی از اهل بیت او هلاک شود. اگر دید بانگ در چاه یا در سردابه می داد، دلیل که آن کس زندیق یا منافق است. اگر دید که بانگ نماز در کوچه میداد. دلیل بر ماسوی کند.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر مردی بیند با زن خود بانگ نماز می داد، دلیل است که از دنیا رحلت کند بزودی. و اگر دید در کلمه های بانگ نماز زیادت و نقصانی بود، دلیل که بر مردمان ستم و بیداد نماید. اگر دید کودکی بانگ نماز می داد، دلیل که پدر و مارد را وداع گوید. اگر بیند بانگ نماز در گرمابه می داد، دلیل بدحالی او بود در دین و دنیا. اگر دید بانگ نماز در قافله یا در لشگرگاه می داد، تاویلش بد است. اگر بیند محبوسی درزندان بانگ نماز می داد و اقامه کرد، از زندان رهایی یابد. اگر بیند بانگ نماز به لهو و بازی می داد، دلیل که هلاک شود. اگر دید بر سر کوهی بانگ نماز می داد، دلیل که پادشاه سخن راست گوید و او را به خدای تعالی خواند. اگر دید در مناره بانگ نماز می داد، دلیل که بزرگی و فرمانروائی یابد. اگر بیند در کنج خانه بانگ نماز داد، دلیل که در کار حق خیانت کند. اگر بیند درسردابه بانگ نماز داد،دلیل که به سفر زود شود و در آن سفر رنج و بلا کشد و دیر بماند. اگر دید در میان کوهی بانگ نماز کرد، دلیل که در میان قومی ستمگر گرفتار آید و با وی خیانت کنند. اگر ییند بر کرسی یا بر تختی نشسته بود یا ایستاده و به لهو بانگ نماز می کرد، دلیل که عقل از او زایل شود. اگر دید دیگری بانگ نماز کرد و او بشنید. دلیل که به کار عبادت و طاعت کاهل است و کسی او را به خدای تعالی خواند. اگر بیند بانگ اقامت شنود، دلیل که در کارهای حق توفیق یابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

بانگ نماز در خواب بر دوازده وجه است.

اول: حج.

دوم: سخن حق.

سوم: فرمانروائی.

چهارم: بزرگی.

پنجم: ریاست.

ششم: سفرطولانی.

هفتم: بریدن.

هشتم: تنگدستی و فقر.

نهم: خیانت.

دهم: جاسوسی.

یازدهم: منافقی.

دوازدهم: بریدن دست.

ادویه

آنلی بیتون میگوید:

اگر دخترى در خواب دید که همراه با غذاى خود ادویه مى‏خورد، به معناى آن است که جلب ظواهر فریبنده خواهد شد. دیدن ادویه در خواب، به معناى آن است که در راه رسیدن به لذت‏هاى مادى، از شهرت شما کم مى‏شود.

 

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر در خواب دیدید که ادویه مى‏خورید، نشانه‏ى آن است که در کارها موفق مى‏شوید.

ادرار

محمد بن سیرین گوید:

اگر کسی بیند که ادرار کند، به جایگاهی که موضع آن نباشد، اگر صاحب خواب غمگین و وام دار بود، دلیل کند که از غم فرج یابد و وامش گذارده گردد و اگر توانگر بیند، دلیل کند که مالش نقصان آید، بر مقدار ادرار.

 

حضرت دانیال گوید:

اگر بیند که در جایگاهی مجهول ادرار کند، دلیل بود که از اهل آن موضع زن خواهد یا کنیزک خرد. اگر بیند که به جای ادرار خون همی رفت، دلیل کند که او را فرزند اید و اگر بیند که به جای ادرار چرک و خون می رفت، دلیل کند که او را فرزندی اید به تن معلول. بعضی از معبران گفته اند: ادرار، مال حرام بود. اگر بیند که ادرار همی خورد، دلیل کند که مال حرام خورد.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که اندر چاهی ادرار کرد، دلیل کند که از کسی مال حلال حاصل کند. اگر بیند که ادرار همی کرد، دلیل کند که او را فرزندی آید که قران ظاهرخواند و عالم و دانا گردد. اگر بیند که برخی از ادرار ریخت و برخی با خود داشت، دلیل کند که برخی از مال وی برود و برخی اندوه وغم از وی جدا گردد. اگر بیند که مردمان از ادرار وی همی مسح کردند، دلیل کند که او را فرزندی آید که عالم و دانا گردد و مردمان متابع او گردند.

 

جابر مغربی گوید:

اگر بیند که در مسجد ادرار کردن همی کرد، دلیل کند که مال خویش هزینه کند. اگر بیند که جامه وی به ادرار آلوده شد، دلیل کند که مال خویش بر فرزند خویش هزینه کند.

 

 

اسماعیل بن اشعث گوید:

اگر بیند که در خانه خویش به موضعش ادرار همی کرد، دلیل کند که مال و ثروت و دارایی خویش بر عیال خویش هزینه و خرج کند، لیکن عوض آن جبران شده بازآید.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

دیدن بول یا ادرار در خواب دو صورت دارد. یا بیننده خواب خودش ادرار می کند یا می بیند که دیگری ادرار می کند. به هر حال دیدن بول در خواب بد نیست. اگر دیدید که خودتان ادرار می کنید از غم فارغ می شوید و ناراحتی هایی که دارید از بین می رود. این با مقدار ادراری که می کنید بستگی مستقیم دارد. هر چه بیشتر ادرار کنید فراغت شما از غم و غصه بیشتر است. اگر دیدید که دیگری ادرار می کند نیک است. چنانچه شاهد ادرار دیگری بودید خرمی و صفا است هم برای بیننده خواب و هم برای کسی که در خواب دیده اید ادرار می کند. اگر دیدید دیگری ادرار می کند و ادرار او لباس شما را ملوث و آلوده کرده از او مختصر آزردگی خاطر پیدا می کنید که رفع می شود. چنانچه ببینید که ادرار می کنید و ادرار شما به لباس و پا و کفشتان می ریزد به نعمت و رفاه آمیخته به خرمی و شادی می رسید و بسیار نیکو است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

ادرار کردن در خواب به موقع خویش . به مرد توانگری رسد اما آنکه درویش باشد.

بنده را آزادی بود

بیمار را شفا بود

محبوس را فرج بود

مسافر را باز آمدن بود

عامل را معزولی بود

خلیفه را مرگ بود

قاضی را عزل بود

بازرگان را زیان باشد در تجارت

 

آنلی بیتون می‏گوید:

اگر در خواب دیدید که در حال ادرار کردن هستید، معنایش آن است که در راه رسیدن به محبوب، دشوارى‏هایى خواهید داشت. دیدن ادرار دیگران در خواب، علامت آن است که در اثر بیمارى، دوستان از شما دور مى‏شوند.

 

لیلا برایت میگوید:

اگر در خواب خود را در حال نوشیدن ادرار بینید، نشانه‏ى آن است که از مریضى نجات پیدا خواهید کرد.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب ادرار : مورد تحقییر قرار میگیرید .

در تخت خود ادرار میکنید : منفعتهای عالی در کار

به دیوار ادرار میکنید : یک معامله یا قرارداد مربوط به کار شکل میگیرد .

دیگران به دیوار ادرار میکنند :رضایت کامل از کارهائی که در پیش دارید .

بچه ها ادرار میکنند : علامت سلامتی

یک ظرف مخصوص ادرار : آینده شما روشن و خوش خواهد بود .

اخلاق

آنلی بیتون میگوید:

دیدن افراد مؤدب و درستکار در خواب، دلالت بر موفقیت در انجام کارها را دارد. اگر در خواب فرد بى‏ادب و بداخلاقى را دیدید، نشانه‏ى آن است که با موانع دشوارى روبه‏رو مى‏شوید.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما بد اخلاق هستید : گرفتاری وناکامی

شما خوش اخلاق هستید : دوستان نادرست اطراف شما هستند .

زن و شوهرها بد اخلاق هستند : صحبتهای احمقانه بیداد میکنند.

دیگران بد اخلاق هستند : شانس در کار

دوست مورد علاقه شما بد اخلاق است : با یکنفر آشنا میشوید و عاشق او میشوید .

دوست مورد علاقه شما خوش اخلاق است : سفری طولانی در پیش دارید .

رئیس شما بد اخلاق است : شما را به محلی دعوت خواهند کرد .

نزدیکان شما بداخلاق هستند : گرفتاریهای خانوادگی

اخراج

لیلا برایت میگوید:

اگر در خواب دیدید که اخراج شده‏اید، نشانه‏ى آن است که به سعادت مى‏رسید و اگر در خواب دیدید که کسى را اخراج کرده‏اید، بدین معنا است که به دوستان و خانواده‏ى خود اعتماد نمى‏کنید.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما را از کارتان اخراج کرده اند : پیشرفت در کار

یک کارمند یا زیر دست را اخراج میکنید : مصیبت و ناکامی

دیگران اخراج شده اند : یک راز فاش میشود.

اخبار

اچ میلر میگوید:

اگر در خواب خبر خوشى شنیدید، علامت آن است که خبر بدى به شما مى‏رسد و اگر در خواب خبر بدى شنیدید، نشانه‏ى آن است که خبر خوبى به شما خواهند داد.

احمق

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب احمقها : یک اتفاق غیره منتظره و خوشایند در انتظار شماست .

یک دسته احمق : روح شما به طرز خارق العاده ای کار میکند .

شما احمق هستید : بزودی خودتان را در پست وزارت خواهید دید .

بچه ها احمق هستند : روی نردبان اجتماع در پله های بالا جا خواهید داشت .

 



تعبیر خواب حرف الف

ارز

آنلی بیتون می‏گوید:

ارز در خواب، نشان پنهان کردن چیزى مى‏باشد. کار کردن با ارز نشانه‏ى پیشرفت در کارها مى‏باشد.

اردوی کار

آنلی بیتون می‏گوید:

اگر خواب ببینید در اردویی مشغول کار هستید ، علامت آن است که اتفاقی تلخ برای شما پیش خواهد آمد.

اردوگاه

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک اردوگاه : یک زندگی سالم و طولانی

شما در یک اردوگاه هستید : دردسرهای بزرگ در آینده

مانع آن میشوید که شما را به اردوگاه ببرند : مراقب سلامتی خود باشید.

یک دختر جوان خواب ببیند که او را به اردوگاه برده اند : ازدواج

اردوگاه مخصوص فقرا : ثروت در نزدیکی شماست

شما در اردوگاه فقرا هستید : شانس و شادی

اعضا خانواده در اردوگاه هستند : پول بدون مشکل میرسد.

دیگران در اردوگاه هستند : اشیاءقیمتی را که فکر میکردید گم شده پیدا می کنید.

اردو

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر خواب ببینید در هوایی آزاد مشغول خوشگذرانی در اردویی هستید ، نشانة آن است که در انتظار تغییراتی در زندگی خود هستید ، و آماده برای رفتن به سیفری طولانی و ملال آور خواهید شد.

۲ـ اگر درخواب اردوگاهی ببینید ، نشانة آن است که دوستان به موقعیتهای بهتری در زندگی دست می یابید و شما به آینده ای تاریک خواهید رسید.

۳ـ اگر دختری خواب ببیند در اردویی شرکت کرده است ، علامت آن است که خواستگار او برای تعیین روز ازدواج متزلزل است اما بعدها ثابت می شود که او فرد مهربانی است.

۴ـ اگر دختری خواب ببیند در اردوی نظامی به سر می برد ، نشانة آن است که با اولین درخواست ازدواج خواهد کرد.

۵ـ اگر زنی شوهردار خواب ببیند در اردوی سربازان به سر می برد ، نشانة آن است که دامنش لکه دار می شود و شوهرش او را طلاق می دهد.

اردکون

بدان که اردکون، شکوفه ای است، دیدنش در خواب دلیل بر رنج و بیماری است.

اردک ماهی

آنلی بیتون میگوید:

دیدن اردک ماهى در خواب، معنایش این است که شما را به مهمانى دعوت مى‏کنند.

ارث

لوک اویتنهاو می گوید :

ارث : خلاص شدن از یک موقعیت ناجور

 

آنلی بیتون میگوید:

اگر خواب ببینید ارثی به شما رسیده است ، نشانة آن است که به آرزوهای خود دست خواهید یافت.

 

لیلا برایت می‏گوید:

دلیل بر آن است که طلب عقب افتادهی شما وصول میشود.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

به شما ارث میرسد : ۱- یک مرگ در فامیل ۲- در کارهایتان بسیار دقت کنید .

از یک شخص نا شناس به شما ارث میرسد : منفعت مالی

با دیگر اعضا فامیل بر سر ارث مشاجره میکنید : ضرر مالی

افراد نزدیک فامیل را به عنوان وارث انتخاب میکنید:درمشکلات غرق میشوید

به شما ارث نمیرسد : مرگ یک برادر یا یک خواهر

شما را از ارث محروم میکنند : ناکامی و شکست بزرگ

یکی از افراد خانواده را از ارث محروم میکنید : پول فراوان

دیگران از ارث محروم شده اند : یک تغییرمهم در اطراف شما رخ خواهد داد.

ارتقاء

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر خواب ببینید به مقامی والا ارتقاء می یابید ، علامت آن است که با مطالعه و دقت در کارها به پیشرفت و ثروت دست خواهید یافت.

۲ـ اگر خواب ببینید به سمت آسمان صعود می کنید ، علامت آن است که به ثروتی دست خواهید یافت ، اما باید برای حفظ و نگهداری ثروت خود بشتر بکوشید.

 

هانس کورت میگوید:

اگر در خواب به مقام بالاترى ارتقاء پیدا کردید، نشانه‏ى دقت در کارها و پیشرفت در زندگى مى‏باشد.

ارتش

لیلا برایت میگوید:

دیدن ارتش در خواب، نشانه‏ى نگرانى شما مى‏باشد. براى زن‏ها علاقه داشتن به روابط جنسى است. ارتش در حال جنگ، بیانگر ثروت بزرگ مى‏باشد و رژه ارتش، معنایش موفقیت در مسائل مالى مى‏باشد.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک ارتش : نزاع درخانواده

ارتشهای متعدد از کشورهای مختلف : پول وشادی

ارتش کشور خودتان : سودهای کوچک مالی

یک ارتش در حال جنگ : خیانت و رنج

ارتداد

آنلی بیتون میگوید:

دیدن افراد مرتد در خواب، بیانگر دوستانى است که به شما ضرر مى‏رسانند. حرف‏هاى کفرآمیز، علامت بدبختى شما مى‏باشد. اگر در خواب شما را مرتد خواندند، نشان دهنده‏ى سعادتمندى در زندگى مى‏باشد.

 



تعبیر خواب حرف الف

ارواح

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن روح در خواب ، نشانة آن است که با مشکلی غیره منتظره مواجه خواهید شد.

۲ـ اگر خواب ببینید روحی با لباس سفید در مقابل شما هویدا می شود ، نشانة‌آن است که سلامت یکی از بهترین دوستانتان در معرض خطر است.

۳ـ اگر خواب ببینید روحی با لباس سیاه در برابرتان ظاهر می شود ، نشانة‌آن است که با نیرنگ و بی وفایی دیگران روبرو خواهید شد.

۴ـ اگر با روحی در خواب صحبت کنید ،‌ نشانة‌آن است که اگر از منطق و عقل سلیم خود پیروی کنید و از مصیبت و شری که در زندگی شماست ، جان سالم به در خواهید برد.

۵ـ اگر خواب ببینید ارواحی به در و خانة شما ضربه می زنند ،‌ نشانة‌ آن است که دردسری ناگهانی گریبانتان را خواهد گرفت.

۶ـ اگر خواب ببینید روحی در پشت پارچه ای حرکت می کند ،‌ نشانة‌ آن است که اگر می خواهید مرتکب اشتباه نشوید باید احساسات خود را کنترل کنید.

۷ـ اگر در خواب احساس کنید روح یکی از دوستانتان در اتاق شما سرگردان است ، نشانة‌ آن است که احساس ناامنی و نومیدی خواهید کرد.

۸ـ اگر خواب ببینید ارواح موزیک می نوازند ،‌ نشانة آن است که تغییرات نامساعدی در زندگانی شما پدیدار می شود ، و اندوه به محیط خانة شما راه می یابد.

ارمنی

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک ارمنی : سرنوشت شما به نا امیدی و مصیبت کشیده میشود.

شما ارمنی هستید : یک اتفاق مهم و جالب رخ خواهد داد .

شما به همراهی یک ارمنی هستید : بازگشت یک دوست قدیمی

تعداد بسیاری ارمنی : نامه ای که مدتها انتظارش را داشتید به دستتان میرسد .

ارگ

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر در خواب صدای ارگ را از کلیسا بشنوید ، علامت آن است که افراد خانواده از یکدیگر جدا خواهند شد.

۲ـ اگر خواب ببینیدبا ارگ آهنگ دلپذیری را می نوازید ، علامت آن است که از آسایش دنیوی بهرمند می گردید و امتیازات اجتماعی زیادی به دست می آورید.

۳ـ آواز محزونی که به همراه نواختن ارگ در خواب به گوش برسد ، نشانة از دست دادن دوست یا مقامی است و همچنین حکایت از وظایفی خسته کننده دارد.

 

لیلا برایت میگوید:

اگر در خواب ارگ بسازید، نشانه‏ى آن است که خبرهاى خوشى در انتظار شما مى‏باشد. اگر در خواب ارگ بنوازید، احتمالا مشکلاتى برایتان پیش خواهد آمد.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

ارگ یک کلیسا : دوستان سعی دارند به شما کمک کنند.

شما ارگ می فروشید : تجربه های تلخی در انتظار شماست

ارگ می زنید : از نزدیکانتان کسی را از دست میدهید.

صدای ارگ را می شنوید : بستگان به خانه شما می آیند

شما در کلسیا ارگ می نوازید : اضطراب

صدای بلند و نا خوشایند یک ارگ : نفاق در خانه شما نفوذ کرده است .

صدای یک ارگ در مراسم تدفین : شانس .

ارکیده

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب گل ارکیده : خوشبختی

شما گل ارکیده دارید : شانس و شادی

ارکیده میخرید : یک زندگی آسوده

به یک زن شوهردار ارکیده هدیه میدهید : مراقب دوستان حسود باشید.

به یک زن مجرد ارکیده هدیه می دهید : نامزدی

یک زن جوان خواب ببیند که ارکیده دریافت میکند:نامزدی در پیش است .

ارکستر

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر خواب ببینید یکی از اعضای ارکستر هستید و مشغل نواختن ساز ، نشانة آن است که نامزدتان وفادار و مؤدب خواهد بود و سرگرمیهایی دلپذیر در زندگی خواهید داشت.

۲ـ اگر خواب ببینید به آهنگی که ارکستر می نوازد گوش سپرده اید ، نشانة‌آن است که با کسب دانشهای بشری هر دم صاحب شخصیتی قوی تر خواهید شد ، و لطف و محبتی فراوان به سوی شما سرازیر خواهد شد.

 

لیلا برایت می‏گوید:

ارکستر را در خواب دیدن، علامت آن است که در جشن بزرگى شرکت مى‏کنید.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک ارکستر : شانس نزد شما می آید.

به یک ارکستر گوش می کنید : یک موفقیت بزرگ در انتظار شماست

یک ارکستردر حال نواختن موسیقی : ناکامی و ناراحتی

صدای یک ارکستر را از دورمی شنوید: یکی از اعضا فامیل را از دست میدهید .

به اتفاق خانواده به ارکستر گوش میکنید : مقدار کمی پول به دستتان می آید.

یک رهبر ارکستر : خوشبختی در خانواده

یکی از آشتایان شما رهبر ارکستر است : کارهای شما پیشرفت میکنند

ارقام

آنلی بیتون میگوید:

دیدن ارقام در خواب ، دلالت بر اشتباهات بسیار و آشفتگی فکری دارد .

اگر مراقب اعمال و حرفهای خود نباشید ، در معاملة بزرگی شکست می خورید.

ارش

محمد بن سیرین گوید:

اگر بیند که بارش یا چیزی دیگر بارش همی بود او را سود و منفعت بود.

 

جابر مغربی گوید:

اگر بیند که رسن یا جامه پشمین بود، دلیل است که در سفر به قدر آن مال حرام به دست آورد.

ارزیر

محمد بن سیرین گوید:

اگر بیند که ارزیر بسیار به دست داشت، دلیل که بر قدر آن، وی را چیزی از متاع دنیا حاصل گردد. اگر بیند کاسه و طبق و مانند این داشت و دانست که ملک اوست، دلیل که قدر آن، وی را خدمتکار و چاکر بود.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که ارزیر همی گداخت، دلیل بود که در زبان مردم افتد به بدی.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن ارزیر در خواب سه وجه بود.

اول: منفعت،

دوم: خدمتکار،

سوم: متاع خانه.

 

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن آهن ومس و روی و ارزیروغیران تعلق به منفعت دنیا دارد.

ارزن

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن ارزن روزی ناگهانی بوی رسد.

 

لیلا برایت می‏گوید:

کاشتن یا خوردنش در خواب، نشانه‏ى آرامش و آسایش در زندگى مى‏باشد.

ارزانی

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن ارزانی مصیبت بود.



تعبیر خواب حرف الف

از زندان آزاد شدن

آنلی بیتون می‏گوید:

اگر در خواب دیدید از زندان آزاد شده‏اید بدانید که غم و اندوه فراوانى در انتظار شما است.

ازدیاد

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب ازدیاد : موفقیت برای نقشه هایتان

ازدیاد پول : کارهایتان به ناکامی بر میخورند و پولتان را هدر میدهید.

ازدیاد املاک : اموالی که متعلق به شماست از دستتان میروند.

دارایی و ثروت دیگران ازدیاد پیدا می کند : مراقب رقیب باشید.

ازدواج با افراد کشوردیگر

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر خواب ببینید با فردی خارجی ازدواج می کنید ، نشانة آن است که با دیگران به دعوا ومشاجره خواهید پرداخت .

ازدواج

لوک اویتنهاو می گوید :

ازدواج -عروسی : رسیدن به هدف
ازدواج کردن : سود ، خوشبختی ، در برخی موارد میتواند به معنای اختلافات نیز باشد
دیدن شوهر : امیدهای واهی
دیدن زن : در آمد خوب و پشت سرگذاشتن یک موقعیت مشکل به خیر و خوشی

 

 

محمدبن سیرین گوید:

اگر بیند زن خواست، دلیل که شرف و بزرگی اش زایل شود، اگر زن مرده را به زنی کرد و با وی جمع گردید، دلیل که از ملک و مال آن زن او را چیزی حاصل شود. اگر بیند با آن زن جمع نشد، دلیل که چیزی اندک ازمال وی را حاصل شود. اگر زنی بیند او را مرده به زنی گرفت و در سرای زن با وی جمع شد، دلیل که مال زن نقصان شود، یا حال وی متغیر شود. اگر بیند زن خواست، لکن زن را ندید و نامش ندانست، دلیل که اجلش نزدیک شده باشد. اگر زن را بیند و سرای مجهول بود و آن سرا از آنِ شخص مرده بود و آن مرد با وی جمع شد، دلیل که آن زن بمرد. اگر آن زن معروف بود، دلیل بر نقصان مال زن کند.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر زن شوهردار در خواب بیند دیگر شوهری دارد و عروسی را ندید. دلیل بود بر شرف و عزت و زیادتی مال.اگر بیند عروسی خواست کردن و عروسی را ندید و نشناخت، بیم مرگ است او را و بعضی گویند: شخصی بر دست او هلاک شود و اگر بیند بیمار است و زنی مجهول خواست و یا کسی دید زن او شوهر کرد و آن شوهر را به خانه برد، دلیل که مالی بسیار از این مَمَر به شوهر اور سد. اگر بیند زنی نابکار به زنی خواست و با وی جمع نشد، آن چه گفتم کمتر بود.

 

جابر مغربی گوید:

اگر بیند دختری دوشیزه را به زنی کرد و دوشیزگی او را بستد، دلیل که اندر آن سال او را زنی یا کنیزکی حاصل شود و از پادشاه خیر و نیکی بیند. اگر بیند به حرام دوشیزگیِ دختری بستد، دلیل که مالی حرام بدست آورد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

زن گرفتن درخواب بر چهار وجه است.

اول: بزرگی و مقام،

دوم: زیادتی مال،

سوم: سرحالی وآسایش،

چهارم: خرمی و شادی.

 

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر دختری خواب ببیند با پیرمردی ازدواج می کند ، علامت آن است که با مشکلات فراوانی روبرو خواهد شد . اما اگر خواب ببیند در هنگام جشن ازدواح مردی با لباس سیاه از مقابلش می گذرد و نگاه ملامت آمیزی به او می کند نشانة آن است که سردی بی تقاوتی یکی از دوستان او را ناامید می سازد .

۲ـ دیدن مراسم ازدواج دیگران در خواب با میهمانانی شادمان که لباسهایی زیبا بر تن کرده اند ، علامت آن است که از زندگی لذتهایی عالی خواهید برد . اما اگرمیهمانان لباسهایی سیاه بر تن کرده باشند ، علامت آن است که در آینده به سوگ کسی خواهید نشست .

۳ـ اگر خواب ببینید با کسی پیمان ازدواج می بندید ، نشانة آن است که خبرهایی ناگوار خواهید شنید .

۴ـ اگر خواب ببینید در جشن ازدواج کسی شرکت کرده اید ، نشانة آن است که امور شغلی به طرز باور نکردنی امید بخش خواهد شد . و از فکر کردن به افراد مورد علاقة‌خود لذت زیادی خواهید برد .

۵ـ اگر خواب ببینید در جشن ازدواح واقعه ای ناگوار رخ می دهد ، علت آن است که به بیماری مبتلا خواهید شد . یا از مرگ یکی از اعضای خانوادة خود رنج خواهید کشید .

۶ـ اگر دختری خواب ببیند عروس شده است اما هیچ احساس خوشحالی نمی کند ، علامت آن است که در زندگی به نومیدی دچار خواهد شد ، و در امور عاطفی شکست خواهد خورد .

 

لیلا برایت میگوید:

اگر به شما پیشنهاد ازدواج شد، نشانه‏ى خوشبختى در زندگى مى‏باشد، شوهر کردن در خواب، نشانه‏ى رفاه مالى است و طلاق گرفتن، علامت آن است که مورد تهمت دیگران قرار خواهید گرفت.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب اردواج : ایام خوش در پیش است .

در یک ازدواج شرکت می کنید: منفعتهای بزرگ مالی

ازدواج یکی از اعضاء فامیل : خصومت در خانواده

یک شوهر یا زن در یک ازدواج شرکت کند: سود

ازدواج خواهرتان : خطر بزرگ

ازدواج یک برادر : پول

ازدواج یک دختر باکره : احترام

ازدواج پسرتان : پول به دستتان میرسد.

ازدواج دخترتان : ثروت

در ازدواج یک بیوه شرکت می کنید: پول زیادی بدست میاورید.

ازدست دادن تعادل

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید ناگهان روی چیزی می خورید و تعادل خود را از دست می دهید ، نشانة آن است که با بی دقتی وظایف خود را انجام خواهید داد.

۲ـ اگر خواب ببینید دیگران به گونه ای تعادل خود را از دست می دهند ، نشانة آن است که از بی دقتی و غفلت دیگران بهره می گیرید.

ازدست دادن

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

از دست دادن چیزی در خواب : مشکلات فراوان در آیندة نزدیک

دوست پسرتان را از دست می دهید : خجالت و اندوه

دوست دخترتان را از دست میدهید : از کارهای دیوانه وار خود رنج خواهید برد.

زنتان را از دست می دهید : مراقب رقیب باشید.

شوهرتان را از دست می دهید: وسوسه و فریب

فرزند خود را از دست می دهید: نگرانی در خانه

رفاقت دوستان خود را از دست میدهید: یک تغییر مهم در امور عشقی تشکیلات و کارتان را از دست میدهید: ناکام و شرمنده خواهید شد.

مسکن خود را از دست میدهید: در امور مالی بیشتر دقت و احتیاط کنید.

خون ازدست میدهید: به یک کمک مالی احتیاح پیدا خواهید کرد.

یکی از اعضای صورت خود را از دست میدهید : دردسر و گرفتاری.

ازدحام

لیلا برایت میگوید:

اگر در خواب جمعیت زیادى را در حال ازدحام بینید، نشانه‏ى موفقیت در انجام کارهایتان می‏باشید.

از خجالت سرخ شدن

لیلا برایت می‏گوید:

معنایش این است که عاشق شده‏اید و جرئت بیان آن را ندارید. اگر شما در خواب سرخ شدن کس دیگرى را بینید، نشانه‏ى آن است که به خواستگاریتان مى‏آیند.

اره

محمدبن سیرین گوید:

اگر در خواب بیند که با اره درختی برید، دلیل است که از صحبت مردی که تعلق بدان درخت دارد، مفارقت جوید و او را بیازارد. و تاویل هر درختی در حرف (دال) بیان نمائیم. اگر بیند که فرزند یا برادر یا خواهر خویش را با اره به دو پاره ببرید، دلیل است که مانند این، وی را فرزندی دیگر بیابد، یا بردار یا خواهر.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر دید که اره فرا گرفت یا بخرید یا شخصی بدو داد، دلیل است که اگر پسردارد، وی را پسری دیگر آید، و اگر دختر دارد، وی را دختری دیگر آید، و اگر فرزند ندارد، چهارپای دارد. دلیل است که چهارپائی مثل آن نصیب گردد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

اره درخواب دیدن بر سه وجه بود.

اول: فرزند،

دوم: خواهر،

سوم: انباز(شریک)

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

اگر کسی در خواب ببیند که اره در دست دارد ولی با آن چیزی را نمی برد و کاری انجام نمی دهد نشان آن است که فزون طلب و زیاده خواه است و احیانا این زیاده خواهی صورت ناپسند یعنی طمع و آز دارد، اما اگر اره به دست داشت و در خواب دید که درختی را قطع می کند گویای آن است که از صاحب آن درخت یا چوب و تخته دور می شود و بین آن ها مفارقت اتفاق می افتد. اره بیشتر نشان تعداد است و زیاده خواهی وهمه چیز را برای خود خواستن و در خواب این صفات به صورت اره نمودار می شوند. چنان چه در خواب دیدید که اره ای از دکان خریدید یا از جائی برداشتید و یا کسی به شما اره ای بخشید چنان چه کودک باشید صاحب خواهر و برادر می شوید و چنان چه متاهل باشید خداوند دختری یا پسری به شما عنایت می فرماید. اگر اره را به دست یا پای خود کشیدید بی آن که بریده شود و از جای آن خون بیاید گویای آن است که کاری زیان بخش انجام می دهید که زیان آن متوجه خودتان خواهد شد.

 

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر خواب ببینید با ارة دستی چوبی را اره می کنید ، علامت آن است که زندگی خانوادگی شما لبریز از فعالیت و شور و شوق خواهد بود.

۲ـ دیدن اره های بزرگ که با نیروی برق کار می کنند ، علامت آن است که پذیرفتن وظیفه ای بزرگ ، باعث تحول و دگرگونی در زندگی شما خواهد شد. اگر زنی چنین خوابی ببیند ، علامت آن است که نصایح او مورد توجه دیگران قرار خواهد گرفت.

۳ـ دیدن ارة فرسوده که دندانه هایش شکسته است ، علامت آن است که با حوادثی نامساعد روبرو خواهید شد و در زندگانی طعم شکست را خواهید چشید.

۴ـ گم کردن اره در خواب ، علامت آن است که دست به کارهایی می زنید که برایتان مصیبت و بدبختی به همراه می آورد.

۵ـ شنیدن صدای اره کردن در خواب ، نشانة رسیدن به سعادت و خوشبختی است.

۶ـ پیدا کردن اره ای مستعمل در خواب ، نشانة آن است که کارها نتایجی نامطلوب به همراه خواهند داشت.

۷ـ اگر خواب ببینید اره ای را روی شانة خود حمل می کنید ، علامت آن است که مسئولیتهایی بزرگ و پر منفعت به عهده خواهید گرفت.

اروپا

آنلی بیتون میگوید:

اگر در خواب به اروپا سفر کردید، دلیل آن که مسافرتى خواهید داشت که منافع مالى خود را تثبیت مى‏کنید و اگر زنى در خواب به اروپا سفر کند و سفر برایش ناخوشایند باشد، باعث ناامیدى دوستان و نامزد خود خواهد شد.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب اروپا : شادی نا خواسته

اروپا را روی نقشه نگاه می کنید : موفقیت شما بهتر خواهد شد.

به اروپا سفر می کنید : برخوردهای مهم با آدمهای جالب خواهید داشت .

به همراه اشخاص دیگر به اروپا سفر می کنید : ناکامی بزرگ در عشق و احساس

از تعدادی کشور اروپایی دیدن می کنید : کارو معاملات عالی

از اروپا برمی گردید : با دوستانتان مشاجره خواهید کرد.

شما را از اروپا بیرون میکنند : کار سخت درآینده نزدیک

شما را به اروپا تبعید میکنند : یک خطر پنهان شده

شما مقیم یک کشور اروپایی هستید : خبرهای دروغ میشنوید

شما با کشورهای اروپایی کار یا معامله می کنید : ناکامی برای دشمنان شما .

 



تعبیر خواب حرف الف

اسباب کشی

خالد اصفهانی گوید:

اگر بیند به خانه بزرگتری اسباب کشی کرد دلیل آن است که اشتیاق زیاد برای پر معنا کردن ومفهوم دادن به زندگی دارد

 

آنلی بیتون میگوید:

اگر در خواب خود را مشغول اسباب کشى دیدید، نشانگر آن است که به زودى اتفاقاتى رخ مى‏دهد که مجبور مى‏شوید، حالت مبهم خود را تغییر دهید.

اسباب سفر

لوک اویتنهاو می گوید :

دیدن : از دست دادن شغل شما را تهدید میکند
سفر کردن با بار بسیارزیاد : غم و غصه و یا خرج بیهوده

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

اسباب سفر درخانه : یک مسافرت در پیش است .

اسباب سفر در خیابان : وسائل شخصی شما ربوده میشود .

نمی توانید اسباب سفرتان را پیدا کنید : دیگران سعی دارند شما را تحریک کنند .

اسباب سفر اشخاص دیگر : یک تغییر مهم در زندگی عشقی شما رخ میدهد .

اسباب سفر شما بسیار سنگین هستند : ضرر مالی

اسباب سفر شما براحتی حمل میشود : از مشکلات براحتی عبور خواهید کرد.

اسباب سفرتان را گم میکنید : ۱- ارث ۲- مشاجره در فامیل

عشاق اسباب سفرشان را گم می کنند : روابطشان بهم خواهد خورد .

بستگان اسباب سفرشان را گم می کنند : در معلامات و نظریات خود بسیار دقت کنید .

اسباب سفرتان را پیدا می کنید : مشکلات بسیاری بر سر راهتان پدیدار می شود .

اسباب خانه

لیلا برایت میگوید:

تمیز کردن اثاثیه‏ى خانه در خواب، نشانه‏ى بهبود اوضاع اقتصادى است.

اسباب بازی

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

هوس های زودگذر آمیخته به سبک سری های ما درخواب به شکل اسباب بازی اعم از عروسک یا چیزهای دیگر تجسم می یابند. عروسک بی اعتقادی و سست رائی است و چنانچه ببینید در خواب عروسکی دارید گویای آن است که به قدر کفایت برای انجام کار مهمی که پیش روی شما قرار گرفته نه اعتقاد دارید و نه اراده . اگر عروسک به کسی می دهید خواب شما می گوید به نیرنگ و فریب متوسل می شوید و کاری می کنید که برای شما می تواند دل خوش کننده باشد اما برای دیگری بی محتوا و پوچ است. اگر دختر جوانی هستید و در خواب عروسک دیدید نشان آن است که عشقی در مسیر زندگی شما پیدا می شود و چنانچه زن جوانی هستید صاحب فرزند می شوید یا ضمیر نا خودآگاه تان ضرورت وجود یک فرزند را تذکر می دهد. اسباب بازیهای دیگر با توجه به نوع آن ها می توانند تعبیر و معانی مختاف داشته باشد. اسب بازیچه چوبی خودکامگی و غرور است که موجب تخفیف شان شما می شود.اگر در خواب طناب بازی می کنید خوابتان به شما می گوید از کاری که توفیق حاصل نکرده اید منصرف شوید و تکرار نکنید چون هر قدر بدوید باز در جای اولیه خواهید بود و جز خستگی چیزی برای شما باقی نمی گذارد. اسباب بازی های مکانیکی عموما نیرنگ و فریب هستند چه کسی به شما بدهد و چه شما به کسی هدیه کنید. اگر خود را در یک فروشگاه اسباب بازی دیدید در آینده نزدیک عده ای گرد شما را می گیرند که می خواهند شما را به انجام کاری وا دارند که آن عمل سود بخش نیست. آتیانوس می گفت در دختران و پسران جوان اشتیاق به ازدواج و تشکیل کانون خانوادگی به صورت اسباب بازی و به خصوص عروسک در خواب تجسم می یابد.حیوانات بخصوص حشرات مدل و بازیچه که غالبا از پلاستیک ساخته می شود رنجی است که از نیش زبان مردم می برید.

 

لوک اویتنهاو می گوید :

اسباب بازی : مسثله در بین زوج

اسباب

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

۱

اسباب آشپز خانه : فقر

۲

لوازم التحریر : خطر خیانت

 

۳

اسباب فلزی : مرگ

۴

اسباب چوبی : از ولخرجیهای بیهوده بپرهیزید

 

۵

اسباب سربی : ثروت

۶

اسباب و آلات می سازید : رنج و ناکامی

 

۷

اسباب چینی : بیماری

شما فروشنده اسباب هستید : باید رنجهای بسیاری را تحمل کنید .

خواب اسباب بازی : خانواده شما خوشبخت خواهند شد .

به بچه ها اسباب بازی می دهید : یک دوره خوشی شروع میشود .

اسباب بازی میخرید : فرزندان شما باهوش و برجسته خواهندشد .

به بچه ها اسباب بازی هدیه میدهید : دوستان شما وفادارند .

اسباب بازی شکسته : بیماری .

اسب

حضرت دانیال گوید:

اسب تازی را به خواب دیدن، دلیل بزرگی و عز و جاه بود. اگر دید بر اسب تازی نشسته بود و آن اسب مطیع و به فرمان او بود، دلیل که عز و بزرگی دولت یابد، بر قدر نیکوئی و قیمت اسب. اگر دید که اسب را فرا گرفته یا کسی بدو داد و بر وی نشست، دلیل که شرف و بزرگی یابد، لیکن کمتر از آن که در اسب تازی گفتیم و اگر دید از آن اسب چیزی کم بود، یازین یا نمد زین یا لگام، دلیل که بر قدر آن نقصان در بزرگی او بود. اگر بیند اسب وی را دم انبوه و دراز بود، دلیل که بر قدر آن وی را خادمان باشند و چاکران و اگر دم اسب او بریده بود، دلیل که وی را خادمان و چاکران نباشند. اگر بیند چیزی از اندام اسب او ناقص بود، دلیل که به قدر آن از عز و شرف او نقصان بود. اگر دید با اسب جنگ و نبرد همی کرد و اسب غالب بود و فرمانبر وی نبود، دلیل که مصیبت و گناه نماید.

 

محمد بن سیرین گوید:

اگر بیند بر اسب برهنه نشسته بود، دلیل که مصیبت و معصیت و گناه او بیشتر بود. اگر آن اسب از شخصی دیگر بود،آن چه گفتیم خداوند اسب را بود. اگر دید اسب برهنه بود. لکن مطیع او شد، دلیل بر بزرگی و شرف او بود. اگر بیند بر اسبی نشسته بود و آن اسب بر بام خانه یا بر دیوار ایستاده بود، دلیل آن چه گفتیم از گناه بیشتر و صعب تر نماید. اگر بیند بر اسبی نشسته بود و آن اسب بر هوا می پرید، یا بیند کهم آن اسب را پرها بود و چون مرغ همی پرید، دلیل که وی را شرف و بزرگی بود در دین و دنیا باشد که خداوندش سفر نماید.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر دید بر اسب ابلق نشسته بود، دلیل بر کاری کند که بر وی گواهی دهند. اگر دید بر اسب سیاه نشسته بود، دلیل بر کاری نماید که وی را مال و مهتری حاصل شود. اگر بیند بر اسب کمیت بود، دلیل که از پادشاه قوت و بزرگی یابد. اگر دید بر اسب اشقر (سرخ مو) بود، دلیل است بر صلاح دین و حرمت او از پادشاه. اگر دید بر اسب زرد بود، دلیل که اندک بیماری یابد و بر اسب سمند همین دلیل بود. اگر بیند بر اسب جرمه بود، دلیل است بر خیر و صلاح. اگر دید که بر اسب سلیس بود، دلیل است زن خواهد. اگر دید از اسب فرود آمد، دلیل است از شرف و بزرگی بیفتد. اگر دید از اسب برهنه فرود آمد، دلیل که از گناه و معصیت بازایستد. اگر بیند بر اسب نشسته بود و سلاح تمام پوشیده بود، دلیل که شرفو بزرگی یابد، چنانکه شخص از آن مانع نباشد و دشمن بر او ظفر نیابد. اگر بیند اسب را همی تاخت تا جنگ نماید، دلیل که از وی گناهی در وجود آید با ترس و وهمی بدو رسد، بر قدر تاختن اسب. اگر دید بر اسب نشسته بود و اسب او را در مسجد برد، هیج خیر اندر این نبود، مگر بیند که اسب او را از آنجا بیرون آورد. اگر دید اسب او را مراغمه همی کرد، دلیل که مال و دولت یابد. اگر بیند اسب با وی سخن گفت، دلیل بود که کاری نماید که مردمان از او به شگفت آیند. اگر دید اسب بیگانه در سرای وی درآمد، یا درکوچه وی، دلیل که مدری شرف و نام دار در سرا یا در کوچه وی درآید، به قدر و قیمت اسب و در آنجا مقام سازد. اگر دید اسبی از کوچه او بیرون رفت، دلیل کند که مردی شریف از کوچه او غائب شود، یا بمیرد.

 

جابر مغربی گوید:

اگر بیند اسب مادیا فرا گرفت، یا شخصی بد داد و بر وی نشست، دلیل که زن خواهد و بر وی مبار بود. اگر بیند آن مادیان به گونه سیاه بود، دلیل کند که آن زن شریف و نامدار نباشد. اگر بییند آن مادیان ابلق است، دلیل کند که زن را مادر و پدر از یک نسل نباشد. اگر آن مادیان جرمه باشد، دلیل که آن زن خوبروی و با جمال است. اگر آن مادیان سبز رنگ باشد، دلیل کند که آن زن دیندار و پرهیزکار باشد. اگر اشقر بود، دلیل کند که آن زن عزیز و خداوند جاه بود. اگر کمیت بود، دلیل که آن زن معاشر و طول دوست بود. اگر دید آن مادیان کره داشت، دلیل کند که زن را فرزند بود، چنانکه اگر کره او نر بود، دلیل که آن زن را پسر است. اگر ماده باشد، دلیل کند که فرزند زن دختر بود. اگر بیند گوشت اسب همی خورد، دلیل که پادشاه او را خواستار شود و به خویشتن نزدیک نماید. اگر دید در پس کسی به اسب نشسته بود، دلیل کند که آن مرد که در پس وی نشسته بود، تابع او شود، اگر بیند اسبان بسیار پیرامون سرا یا کوچه او بودند، دلیل که در آن موضع باران بارد، یاسیلاب روان شود.

 

اسماعیل بن اشعث گوید:

اگر بیند که بر اسب رهوار نشسته است، دلیل که زن توانگر با صلاح به زنی بخواهد و اگر اهل آن نباشد، وی را به چنین زنی مصاحبت افتد و از او منفعت و نیکوئی یابد. اگر دید گوش اسب او بریده بود، دلیل که پیغام مهتران از او بریده شود. اگر دید اسب بسر درآمد و زود برخاست، دلیل که در بعضی از شغل وی خلل افتد و دیگر بار به صلاح باز آید. اگر دید اسبی خرید بی دم و بر وی نشست، دلیل که زنی بی اصل را به زنی بخواهد. اگر دید با اسب به هوا بر شد و بعد از آن از هوا فرود آمد، دلیل که بر دست پادشاه هلاک شود. اگر دید اسب وی را بدزدید، بیم بود که عیالش هلاک شود. اگر بیند اسب وی گم شد، دلیل که زن را طلاق دهد. اگر دید اسب خویش را بفروخت، دلیل که عز و جاه او کم شود، یا عیال از وی جدا شود. اگر دید بر اسب بازگونه نشسته بود، دلیل که از وی به قصد کاری منکر پدی آید، که در آن وی رامضرت و ملامت بود.

 

جاحظ گوید:

اسب در خواب، هوای نفس بیننده خواب بود و اگر اسب خویش را سرکش بیند، دلیل که هوای نفس او سرکش باشد و اگر دید اسب خویش مطیع و فرمانبر بود، دلیل که هوای نفس او صعب تر بود به بدی، و بدانکه هر اندامی از اندامهای اسب، نشان بود از پادشاه. اگر خون پادشاه را بر اسب بیند عز و رفعت او بود و مردم عامه اسب به خواب دیدن، عز و بخت بود. اگر بیند اسبی مجهول از محلی بیرون آمد، دلیل که یکی از بزرگان محله از دنیا برود.

 

خالد اصفهانی :

اسب پالانی به خواب، بخت مرد است و هر چند پالانی فرمانبردار باشد، بخت او مطیع تر و فرمانبردارتر بود. اگر بیند که اسبی پالانی در شهری یا در دهی یا در سرائی شد، دلیل که مردی غریب عجمی در آنجا پدید اید. اگر بیند بر اسبی درازدم نشسته بود. دلیل که وی را تبع زیاده شود، به قدر درازای دم اسب. اگر به خلاف این بیند، دلیل که حال بر وی بد شود و عیش بر وی تنگ گردد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن اسب در خواب بر پنج وجه بود.

اول: عزواحترام،

دوم: مقام ومرتبت،

سوم: فرمانروایی،

چهارم: بزرگی وعظمت ،

پنجم: خیرو برکت.

اگر بیند یوزه بر اسب او نشسته است، دلیل که جهودی با زن وی فساد نماید. اگر بیند سگی بر اسب نشسته بود، دلیل که مغی با زن او فساد نماید.

 

محمدبن سیرین گوید:

چون استر درخواب بیند، اگر مطیع نبود مردی بدخوی و چون مطیع بود، نیک بود. اگر بیند بر استری بی زین نشسته بود و ندانست که استر از آن کیست، دلیل که به سفر رود. اگر بر استر خویش نشسته بود، چون سفر کند با سود و منفعت آید. اگر بیند بر استر زین یا پالان یا عماری نهاده است، دلیل که زن او نازائیده بود، خاصه که داند استر ملک او بود، یا شخصی بر او بخشیده بود.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند بر استر ماده سیاه نشسته بود وبلند بالا بود، دلیل که زنی خواهد که خداوند حرمت بود. اگر استر را به گونه سفید بیند، آن زن که خواهد با جمال و خوبروی بود. اگر استر به گونه سبز دید، دلیل آن که زن دیندار و پرهیزکار بود. اگر استر به گونه سرخ بیند، دلیل که آن زن مطرب و معاشر دوست بود. اگر استر به گونه زرد یا اشقر بیند، دلیل که آن زن بیمار شود و زرد روی بود. اگر استر برهنه و رام کرده بیند، دلیل کند بر مردی ضعیف.

 

جابر مغربی گوید:

استر ماده در خواب مولازاده بود. اگر استرنر بود سفر بود و بعضی از استادان این صناعت گفته اند: استر نر مرد بود و استر ماده، زن. اگر بیند از کسی استر ماده بخرید، دلیل که از کسی کنیزک بخرد. اگر بیند که استر ماده بفروخت، دلیل که کنیزک بفروشد یا از کنیزک جدا شود. اگر دید که بر استر ماده نشسته بود، دلیل که زنی کند که هرگز وی را فرزند نیاید. اگر بیند که بر استر نر نشسته بود، دلیل که عمر وی دراز بود و مرداش حاصل شود. اگر بیند استر از پس وی می دوید، دلیل که وی را غمی رسد.

 

اسماعیل بن اشعث گوید:

اگر دید استر نوحه همی کرد، دلیل نماید بر زیادی مال از جهت زنان. اگر دیداستر با وی سخن گفت، دلیل که کار عجب وی را پیش آید و مردمان را زا آن شگفت آید، اگر دید استری را بکشت، دلیل که مال یابد، اگر دید وی بمرد یا ضایع شد. دلیل است که از کنیزک جدا شود.اگر استر نر بود، نشانه صحبت مردی بود و بدانکه گوشت و پوست استر مال بود و بعضی از معبران گفته اند: گوشت استر بیماری بود. اگر دید شیر استر همی خورد، دلیل بود بر دشواری و ترس و بیم وی به قدر شیر که خورد بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن استر بر پنج وجه بود.

اول: سفر باشد،

دوم: زندگانی دراز،

سوم: ظفر بود بر دشمن،

چهارم: جمال و آرایش،

پنجم: مرد احمق بود.

و استر ماده زن نازائیده بود واستر کرده منفعت و یافتن مراد بود.

 

فروید گوید :

اگر در خواب اسب بارکش بیند ، بختش را دیده است که هرچه رامتر باشد کامرواتر است

اگر بیند یک اسب بارکش وارد خانه ای شد ، مردی غریب به آن خانه خواهد آمد

اگر بیند بر اسبی دم دراز سوار است ، به اندازه دازی آن طرفدار پیدا کند و اگر دم اسب کوتاه باشد طرفدارانش را از دست خواهد داد

 

لوک اویتنهاو می گوید :

سفید : لذت
سیاه : مشکلات
اسبی که بر دو پای خود به هوا بر میخیزد : افتخار بزرگ
اسب سواری : آرزوهای بر آورده شده
افتادن از اسب : ناراحتی زیاد
اسب سرکش : مرگ
دارای یک اسب بودن : کامیابی
نعل کردن اسب : یک مقام ، یک موقعیت شغلی مهم
اسب مرده : کار زیاد
اسب لاغر : مانع
سیاه و سفید : یک کار پر خطر
بالا رفتن بروی یک اسب : عزاداری

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

دیدن اسب در مجموع بسیار نیکو است. معبران اسلامی نوشته اند که دیدن اسب عربی در خواب نشانی است از عزت و جاه و مقام . اگر کسی ببیند که بر اسب نشسته و اسب رام او می باشد و به سهولت فرمان می برد نشان آن است که بیننده خواب به جاه و مقام می رسد و به سهولت کامروا می گردد ولی اگر اسب نا آرام و خروشنده بود به زحمت و تلاش بسیار پیروزی حاصل می شود. در مجموع اسب کام است و مراد و مقصود. نفایش الفنون نوشته اسب ولایت و دولت است و در عین حال زن. نفایس الفنون تصریح دارد که اگر کسی در خواب بر اسب سفید نشسته باشد پادشاهی یابد. معبران به طور عموم دم اسب را به خدمتکاران تعبیر کرده اند یا کسانی که از شما حرف شنوی دارند و یا فرمان می برند. در همین زمینه ابن سیرین می گوید اگر دیدید اسبی دارید که دم پر پشت و انبوه دارد نشان آن است که عده ای زیاد از شما اطاعت و پیروی می کنند. چنان چه دیدید اسبی در اختیار دارید که فاقد زین یراق و نمد و دهنه است گواه نقصان در پیروزی شما است. در میان رنگ های اسب که می شناسیم، اسب زرد و سمند چندان نیکو نیست چه این که بر بیماری دلالت دارد. اسب با رنگ غیر معقول نیز توفیق کاذب است. اسب سفید شرف و عظمت است. اسب سیاه امری است مخاطره آمیز و کاری است دشوار که سر راه شما قرار می گیرد.سوار بودن بر اسب نیکو است اما فرود آمدن از اسب خوب نیست مگر این که اسب زرد باشد در این صورت به شما نوید می دهد که از بیماری شفا می یابید. درصورتی که بیمار باشید. نوشته اند اسب سبز دین داری است و چنان چه کسی بر مادیان سبز رنگی نشسته در آینده با زنی متقی و پرهیزگار و دین دار رو به رو می شود . معبران مادیان را به زن تعبیر کرده اند و کره اسب را فرزند. اجتماع اسبان نشان نزول باران است. از حاجظ نقل شده که اسب در خواب هوای نفس بیننده خواب است. چه مراد و خواست هم نوعی هوای نفس است. هر چه اسب سرکشتر باشد هوای نفس بیشتر و هر چه اسب رام تر باشد تسلط بر نفس آسان تر است و یحتمل کام جویی ممکن تر. باز می گوید اگر دیدید اسبی ناشناخته از خانه بیرون آمد از آن خانه کسی می میرد.

 

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن اسب کار بالا گیرد

هر که خود را بر اسب زین دار بیند زن توانگر بخواهد که به مراد وی برسد اسب برهنه هم خوب است

 

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر در خواب اسب سفیدی را تماشا کنید یا سوار آن شوید ، علامت آن است که با زنان و مردان خوش بر خورد معاشرت خواهید داشت . اما اگر اسب سفید کثیف و لاغر باشد ، نشانة آن است که دوست یا زنی حسود از اعتماد شما سوء استفاده می کند . اما اگر اسب سیاه باشد ، نشانة آن است که بخت یار شما خواهد بود اما با این همه ، متوسل به فریت و نیرنگ می شوید و دست به کاری خطا می زنید .

۲ـ اگر زنی خواب ببیند بر اسبی سفید سوار شده است ، نشانة آن است که شوهرش نسبت به او بی وفا خواهد بود .

۳ـ دیدن اسبهایی با رنگ تیره در خواب ، علامت آن است که برخی از لذتهای زود گذر را تحربه خواهید کر د .

۴ـ اگر خواب ببینید با اسبی از نژاد اصیل و رنگ کهر سواری می کنید ، نشانة آن است که به ثروتی دست می یابید . اگر زنی چنین خوابی ببیند ، نشانة آن است که او خود را تسلیم پیشرفتهای زود گذر و مادیات می کند .

۵ـ اگر در خواب اسب تندرویی ببینید یا بر آن سوار شوید ، علامت آن است که زندگی ای راحت و آسوده خواهید داشت .

۶ـ سوار شدن بر اسبی سرکش در خواب ، علامت آن است که در اثر حماقت زیر دستان یا دوستی از منافع شما سوء استفاده می کند .

۷ـ اگر خواب ببینید اسبی با اسبهای دیگر در حال فرار است ، نشانة آن است که خبر بیماری دوستی به گوش شما خواهد رسید .

۸ـ اگر در خواب اسبی از نژاد اصیل ببینید ، نشانة آن است که در سایة زندگی بسیار آسوده دست به اعمالی غیر اخلاقی خواهید زد .

۹ـ دیدن کره مادیان در خواب ، نشانة تفاهم و دوستی بین افراد است .

۱۰ـ اگر خواب ببینید سوار بر اسب از رودخانه ای می گذرید ، علامت آن است که به زودی در زندگی اقبال به شما روی می آورد . اما اگر آب رودخانه متلاطم و ناآرام باشد ، نشانة آن است که خوشیها به نومیدی مبدل می گردند .

۱۱ ـ اگر خواب ببینید بر پشت اسبی سوار شده اید و از رودخانه ای زلال و زیبا می گذرید ، نشانة آن است که آرزوهای شما به سرعت برآورده می شود . اگر مردی تاجر ، چنین خوابی ببیند ، علامت آن است که به ثروتی فراوان دست خواهد یافت .

۱۲ـ دیدن اسب زخمی در خواب ، نشانة آن است که دوستان به دردسر خواهند افتاد .

۱۳ـ دیدن اسب مرده در خواب ، علامت هجوم نومیدیهاست .

۱۴ـ اگر خواب ببینید سوار بر اسبی هستید که یورتمه می رود ، نشانة آن است که آرزوهای شما به سختی برآورده می شود . اگر خواب ببینید از روی اسبی که یورتمه می رود به زمین می افتید ، علامت آن است که در کار خود رقیب مقتدری خواهید داشت که اجازه نمی دهد به پیروزی کامل دست یابید .

۱۵ ـ اگر خواب ببینید اسبی به شما لگد می زند ، نشانة‌آن است که به خواستگاری زنی می روید که شما را نمی پذیرد . و به علت بیماری و عدم سلامت زندگی نابسامانی خواهید داشت .

۱۶ـ اگر خواب ببینید دهنة اسبی را می گیرید و اسب را رام می کنید یا زین که در هر کاری موفق خواهید بود . اما اگر در خواب موفق نشوید دهانة اسب وحشی را بگیرید یا زینی بر پشت او بنهید و اسب بگریزد ، علامت آن است که بخت و اقبال به شما پشت می کند .

۱۷ـ دیدن اسبهای خال دار در خواب ، علامت آن است که دست به هر کاری که بزنید ، سودآور خواهد بود .

۱۸ـ اگر خواب ببینید نعل اسبی دارید ، علامت آن است که یقیناً به موفقیت دست خواهید یافت . اگر دختری چنین خوابی ببیند ، نشانة آن است که همسری وفادار خواهد یافت .

۱۹ـ اگر در خواب نعل اسبی ببینید ، علامت آن است که با تلاش خود ثروتی گرد می آورید .

۲۰ ـ دیدن اسبهای مسابقه در خواب نشانة آن است که در زندگی بیشتر به خوش گذرانی می پردازید .

۲۱ـ اگر خواب ببینید با اسبی در مسابقه ای شرکت کرده اید ، علامت آن است که سعادتمند می شوید و از زندگی خود لذت می برید .

۲۲ـ اگر خواب ببینید اسبی رامی کشید ، نشانة آن است که با خودخواهی دوستان را از خود دور می کنید .

۲۳ـ اگر خواب ببینید بر اسبی بی زین سوار شده اید ، علامت آن است که با تلاش بسیارتحمل سختیهای زندگی به ثروت و آسایش دست می یابید .

۲۴ـ اگر زنی خواب ببیند ، بر اسبی بی زین سوار شده است ، نشانة آن است که دیگران به او کمک خواهند کرد تا زندگی ای فارغ و آسوده داشته باشد .

۲۵ـ اگر خواب ببینید اسبی را قشو می کنید ، نشانة آن است که از کار اصلی خود برای کسب لذتهای زودگذر فارغ می شوید .

۲۶ـ اگر خواب ببینید دم یا یال اسبی را آرایش می کنید ، علامت آن است که از کار اصلی خود برای کسب لذتهای زودگذر فارغ می شوید .

۲۷ـ اگر خواب ببینید سوار بر اسب از تپه ای بالا می روید و ناگهان اسب سرازیر می شود و شما بر نوک تپه تتها می مانید ، نشانة آن است که بر علیه کینه و نیرنگ دشمنان مبارزه می کنید و سر انجام پیروز می شوید . اما اگر با اسب به نوک تپه برسید ، علامت آن است که اتفاقی به مقامی والا دست می یابید .

۲۸ـ اگر دختری خواب ببیند سوار بر اسب سیاهی است ، نشانة آن است که آرزوهای او در مواقع غیر قابل پیش بینی بر آورده می شود .

۲۹ـ اگر در خواب به اسبی تازه وارد نگاه کنید ، علامت آن است که ناراحتی به شکل غریبی محو می شود و آسایش و رفاه شما را در بر می گیرد.

۳۰ـ اگر خواب ببینید نعل کوچکی بر پای اسبی می کویید که اندازة پای او نیست ، نشانة آن است که در شراکت با دیگران متهم به عملی خطا می شوید.

۳۱ـ اگر خواب ببینید سوار بر اسبی از تپه ای پایین می آیید ، علامت آن است که اتفافاتی شما را نومید می سازد.

۳۲ـ اگر دختری خواب ببیند دوستی پشت سر او سواری می کند ، علامت آن است که مورد توجه مردی بلندمرتبه قرار خواهد گرفت. اما اگر در خواب بترسید ، نشانة آن است که شاید حسادت دیگران را نسبت به خود برانگیزید.

۳۳ـ اگر دختری خواب ببیند به هنگام پیاده شدن از اسب ، اسب تبدیل به خوکی می گردد ، علامت آن است که خواستگاری مردی ثروتمند را نادیده می گیرید و ترجیح می دهد که فعلاً مجرد باشد.

۳۴ـ اگر دختری خواب ببیند سوار بر اسب سفید از تپه ها بالا و پایین می رود و فردی با اسب سیاه او را تعقیب می کند ، نشانة آن است که مدتی میان اندوه و شادی در نوسان خواهد بود . و در این مدت دشمنی مدام می کوشد ، او را مغلوب سازد .

۳۵ـ اگر خواب ببینید اسبی با اندام انسان روی تخت خوابی فرود می آید ، و هر چه به شما نزدیکتر می شود اندام او به مردی شباهت می یابد و چیزی به سوی شما می اندازد که اول شبیه لاستیکی است و بعد مانند زنبور بزرگی ، علامت آن است که آرزوها و امیدها از دست رفته دیگر بار به دست نمی آید .

 

لیلا برایت می‏گوید:

دیدن اسب در اصطبل، نشانه‏ى سعادت و خوشبختى است. اگر در خواب سوار بر اسبى آرام باشید، نشانگر آن است که راه پیشرفت و ترقى را آرام آرام طى مى‏کنید. اگر دیدید که سوار بر اسبى سرکش شده‏اید، بدین معنا است که به هدف خود نمى‏رسید. اگر در خواب خود را مشغول رم کردن اسب ببینید، نشانه‏ى آن است که از لحاظ مادى و معنوى در خطر هستید.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک اسب : یک ازدواج پر پول

شما از روی اسب به زمین می افتید : در کارهایتان بسیار محتاط باشید.

شخصی با اسب به ملاقاتتان می آید: خبرهای خوش

اسبی را نعل می کنید : منفعت مالی

اسب خودتان را نعل می کنید : پول بدست میاورید

یک اسب رم می کند : مصیبت و بدشانسی

یک مادیان : علامت یک زن زیبا چهره در زندگی بیننده خواب

یک اسب که به درشتکه بسته شده است :

امیدوار باشید که با انجام کارهایی که در مد نظر دارید میتوانید موفقیت بدست آورید .

اسب وحشی : بخوبی خواهید توانست از خود در کارها و معاملات مهارت نشان دهید .

اسبهای سفید : شادی

اسبهای سیاه :عذاب

اسبهای آتش: خوشبختی بزرگ

اسبهای تزئین شده : ارزوهایتان برآورده خواهد شد.

اسبهای خاکستری : در تمام طور عمرتان کمبود مالی نخواهید داشت اسبهایی به رنگهای دیگر : کارهای شما بطور فوق العاده ای پیش می روند .

یک زن سوار بر اسب : دوباره با دوستانتان آشتی خواهید کرد.

یک مرد سوار بر اسب : پول فراوان

اسب مسابقه : با دوستانتان مشاجره و نزاع خواهید داشت .

یک اسب نازا : خوشبختی

یک اسب سواره نظام

یک اسب با دم کوتاه : دوستانتان در موقع بی پولی شما را ترک میکنند

یک اسب با دم بلند :دوستانتان کمک می کنند تا به هدفتان برسید .

یک اسب مرده :برای شما پول خوبی فراهم میشود.

اسب زخمی : نتایج بدی از کارهایتان خواهید گرفت

شما یک اسب را در مسابقه به نمایش میگذارید : شانس خیلی بزرگ

شما سوار یک اسب آرام هستید : شانس در عشق و پول

سوار اسبی می شوید که متعلق به شمانیست : منفعت بزرگ

یک اسب گم می کنید : دوستانتان را از دست میدهید .

شما سوار یک اسب خطرناک میشوید : شما به سختی کار خواهید کرد و پول فراوانی بدست میاورید .

اسبی را برای رام کردن میزنید : احترام و امتیاز

دوستانتان سوار بر اسبند : دوستانتان به شما حسادت و خیانت خواهند کرد .

یک اسب در آب جویبار : فقر و فلاکت

اسارتگاه

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ دیدن اسارتگاه در خواب ، علامت آن است که به بدبختی دجار خواهید شد .

۲ـ اگر خواب ببینید فردی از اسارتگاه آزاد می شوید ، علامت آن است که سرانجام از شر بدبختی و نومیدی خود را آزاد خواهید ساخت .

اسارت

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر خواب ببینید اسیر شده اید ، نشانة آن است که احتمالاً درگیر خیانتی خواهید شد ، که اگر نتوانید آن را حل و فصل کنید ، بدبخت و نومید می شوید .اگر در خواب ببینید کسى زندانى شده است، نشانه‏ى آن است که شغلى در سطح پایین به دست مى‏آوردید. اگر زنى در خواب خود را زندانى و اسیر ببیند، علامت آن است که به خاطر محبت شوهرش به دیگران، دچار حسادت مى‏شود و مورد سرزنش قرار مى‏گیرد.

اژدها

محمدبن سیرین گوید:

اژدها به خواب دیدن، دشمن بزرگ و قوی بود. اگر بیند اژدهائی داشت، دلیل که با بزرگان پیوندد. اگر با اژدها جنگ و نبرد می کرد و بر او خیره شد، دلیل که با دشمن او را جنگ و خصومت افتد و سرانجام دشمن را قهر کند. اگر بیند اژدها را بکشت و گوشت وی بخورد، دلیل که بر دشمن ظفر یابد و مال بستاند و هزینه نماید.

 

جابر مغربی گوید:

اگر بیند اژدها وی را فرو خورد، دلیل بیم از دشمن بود، که وی را هلاک نماید. اگر دید بر پشت اژدها نشسته بود و اژدها مطیع و فرمانبر او بود، دلیل که دشمنی بزرگ وی را مطیع و فرمانبر شود و کار او به نظام گردد.

 

لوک اویتنهاو می گوید :

اژدها : موقعیت ناجور

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

اژدها یک جانور افسانه ای است. در خواب اژدها تصویر قدرت های بزرگ و غیر مفید و خطرناک و تزویر آمیز است. و دشمنی که تسلط بر او در عهده ما نباشد و از جانش بیمناک باشیم می تواند در خواب ما به صوردت اژدها شکل بگیرد. معبران کهن نیز اژدها را دشمن قوی پنجه دانسته اند. اگر کسی در خواب ببیند که با اژدها می جنگد نشان آن است که با دشمنی قوی پنجه رو در رو قرار می گیرد و اگر در عالم خواب بر اژدها چیره شود در بیداری بر خصم توفق می یابد. کشتن اژدها بخصوص اگر خوابیده باشد و حالت جنگ به خود نگیرد فراغت کلی از غم و غصه و رهائی از آرزوهای محال رنج دهنده است. پس کشتن اژدها نجات از چنین غم هائی است که داریم.

 

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن اژدها دشمن بزرگ باشد

 

آنلی بیتون میگوید:

دیدن اژدها در خواب ، نشانة آن است که بر نفس شما شهوات تسلط می یابد و ممکن است به دیگران اجازه دهید از تمایلات و هوا و هوسهای شما سوء استفاده کنند ، باید بر هوا و هوس و نفس خود تسلط پیدا کنید .

 

لیلا برایت میگوید:

اگر در خواب اژدها را به عنوان یک حیوان افسانه‏اى دیدید، نشانگر آن است که با شخص بلند مرتبه‏اى همنشین مى‏شوید. دیدن اژدهاى وحشتناک در خواب بیانگر ضرر و زیان است. دیدن اژدهاى زخمى در خواب، نشانه‏ى دشمن خطرناک است که احتمالا به شما ضرر مى‏رساند و اگر در خواب ببینید که اژدها را مى‏کشید، بدین معنا است که از مشکلات رهایى پیدا مى‏کنید.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک اژدها: ثروت بزرگ

تعداد بسیاری از اژدها : ناکامی عشقی

یک ارتشی خواب اژدها ببیند : یک افسر مافوق به بازدید او خواهد آمد.

یک دختر جوان خواب اژدها ببیند : شادی بزرگ نصیب او می شود.

اژدر

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک اژدر : مراقب اطرافیانتان باشید .

یک اژدر را آتش میزنید : زندگی شما تغییر خواهد کرد.

اژدر منفجر میشود : اشخاص حسود شما را احاطه می کنند

اژدر به هدف می خورد : فرزندان شما سبب خوشی و لذت شما خواهند بود.

 



تعبیر خواب حرف الف

استخر

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

استخر تجسمی است از خواستها و نفسانیات که بیشتر جنبه بزرگی طلبی دارند. استخر به تنهایی چیزی را در خواب بازگو نمی کند مگر آبی که درون آن هست و برای روشن شدن این نکته باید به کلمه آب مراجعه کنید چون صافی و صفا و روشنی یا کدورت و تیرگی آب درون استخر بازگوینده خوابی است که شما دیده اید. اگر در خواب استخری خالی دیدید که به شما تعلق داشت و در خانه خودتان بود گویای این است که در آینده با بیهودگی یک کار انجام شده روبه رو می شوید. اگر ببینید که خودتان را در آب استخر یا حوض می شویید که این عمل را به نیت پاک شدن بدن انجام می دهید از آلودگی پاک می شوید و به نوشته ابن سیرین از گناهی توبه می کنید. چنانچه ببینید که در استخری با آب صاف و روشن شنا می کنید عمری با نشاط در پیش دارید و کامروا می شوید ولی اگر آب کدر و تاریک بود غمی و اندوهی سر راه شما قرار می گیرد. آب عفن و بد بود بیماری است. اگر کنار استخر سبزه روییده و باغچه ای پر از گل وجود داشت کاری می کنید که سود آن عاید دیگران می شود.

استخدام

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید بی کار هستید و برای استخدام به دنبال کار می گردید ، علامت آن است که از روی وجدان کار می کنید و برای همین نباید نگران چیزی باشید . زیرا دیگران همیشه به شما و کارتان نیازمندند .

۲ـ اگر خواب ببینید دیگران را استخدام می کنید ، علامت آن است که در امور مالی زیان خواهید کرد .

استحمام

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر شخصی جوان خواب ببیند حمام می کند ، نشانة‌ آن است که به جنس مخالفی دل داده است ، و در هراس است که مبادا در اثر تبلیغات منفی دیگران نسبت به فرد مورد نظر عقیده اش تغییر یابد .

۲ـ اگر زنی حامله خواب ببیند استحمام می کند ، دلالت بر آن دارد که سقط جنین خواهد کرد . و اگر مردی در خواب خود را در حال استحمام و شستشو ببیند ، به این معناست که مورد بی وفایی خواهد شد . بعد از چنین خوابی هر نوع معامله ای باید با احتیاط و محافظه کاری انجام شود .

۳ـ اگر همراه دیگران در خواب خود را مشغول شستشو و استحمام ببینید ، نشانة آن است که باید از دوستان شرور دوری کنید ، این خواب بدنامی و رسوایی به دنبال دارد .

۴ـ اگر خواب ببینید با آبی گل آلود در حال استحمام هستید ، دلالت بر آن دارد که دشمنان در نزدیکی شما هستند .

۵ـ اگر بیوه زنی خواب ببیند استحمام می کند ، نشانة آن است که از پیمانهای قبلی خود دست برداشته است و در انتظار شوهری دیگر است .

۶ـ اگر دختران خواب ببینند در حال استحمام هستند ، باید از گرفتن دوست بپرهیزند .

۷ـ استحمام با آب گرم معمولاً نشانة آن است که وقایع بدی در انتظار شماست .

۸ـ استحمام با آب سرد و پاکیزه نشانة آن است که در مدتی طولانی سلامت خواهید بود . و با شادمانی زندگی خواهید کرد .

۹ـ آب تنی و شستشو در آب دریا ، نشانة آن است که بعد از کسب دانش ، شغلی مورد علاقه به دست خواهید آورد .

استرالیا

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما در استرالیا هستید : دوستان برای شما توطئه خواهند کرد.

به استرالیا میروید : وقایعی گرد روابط شخصی شما با دیگران رخ خواهد داد .

استرالیا را برای رفتن به کشور دیگر ترک میکنید : غم و اندوه

به استرالیا تبعید شده اید : روابط عشقی شما در شرایط بدی هستند .

از استرالیا اخراج شده اید : به کارهایتان کمی نظم و ترتیب بدهید .

 

استراحت

اچ میلر می‏گوید:

اگر در خواب خود را مشغول استراحت دیدید، نشانگر سعادت و خوشبختى است.

استر

محمدبن سیرین گوید:

چون استر یا درخواب بیند، اگر مطیع نبود مردی بدخوی و چون مطیع بود، نیک بود. اگر بیند بر استری بی زین نشسته بود و ندانست که استر از آن کیست، دلیل که به سفر رود. اگر بر استر خویش نشسته بود، چون سفر کند با سود و منفعت آید. اگر بیند بر استر زین یا پالان یا عماری نهاده است، دلیل که زن او نازائیده بود، خاصه که داند استر ملک او بود، یا شخصی بر او بخشیده بود.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند بر استر ماده سیاه نشسته بود وبلند بالا بود، دلیل که زنی خواهد که خداوند حرمت بود. اگر استر را به گونه سفید بیند، آن زن که خواهد با جمال و خوبروی بود. اگر استر به گونه سبز دید، دلیل آن که زن دیندار و پرهیزکار بود. اگر استر به گونه سرخ بیند، دلیل که آن زن مطرب و معاشر دوست بود. اگر استر به گونه زرد یا اشقر بیند، دلیل که آن زن بیمار شود و زرد روی بود. اگر استر برهنه و رام کرده بیند، دلیل کند بر مردی ضعیف.

 

جابر مغربی گوید:

استر ماده در خواب مولازاده بود. اگر استرنر بود سفر بود و بعضی از استادان این صناعت گفته اند: استر نر مرد بود و استر ماده، زن. اگر بیند از کسی استر ماده بخرید، دلیل که از کسی کنیزک بخرد. اگر بیند که استر ماده بفروخت، دلیل که کنیزک بفروشد یا از کنیزک جدا شود. اگر دید که بر استر ماده نشسته بود، دلیل که زنی کند که هرگز وی را فرزند نیاید. اگر بیند که بر استر نر نشسته بود، دلیل که عمر وی دراز بود و مرداش حاصل شود. اگر بیند استر از پس وی می دوید، دلیل که وی را غمی رسد.

 

اسماعیل بن اشعث گوید:

اگر دید استر نوحه همی کرد، دلیل نماید بر زیادی مال از جهت زنان. اگر دیداستر با وی سخن گفت، دلیل که کار عجب وی را پیش آید و مردمان را زا آن شگفت آید، اگر دید استری را بکشت، دلیل که مال یابد، اگر دید وی بمرد یا ضایع شد. دلیل است که از کنیزک جدا شود.اگر استر نر بود، نشانه صحبت مردی بود و بدانکه گوشت و پوست استر مال بود و بعضی از معبران گفته اند: گوشت استر بیماری بود. اگر دید شیر استر همی خورد، دلیل بود بر دشواری و ترس و بیم وی به قدر شیر که خورد بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن استر بر پنج وجه بود.

اول: سفر باشد،

دوم: زندگانی دراز،

سوم: ظفر بود بر دشمن،

چهارم: جمال و آرایش،

پنجم: مرد احمق بود.

استر ماده زن نازائیده بود واستر کرده منفعت و یافتن مراد بود.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

استر یا قاطر را معبران به چیزهای مختلف تعبیر کرده اند. مولف نفایس الفنون سوار بودن بر استر را نشان عمر دراز دانسته ولی چند معبر دیگر استر را در خواب زن دانسته اند. بخصوص استر ماده را. اگر ببینید که سوار استری هستید که زین و پالان و دهنه دارد زندگی شما در خانواده روال مطلوبی می گیرد و اگر ازدواج نکرده اید ازدواج می کنید و چنان چه ازدواج کرده اید و با همسر خود اختلاف دارید رفع کدورت می شود و صلح و دوستی جای آن را می گیرد. مرد مجرد جوان اگر خود را در خواب سوار بر استر ببیند بزودی ازدواج می کند و اگر دختر جوانی ببیند که روی استری با زین و پالان نشسته بزودی خوستگاری پیدا می کند و به خانه بخت می رود. گوشت استر مال زن است. خوردن گوشت قاطر خوردن مال زن است. یافتن یک استر مجهول در بیابان گویای آن است که در آینده با زنی آشنا می شوید و چنان چه جوان باشید این می تواند موید یک عشق و ازدواج باشد. شیر استر غم و رنج و اندوه است و در خواب خوردن شیر قاطر نیکو نیست. ابن سیرین نوشته اگر بر استری سوار هستید که مشاهده می کنید آن استر بد خو و سر کش است نشان آن است که خودتان رفتاری ناپسند دارید و باید در اصلاح خویش بکوشید. استر سیاه زن خوب روی بلند بالا است. استر زرد بیماری و ابتلا است که بیشتر متوجه زن خانه می شود. اگر در خواب دیدید که با استری حرف می زنید نشان آن است که عملی غیر معمول انجام می دهید که موجب حیرت و اعجاب دیگران می شود.

 

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن لگد زدن استر به او مال یابد.

استاد دانشگاه

لیلا برایت میگوید:

دیدن استاد دانشگاه در خواب، معنایش آن است که به خاطر بى‏دقتى و بدشناسى دچار خطر مى‏شوید.

اسپندان

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر اسپندان دید، دلیل غم بود. اگر بیند اسپندان همی خورد، دلیل که به قدر آن وی را غم و اندوه رسد. اگر بیند کسی اسپندان بدو داد، دلیل که غمی از آن کس بر دل وی حاصل شود. اگر دید او اسپندان به کسی داد، غمی از او بر دل وی حاصل گردد.

 

اسماعیل بن اشعث گوید :

اگر اسپندان داشت، لکن نخورد یا به کسی داد، یا از خانه بیرون افکند، دلیل که او را غم و اندوه کمتر بود.

اسپند

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

اسفند یا اسپند دود کردن در خواب نمایانگر هراسی است که از آینده دارید. چنانچه در خواب دیدید که اسفند در آتش می افکنید موردی پیش می آید که از انجام کاری هراس دارید. اسفند را در بیداری برای دفع چشم زخم دشمنان و بد خواهان در آتش می افکنیم در خواب نیز تجسم مکانیسم دفاعی روح ماست در مقابل حوادث بیم آور آینده و به هیچوجه بد نیست.

اسب سواری

آنلی بیتون میگوید:

دیدن اسب سوار در خواب براى زن‏ها و دخترها، نشانه‏ى یک عشق مخفیانه است و براى مردها، شنیدن اخبار مهم است.

 



تعبیر خواب حرف الف

اسرافیل

ابن سیرین گوید :

اگر اسرافیل را به خواب بیند چنانکه صورت اوست دلیل کند که قوّت و بزرگی یابد وعالم و دانا گردد و در آن دیار ایمنی بود اگر بیند که اسرافیل صور در دست داشت دلیل بر محنت و بلا وفتنه بود زیرا که او را امر است از خدای تعالی به دمیدن صور هرجا که دمیدن صور پیدا گردد در آنجا فتنه و ترس و مرگ بود چنانکه حق تعالی می فرماید (و در «صور» دمیده می‌شود، پس همه کسانی که در آسمانها و زمینند می‌میرند، مگر کسانی که خدا بخواهد؛ سپس بار دیگر در «صور» دمیده می‌شود، ناگهان همگی به پا می‌خیزند و در انتظار (حساب و جزا) هستند.) زمر ۶۹ اگر که اسرا فیل صور را در دست داشت و در شهری بود و نمی دید دلیل کند که در آن شهر بیم و ترس افتد اگر بیند که اسرافیل به خشم در وی نگاه کرد دلیل کند که پادشاه آن دیار بر وی خشم کند

 

کرمانی گوید :

اگر اسرافیل را اندوهگین بیند که در صور همی دمید چنانکه او صور همی شنود دلیل که در آن سر زمین مرگ بسیار بود اگر بیند اسرافیل صور همی داشت دلیل کند که در آن زمین عدل و داد وایمنی و ظالمان هلاک گردند اگر اسرافیل گشاده رو بود و شادمان و در وی نگاه کرد دلیل کند که از جانب پادشاه خیر و ایمنی بود اگر بیند که اسرافیل او را نامه مهر کرده داد دلیل که اجلش نزدیک باشد اگر بیند که اسرافیل او را بانگ می زد وناپدید گردید دلیل که او را از پادشاه زیان و مضرّت رسد

استوانه

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

در زندگی امروز ما استوانه فقط می تواند ستون های استوانه ای باشد که اینجا و آنجا می بینیم و این چنین استوانه ای در خواب به جفت تعبیر می شود. برای مرد، زن و برای زن مرد. معبران نوشته اند استوانه در خواب زنی است محکم و استوار که می توانید بر آن تکیه کنید. برای زن نیز این حکم صادق است و چنانچه زنی استوانه و ستونی استوانه ای در خواب ببیند گویای آن است که مردی با قدرت و شخصیت در زندگی او شکل می گیرد و ظاهر می شود. اگر پشت به استوانه داده و تکیه کرده اید زنی قدرتمند از شما حمایت می کند یا به شما چشم دارد که می توانید به او متکی باشید. برای زنان همین حکم جاری است.

استوا

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب خط استوا : زندگی شما دوباره خوش و خرم خواهد شد .

از خط استوا با یک کشتی عبور می کنید : زندگی جدیدی را شروع خواهید کرد .

دیگران از استوا عبور می کنند : رقبا و دشمنان بسیارند.

استقلال

آنلی بیتون میگوید:

استقلال داشتن در خواب، بدین معنا است که اطرافیان با شما رفتار مناسبى ندارند، داشتن استقلال مالى در خواب، به معناى آن است که در کارها موفقیت چندانى پیدا نمى‏کنید.

استفراغ

حضرت دانیال گوید:

اگر کسی درخواب بیند قی کرد و آسان برمی آمد، دلیل که از معصیت توبه کند. اگر قی نتوانست کرد، دلیل که زیانی به وی رسد و بعضی می گویند، دلیل معصیت است و زیان مال باشد.

 

محمدبن سیرین گوید:

اگر بیند قی کرد و خون برآمد، دلیل زیان است.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن قی کردن در خواب بر شش و جه است.

اول: توبه کردن.

دوم: پشیمانی.

سوم: مضرت (آسیب وزیان)،

چهارم: فرج ونجات از غم.

پنجم: امانت باز دادن.

ششم: گشایش کارهای بسته.

 

اگر بیند قی کرد و همچنان خورد، دلیل که چیزی به کسی بخشیده باشد و بازستاند.

 

لیلا برایت می‏گوید:

دیدن استفراغ در خواب، نشانه‏ى آن است که شانس به شما رو مى‏کند.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب استفراغ : حوادث مهم در پیش است

فقیران خواب استفراغ خون بییند : پول

ثروتمندان خواب استفراغ خون ببیند : از یک زخم رنج خواهید برد.

خوراکیها را استفراغ میکنید : شهرت شما رو به تیرگی می رود .

دیگران استفراغ میکنند : از یک شخص سوم تقاضای ازدواج خواهید کرد .

بدان که استغفار کردن اَسْتَغْفِرُالله بود به معنی آمرزش خواست از خدای عزوجل.

استغفار 

محمدبن سیرین گوید:

اگر بیند که در خواب استغفار می کرد، دلیل است ایزد بر او مال و فرزندان ارزانی دارد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

استغفار کردن درخواب چهار وجه بود.

اول: مال،

دوم: فرزند،

سوم: آمرزش از حق تعالی،

چهارم: توبه کردن از گناهان.

استعفاء

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر خواب ببینید از مقامی استعفاء می دهید ، علامت آن است که وظایف جدید را به نحوی نامطلوب آغاز خواهید کرد .

۲ـ اگر خواب ببینید دیگران از مقام خود استعفاء می دهند ، علامت آن است که خبرهایی ناخوشایند به گوشتان خواهد رسید .

استخوان ماهی

لیلا برایت می‏گوید:

قورت دادن استخوان ماهى در خواب، دلالت بر تنفر دارد.

استخوان

محمدبن سیرین گوید:

استخوان در خواب، مالی بود که مردم بدان معیشت کنند. اگر بیند که استخوان فراگرفت و بر آن استخوان گوشت بود، دلیل بود که بر قدر آن گوشت خیر و مال یابد. اگر بیند که بی گوشت بود، دلیل کند که اندکی خیر بدو رسد. اگر بیند که او به کسی استخوان داد، دلیل که از او بدان کس خیر رسد.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند کمه استخوان کسی را که شکسته بود می بست، دلیل کند که بزرگی و صنعتهای گوناگون یابد و کردار نیک کند و بعضی از معبران گفته اند: کار بینوائی از او به نوا گردد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن استخوان به خواب هفت وجه بود.

اول: امل و آرزو،

دوم: خویشاوندان،

سوم: فرزند،

چهارم: قیم خانه و سرپرست،

پنجم: مال و ثروت،

ششم: برادران،

هفتم: دوست وشریک بود.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

می دانیم که استخوان تشکیل دهنده اسکلت و قوام بدن آدمی و حتی حیوانات بر اسکلت است و لاجرم استخوان. معبران در مورد استخوان عقاید متفاوت دارند ولی غالبا آن را (مال) تعبیر کرده اند یعنی ثروتی که قوام زندگی شما بر آن است. به دارائی و اندوخته خویش متکی هستید و هر چه بیشتر باشد در خواب به صورت استخوان های محکم تر مجسم می شود. (نفایس الفنون) استخوان را (مال حرام) دانسته و ابن سیرین فقط مال شناخته لیکن مجموعا معاش آدمی در خواب به صورت استخوان ظاهر می شود. یافتن استخوان به دست آوردن مال است. بخصوص اگر گوشی به آن چسبیده باشد. اگر سر سفره نشسته بودید و کسی قطعه استخوانی همراه با گوشت از ظرف خودش برداشت و در بشقاب شما نهاد خواب شما می گوید بوسیله کسی پولی به دست می آورید که تقریبا بدون زحمت و تلاش به چنگ شما می افتد. داشتن استخوان در جیب، تامین مالی است و اندازه آن به اندازه استخوان مربوط می شود. بزرگ باشد تامین بیشتر است و کوچک باشد تامین کمتر. دادن استخوان به دیگران گویای کمک و مساعدت است از سوی شما. اگر شما به کسی استخوان می دهید که گوشتی بر آن چسبیده کمک و مساعدت شما سبب می شود که آن شخص به سود و خیر و برکت برسد و چنان چه گیرنده استخوان در خواب ناشناس باشد عمل شما یک کار خیر عمومی است. چنانچه در خواب دیدید استخوانی در راه افتاده و شما آن را با نوک پا زدید و دور انداختید موردی پیش می آید که منع خیر می کنید. نه سودی به شما می رسد و نه راضی می شوید که دیگران از آن بهره مند شوند. اگردر خواب ببینید که استخوانی چرب است به طوری که دست و انگشتان و آستین شما را آلوده کرد خواب شما می گوید از طریق غیر مجاز نفعی می برید که بعد ها و جدانتان احساس ناراحتی می کند و خودتان رااز انجام آن کار سرزنش می کنید. حالا اگر درخواب دیدید که استخوان شما شکسته در امر معاش شما خللی پیش می آید. اگر کاسب هستید به علتی که چندان مهم و زیاد نیست ضرر می کنید و اگر کارمند و حقوق بگیر هستید از حقوق شما کسر می شود ولی اگر دیدید که محل شکستگی را بسته و احتمالا گچ گرفته اید یا چوب نهاده و باند پانسمان کرده اید برای شما حادثه ای پیش می آید که صرفا مالی است و احتمال ضرر و زیان هست که چنانچه هشیاری به خرج دهید میتوانید یا آن را جبران کنید و یا از پذیرفتن زیان برهید. بستن استخوان دیگران نیکو کاری است که از جانب شما انجام می گیرد.

 

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر خواب ببینید استخوانهایتان از زیر پوست بدن تان بیرون زده است ، نشانة آن است که کسی قصد دارد شما را به خیانت وادار کند .

۲ـ دیدن تپه ای از استخوان در خواب ، نشانة آثار قحطی و آلودگی است .

 

لیلا برایت میگوید:

دیدن استخوان در خواب، نشانه‏ى انجام دادن کارهاى زیاد است. اگر در خواب ببینید که جلوى سگى استخوان مى‏اندازید، نشانه‏ى آن است که دیگران محبت‏هاى شما را نادیده مى‏گیرند. اگر در خواب استخوان یک مرده را ببینید، بیانگر نیاز شدید شما به چیزى است.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

استخوانهای بیرون کشیده شده از گوشت : بدبختی

اسکلت یک مرده : از روی یک وصیت نامه به شما پول میرسد.

اسکلت یک زن : مرگ یک بچه

استخوانهای حیوانات وحشی : اقدامات شما بیهوده خواهند بود .

استخوانهای یک مرده : نگرانی و غم

استخوان ماهی : بیماری نزدیک است

استخوان نهنگ : شما گرایش به خود پسندی دارید.

حیوانات درحال جویدن استخوان : تباهی کامل

استخراج معدن

لیلا برایت میگوید:

دیدن استخراج معدن در خواب، بدین معنا است که شما از آینده واهمه دارید.

 

آنلی بیتون می‏گوید:

اگر در خواب خود را مشغول استخراج مواد معدنى دیدید، معنایش آن است که دشمن در تلاش است تا سوابق بد شما را بر ملا سازد و به شهرت شما صدمه وارد کند.

 



تعبیر خواب حرف الف

اسکی روی یخ

لیلا برایت می‏گوید:

اگر در خواب ببینید که مشغول اسکى روى یخ هستید، نشانه‏ى آن است که براى پیشرفت در کارها از کمک دیگران استفاده مى‏کنید و اگر دیگران را مشغول بازى دیدید، نشانه‏ى آن است که شما بین دوستانتان تفرقه مى‏اندازید.

 

آنلی بیتون می‏گوید:

اگر در خواب ببینید که در هنگام اسکى یخ مى‏شکند، نشانه‏ى آن است که از حمایت دوستى ارزشمند برخوردار مى‏شوید.

اسکی

لیلا برایت میگوید:

دیدن چوب‏هاى اسکى در خواب، به معناى آن است که باید بیشتر مراقب خود باشید. اگر در خواب ببینید که در حال اسکى هستید، به معناى آن است که کارى انجام مى‏دهید که ضرر آن بیشتر از سود آن است.

اسکناس

لیلا برایت می‏گوید:

دیدن اسکناس‏هاى زیاد در خواب، نشان دهنده‏ى به خطر افتادن موقعیت مالى شما است. اگر در خواب خود را مشغول شمردن اسکناس دیدید، نشانه‏ى آن است که چیزى موقعیت شما را تهدید مى‏کند.

اسکله

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ دیدن اسکله در خواب ، نشانة آن است که در آینده تصمیم می گیرید به جهانگردی بپردازید .

۲ـ اگر خواب ببینید هنگام ایستادن بر اسکله به کشتی ها نگاه می کنید ، نشانة آن است که آرزوها و خواسته ها ی شما به ثمر خواهد رسید .

 

لیلا برایت میگوید:

دیدن اسکله بندر در خواب، بیانگر آن است که یکى از انتظارات شما به زودى انجام مى‏پذیرد.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما روی یک اسکله در یک بندر هستید : پول به دستتان میرسد .

روی اسکله راه میروید : یک زندگی زنا شوئی خوشبخت در پیش دارید .

روی اسکله با یکنفر خدا حافظی می کنید : موفقیت در آینده

یک اسکله خراب شده : مراقب سلامتی خود باشید.

یک اسکله همسطح آب : خطر در امور عشقی

به اتفاق ملوانان روی اسکله هستید : یک نفر کینه خود را از شما پنهان می کند

به اتفاق کارگران بندر روی اسکله هستید : کارها بخوبی پیش خواهند رفت .

دیگران روی اسکله هستند : یک تغییر در زندگی شما رخ خواهد داد.

بستگان شما روی اسکله هستند : یک سفر به خارج از کشور

یکنفر از روی اسکله بداخل دریا می افتد : به شما خیانت می شود .

اسکلت مرگ

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ دیدن اسکلت مرگ در خواب ، نشانة آن است که به تأثیرات منفی کار دیگران مبتلا خواهید شد و خوشبختی از چنگ شما می گریزد .

۲ـ دیدن اسکلت مرگ روی اعلامیة سوگواری ، نشانة آن است که ترس و هراس شما بی جهت است ، وقایع مطلوبی برایتان رخ خواهد داد .

اسکلت

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ دیدن اسکلت در خواب ، نشانة آن است که از دست دشمنان خود رنج خواهید کشید .

۲ـ اگر خواب ببینید پوست و گوشتی بر تنشان نیست و اسکلتی هستید ، علامت آن است که از موضوعی بیهوده عذاب می کشید ، باید بیشتر به خود مسلط شوید .

۳ـ اگر خواب ببینید اسکلتی پیوسته به دنبالتان حرکت می کند ، نشانة آن است که به زودی با واقعه ای تکان دهنده روبرو خواهید شد .

اسقف کلیسا

لیلا برایت میگوید:

دیدن اسقف کلیسا در خواب، نشانگر غم و اندوه است. اگر در خواب ببینید که با یک اسقف کلیسا دعوا مى‏گیرید، علامت آن است که شما دشمن دارید.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک اسقف : یک اختلاف با ماموران قضایی خواهید داشت .

با یک اسقف صحبت می کنید : کارهایتان بسیار رضایت بخش خواهد شد .

تعداد زیادی مرد روحانی در اطراف یک اسقف : یک دوره ناخوشی در پیش است .

خواب لباسهای اسقف : یک دوست نادرست خیلی به شما نزدیک است .

اسفنج

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن اسفنج در خواب ، نشانة آن است که فریب و نیرنگ دیگران را خواهید خورد .

۲ـ اگر خواب ببینید برای نظافت از ابر یا اسفنج استفاده می کنید ، نشانة آن است که قربانی حماقت خود خواهید شد .

 

لیلا برایت می‏گوید:

اگر در خواب دیدید که اشیاء را با اسفنج مى‏شویید، نشانه‏ى آن است که باید در مقابل رفتار نادرست افراد بى‏فکر، شکیبا باشید در غیر این صورت یک شخص خیرخواه از شما روى بر مى‏گرداند. اگر در خواب دیدید که خودتان را با اسفنج مى‏شویید، نشانه‏ى آن است که با درایت مشکلات خود را حل مى‏کنید.

اسفناج

محمد بن سیرین گوید:

دیدن اسفناج در خواب، دلیل غم و اندیشه بود و خوردن وی، دلیل بر مضرت و نقصان مال بود و اما اگر بیند به گوشت پخته بود و روغن و از او همی خورد، دلیل و منفعت کند بر قدر آن چه خورده بود.

 

لیلا برایت میگوید:

دیدن اسفناج در خواب، نشانه‏ى سلامتى کامل است.

اسطرلاب

ابراهیم کرمانی گوید:

اسطرلاب در خواب به تاویل، اصحاب سلطان بود و مهتر بزرگ، اگر بیند که اسطرلاب داشت یا از کسی بخرد یا کسی بدو داد، دلیل که از اصحاب سلطان گردد و مهتر قومی. اگر بیند که اسطرلاب او ضایع گردید یا بشکست، دلیل کند که جاه و منزلتش نقصان یابد.

 

جابر مغربی گوید:

اگر بیند در اسطرلاب به آفتاب نگاه می کرد، دلیل است به شغل سلطان یا به شغل امیران وی مشغول شود و از ایشان خیر و منفعت بیند و بعضی از معبران گفته اند: اسطرلاب در خواب مردی بود که وی را اثباتی نباشد و بر کارها پاینده بود.

 



تعبیر خواب حرف الف

اشتیاق

آنلی بیتون میگوید:

اگر دخترى در خواب نامزدش را ببیند که مشتاقانه منتظر دیدار او است، نشانه‏ى شنیدن اخبار خوشایند و پذیرفتن پیشنهادى است که سال‏ها منتظرش بود.

اگر در خواب خود را مشتاق دیدار کسى ببینید به معناى آن است که خبرهایى خوب از دوستانتان خواهید شنید.

اشتها داشتن

لوک اویتنهاو می گوید :

اشتها داشتن : مشکل مادی

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

اشتهای شما زیاد است : از نزدیکانتان کسی را از دست میدهید.

اشتهای شما کم است : سلامتی شما بخطر خواهد افتاد .

اشتهای شما خیلی زیاد است : یک ضرر مالی

اشتهایتان را از دست میدهید : یک راز خطرناک

اشترمرغ

محمد بن سیرین گوید:

اشترمرغ در خواب مرد بیابانی بود. اگر اشترمرغ ماده بود زن بیابانی بود. اگر بیند اشترمرغ ماده گرفت، یا کسی بدو داد،دلیل که زنی بدین صفت که گفتم بخواهد یاکنیزک بخرد. اگر بیند بر اشترمرغ نشسته بود، دلیل که به سفر بیابان رود و بعضی از معبران گفته اند که بر مردی بیابان نشین غالب شود و به کاری بزرگ رسد.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند اشترمرغ رابکشت، دلیل که بر مردی بیابانی دست یابد و او را قهر کند. اگر بیند در خانه اشترمرغ با پر یا استخوان او داشت، دلیل که از مردی بیابانی او را مالی حاصل شود. اگردید که بچه اشترمرغ داشت، دلیل که فرزند مرد بیابانی او را حاصل شود.

 

جابر مغربی گوید:

اگر دید بااشتر مرغ بنشست و آن اشترمرغ او رامطیع بود و او را در هوا برد و دیگر باره از هوابه زمین آمد، دلیل که با مردی بیابان به سفر رود و بازآید با سود بسیار. اگر به خلاف این بیند بد بود.

اشترغاز

محمد بن سیرین گوید:

دیدن اشترغاز به خواب، دلیل غم و اندوه بود. اگر بیند اشترغاز فراگرفت، یا کسی بدو داد و از او همی خورد، دلیل که به قدر آن غم و اندوه خورد. اگر دید وی آن را به کسی داد یا بفروخت، دلیل که از غم و اندوه رسته شود. اگر بیند اشترغاز داشت و بخورد، دلیل که آن کس از بهر آن اندوهگین شود.

اشتباه

لیلا برایت می‏گوید:

اگر در خواب دچار اشتباهى شوید، نشانه‏ى بى‏احترامى دیگران نسبت به شما است. اگر از قبل اشتباهى انجام داده‏اید و آن را در خواب ببینید، بدین معنا است که اهمیت زیادى به خود مى‏دهید.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما در اشتباه هستید : دوستان شما را سرزنش خواهند کرد .

بچه ها در اشتباه هستند : خجالت و غم

شوهر شما در اشتباه است : یک دوست نادرست بسیار به شما نزدیک است .

زن شما در اشتباه است : یک مسئله بغرنج روشن میشود .

اشخاص دیگر در اشتباه هستند : زندگی شما به مصیبت کشیده می شود .

اسید

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ نوشیدن هر چیز در خواب که خاصیت اسیدی داشته باشد ، نشانة آن است که در آینده نگرانی و اضطراب فراوانی خواهید داشت .

۲ـ اگر زنی خواب ببیند مشروب الکلی می نوشد ، معنایش این است که احتمال دارد برای رفع اختلافات دیگران میانجی شود و در این راه سلامتش به خطر بیفتد .

۳ـ دیدن خواب اسیدهای سمی ، نشان می دهد که خیانتی که بر علیه شما شکل می گیرد ، افشاء خواهد شد .

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب اسید : به وعده هایتان عمل خواهید کرد .

آزمایشی با اسید انجام می دهید : بواسطه قولی که داده اید خطری شما را تهدید می کند .

از اسید استفاده می کنید : از مهلکه ای که در آن هسنید صحیح و سالم خارج می شوید .

دیگران از اسید استفاده می کنند : مرگ یک دشمن.

اسهال

هانس کورت میگوید:

اگر در خواب ببینید که اسهال گرفته‏اید، نشانه‏ى غم و اندوه است.

 

آنلی بیتون میگوید:

اگر در خواب ببینید که فردى دچار اسهال شده، به معناى آن است که در اثر بى‏دقتى دیگران از انجام کار خود ناامید شده که این امر موجب نگرانى شما مى‏شود.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما اسهال دارید : یک هدیه پر ارزش دریافت میکنید .

داروی ضد اسهال می خورید : عاقبت بخیر خواهید شد .

بچه ها اسهال دارند : به یک مهمانی بزرگ دعوت خواهید شد .

تمام فامیل همگی اسهال دارند : مشکلات بی خطر

اسم

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

در خواب می شنوید که شما را به اسم صدا میکنند:

خبرهای بسیار خوش

غریبه ها شما را به اسم صدا می کنند : ملاقاتی خواهید داشت .

شما را به اسم دیگری صدا می کنند : در عشق شانس با شما نیست .

شما اسم نامزد یا دوستتان را فریاد می کشید : یکنفر که برای شما بسیار نگران است به دیدن شما می آید.

اسم فرزندانتان را در خواب صدا می زنید : آنها آدمهای بسیار مهمی خواهند شد .

اسلحه

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن شمشیر کارد وسلاح قوت بوی رسد

 

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ دیدن اسلحه در خواب ،‌ نشانة رنج و اندوه است .

۲ـ شتیدن صدای شلیک اسلحه در خواب ، نشانة از دست دادن کار است .

۳ـ اگر در خواب با اسلحه به طرف کسی تیراندازی کنید ، نشانة آن است که به راهی خطا خواهید رفت .

۴ـ اگر در خواب کسی با اسلحه به طرف شما تیراندازی کند ، علامت آن است که به بیماریی خطرناک دچار خواهید شد و افراد خطاکار شما را ناراحت خواهند ساخت .

۵ـ اگر زنی خواب ببیند با اسلحه تیراندازی می کند ، علامت آن است که با دیگران جروبحث و مشاجره خواهد کرد و شهوت نامطلوب او را به تباهی خواهد کشاند .

 

لیلا برایت می‏گوید:

دیدن اسلحه در خواب، علامت آن است که به جنس مخالف دل مى‏بندید. اگر در خواب با اسلحه شلیک کردید، علامت آن است که به خاطر انجام کارى بسیار ناراحت مى‏شوید.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب اسلحه گرم : ۱- به حقیقت پیوستن سریع امیدهای شما ۲- مشاجره

یک رولور دارید : اشیاء قیمتی گمشده را پیدا می کنید .

یک تفنگ دارید : یکنفر دیگر از چیزی که شما خواستارش هستید استفاده می کند .

شما مسلح به تعدادی رولور هستید : یک فرصت مناسب

دیگران رولور دارند : نگرانیها بر طرف می شوند

تعدادی اسلحه گرم دارید : پول فراوان

اسلحه گرم حمل می کنید : یک محکمه در پیش دارید .

اسلحه می فروشید : با گداها سروکار پیدا می کنید .

اسکیت

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید روی یخ اسکیت بازی می کنید ، نشانة آن است که در آستانة از دست دادن موقعیتی ارزشمند قرار گرفته اید . اگر خواب ببینید هنگام اسکیت بازی یخ می شکند و در آب فرو می روید ، نشانة آن است که از نصیحت های دوستانی با ارزش برخوردار خواهید شد .

۲ـ اگر خواب ببینید دیگران مشغول اسکیت بازی هستند ، علامت آن است که نام شما را در کنار نامی که شما ستایشش می کنید ، با رسوایی یاد خواهند کرد .

۳ـ دیدن کفشهای اسکیت در خواب ، نشانة آن است که با هم نشینان خود سر سازگاری نخواهید داشت .

 

لیلا برایت میگوید:

دیدن اسکیت در خواب و حرکت کردن با آن، نشانه‏ى آن است که باید در تصمیم‏گیرى خود عجله به خرج دهید تا دچار ضرر نشوید. اگر در خواب ببینید که فردى کفش اسکیت به پا دارد و در حال حرکت است، نشانه‏ى آن است که با فرد جدیدى آشنا مى‏شوید.

 



تعبیر خواب حرف الف

اطاعت

آنلی بیتون می‏گوید:

اگر در خواب دیگران از شما اطاعت کنند، به معناى رسیدن به خوشبختى است. اما اگر در خواب مطیع دیگران باشید، نشانه‏ى آن است که براى مدتى زندگى بسیار آرامى خواهید داشت.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما مطیع هستید : آینده شما روشن است

ازدیگران اطاعت میکنید : شغل شما یک شغل بسیار معمولی خواهد بود .

دیگران از شما اطاعت می کنند : دارایی و نفوذتان بی اندازه زیاد می شود .

بچه ها اطاعت می کنند : خوشبختی در فامیل

همکار شما از شما اطاعت می کند: درکارها و معاملات پول زیادی بدست خواهید آورد .

یک زن مطیع : روزهای بسیار خوش در انتظارشماست.

یک زن جوان مطیع : یکنفر بطور جدی جذب شما شده و شما را تحسین می کند .

اصوات

آنلی بیتون می‏گوید:

شنیدن صداى ناآشنا در خواب، دلالت بر شنیدن اخبار ناخوشایند دارد اما اگر بعد از شنیدن صدایى ناآشنا، از خواب بیدار شوید، بدین معنا است که زندگى شما دچار تغییر و تحولاتى مى‏شود.

اصلع

کسی که موی جلوی سرش ریخته باشد

 

محمد بن سیرین گوید:

اگر کسی طاس به خواب بیند بر سر او موی رسته بود، دلیل که او را مالی اندک حاصل شود. اگر دید او طاس شد، دلیل که از غم و اندوه رسته گردد. اما اگر زنی بیند طاس شود، دلیل که در زینت و آرایش نقصان پذیرد.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اصلع دیدن به خواب بازرگان را فائده بود و پیشه کار را کسب و صناعت و پادشاه را تفکر و زنان را نقصان زینت بود.

اصلاح موی سر

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر خواب ببینید می خواهید به آرایشگاه بروید و موی سر خود را اصلاح کنید ، علامت آن است که برای پیش بردن اهداف خود نقشه می کشید . اما نیروی کافی برای عملی کردن نقشه ها صرف نمی کنید .

اصلاح صورت

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید صورت خود را اصلاح کرده اید ، علامت آن است که شیادان بر سر شما کلاه می گذارند.

۲ـ اگر خواب ببینید مشغول اصلاح صورت خود هستید ، علامت آن است که بر اعضای خانواده مسلط می شوید و به آنان فرمان می دهید .

۳ـ اگر خواب ببینید بعد از اصلاح ، صورت شما لطیف شده است ، علامت آن است که به آسودگی و آرامش دست می یابید و دوستان مطیع ادارة شما خواهند بود . اما اگر بعد از اصلاح صورت شما زبر و چرکیده به نظر برسد ، علامت آن است که با مشاجرات و اختلافات بسیاری روبرو خواهید شد .

۴ـ اگر خواب ببینید به هنگام اصلاح از تیغی کند استفاده می کنید و صورتتان کشیده می شود ، نشانة آن است که بهانه ای به دست دوستان می دهید تا بتوانند از زندگی خصوصی شما انتقاد کنند .

۵ـ اگر خواب ببینید به هنگام اصلاح ، ریش شما خاکستری به نظر می رسد ، نشانة آن است که از هر گونه قضاوت نسبت به افرادی که ادعای دوستی با شما را دارند ، پرهیز می کنید .

۶ـ اگر زنی در خواب ببیند مردی صورت خود را اصلاح می کند ، علامت آن است که در تفریحات ناشایست افراط می کند و نتیجه آلوده و فاسد می گردد .

۷ـ اگر زنی خواب ببیند چون مردان صورت خود را اصلاح می کند ، علامت آن است که آنقدر خصوصیات مردانه در رفتارش هویدا می شود که مردان با تنفر از او روی بر می گردانند .

اصطبل

اچ میلر می‏گوید:

دیدن اصطبل در خواب، نشانه‏ى شرکت در یک مهمانى دوستانه و سودمند است.

 

آنلی بیتون میگوید:

سوختن اصطبل در خواب، بیانگر تغییراتى خوشایند در زندگى شما است.

اشنان

محمد بن سیرین گوید:

دیدن اشنان به خواب، دلیل بر غم و اندوه کند و خوردن او، دلیل بیماری.

اشک

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر دید اشگ سرد از چشم او همی بارید، دلیل که شادی و خرمی یابد. اگر بینداشگ بارید، دلیل که غمگین و دردمند شود. اگر بیند که بی گریه اشگ به روی او بود، دلیل که وی را به سخن طعنه زنند. اگر بیند که در چشم وی به جای اشگ گرد و خاک جمع شده بود، دلیل که به قدر آن مالی حلال بی رنج بدو رسد.اگر دید اشگ به روی او فرودآمد، دلیل که مال خویش را هزینه کند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

در خواب دیدن اشگ که از چشم برآید بر سه وجه بود،

اول: شادی و خرمی،

دوم: غم و اندوه،

سوم: نعمت بود.

 

لوک اویتنهاو می گوید :

اشک : شادی ، نیکبختی

 

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ گریه کردن در خواب ، نشانة آن است که به زودی گرفتاری شما را محاصره خواهد کرد .

۲ـ دیدن گریستن دیگران در خواب ، علامت آن است که اندوه شما شادمانی دیگران را تحت تأثیر قرار خواهد داد .

 

لیلا برایت میگوید:

گریه کردن در خواب، نشانه‏ى خوشى‏ها است.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب اشک : خصومت به شادی ختم می شود

خواب ببینید که گریه میکنید : یک هدیه دریافت خواهید کرد .

بچه ها اشک می ریزند : ازدواج شما باعث خوشبختی شما خواهد شد .

نامزد یا دوست شما اشک می ریزد : آرامش خاطر

بستگان شما اشک می ریزند : کارهای شما در آینده دقایق سختی را خواهند گذارند .

اشعه ایکس

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

یک دستگاه اشعه ایکس : نگرانیهای شما برطرف میشود .

شما را زیر اشعه ایکس می گذارند : ناکامی پشت ناکامی.

نتایج یک آزمایش با اشعه ایکس : یک حادثه دلپذیر

آزمایش اشعه ایکس روی دیگران انجام می دهید : مشاجره در فامیل

شما یک دستگاه اشعه ایکس را بکار می اندازید : درآمدخوبی خواهید داشت .

اشراف

آنلی بیتون میگوید:

اگر در خواب ببینید که با طبقه‏اى اشراف همنشین شده‏اید، بدین معنا است که به مسائلى بیهوده، علاقه نشان مى‏دهید و اگر زنى چنین خوابى ببیند، بدین معنا است که به خاطر قضاوت براساس ظاهر افراد، مردى مناسب براى زندگى انتخاب نمى‏کند.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما از یک خانواده اشرافی هستید : موانع بسیار در کارها

شما اشراف زاده هستید : بیماری

اجداد شما اشراف بوده اند : احترام و امتیاز

به اعضاء خانواده شما لقبهای اشرافی می دهند : خبرهای بسیار خوش

یک دختر جوان خواب ببیند که یک اشراف زاده عاشق او شده است : او با یک مرد فقیر ازدواج میکند.

یک لقب اشرافی به شما ارث می رسد : خطر از دست دادن تمام دارایی .

 



تعبیر خواب حرف الف

اعلامیه

لوک اویتنهاو می گوید :

اعلانیه خبرهای غیر منتظره
خواندن اعلانیه : شخصی به شما اهانت خواهد کرد
چاپ کردن : ارتقاء شغلی
دست به دست دادن : کار بد
چسباندن : اتلاف وقت

 

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر خواب ببینید اعلامیه ای را پخش می کنید ، علامت آن است که به علت دعوا و مشاجرات ، کارتان به دادگاه کشیده خواهد شد .

۲ـ اگر خواب ببینید اعلامیه ای را چاپ می کنید ، نشانة آن است که اخباری ناخوشایند خواهید شنید .

اعلام کردن

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

ازدواجتان را اعلام می کنید : دشمنان به هدفشان نرسیده اند .

ازدواج یکی از بستگانتان را اعلام می کنید :خیلی سریع بیمار خواهید شد .

دیگران ازدواجشان را اعلام می کنند : اشیاء قیمتی گمشده را پیدا می کنید .

فوت شخصی را اعلام می کنید : یک خطر پنهان شده است .

تولد یک بچه را اعلام می کنید : فریب و ناکامی برای بیننده خواب

رسیدن دوستان را اعلام می کنید :گرفتاریهای شما فراوان می شود .

دیگران به شما چیزهایی را اعلام می کنند : یک تغییر بزودی در زندگی شما رخ خواهد داد.

یک اعلام خوشحال کننده :بیماری و مرگ.

اعلام خطر

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما اعلام خطر می کنید : نقشه هایتان را دنبال کرده و آنها را عملی کنید،حتماُ موفق خواهید شد .

شما اعلام یک خطر آتش سوزی را می شوید ، درحالیکه خوابیده اید : خبرهای غیره منتظره

اعلام خطر را می شنوید در حالیکه بیدار هستید : یک تغییر مهم در زندگیتان رخ خواهد داد.

از یک اعلام خطر وحشت می کنید : دردسر و ناراحتی در پیش است.

اعضاء بدن

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

 اعضاء بدن : یک نوزاد دختر زائیده می شود.

اعضای بدن بیماران : ناامیدی

اعضای بدنتان خوب کار می کند : خوشبختی در خانواده

اعضای بدن اشخاص پیر و بیمار : پرگوئیهای خصمانه

اعضای بدن شما شل است : یکنفر درپی فریب دادن شماست .

اعضای بدنتان سالم است : ثروت

اعضای بدن شما بی اندازه بزرگ است : شما دارای یک پسر ناقص الخلقه خواهیدشد.

بعضی از اعضای بدن شما را جدا می کنند : یکی از عزیزانتان را از دست می دهید.

اعضای بدنتان بیمار هستند : مادر یا پدر شما خواهد مرد.

اعدام

محمد بن سیرین گوید:

اگر ببیند او را به دار آویخته اند و گروهی تماشایش می کنند ، به اندازه مردمی که به تماشایش ایستاده اند پیرو و فرمانبردار خواهد داشت
اگر ببیند گروهی جمع شدند و او را به دار آویختند ، بر آن گروه سروری و فرمانروائی خواهد یافت
اگر ببیند به دست پیری ناشناس به دار آویخته شد و مردم بسیاری تماشایش کردند ، به فرمانروایی جهان می اندیشد که برایش می تواند میسر شود
اگر ببیند به دار آویخته شد و بستگانش به تماشا ایستاده اند ، بر بستگان خود سروری می یابد
اگر ببیند خودش را به دار آویخت و کسی به تماشایش نایستاد ، دلیل آن باشد که می خواهد بر بستگان خود سروری داشته باشد اما کسی به اطاعتش تن در نمی دهد

 

جابر مغربی گوید:

اگر ببیند به دارش کشیدند اما ریسمان پاره شد و افتاد ، دلیل آن باشد که از جاه و مقام خود می افتد و موقعیتش را از دست می دهد

 

حضرت دانیال گوید:

اگر کسی ببیند که به فرمان پادشاه به دار آویخته شد ، تعبیر آن باشد که از سوی پادشاه و امیر جاه و مقام و منزلت می یابد ، اما در این رابطه به اعتقادات و تقوایش آسیب می رسد

 

حضرت صادق علیه السلام مى فرماید :

رویاى دار زدن بر چهار وجه است :

۱٫ریاست و مهترى

۲٫مال

۳٫غیبت مردم کردن

 

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ مشاهدة اعدام دیگران در خواب ، علامت آن است که به خاطر بی توجهی دیگران از مصیبتی رنج خواهید برد .

۲ـ اگر خواب ببینید شما را می خواهند اعدام کنند ، نشانة آن است که اقبال به شما روی می آورد و بر دشمنان غالب می شوید و در کسب ثروت پیروز خواهید بود .

۳ـ اگر خواب ببینید مردم در مراسم اعدام اجتماع کرده اند ، علامت آن است که دشمنان با هم متحد می شوند تا موقعیت شما را متزلزل سازند .

 

لیلا برایت می‏گوید:

اگر در خواب ببینید که دوست صمیمى شما را اعدام مى‏کنند، نشانه‏ى جدایى از فرد مورد علاقه شما است. اگر در خواب ببینید که کسى را اعدام کرده‏اید و خون از بدن او جارى مى‏شود، نشانه‏ى پیروزى در کارها است.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب اعدام : به کارهایتان اعتماد نکنید .

اعدام خود شما : باید احساستان را بیشترکنترل کنید.

اعدام معشوق : ازکارهایتان دیوانه وار خود رنج خواهید برد .

اعدام یک بیگناه : عشق شما را رها می کند.

اعدام یک گناهکار : بردشمن پیروز میشوید.

اعداد

لوک اویتنهاو می گوید :

کوچک : نا مطمئن بودن
بزرگ : موفقیت

 

آنلی بیتون می‏گوید:

دیدن اعداد در خواب، بدین معنا است که اوضاع نامناسب کارى، شما را ناراحت مى‏سازد. اگر در خواب اعداد را بشمارید، نشان‏دهنده‏ى شنیدن اخبار خوب است. اگر در خواب عددى را ببینید و بعد از بیدار شدن عدد را به خاطر نیاورید، نشانه‏ى آن است که نگران امور مالى و شغلى خود خواهید بود.

اعتراف

لیلا برایت میگوید:

اگر در خواب ببینید کسى به چیزى اعتراف مى‏کند، بیانگر آن است که به شما تهمت مى‏زنند. اگر در خواب ببینید که از کسى اعتراف مى‏گیرید، به این معنا است که در یک کار خیر شرکت مى‏کنید.

اعتبار

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر خواب ببینید از راه نفوذ و اعتبار دیگران به دنبال رتبه و مقامی هستید ، نشانة آن است که به اهداف خود دست نخواهید یافت .

۲ـ اگر خواب ببینید صاحب اعتبار و مقامی مهم هستید ، علامت آن است که آینده ای درخشان در پیش رو خواهید داشت .

۳ـ اگر خواب ببینید دوستانتان صاحب اعتبار و مقامی هستند ، علامت آن است که مصاحبی هم فکر شما را از شر نگرانی و اضطراب نجات خواهد داد .

اظهارعشق

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر زنی خواب ببیند کسی به او اظهار عشق می کند ، نشانة آن است که آنطور که انتظار می رود کسی حاضر به خواستگاری او نیست ، و به دنبال کسب لذتهای واهی ناامیدی خواهد بود .

۲ـ اگر مردی خواب ببیند به زنی اظهار عشق می کند ، دلالت بر آن دارد که او در خور دوستی و رفاقت نیست .

۳ـ اگر خواب ببینید یکی از اقوام به شما اظهار عشق می کند ، نشانة رنح و ناامیدی است .

۴ـ اگر خواب ببینید با یکی از اقوام مکاتبة عاشقانه دارید ، نشانة آن است که بین اقوام و بستگان اختلاف بوجود می آید .

اطو کردن

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

لباسها را اطو می کنید : رقیبانتان برای شما دردسر جور می کنند.

لباسهای یک مرد را اطو می کنید : یک عشق بزرگ و یک کانون خانوادگی آسوده

لباسهای زنانه را اطو می کنید : مشاجره با شوهر

ملحفه اطو می کنید : نباید در حال حاضر پایبند چیزی باشید

ابریشم اطو می کنید : یک کمک غیره منتظره به شما میرسد .

لباسهای آهاردار اطو می کنید : یک بیماری در فامیل

 



تعبیر خواب حرف الف

افسرده

ابراهیم کرمانی گوید:

خوردن افسرده در خواب غم و اندوه بود. اگر دید چیزی افسرده همی خورد، دلیل که به قدر آن، وی را غم و اندوه رسد. اگر دید افسرده کسی بدو داد و از وی بخورد، دلیل که با شخصی او را جنگ و خصومت افتد. اگر از وی هیچ نخورد، اندوهی به وی نرسد.

 

جابر مغربی گوید:

خوردن افسرده در خواب، دلیل که او جنگ و خصومت افتد و علی الجمله هیچ خیر در خوردن افسرده نباشد.

افسر

آنلی بیتون می‏گوید:

دیدن افسر ارتش در خواب، نشانه‏ى آشنایى با افراد جدید است.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک افسر : معاملات تجاری عالی

شما افسر هستید : در هر نوع کاری موفق خواهید بود.

شما خود را به همراهی افسران می بینید : موفقیت درکار .

به شما لقب افسر می دهند : احترام و امتیاز .

افسانه

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

یک افسانه تعریف می کنید : یک اتفاق مهم و خوشایند رخ می دهد .

دیگران یک افسانه تعریف می کنند : باید در فکر اصلاح زندگیتان باشید .

برای بچه ها افسانه تعریف می کنید : یک شادی بزرگ

افسار

آنلی بیتون می‏گوید:

مشاهده افسار در خواب، به این معنا است که دست به کارهاى نگران کننده‏اى مى‏زنید که سود فراوانى به همراه دارد. اگر افسار کهنه‏اى در خواب دیدید، به این معنا است که احتمالا در حل مشکلات موفق نمى‏شوید. مشاهده‏ى افسارى که چشم بند هم دارد، به این معنا است که فریب زن حیله‏گرى را مى‏خورید.

 

لیلا برایت می‏گوید:

دیدن افسار اسب در خواب، به معناى آن است که شما به مسافرتى خواهید رفت.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب افسار : همبازی قدیمی تان همسر شما خواهد شد .

یک افسار را به اسب می بندید : خوشبختی در کار و موفقیت در عشق

افسار یک اسب را به درشکه می بندید : دردسر

افروشه

محمد بن سیرین گوید:

افروشه آن بهتر بود که در وی زعفران نباشد چون اندک بیند، سخن خوب و لطیف و خوش بود و چون بسیار دید مالی بود که به رنج و سختی بدست آورد. اگر دید اندک افروشه کسی به او داد و بخورد، دلیل که از آن کس سخن لطیف بشنود، چنانکه موافق طبع بود. اگر دید افروشه بسیار داشت، دلیل که به قدر آن مال به رنج و سختی حاصل شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

خوردن افروشه به خواب بر سه وجه بود. اول: سخن لطیف، دوم: مال، سوم: مراد یافتنی که در دل بود.

افراط

هانس کورت میگوید:

اگر خواب دیدید که در لذت‏هاى جسمانى افراط مى‏کنید، نشانه‏ى بیمارى یا ضرر مالى است و اگر دخترى چنین خوابى ببیند، بدین معنا است که اطرافیان خود را دچار ناراحتى مى‏سازد.

افتخار

آنلی بیتون می‏گوید:

اگر خواب دیدید که به خاطر چیزى افتخار مى‏کنید، به این معنا است که در زندگى به آسایش و رفاه مى‏رسید.

افتادن در آب

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که در آب بیفتاد، دلیل کند که در رنج و غم گرفتار شود

 

لوک اویتنهاو می گوید :

در آب افتادن : رنج

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

اگر درون آب روان و خروشان غوطه ور می خوردید با زور مندی دست و پنجه نرم می کنید که احتمالا زیانی به شما نمی رساند ولی تمام نیرویتان را صرف می کند و می گیرد

افتادن

محمد بن سیرین گوید:

اگر کسی به خواب بیند که بر روی افتاد، دلیل تشویش او بود، خاصه در جنگ و خصومت. اگر بیند که ازجایگاهی بلند به زیر افتاد، چنانکه از کوهی یا از بامی یا از دیواری، دلیل که آرزویی در وی تمام بسر نشود و مرادش حاصل نگردد.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر کسی بیند که از جایگاهی به زیر افتاد، دلیل بود امیدی که دارد برنیاید و ناامید نگردد. اگر بیند که از کوه به زیر افتاد، دلیل که حالش بد شود و به قدر افتادن بر تن او رنج رسد. اگر بیند که زخمی سخت به وی رسید و خون از آن عضو روان شد، دلیل که به قدر آن زخم وی را زیانی رسد. اگر بیند که پایش بلغزید و بیفتاد، دلیل کند که رنجی و المی بدو رسد. اگر بیند که بیفتاد و رنجی بدو نرسید، دلیل کند که سهل و آسان بود. اگر بیند که از آستانه خانه او مار و کژدم و گزندگان بیفتاد، دلیل کند که او را از پادشاه یا از کسی بزرگ غم و اندوه رسد. اگر بیند که بام خانه یا دیوار بر او افتاد،دلیل که مال بسیار بدو رسد از آنجا که امید ندارد، و بدان سبب خرم و شادان گردد و کارش گشاده شود.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

بسیار اتفاق می افتد که در خواب می افتیم یا بی آنکه خوابی دیده باشیم حالتی شبیه افتادن و پرت شدن پیدا می کنیم و در این حال سراسیمه برمی خیزیم و می نشینیم. این نوعی ناراحتی عصبی است که اگر تکرار شود بیماری است که باید معالجه شود و طبعا هیچ تعبیری ندارد زیرا اصولا خواب نیست. اما در مورد دیگر خواب می بینیم با مقدمه و موخره و در جریان این خواب مشاهده می کنیم که می افتیم یا پرت می شویم و یا از ارتفاعی سقوط می نماییم . این خواب است و تعبیر دارد و باید در خوابنامه به دنبال معنی و مفهوم آن گشت. افتادن به روی اشخاص نشان نوعی اختلاف و منازعه است که باید در روزهای آینده مراقب اعمال و رفتار خویش باشیم و از برخوردهای تند و خشم آلود پرهیز کنیم . افتادن از بلندی ناکامی است. ناکامی و نامرادی در بر آوردن کلیه آرزوهای نهانی که در دل داریم و این ناکامی بستگی دارد به ارتفاع محلی که از آن می افتیم. اگر دیدید که به روی در خانه یا درگاه و آستانه افتادید برای شما تشویش و نگرانی پیدا می شود. اگر از کوه پرت شدیم در کارها با شکست رو به رو می شویم و نارضایی برای ما پیش می آید و میزان آن هم بستگی دارد به آسیبی که در اثر سقوط به ما وارد می آید. احتمالا می افتید اما دوباره برمی خیزید و از همان کوه بالا می روید. از پلکان پرت می شوید و مجددا به بالا رفتن می پردازید این دو یکدیگر را خنثی می کنند و نشان دهنده این واقعیت هستند که شما اهل مجاهده و کوشش هستید و شکست شما را از پای در نمی آورد. اگر در نتیجه افتادن مجروح شدید به اندازه زخمی که به شما وارد آمده زیان می بینید. لرزیدن و افتادن از رسیدن رنج و بلا خبر می دهد. اگر کسی شما را پرت کرد و در نتیجه به زمین خوردید بی تردید شخصی موجب تخفیف شان و مقام شما می شود و اگر شما کسی را به پایین انداختید این آسیب از شما به دیگری وارد می آید. اگر افتادید ولی آرام و آهسته (مثل یک ورقه کاغذ در هوا) به زمین رسیدید خطری شما را تهدید می کند ولی زیان نمی بینید.اگر از ارتفاع افتادید اما زیر پای شما آبی صاف و روشن بود نا خواسته حادثه ای اتفاق می افتد که به خشنودی شما پایان میابد. روی هم رفته افتادن در خواب تنزل است و احتمال آسیب و زیان و خطرهایی که در زندگی ما را تهدید می کنند در خواب شبانه ما به صورت افتادن شکل می گیرند که روح ما از آن خطرها آگاهی می دهد.

 

لیلا برایت می‏گوید:

افتادن در خواب، نشان‏دهنده‏ى وقوع خطرات است. اگر در خواب ببینید که دیگران مى‏افتند، بیانگر غلبه بر دشمنان است. اگر در خواب دیدید که در یک قبر افتاده‏اید، به این معنا است که ضرر و زیانى به شما وارد مى‏شود. اگر در خواب دیدى که از جایى بلند به پایین مى‏افتید، بدین معنا است که به اهداف خود نمى‏رسید. اگر خواب ببینید که افتاده‏اید و زخمى شده‏اید، نشانه‏ى غم و اندوه است.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

از یک مکان مرتفع به پایین می ا فتید : بد شانسی شما را دنبال می کند .

از یک بلندی به پایین می ا فتید : احترامتان را از دست می دهید .

براثر افتادن زخمی می شوید : اوقات سختی را خواهید گذارند و دوستانتان را از دست می دهید .

شما می افتید و خیلی می ترسید :یاءس و ناراحتی

شما می افتید بدون اینکه آسیبی ببینید : در مبارزات و معاملات پیروز می شوید .

روی کف اتاق می افتید : یک خطر شما را تهدید میکند .

از روی یک پل می افتید : دیوانگی و سبک مغزی

شما می افتید و در همین حال بیدارمی شوید : شادی و ناخواسته و موقتی

در یک قبر می افتید : مصیب در پیش است .

در آب می افتید : خطر برای بیننده خواب

در اقیانوس می افتید : سلامتی شما بخطر می افتد .

دشمنان شما را به دریا می اندازند : رنج خواهید برد .

اشخاص دیگر می افتند : پیشرفت در کار

نزدیکان شما می افتند : بر دشمنان پیروز می شوید.

بچه ها می افتند : شادی غیره منتظره

دشمنان شما می افتند : اسرارخود را به هیچکس بازگو نکنید

دوستان می افتند : به اشتباهات خود پی می برید .

اغماء

لیلا برایت می‏گوید:

اگر خواب ببینید که در حال اغماء هستید، نشانه‏ى آن است که ثروت فراوانى به شما خواهد رسید. اگر در خواب کسى را در حال اغماء دیدید، نشانه‏ى آن است که به شخصى بدهکار خواهید شد.

 



تعبیر خواب حرف الف

اکوی صدا

لیلا برایت می‏گوید:

اگر در خواب صداى خود را از یک اکو شنیدید، بیانگر شرکت در یک مهمانى دوستانه است. اگر در خواب خود را در جنگلى دیدید و احساس کردید که صدایتان پخش مى‏شود، بیانگر آن است که فرد تنهایى هستید.

اکسیرحیات

لیلا برایت میگوید:

اگر در خواب چیزى به عنوان اکسیر حیات مشاهده نمودید، بدین معنا است که براى رسیدن به زندگى بهتر تلاش مى‏کنید.

اقیانوس

لوک اویتنهاو می گوید :

اقیانوس : سفری بزرگ

 

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن اقیانوس آرام در خواب ، برای ملوانان نشانة سفرهایی سود آور و دلپذیر است . برای تجار نشانة دادوستد هایی پر منفعت است ، برای جوانان نشانة وصال و یافتن همسری زیبا است.

۲ـ اگر در خواب اقیانوس را از فاصله ای دور ببینید و صدای تصادم امواج را با بدنة کشتی ها بشنوید ، نشانة آن است که اوقاتی پر از تشنج د رمحیط خانواده خواهید داشت.

۳ـ اگر خواب ببینید امواج کف آلود اقیانوس ، ساحل را می لیسد ، علامت آن است که زیر کانه از چنگ دشمنان خواهید گریخت.

۴ـ اگر خواب ببینید عمق اقیانوس آنقدر کم است که می توانید به راحتی در آن راه بروید ، علامت آن است که کسب موفقیت با سختی و اندوه آمیخته است.

۵ـ اگر با کشتی از اقیانوس آرام بگذرید ، علامت آن است که در زندگی طعم سعادت و خوشبختی را خواهید چشید.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک اقیانوس آرام : زندگی زناشوئی شما به شدت آشفته می شود .

یک اقیانوس طوفانی : به مشکلات متعددی بر خواهید خورد .

موجهای اقیانوس به کشتی شما می خورد : در امور کاری یک مصیبت در پیش است .

در هوای خوب شما سواربر کشتی روی اقیانوس هستید : کارهای شما بخوبی پیش خواهد رفت .

در هوای طوفانی شما سوار بر کشتی روی اقیانوس هستید : مشکلات بسیار بزرگ

روی یک کشتی در حال غرق شدن در اقیانوس هستید : ماجرای عشقی شما همین جا تمام می شود.

اقامتگاه

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید محل اقامتگاهی برای خود پیدا نمی کنید ، ایمان خود را از دست خواهید داد .

۲ـ اگر خواب ببینید محلی برای اقامت وجود ندارد ، به این معناست که تلاشهابتان بی ثمر خواهد ماند .

۳ـ اگر خواب ببینید اقامتگاه و محل زندگی شما تغییر یافته است ، نشانة آن است که بزودی پیغامهایی دریافت خواهید کرد ، و سفرهای زیادی پیش رو خواهید داشت .

۴ـ اگر زن جوانی خواب ببیند محل اقامت خود را ترک کرده است ، نشانة آن است که به او تهمت و افترا خواهند زد .

اقاقیا

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب گل اقاقیا در فصل : ناکامی و مصیبت بزرگ در انتظار شماست .

خواب گل اقاقیا خارج از فصل : آرزوهایتان برآورده می شود .

به شما گل اقاقیا می دهند : شما یک دوست صادق دارید .

گل اقاقیا را بو می کنید : اوقات خوشی فرامی رسد.

افیون

محمدبن سیرین گوید:

دیدن افیون به خواب، دلیل بر غم و اندیشه و خوردن وی، دلیل بر غم و اندوه و مصیبت نماید.

افلیج

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید افلیج شده اید ، نشانة آن است که قراردادهایی بی ثبات با دیگران می بندید .

۲ـ اگر خواب ببینید دوستتان افلیج شده است ، علامت آن است که دچار بیماری و تردید خواهید شد . تردیدی که به درون خانة شما نیز نفوذ خواهد یافت .

۳ـ اگر کسی خواب ببیند یارش افلیج شده است ، نشانة آن است که نارضایتی از موضوعی شادمانی او را تحت الشعاع قرار خواهد داد .

افکارپلید

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

افکار و ارواح دور سر شما می چرخند : در کارهایتان بسیار دقت کنید که فریب نخورید .

افکار پلید را از خود دور می کنید : مراقب رقیب باشید .

افکار پلید شما را آزار می دهد : دوستان شما را فریب می دهند .

افکار پلید مانع خوشبختی شما هستند : مشکلاتتان را بخوبی حل خواهید کرد .

افعی

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر خواب ببینید افعی دوست شما را نیش می زند و او چون مرده نقش بر زمین می شود اما در همان حالت نفس می کشد ، و باز افعی نیشی دیگر به او می زند و دوست شما از جای خود بلند می شود ، و بعد از این وقایع هر دو پشت بوته ها ناپدید می شوید ، نشانة آن است که دوستان شما از واقعه ای بد ، پریشان خواهند شد و به شما نیز زیان خواهد خورد .

۲ـ اگر زنی جوان خواب مار افعی را ببیند ، نشانة آن است که کسی با فریب می خواهد او را به دردسر بیاندازد . اما اگر در خواب ببیند که مار از او می گریزد ، به این معناست که در مقابل حمله های دیگران توانایی دفاع از خود را خواهد داشت .

 

لیلا برایت می‏گوید:

دیدن افعى در خواب، بدین معنا است که موضوعى زندگى خانوادگى شما را تهدید مى‏کند. اگر در خواب ببینید که یک افعى شما را نیش مى‏زند، نشانه‏ى آن است که با افرادى همنشین مى‏شوید که به شما ضرر مى‏رساند.

افسون

محمد بن سیرین گوید:

افسون نمودن در خواب فریفتن مردم بود مگر آن افسون که به نامهای خدای عزوجل و به ایات قران بود. و چون افسونگر در خواب بیند که از آن وی را با شخصی دیگر در شفا و راحت پدید آمد، دلیل که از غم و راحت به کام دل رسد. اگر به خلاف این بیند، دلیل بر غم و اندوه بود.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

افسون نمودن به خواب کار باطل بود، چون به وقت افسون ذکر خدای عزوجل را نگوید. اگر افسون به قران و نامهای حق تعالی نمایند، دلیل که آن کس کاری نماید به حق و راستی و از آن وی را خیر و صلاح دو جهانی رسد.

 

آنلی بیتون می‏گوید:

به کار بردن سحر و افسون در خواب، بیانگر داشتن روابط خوب و صمیمى با همسر خود است. شنیدن کلمات سحر و افسون در خواب، بیانگر نیرنگ و فریب اطرافیان است.

 



 

 

تعبیر خواب حرف الف

الوار

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن الوار در خواب ، نشانة آن است که با قبول کارهای سخت ، مزد اندکی به دست خواهید آورد .

۲ـ دیدن الوارهای شعله ور در خواب ، نشانة آن است که از منبعی ناشناخته سود و ثروتی به شما خواهد رسید .

۳ـ اگر خواب ببینید الوارها را اره می کنید ، نشانة آن است که معاملاتی بیهوده انجام خواهید داد .

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب الوار چوبی : یک تغییر در اطراف شما رخ می دهد .

الوار چوبی خیلی سنگین : مجبور خواهید شد بار سنگینی را حمل کنید .

الوار چوبی سبک : یک پاداش خوب که شایستگی شما را دارد .

یک تیر بزرگ فولادی : پول

النگو

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر خواب ببینید النگویی در دست دارید که دوست یا نامزد شما هدیه داده است ، نشانة آن است که در آینده ای نزدیک ازدواج خواهید کرد .

۲ـ اگر دختری در خواب النگوی خود را گم کند ، در آینده با زیانها و مشکلات فراوانی روبرو می شود .

۳ـ اگر خواب ببینید النگویی پیدا می کنید ، نشانة کسب ثروتی قابل توجه است .

المپیک

لیلا برایت میگوید:

دیدن المپیک در خواب، بیانگر شکست است. اگر در خواب مشاهده کنید که در المپیک شرکت کرده و مغلوب مى‏شوید، بیانگر آن است که نباید هیچ واهمه‏اى، داشته باشید، موفق مى‏شوید.

الماس

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ اگر خواب ببینید صاحب قطعه ای الماس هستید ، نشانة آن است که مورد لطف و احترام مقامات بالا قرار می گیرید .

۲ـ اگر دختری خواب ببیند نامزدش به او الماس هدیه می دهد ، علامت آن است که ازدواجش با افتخار و سربلندی همراه خواهد شد .

۳ـ گم کردن الماس در خواب ، نشانة‌ رسوایی و مرگ است .

۴ـ اگر زن ورزشکاری خواب الماس ببیند ، نشانة آن است که روزهایی لبریز از سعادت و هدایایی با شکوه در پیش رو دارد . اگر بازرگانان چنین خوابی ببینند ، نشانة معاملات سود آور است .

۵ـ دیدن الماس در خواب نشانة موفقیت است . مگر آنکه خواب ببینید از روی جسد کسی الماسی ربوده می شود ، در این صورت نشانة آن است که دوستان شما را به بی وفایی متهم می کنند .

 

لیلا برایت میگوید:

دیدن الماس در خواب، بدین معنا است که روزهاى خوشى پیش رو دارید، اگر در خواب دیدید که مقدار زیادى الماس دارید، یعنى سعادت و خوشبختى در انتظارتان است.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب الماس : علامت ناکامی در زندگی شخصی شما

شما الماس دارید : کارها و معاملاتتان به خوبی پیش خواهند رفت .

الماس گم می کنید : ناتوانی مالی و نا خوشی

الماس پیدا می کنید : یک نفر واقعاً عاشق شماست.

شما مقدار زیادی الماس دارید : موفقیت و احترام

دیگران الماس دارند : منفعت بزرگی نصیبتان میشود

الماس می خرید : غم

الماس می فروشید : یک مصیبت در پیش است

الماس می دزدید : ضررهای بزرگ

الماسهای بدلی : مرگ یک دشمن

الکل

لوک اویتنهاو می گوید :

نوشیدن آن با آدمهای سرخوش : دوره ای خوش خواهید داشت
نوشیدن آن با آدمهای غمگین : خیانت

 

لیلا برایت میگوید:

نوشیدن الکل در خواب، بدین معنا است که از کارهایتان نتایج خوبى به دست نمى‏آورید.

الکتریسیته

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ احساس الکتریستة اندک در اندامها به هنگام خواب ، علامت تغییراتی در زندگی است که پیشرفتی به دنبال ندارد . اما اگر در خواب احساس کنید که برق شما را به شدت تکان می دهد ، نشانة آن است که با خطری جدی روبرو خواهید شد .

۲ـ دیدن سیم حاوی الکتریسته در خواب ، علامت آن است که دشمنان نقشه هایی که بر علیه شما کشیده بودند و شما را نگران ساخته بودند ، بر هم خواهند زد .

۳ـ اگر خواب ببینید مثل پیغامی از سیم های الکتریسته عبور می کنید ، علامت آن است که به نقشه های دشمنان خود دست می یابید و به این وسیله بر آنان غلبه می یابید .

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

از الکتریسته استفاده می کنید : بر اثر یک حادثه غافلگیر می شوید .

جریان الکتریسته به شما می خورد : دوستان شما را فریب می دهند .

دیگران از الکتریسته استفاده می کنند : در کارهایتان بسیار محتاط باشید .

از وسائل الکتریکی استفاده میکنید : هماهنگی در بین دوستان

الک

ابراهیم کرمانی گوید:

غربال یا الک به خواب، مردی بود که در میان دوستان و خویشان همی گردد.

 

محمد بن سیرین گوید:

غربال یا الک به خواب زنی بود فضول، یا خادمی بود. اگر بیند که غربال یا الک بزرگ نو فرا گرفت، یاکسی به وی داد، دلیل کند که زنی یاخادمی، چنانکه گفتیم، خدمتکار و دوست وی گردد

 

و بعضی از معبران گویند:

مردی مصلح که در خدمت او مقیم بود و دوست وی شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

غربال یا الک درخواب بر چهار وجه بود: اول: مردی مصلح، دوم: زنی فضول، سوم: خادم، چهارم: منفعت اندک.

 

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن الک در خواب ، نشانة آن است که در معامله ای که با دیگران می کنید زیان خواهید دید .

۲ـ اگر خواب ببینید سوراخهای الک بسیار ریز است ، نشانة آن است که اقبال می یابید در تصمیم نادرست خود تجدید نظر می کنید .

۳ـ اگر خواب ببینید سوراخهای الک خیلی درشت است ، نشانة‌ آن است که هرآنچه با زحمت به دست آورده اید ، سرانجام از دست خواهید داد .

الفبا

لوک اویتنهاو می گوید :

آموختن: یک دشمن خائن
به کسی آموزش دادن : یک منبع در آمد غیر منتظره
حروف الفبا : مسافرت به کشورهای دوردست

نوشتن آنها : بدبختی

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب الفبا : یک دوست غایب برخواهد گشت .

حروف الفبا را می نویسید : خبرهای غیره منتظره

حروف الفبا را چاپ می کنید : نگرانیها بر طرف میشود .

الج

بدان که الج را به تازی غرور گویند. اگر کسی در خواب بیند که الج همی خورد، دلیل که او را رنج و بیماری رسد به قدر آن.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که الج داشت یا به کسی داد یا آن را از خانه بیرون ریخت و از او نخورد، دلیل کند از رنج و بیماری ایمن گردد و علی الجمله درخوردن الج در خواب هیچ خیر و منفعت نباشد.

الاغ

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن خریدن الاغ بنده یا ملازم پیدا کند

دیدن فروختن الاغ زیان باشد

دیدن الاغ بخت او را یاری می کند

 

آنلی بیتون میگوید:

۱ـ دیدن الاغ در خواب ، نشانة آزردگی خاطر است واخباری که دیر از موعد به شما می رسد .

۲ـ اگر الاغها را در حال حمل بار در خواب ببینید ، نشانة کار فراوان و بردباری بسیار است و موفقیت شما در سفر و امور شخصی .

۳ـ اگر خواب ببینید الاغی به دنبال شما می آید ، نشانة آن است که حرفها و تهمت هایی که پشت سر شما زده می شود ، روزگار ملال آوری برای شما بوجود خواهد آورد .

۴ـ اگر خواب ببینید الاغ سواری می کنید ، دلالت بر آن دارد که در دعواهای غیر قابل پیش بینی ، شرکت خواهید کرد .

 

لیلا برایت می‏گوید:

دیدن الاغ در خواب، نشانه‏ى دعوا گرفتن است. اگر در خواب ببینید که الاغى را مى‏زنید، بدین معنا است که نسبت به خانواده‏تان بى‏تفاوت شده‏اید. اگر در خواب مشغول غذا دادن به الاغ باشید، بدین معنا است به فردى که به شما بدى کرده، خوبى مى‏کنید. اگر الاغ را در حال دویدن ببینید، بدین معنا است که مشکلاتى برایتان به وجود مى‏آید.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک الاغ : ازمشاجره هیچ سودی عایدتان نخواهد شد.

برروی یک الاغ سوارهستید : نکبت

شما یک الاغ دارید : مشاجره با دوست صمیمیتان .

یک الاغ از شما نافرمانی می کند : شانس در عشق

یک الاغ در حال دویدن : خبرهای بد و ناخوشایند

یک الاغ که به آهستگی راه می رود : امنیت

یک الاغ میخرید : شادی در کانون خانواده

یک الاغ می فروشید : شکست و ضرر بزرگ در آینده نزدیک

یک الاغ را بار می کنید : کارهای سودمند در آینده نزدیک

روی یک الاغ نشسته اید : کارهایتان بیشترخواهدشد و ثروت به شما رو می آورد .

یک الاغ با بار روی پشتش : پول

بچه ها روی الاغ سوار هستند : خوشبختی

یک الاغ را ازطویله بیرون می آورید : ۱- کارهای شما رو به تیرگی میروند ۲- یک ماجرای عشقی به پایان میرسد .

یک الاغ را می زنید : خبرهای بد و نا خوشایند

یک الاغ به شما جفتک می اندازد : عشق ناکام

کفشهایتان را روی الاغ می گذاردید : کار بسیار سختی در انتظار شماست .

یک الاغ مرده را می بینید : عمرشما طولانی می شود

یک الاغ را می کشید : تمام دارائی تان را از دست خواهید داد .

گوشهای یک الاغ : بزودی با یک رسوائی بزرگ مواجه می شوید .

صدای عرعر الاغ را می شنوید : ۱- فلاکت و شرمساری ۲- مرگ یک دوست

صدای عرعر چندین الاغ : دوستانتان به دیدن شما می آیند .

یک الاغ وحشی : کارهایتان را بخوبی اداره نمیکنید

تعداد زیادی الاغ : عشق شما را ترک می کند .

الاغهایی که مال دیگران هستند : دوستان بسیار صادقی خواهید داشت .

 

 



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد